[D48] Rybí – Rychaltice
Re: [D48] Rybí – Rychaltice
potvrzeno, betonárka bude brzy v provozu, řeší se podkladní vrstvy a brzy bude k dispozici i CB finišér
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D48] Rybí – Rychaltice
na ortofotomapě v katastru je již vidět rozestavěná trasa D48, nasnímáno očividně na podzim minulého roku, neboť stav prací tomu odpovídá včetně rozestavěné pravé poloviny D48 v Rychalticích ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D48] Rybí – Rychaltice
Tady jsem schopen rict, ze je to foceno mezi 3.9. a 13.9.2018
Cesta po českých dálnicích je stejně "snadná" jako cesta do budoucnosti. Stačí čekat
Re: [D48] Rybí – Rychaltice
https://geoportal.cuzk.cz/geoprohlizec/ ... rconf=meta
Tady to jde zjistit přesně: 10. září. Nevím, proč se tam uvádí více datumů snímkování, když se nejspíš použil jenom jeden.
Tady to jde zjistit přesně: 10. září. Nevím, proč se tam uvádí více datumů snímkování, když se nejspíš použil jenom jeden.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: [D48] Rybí – Rychaltice
Snímky mají překryv kolem 70%. Takže navazující snímkování se v okrajových oblastech hodně překrývá s předchozím. Taky se něco přelítává kvůli stínům.
Re: [D48] Rybí – Rychaltice
mobilní betonárna se jeví téměř či zcela postavena ... ještě dokončit ty podkladové vrstvy vozovky a přivést CB finišér ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D48] Rybí – Rychaltice
Na podkladovych vrstvach se intenzivne pracuje. Myslim, ze betonaz bude zahajena co nevidet. Jen nevim presne, jak je to s vodou pro betonarnu, co vim, tak vodovodni rad tam prozatim neni priveden, ale melo by se na nem pracovat
Cesta po českých dálnicích je stejně "snadná" jako cesta do budoucnosti. Stačí čekat
Re: [D48] Rybí – Rychaltice
Včera jsem celý úsek projel v koloně pomalou rychlostí, tudíž jsem měl možnost hodně detailně si stavbu prohlédnout. Musí subjektivně říct, že tempo je velmi slušné. Ve stoupání nad Rychalticemi dochází k zaměřování finálního CB povrchu pro finišer. V prostorech bývale MÚK Katěřinice se buduje protihluková stěna, na některých mostech je již usazená ,,diletace´´(modrá barva) a rovněž zábradlí. Betonárka Metrostavu je již prakticky hotová. Rovněž dochází k terénním úpravám nad gabiónovými stěnami. Na estakádě Libhošť dochází k postupnému betonování mostovky směrem od NJ k Příboru.
Když vidím ten rozsah, který už je hotový. Není nějaká šance, že bude doprava převedena dříve než v srpnu 2019? Přeci jen současná komunikace je na řadě míst v katastrofálním stavu a musí se velmi často provizorně opravovat. Nebo pořád platí termín srpen 2019?
Když vidím ten rozsah, který už je hotový. Není nějaká šance, že bude doprava převedena dříve než v srpnu 2019? Přeci jen současná komunikace je na řadě míst v katastrofálním stavu a musí se velmi často provizorně opravovat. Nebo pořád platí termín srpen 2019?
Re: [D48] Rybí – Rychaltice
na doprovodné komunikaci Hájov - Příbor probíhá výstavba chodníků a odvodnění autobusových zálivů v prostoru budoucích aut. zastávek Hájov - rozcestí, současně se pracuje na sanaci sesunutého svahu výstavbou (zřejmě) opěrné zdi, zatím platí termín zprovoznění v půlce června
na hlavní trase D48 v úseku Rychaltice - Příbor jsou připravené podkladní vrstvy vozovky a zaměřena trasa pro CB finišér, na úseku Hájov - Příbor jsou tyto práce v běhu, okolo Příbora se pracuje na PHS a na přípravě podkladních vrstev, dokončují se mosty i jejich předpolí a podkladní vrstvy se pokládají i dál kolem Libhoště směrem ke konci úseku, je reálné do 14ti dnů mít podkladní vrstvy hotové na celé hl. trase alespoň pro náspy, kde bude pokládán CB povrch na AB je ještě čas ...
na hlavní trase D48 v úseku Rychaltice - Příbor jsou připravené podkladní vrstvy vozovky a zaměřena trasa pro CB finišér, na úseku Hájov - Příbor jsou tyto práce v běhu, okolo Příbora se pracuje na PHS a na přípravě podkladních vrstev, dokončují se mosty i jejich předpolí a podkladní vrstvy se pokládají i dál kolem Libhoště směrem ke konci úseku, je reálné do 14ti dnů mít podkladní vrstvy hotové na celé hl. trase alespoň pro náspy, kde bude pokládán CB povrch na AB je ještě čas ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
-
- Příspěvky: 136
- Registrován: 15.3.2009 16:28:55
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D48] Rybí – Rychaltice
Nevím jestli jen na zkoušku, ale dnes, kolem 16 hod. se na betonárce už sypal beton do přistaveného náklaďáku z výsypky. Po cestě od NJ je to krásně vidět.
http://www.kamito.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: [D48] Rybí – Rychaltice
Dnes jsem si všiml, že přestal platit zákaz vjezdu kamionům na 12 tun v úseku Příbor-Nový Jičín.
-
- Příspěvky: 136
- Registrován: 15.3.2009 16:28:55
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D48] Rybí – Rychaltice
V pondělí se začal pokládat finišery podkladní beton od Příboru ve směru na Múk Rychaltice. Jsou vidět dvě vrstvy.
http://www.kamito.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: [D48] Rybí – Rychaltice
Mě to tedy přišlo spíš jako mechanicky zhutněné kamenivo...
Byli to dva Vogele na asfalt.
Byli to dva Vogele na asfalt.
Re: [D48] Rybí – Rychaltice
Rovněž se mi zdá, že ten materiál se mi jeví, jako nějaký pomalu ,,recyklát´´. Je pokládan finišery na alfalt a poté válcovat - beton se neválcuje. Tudíž by určitě nějaký stavař věděl, o jaký materiál se jedná?
Re: [D48] Rybí – Rychaltice
Podle mě je složení stabilka (profrézovaná půda s cementem), štěrkodrť ŠD, mechanicky zhutněné kamenivo MZK, cementobetonový kryt CBK. Kdyžtak mě opravte.
Re: [D48] Rybí – Rychaltice
jak jsem dříve avizoval, je to tu:bumbik píše:aktuální info:
1) doprovodná komunikace Hájov - Příbor bude otevřena v průběhu června
2) od 1.3. dojde ke zrušení sjezdu FM (I/48) - Ostrava (I/58) na MÚK Příbor - sever viz. výše
3) od 1.4. dojde ke zrušení nájezdu Ostrava (I/58) - Nový Jičín (I/48) na MÚK Příbor - sever viz. výše
https://www.pribor.eu/obcan-1/aktuality ... 369cs.html
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D48] Rybí – Rychaltice
V úseku od Rychaltic po most u Hájova už mají kompletně položenou asi poslední podkladovou vrstvu před pokládkou betonu.
Dnes byl vidět u mobilní betonárky v Příboře jeřáb. Vypadá to že betonárka už bude brzy v provozu.
Dnes byl vidět u mobilní betonárky v Příboře jeřáb. Vypadá to že betonárka už bude brzy v provozu.
Re: [D48] Rybí – Rychaltice
Edit: tak jsem je přecenil. K mostu to mají ještě pár metrů. Jestli budou makat o víkendu tak by to mohli stihnout.Honzus píše:V úseku od Rychaltic po most u Hájova už mají kompletně položenou asi poslední podkladovou vrstvu před pokládkou betonu.
Dnes byl vidět u mobilní betonárky v Příboře jeřáb. Vypadá to že betonárka už bude brzy v provozu.
Re: [D48] Rybí – Rychaltice
Chystá se betonáž předposlední Y na podpěře.
- Přílohy
-
- vlcsnap-2019-03-29-21h26m30s340.jpg (128.92 KiB) Zobrazeno 5891 x
[D48] Rybí – Rychaltice
Finišeři v akci. Škoda, že pokládání CBK pojede zase na lanko.
- Přílohy
-
- vlcsnap-2019-03-29-21h49m15s346.jpg (160.11 KiB) Zobrazeno 5892 x
Re: [D48] Rybí – Rychaltice
Včera jsem si projel doprovodku Hájov - Příbor a udělal pár fotek https://photos.app.goo.gl/X8ytEqVz1Xteb2rz6 , + dvě z mostu u Rychaltic.
Jak je vidět, tak nejenom oprava sesuvu brání používání této cesty. Taky na kruháči u Příbora a v jeho okolí toho ještě chybí dost k dokončení.
Jak je vidět, tak nejenom oprava sesuvu brání používání této cesty. Taky na kruháči u Příbora a v jeho okolí toho ještě chybí dost k dokončení.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: [D48] Rybí – Rychaltice
Dozorem je vyžadováno po zhotoviteli vypracování Technologického Předpisu pro pokládku. Pro dodržení geometrického tvaru vrstvy musí být navržen takový postup, který jej garantuje. Pokládka "na lištu" nezaručuje ani to zkopírování předcházející vrstvy. Pokládka "na lyžinu" nebo "na laserový snímač" předchozí vrstvy zkopírování zaručuje, ale to není to co je vyžadováno.evilcleaner píše:myslíš že kdyby to bylo na lištu, tak by to bylo lepší? chápu že při výškových obloucích s malým poloměrem to může dělat nepříjemný polygon (při nízké četnosti bodů lomu), ale to na dálnici problém není. lišta zase prokopíruje více chyby podkladních vrstev, na které jsou kladeny nižší požadavky rovinatosti.
Proto zbývá pokládka "na lanko" nebo použití 3D technologie. Firma Vögele píše: "U většiny zakázek jsou lanka napnuty pro pokládku vrstev. Napnuté lanko slouží jako reference pro řízení stupně a sklonu. Instalace lanka je však časově náročná práce s vysokými náklady na každý projekt."
A vzápětí dodává, že jejich systém 3D byl použit na silnici XYZ s vynikajícími výsledky. Takže ani u Vögele to zatím není samozřejmost.
Lomy na lankové dráze nejsou problém, hustota držáků lanka je taktéž stanovena v TePř. Problémem může být prověšení lanka při nedostatečném napnutí.
Re: [D48] Rybí – Rychaltice
tak dnes ráno bylo složitější sjet z I/48 na MÚK Příbor-sever směr I/58 Ostrava, neboť se valilo o dost více aut od Ostravy i z města směr Ostrava, díky realizované nové uzavírce ... ale v pohobumbik píše:jak jsem dříve avizoval, je to tu:bumbik píše:3) od 1.4. dojde ke zrušení nájezdu Ostrava (I/58) - Nový Jičín (I/48) na MÚK Příbor - sever viz. výše
https://www.pribor.eu/obcan-1/aktuality ... 369cs.html
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D48] Rybí – Rychaltice
To že se zpracuje TP je po formální stránce fakt hezký, ale s realizací to nemá moc společného.theodor less píše:Dozorem je vyžadováno po zhotoviteli vypracování Technologického Předpisu pro pokládku. Pro dodržení geometrického tvaru vrstvy musí být navržen takový postup, který jej garantuje. Pokládka "na lištu" nezaručuje ani to zkopírování předcházející vrstvy. Pokládka "na lyžinu" nebo "na laserový snímač" předchozí vrstvy zkopírování zaručuje, ale to není to co je vyžadováno.evilcleaner píše:myslíš že kdyby to bylo na lištu, tak by to bylo lepší? chápu že při výškových obloucích s malým poloměrem to může dělat nepříjemný polygon (při nízké četnosti bodů lomu), ale to na dálnici problém není. lišta zase prokopíruje více chyby podkladních vrstev, na které jsou kladeny nižší požadavky rovinatosti.
Proto zbývá pokládka "na lanko" nebo použití 3D technologie. Firma Vögele píše: "U většiny zakázek jsou lanka napnuty pro pokládku vrstev. Napnuté lanko slouží jako reference pro řízení stupně a sklonu. Instalace lanka je však časově náročná práce s vysokými náklady na každý projekt."
A vzápětí dodává, že jejich systém 3D byl použit na silnici XYZ s vynikajícími výsledky. Takže ani u Vögele to zatím není samozřejmost.
Lomy na lankové dráze nejsou problém, hustota držáků lanka je taktéž stanovena v TePř. Problémem může být prověšení lanka při nedostatečném napnutí.
"Napnuté lanko slouží jako reference pro řízení stupně a sklonu." To je předpokládám nějaký gůgl překlad, v češtině to moc smysl nedává.
Instalace lanka je příšerný opruz, který vyžaduje svatou trpělivost. Dělat to v dešti, kose a časovém presu je za trest. Lanko může mít lomy a být pokroucené. Upínací mechanismus bývá ochozený, někdy se upíná hranatý na kulatý, nastavují se dvě osy současně. Výsledkem je, že po upnutí je lanko jinde než bylo urovnáno a kde má správně být, takže znovu a lépe. A po celém procesu a opravách o to zakopne UK a když ho nikdo neviděl, tak to podle oka vrátí zpět.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: [D48] Rybí – Rychaltice
Citoval jsem firmu Vögele. Tato firma píše německy. Omlouvám se za neznalost němčiny a přeložení textu překladačem Google.Likas píše:"Napnuté lanko slouží jako reference pro řízení stupně a sklonu." To je předpokládám nějaký gůgl překlad, v češtině to moc smysl nedává.
Těch opruzů je na stavbě více, ale že by se kvůli tomu měnila technologie?Instalace lanka je příšerný opruz, který vyžaduje svatou trpělivost.
Nezpracovává se TP, ale TePř. Ten název je taky "formalita", ale ti co do toho dělají, ví proč se dodržuje. Já jsem psal o TePř proto, že způsob pokládky skutečně není chvilkový nápad někoho od finišeru , ale je dán předem.To že se zpracuje TP je po formální stránce fakt hezký, ale s realizací to nemá moc společného.