Stránka 1 z 1

Původní kategorie a postup rozšířování

Napsal: 6.8.2010 13:57:29
od Martin z Ostravy
Mario píše:Když se má vozovka rozšiřovat na každé straně o 75cm, bude se to dělat tak, že se rozšíří dálnice jen z jedné strany o 1,5m stejně jak tomu bude u R48?
Kde tomu tak bude u R48? :o

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Napsal: 6.8.2010 15:24:01
od Martin z Ostravy
Já si toho u té R48 taky právě nejsem vědom, jedině kde vám kde se to odklání od osy tak je úsek od MÚK Rychaltice po Motorest, ale to je defacto novostavba.
Jo a pak ještě na obchvatu Příbora se posunuje osa, tak jestli nemyslel Mário tohle.

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Napsal: 6.8.2010 15:44:55
od Mario
Tak nevím jak to vypadá u D1, ale u R48 mi přijde jako nesmysl kopat a navážet zeminu z obou stran, když na jedné straně už je odvodnění, terénní úpravy, zeleň, svodidla - vše hotovo. Stejně se musí horní vrstva dát pryč, protože se tam bude dávat CB kryt a dávat uprostřed svodidla... Takže myslím, že nějaké posunutí osy by nemělo nikomu vadit. Rozhodně by to mělo být i levnější a v průběhu navážky by mohl být provoz veden jako 2+1.

Četl jsem to na dalnice-silnice.cz, tak snad jsem to pochopil správně..

"Stavba začíná za MÚK Bělotín-východ. Odtud je vedena v trase původní silnice, která bude rozšířena vpravo. Následuje MÚK Dub se silnicí III/44018 (osmička)...."

Stejně tak by to asi šlo i u D1, když se bude dávat komplet nový povrch a nejen dobetonovávat metrový pruh...

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Napsal: 6.8.2010 16:06:15
od Lenny
Kategorie S 15,0 byla stavěna trochu jinak. Původně to měl být dvoupruh s jízdními pruhy širokými 3,75 m a s odstavnými 2,75 m, atd. Taková široká silnice s širokými odstavnými pruhy. Po vyčerpání kapacity dvoupruhu měla být silnice dostavěna na čtyřpruh tak, že při dostavbě by se jeden odstavný pruh + nezpevněná krajnice využili jako střední dělící pás a byly dostavěny vnitřní a vnější vodící proužek, 2 jízdní pruhy a zpevněná a nězpevněná krajnice.

R48 se bude rozšiřovat:
- vpravo
- vlevo
- oboustranně
vždy závisí na konkrétních podmínkách.

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Napsal: 6.8.2010 20:06:52
od Martin z Ostravy
Pravda, jsem si neuvědomil, že původně to byly jen dva pruhy s odstavnými.

kategorie S15,0,S16,5

Napsal: 6.8.2010 21:25:00
od Michel
návaznost na tuto diskuzi
Lenny píše: Kategorie S 15,0 byla stavěna trochu jinak. Původně to měl být dvoupruh s jízdními pruhy širokými 3,75 m a s odstavnými 2,75 m, atd. Taková široká silnice s širokými odstavnými pruhy. Po vyčerpání kapacity dvoupruhu měla být silnice dostavěna na čtyřpruh tak, že při dostavbě by se jeden odstavný pruh + nezpevněná krajnice využili jako střední dělící pás a byly dostavěny vnitřní a vnější vodící proužek, 2 jízdní pruhy a zpevněná a nězpevněná krajnice.
Tak to je opravdu velká škoda, že se to tak u R48 neudělalo a místo dostavby dalších dvou pruhů se po vyčerpání kapacity jenom přemalovala na 4x3,5 m nebo jak vlastně :(

A byl vůbec někdy nějaký úsek R48 kdy nalajnovaný, tak jak píšete? (2x3,75 jízdní + 2x2,75 odstavný) A nebo se to stavělo S15,0 rovnou s tím, že to bude čtyřpruh?

A jak je to s kategorií S16,5 - to je taky nějaký přemalovaný hybrid nebo to byl dřív podle norem regulérní čtyřpruh?

Re: kategorie S15,0,S16,5

Napsal: 6.8.2010 22:37:40
od Lenny
Michel píše:Tak to je opravdu velká škoda, že se to tak u R48 neudělalo a místo dostavby dalších dvou pruhů se po vyčerpání kapacity jenom přemalovala na 4x3,5 m nebo jak vlastně

A byl vůbec někdy nějaký úsek R48 kdy nalajnovaný, tak jak píšete? (2x3,75 jízdní + 2x2,75 odstavný) A nebo se to stavělo S15,0 rovnou s tím, že to bude čtyřpruh?

A jak je to s kategorií S16,5 - to je taky nějaký přemalovaný hybrid nebo to byl dřív podle norem regulérní čtyřpruh?
Ničím to zatím podložné nemám, ale domnívám se, že R48 byla značena rovnou jako čtyřpruh. Např. ve vzorovém příčném profilu z roku 1973 je S 15,0 dvoupruh, v 80. letech už je čtyřpruh.

Např. stavba 004 Přípojka silnice I/3 Mirošovice - Benešov je postavena s volnou šířkou 14 m. (Bližší kategorie se mi nepodařila zjistit, mám za to, že to byla S 15,0.) Tato stavba byla nalajnovaná jako dvoupruh

S 16,5 vznikla později jako náhrada za S 15,0, která odstranila některé nedostatky S 15,0.

Re: kategorie S15,0,S16,5

Napsal: 7.8.2010 8:25:59
od Mario
Tak od mostu s R56 smer rychaltice je dvoupruh s sirokymi odstavnymi pruhy, ve kterych parkuji mistni jelikoz je to v obci mezi domky

Re: kategorie S15,0,S16,5

Napsal: 7.8.2010 8:49:26
od pp21
Já pamatuju akorát když šel do provozu obchvat Příbora a ještě nějaký kousek Paláčov - Stará Jičín a obojí šlo do provozu rovnou ja 4pruh.

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Napsal: 7.8.2010 9:20:25
od martini
Taky v MÚK s I/35 je navržena R48 v úplně nové trase. V podstatě se domnívám, že z původní silnice toho bohužel bude využito méně než by šlo...

Pozn. následuje přesun.

Re: Původní kategorie a postup rozšířování

Napsal: 7.8.2010 11:17:26
od Michel
Aha, děkuji všem za odpovědi :)

Tak to potom vypadá, že se opravdu stavěl rovnou čtyřpruh S15,0, jen aby se ušetřilo... :roll:

I když ty úseky, které uvádí Petr Pokorný vlastně šly do provozu skoro jako úplně poslední z celého neděleného čtyřpruhu (na přelomu 80/90 let). Tak teď by to chtělo najít nějakého pamětníka, který si pamatuje zprovoznění staveb Bělotín - Polom (1976) a Nový Jičín - Příbor (1972-3) :D aby nám řekl, jak to bylo nalajnované. (Data zprovoznění čerpána z http://dalnice-silnice.cz/R/R48.htm)

>Mario: Jj, máte pravdu, díky, že jste to připomněl, toho si taky vždycky všimnu, že i když se I/48 na výjezdu z Frýdku směrem na Rychaltice zužuje na dvoupruh, je pořád tak široká, že by se tam dal vyznačit čtyřpruh, dokonce to je vidět i na letecké mapě :)

>martini: díky za přesun :)
Na druhou stranu občas se taky ze stávající silnice využívá víc než by bylo zdrávo - třeba estakádu v Novém Jičíně bych daleko radši viděl přestavěnou (zvlášť když je hned za ní (směr FM) MÚK), i když je to asi celkem nereálné a hlavně nákladné... A ostatně R6 přes Ohři vypadá podobně.

Re: Původní kategorie a postup rozšířování

Napsal: 7.8.2010 13:24:17
od Mario
OK, a když se tedy bude R48 rozšiřovat vpravo, vlevo nebo oboustranně podle místních podmínek, bude to stejně tak prováděno i s D1, nebo tam zachovají tu osu se svodidly a rozšíří to oboustranně?

Re: Původní kategorie a postup rozšířování

Napsal: 7.8.2010 14:23:58
od pp21
Mario píše:OK, a když se tedy bude R48 rozšiřovat vpravo, vlevo nebo oboustranně podle místních podmínek, bude to stejně tak prováděno i s D1, nebo tam zachovají tu osu se svodidly a rozšíří to oboustranně?
Tak znovu ;o)

D1 se dle dnešních předpokladů bude rozšiřovat 2x. Jednou o necelý metr a pak následně na šestipruh. Vždy zůstane zachována osa dálnice a bude se vždy rozšiřovat do stran. Drobnou vyjímky asi budou kolem některých mostů, které se budou přistavovat vedle (např. Šmejkalka).

R48 se bude přestavovat v podstatě komplet. Většinou to bude ve stopě stávající silnice. Někde se rozšíří doleva, někde doprava, někde na obě strany. Bude se ale předělávat i příčný dklon, takže v případě R48 nepůjde ani tak o rozšíření, jako spíš o kompletní přestavbu.

Re: Původní kategorie a postup rozšířování

Napsal: 8.8.2010 9:38:24
od FlakY`
Mě by spíše zajímalo jestli dojde k rozšíření silnice za Místkem směrem do Rychaltic k napojení na nové Rko.

Re: Původní kategorie a postup rozšířování

Napsal: 8.8.2010 10:11:59
od Martin z Ostravy
Ne, provizorní napojení stavby R48 Rychaltice - F-M na stávající komunikaci před Místkem bude pouze dvoupruhové.

Re: Původní kategorie a postup rozšířování

Napsal: 8.8.2010 10:28:46
od Jarda Š.
FlakY` píše:Mě by spíše zajímalo jestli dojde k rozšíření silnice za Místkem směrem do Rychaltic k napojení na nové Rko.
To bude vyřešeno až vybudováním stavby F.-M. obchvat, zatím tam bude jen dvoupruhové provizorium (viz plánek od Martina z Ostravy).

Re: Původní kategorie a postup rozšířování

Napsal: 8.8.2010 21:20:58
od Lenny
V oblasti MÚK Palačovská spojka nebylo možné dodržet parametry směrových oblouků pro návrhovou rychlost, proto bylo přistoupeno k dílčí přeložce. Dále tam bylo území limitováno zářezem u Vysoké.