R48 Český Těšín, obchvat
Re: R48 Český Těšín, obchvat
O dostavbě se pokud vím nikde neuvažuje.
Re: R48 Český Těšín, obchvat
Je to tento most: https://mapy.cz/s/konarogeko. Jezdím tam často, kousek od toho bydlím ale přiznám se že jsem celou dobu myslel že tam je jen nějaká propusť.adamos píše:Měl jsem za to, že obchvat Těšína je celkem nová stavba, to už se musí bourat opěra mostu? Který most to je?
Mám za to že ta opěra z nějakého důvodu sedla. Na povrchu se pár let zpět vytvořil docela brutální schod (psal jsem sem dříve). To mohlo být i suchem nebo nějakým zásahem v okolí (i když by samozřejmě nemělo).
Re: R48 Český Těšín, obchvat
cawez píše:Tahle část je z roku 1997, asi to trochu odflákli onehdá. Nevíte, jak to vypadá s přestavbou toho hloupého kruháče na MUK a stavbou druhého hraničního mostu? Bude se to někdy dělat? A že by pak třeba i Poláci rozšířili ten svůj kousek?
Schválně jsem zkusil hledat a ejhle, nějaký rozhovor s GDDKiA z května: https://www.wnp.pl/budownictwo/30-pytan ... 94976.htmlmapman píše:O dostavbě se pokud vím nikde neuvažuje.
Takže poláci plány mají. Jen nemají peníze.PYTANIE: Czy GDDKiA planuje przebudowę odcinków przygranicznych na drogach ekspresowych? Chodzi tu o dwa przypadki:
- przejście graniczne w Cieszynie-Boguszowicach posiadające wąskie gardło w postaci jednojezdniowego wiaduktu drogowego. Brakuje tam ciągłości między polską dwujezdniową drogą ekspresową S52 a czeską autostradą D48.
- droga ekspresowa S1 na odcinku od Żywca do Węgierskiej Górki. Na tym ok. 10-km odcinku istnieje wąskie gardło w postaci jednojezdniowego odcinka. Na obu końcach istnieją lub budowane są odcinki dwujezdniowe.
-Dominik
ODPOWIEDŹ Tomasz Żuchowski:
- W przypadku drogi S52 trwają przygotowania do budowy Beskidzkiej Drogi Integracyjnej. Myślimy, że w perspektywie najbliższych lat i kolejnego budżetu unijnego tę drogę uda się wybudować, a także rozwiązać problem, na który wskazuje czytelnik.
Natomiast w przypadku S1 w tym momencie rozstrzygamy przetarg i podpisujemy umowy na kolejne odcinki tej trasy z Mysłowic do Bielska-Białej. Ruszają też prace budowlane związane z obejściem Węgierskiej Górki, zatem do 2023 r. cała trasa S1 od lotniska w Pyrzowicach do granicy ze Słowacją powinna być gotowa. Między Żywcem a Węgierską Górką znajduje się rezerwa pod drugi pas, gdyby w przyszłości konieczna była jego budowa.
Re: R48 Český Těšín, obchvat
O tom, že by vyloženě chyběly peníze se tam nemluví.
"V případě silnice S52 trvá příprava stavby Beskidzkiej Drogi Integracyjnej (=trasa od Bílska přes Wadowice na Krakov). Myslíme si, že v perspektivě nejbližších let a dalšího unijního rozpočtu se podaří tuto silnici postavit a také vyřešit problém, o kterém píše čtenář (=ten most v Těšíně)."
"V případě silnice S52 trvá příprava stavby Beskidzkiej Drogi Integracyjnej (=trasa od Bílska přes Wadowice na Krakov). Myslíme si, že v perspektivě nejbližších let a dalšího unijního rozpočtu se podaří tuto silnici postavit a také vyřešit problém, o kterém píše čtenář (=ten most v Těšíně)."
Re: R48 Český Těšín, obchvat
Krupp píše:Probíhá bourání podpěr mostu na obchvatu, zúžení do jedné poloviny.
Promo video místní firmy:
https://www.youtube.com/watch?v=MEwAGXf ... QmAfNT5oj4
Polovina mostu ve směru do ČR je opravená a průjezdná. Ve směru do PL je zúžená do pravého pruhu. Nejspíš se bude pokračovat na jaře.Krupp píše: Je to tento most: https://mapy.cz/s/konarogeko. Jezdím tam často, kousek od toho bydlím ale přiznám se že jsem celou dobu myslel že tam je jen nějaká propusť.
Mám za to že ta opěra z nějakého důvodu sedla. Na povrchu se pár let zpět vytvořil docela brutální schod (psal jsem sem dříve). To mohlo být i suchem nebo nějakým zásahem v okolí (i když by samozřejmě nemělo).
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: R48 Český Těšín, obchvat
Pane oceláři, Vy víte, že na Ostravsku je vše jinak. Všude jinde opěry (silnice) klesají, ale např. zde, pár kilometrů od Třineckých železáren, se silnice a opěry zvedají.Krupp píše:Mám za to že ta opěra z nějakého důvodu sedla. Na povrchu se pár let zpět vytvořil docela brutální schod (psal jsem sem dříve). To mohlo být i suchem nebo nějakým zásahem v okolí (i když by samozřejmě nemělo).
Re: R48 Český Těšín, obchvat
Ještě jednou. Však píšu že myslím že sedla dolů, protože nevím o pravé příčině. Nebo snad máte info o příčině - že by se nějak nadzvedla? Z vašeho příspěvku jsem to nějak nepochopil.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: R48 Český Těšín, obchvat
O pár set metrů dál se řešily problémy způsobené použitím strusky. Už dávno před D47 (D1) se vědělo: "Struska, to je prevít, ta vám zničila cestu!" Ale problém je spíš v tom, že "struska" se říká i materiálům, kterým toto označení nepřísluší.
Ve vašem případě mohlo docela dobře dojít i k poklesu, ale ta "struska" se tak nějak nabízí.
Ve vašem případě mohlo docela dobře dojít i k poklesu, ale ta "struska" se tak nějak nabízí.
Re: R48 Český Těšín, obchvat
Aha, děkuji. Netušil jsem že problém se struskou byly i zde.
Kdybyste měl nějaký odkaz kde přesně to bylo, byl bych velmi rád.
Kdybyste měl nějaký odkaz kde přesně to bylo, byl bych velmi rád.
Re: R48 Český Těšín, obchvat
V PDPS 03/2019 (dostupné na https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/287546 ) se píše toto:
Dle mě to není struska, ale studený odval, který bobtná na D47 na Ostravsku. Svědčí tomu šamot, který ve vysokopecní a ocelářské strusce být neměl.Po analýze geologické stavby, dosavadních výsledcích geotechnického monitorování a stabilitních propočtech se přikláníme k názoru, že příčina poruch neleží v geologickém podloží, ale ve vlastním tělese náspu. Dle vrtů INDJ 101 a 102, které jako jediné pronikly násypovým tělesem v prostoru za mostními opěrami se v náspu vyskytují prakticky v celé jeho mocnosti strusky, a to včetně poměrně častých úlomků vyzdívek (šamot). V případě některých typů strusek je dokumentován možný nárůst objemu až cca 60% jejich mocnosti. Mechanismus hydratace a posléze bobtnavých procesů strusek v přechodové oblasti mostu pak asi nejlépe vysvětluje dokumentované poruchy a výsledky měření a označujeme jej tedy za nejpravděpodobnější příčinu deformací mostních konstrukcí. Této teorii odpovídá i charakter deformací na vlastní komunikaci i na souběžně stavěných místních komunikacích v širším okolí (obec Chotěbuz).
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R48 Český Těšín, obchvat
Jsou s tímto materiálem na dalších místech I/48 problémy?
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: R48 Český Těšín, obchvat
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 853#p60853
zvětšuje cca o desítky procent.
Po hodně letech a vychladnutí hlav se názory diskutujících přiblížily.Lenny píše:Když se nad tím zamyslím, jak je možné se tam naveze x tisíc aut s béčkovou struskou a ani jeden zaměstanec ŘSD, dozoru, laboratoře apod. si ničeho nevšiml? Jednoduše, bo k ničemu takovému nedošlo....
Šamot, ve skutečnosti dinas, je snadno rozeznatelný díky barvě. Ale není to jen o vyzdívce pecí. I ta struska má své mouchy: železnatý a manganatý rozpad, kdy se objem produktů reakceLenny píše:Dle mě to není struska, ale studený odval, který bobtná na D47 na Ostravsku. Svědčí tomu šamot, který ve vysokopecní a ocelářské strusce být neměl.
zvětšuje cca o desítky procent.
Re: R48 Český Těšín, obchvat
Žádného jiného takto zničeného místa (s podezřením na bobtnání) na úseku F-M - Těšín si vědom nejsem. Pár let zpět proběhla oprava několika míst v CB v žukovském kopci (s mizernou kvalitou provrchu) ale tam si nepamatuju stav před. Na jiných místech jde ale vidět že se na dálnici jednak trochu podepsal čas a zadruhé že nebyla asi postavena úplně tip top. (prasklá krajnice, díra v mostě atp)
Jelikož mám Werk (TŽ) na dohled od domu tak jsem strusku použil při rekonstrukci (a nastudoval technické listy)
Běžné se prodává vysokopecní struska (umělé hutné kamenivo) a ocelárenská (konvektorová) struska.
Ta první by neměla mít žádné znatelné změny objemu v čase. Studený odval jsem pochopil že je název právě pro ten šamot, nebo prostě pro vyzdívku když dělají novou a ta bude mít šamotu vysoké procento. A to jsem ani nikde k prodeji nenašel, to beru jako odpad. Pokud se dostal do tělesa tak myslím jedině stylem ruka ruku myje.
Jelikož mám Werk (TŽ) na dohled od domu tak jsem strusku použil při rekonstrukci (a nastudoval technické listy)
Běžné se prodává vysokopecní struska (umělé hutné kamenivo) a ocelárenská (konvektorová) struska.
Ta první by neměla mít žádné znatelné změny objemu v čase. Studený odval jsem pochopil že je název právě pro ten šamot, nebo prostě pro vyzdívku když dělají novou a ta bude mít šamotu vysoké procento. A to jsem ani nikde k prodeji nenašel, to beru jako odpad. Pokud se dostal do tělesa tak myslím jedině stylem ruka ruku myje.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: R48 Český Těšín, obchvat
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 63#p127863
evilcleaner píše:touha zbavit se hald byla prostě moc velká. taková spíš zajímavost, diametrální rozdíly byly i mezi jednotlivými haldami, někde byly rozdílné materiály ukládány zvlášť, jinde to byla směska, takže chvíli VP struska, chvíli ocelárenská. obecně se dá říct, že povrchové vrstvy, které měly šanci za ta léta zreagovat s vodou jsou bezproblémové, problém dělají ty, které byly uloženy hlouběji v haldách. problém byl zejména v nedostatku zkušeností tehdy a nedostatečnosti předpisů, když na to přijde tak třeba studený odval nemusel být podroben žádným zkouškám. v praxi se dělala rozpadavost v autoklávu.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: R48 Český Těšín, obchvat
Studený odval (neboli hutní suť) – je velmi heterogenní směs vedlejších produktů hutní výroby (směs hutnických strusek, slévárenských písků a vybouraných vyzdívek (vnitřních stěn) vysokých pecí, které vznikají při výrobě surového železa a oceli). Studený odval je netříděný, je zde zastoupen zcela podřadně i ostatní materiál – např. šamotové cihly a stavební suť, v menší míře dřevo, PVC apod. Tyto složky jsou zastoupeny v různém poměru a jejich minerální složení se mění zrno od zrna. Je dobře hutnitelný a je objemově nestálý. Z geotechnického hlediska je studený odval zařazen jako štěrk s příměsí jemnozrnné zeminy (G3),
prof. Ing. Jana Seidlerová, CSc. - VŠB-TUO
prof. Ing. Jana Seidlerová, CSc. - VŠB-TUO
Re: R48 Český Těšín, obchvat
Na úřední desce MSK visí stanovení přechodné úpravy provozu pro stavbu dalšího ramene kruháče na obchvatu Českého Těšína... :/
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R48 Český Těšín, obchvat
Koncepce je na ŘSD, v Ostravě speciálně, sprosté slovo, což hezky ilustruje i "aktivita" na I/56 do Frýdlantu.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: R48 Český Těšín, obchvat
Co to je? Co tam chtějí napojit? Vidím na výkrese dobře část nápisu "administrativní budova"?
Lépe s přímým odkazem:
https://www.msk.cz/urad/uredni_deska/de ... 5N2BBN%230
Lépe s přímým odkazem:
https://www.msk.cz/urad/uredni_deska/de ... 5N2BBN%230
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: R48 Český Těšín, obchvat
A ještě před kruháčem bude sjezd k benzínce BENZINA (Orlen), která bude přímo vedle objezdu. Chápu to tak, že na kruháku bude tím pádem i výjezd z benzínky. Ale je to nějaké divné na tom plánku. Každopádně, v tomto místě už nikdy MÚK vzniknout nemůže . A ta administrativní budova bude k nějakému skladu či továrně.
PS: dobré je to jméno člověka na konci dokumentu, ten se chudák ani nemůže podepisovat pod počítačové příspěvky a hrát on-line hry
PS: dobré je to jméno člověka na konci dokumentu, ten se chudák ani nemůže podepisovat pod počítačové příspěvky a hrát on-line hry
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: R48 Český Těšín, obchvat
Na ČSPH se dělala studie v roce 2008. https://portal.cenia.cz/eiasea/download ... nameni.pdf
Je to ještě vůbec aktuální?
Koncepce rezervy a polovičních profilů je tady absurdní. Možná se už tady "nepočítá" s dostavbou na plnohodnotný 4 pruh? Aspoň, že nehloupí Jihomoravané neplánují D52 v polovičním profilu okolo Mikulova.
Je to ještě vůbec aktuální?
Koncepce rezervy a polovičních profilů je tady absurdní. Možná se už tady "nepočítá" s dostavbou na plnohodnotný 4 pruh? Aspoň, že nehloupí Jihomoravané neplánují D52 v polovičním profilu okolo Mikulova.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: R48 Český Těšín, obchvat
Nevíte někdo, kdy byla naposledy na tomto úseku výměna povrchu? Mám pocit, že to není zas tak dlouho, ale při dnešním průjezdu jsem málem trefil díru hned za dilatací, kde bych snad to kolo i nechal, jak je velká. Bylo to na úrovni Kovony směrem na FM, a těch děr je tam povícero....
koní pod kapotou není nikdy dost
Re: R48 Český Těšín, obchvat
Díky za info, dám si pozor.
Myslím reko byla okolo 2017-18. Tenkrát byl největší problém díra u dilatace hned za sjezdem na Třinec.
Pár děr po zimě bych neřešil, ale trápí mně stav obou směrů od přehrady k Polsku. To je naprostá tragédie co tam je..
Myslím reko byla okolo 2017-18. Tenkrát byl největší problém díra u dilatace hned za sjezdem na Třinec.
Pár děr po zimě bych neřešil, ale trápí mně stav obou směrů od přehrady k Polsku. To je naprostá tragédie co tam je..
Re: R48 Český Těšín, obchvat
Tam je snad ale ještě původní povrch různě polátaný jak zrovna vyšlo ne?
Re: R48 Český Těšín, obchvat
Dojde k úpravě OK na konci obchvatu. Bude stažen na jeden jízdní pruh úpravou vodorovného značení.
Silnice I/48 Český Těšín - Stanovení místní úpravy provozu na pozemních komunikacích - Návrh opatření obecné povahy
Silnice I/48 Český Těšín - Stanovení místní úpravy provozu na pozemních komunikacích - Návrh opatření obecné povahy