R48 Český Těšín, obchvat

Bělotín – Frýdek-Místek – Český Těšín
mapman
Autor
Příspěvky: 5763
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: R48 Český Těšín, obchvat

Příspěvek od mapman »

O dostavbě se pokud vím nikde neuvažuje.
Krupp
Příspěvky: 209
Registrován: 4.12.2009 12:44:45
Bydliště: Těšín

Re: R48 Český Těšín, obchvat

Příspěvek od Krupp »

adamos píše:Měl jsem za to, že obchvat Těšína je celkem nová stavba, to už se musí bourat opěra mostu? Který most to je?
Je to tento most: https://mapy.cz/s/konarogeko. Jezdím tam často, kousek od toho bydlím ale přiznám se že jsem celou dobu myslel že tam je jen nějaká propusť.

Mám za to že ta opěra z nějakého důvodu sedla. Na povrchu se pár let zpět vytvořil docela brutální schod (psal jsem sem dříve). To mohlo být i suchem nebo nějakým zásahem v okolí (i když by samozřejmě nemělo).
Krupp
Příspěvky: 209
Registrován: 4.12.2009 12:44:45
Bydliště: Těšín

Re: R48 Český Těšín, obchvat

Příspěvek od Krupp »

cawez píše:Tahle část je z roku 1997, asi to trochu odflákli onehdá. Nevíte, jak to vypadá s přestavbou toho hloupého kruháče na MUK a stavbou druhého hraničního mostu? Bude se to někdy dělat? A že by pak třeba i Poláci rozšířili ten svůj kousek?
mapman píše:O dostavbě se pokud vím nikde neuvažuje.
Schválně jsem zkusil hledat a ejhle, nějaký rozhovor s GDDKiA z května: https://www.wnp.pl/budownictwo/30-pytan ... 94976.html
PYTANIE: Czy GDDKiA planuje przebudowę odcinków przygranicznych na drogach ekspresowych? Chodzi tu o dwa przypadki:

- przejście graniczne w Cieszynie-Boguszowicach posiadające wąskie gardło w postaci jednojezdniowego wiaduktu drogowego. Brakuje tam ciągłości między polską dwujezdniową drogą ekspresową S52 a czeską autostradą D48.

- droga ekspresowa S1 na odcinku od Żywca do Węgierskiej Górki. Na tym ok. 10-km odcinku istnieje wąskie gardło w postaci jednojezdniowego odcinka. Na obu końcach istnieją lub budowane są odcinki dwujezdniowe.

-Dominik

ODPOWIEDŹ Tomasz Żuchowski:

- W przypadku drogi S52 trwają przygotowania do budowy Beskidzkiej Drogi Integracyjnej. Myślimy, że w perspektywie najbliższych lat i kolejnego budżetu unijnego tę drogę uda się wybudować, a także rozwiązać problem, na który wskazuje czytelnik.

Natomiast w przypadku S1 w tym momencie rozstrzygamy przetarg i podpisujemy umowy na kolejne odcinki tej trasy z Mysłowic do Bielska-Białej. Ruszają też prace budowlane związane z obejściem Węgierskiej Górki, zatem do 2023 r. cała trasa S1 od lotniska w Pyrzowicach do granicy ze Słowacją powinna być gotowa. Między Żywcem a Węgierską Górką znajduje się rezerwa pod drugi pas, gdyby w przyszłości konieczna była jego budowa.
Takže poláci plány mají. Jen nemají peníze.
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: R48 Český Těšín, obchvat

Příspěvek od ML90 »

O tom, že by vyloženě chyběly peníze se tam nemluví.

"V případě silnice S52 trvá příprava stavby Beskidzkiej Drogi Integracyjnej (=trasa od Bílska přes Wadowice na Krakov). Myslíme si, že v perspektivě nejbližších let a dalšího unijního rozpočtu se podaří tuto silnici postavit a také vyřešit problém, o kterém píše čtenář (=ten most v Těšíně)."
Krupp
Příspěvky: 209
Registrován: 4.12.2009 12:44:45
Bydliště: Těšín

Re: R48 Český Těšín, obchvat

Příspěvek od Krupp »

Krupp píše:Probíhá bourání podpěr mostu na obchvatu, zúžení do jedné poloviny.
Promo video místní firmy:
https://www.youtube.com/watch?v=MEwAGXf ... QmAfNT5oj4
Krupp píše: Je to tento most: https://mapy.cz/s/konarogeko. Jezdím tam často, kousek od toho bydlím ale přiznám se že jsem celou dobu myslel že tam je jen nějaká propusť.
Mám za to že ta opěra z nějakého důvodu sedla. Na povrchu se pár let zpět vytvořil docela brutální schod (psal jsem sem dříve). To mohlo být i suchem nebo nějakým zásahem v okolí (i když by samozřejmě nemělo).
Polovina mostu ve směru do ČR je opravená a průjezdná. Ve směru do PL je zúžená do pravého pruhu. Nejspíš se bude pokračovat na jaře.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: R48 Český Těšín, obchvat

Příspěvek od theodor less »

Krupp píše:Mám za to že ta opěra z nějakého důvodu sedla. Na povrchu se pár let zpět vytvořil docela brutální schod (psal jsem sem dříve). To mohlo být i suchem nebo nějakým zásahem v okolí (i když by samozřejmě nemělo).
Pane oceláři, Vy víte, že na Ostravsku je vše jinak. Všude jinde opěry (silnice) klesají, ale např. zde, pár kilometrů od Třineckých železáren, se silnice a opěry zvedají.
Krupp
Příspěvky: 209
Registrován: 4.12.2009 12:44:45
Bydliště: Těšín

Re: R48 Český Těšín, obchvat

Příspěvek od Krupp »

Ještě jednou. Však píšu že myslím že sedla dolů, protože nevím o pravé příčině. Nebo snad máte info o příčině - že by se nějak nadzvedla? Z vašeho příspěvku jsem to nějak nepochopil.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: R48 Český Těšín, obchvat

Příspěvek od theodor less »

O pár set metrů dál se řešily problémy způsobené použitím strusky. Už dávno před D47 (D1) se vědělo: "Struska, to je prevít, ta vám zničila cestu!" Ale problém je spíš v tom, že "struska" se říká i materiálům, kterým toto označení nepřísluší.
Ve vašem případě mohlo docela dobře dojít i k poklesu, ale ta "struska" se tak nějak nabízí.
Krupp
Příspěvky: 209
Registrován: 4.12.2009 12:44:45
Bydliště: Těšín

Re: R48 Český Těšín, obchvat

Příspěvek od Krupp »

Aha, děkuji. Netušil jsem že problém se struskou byly i zde.
Kdybyste měl nějaký odkaz kde přesně to bylo, byl bych velmi rád.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10799
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R48 Český Těšín, obchvat

Příspěvek od Lenny »

V PDPS 03/2019 (dostupné na https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/287546 ) se píše toto:
Po analýze geologické stavby, dosavadních výsledcích geotechnického monitorování a stabilitních propočtech se přikláníme k názoru, že příčina poruch neleží v geologickém podloží, ale ve vlastním tělese náspu. Dle vrtů INDJ 101 a 102, které jako jediné pronikly násypovým tělesem v prostoru za mostními opěrami se v náspu vyskytují prakticky v celé jeho mocnosti strusky, a to včetně poměrně častých úlomků vyzdívek (šamot). V případě některých typů strusek je dokumentován možný nárůst objemu až cca 60% jejich mocnosti. Mechanismus hydratace a posléze bobtnavých procesů strusek v přechodové oblasti mostu pak asi nejlépe vysvětluje dokumentované poruchy a výsledky měření a označujeme jej tedy za nejpravděpodobnější příčinu deformací mostních konstrukcí. Této teorii odpovídá i charakter deformací na vlastní komunikaci i na souběžně stavěných místních komunikacích v širším okolí (obec Chotěbuz).
Dle mě to není struska, ale studený odval, který bobtná na D47 na Ostravsku. Svědčí tomu šamot, který ve vysokopecní a ocelářské strusce být neměl.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
FlakY`
Příspěvky: 1490
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: R48 Český Těšín, obchvat

Příspěvek od FlakY` »

Jsou s tímto materiálem na dalších místech I/48 problémy?
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: R48 Český Těšín, obchvat

Příspěvek od theodor less »

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 853#p60853
Lenny píše:Když se nad tím zamyslím, jak je možné se tam naveze x tisíc aut s béčkovou struskou a ani jeden zaměstanec ŘSD, dozoru, laboratoře apod. si ničeho nevšiml? Jednoduše, bo k ničemu takovému nedošlo....
Po hodně letech a vychladnutí hlav se názory diskutujících přiblížily.
Lenny píše:Dle mě to není struska, ale studený odval, který bobtná na D47 na Ostravsku. Svědčí tomu šamot, který ve vysokopecní a ocelářské strusce být neměl.
Šamot, ve skutečnosti dinas, je snadno rozeznatelný díky barvě. Ale není to jen o vyzdívce pecí. I ta struska má své mouchy: železnatý a manganatý rozpad, kdy se objem produktů reakce
zvětšuje cca o desítky procent.
Krupp
Příspěvky: 209
Registrován: 4.12.2009 12:44:45
Bydliště: Těšín

Re: R48 Český Těšín, obchvat

Příspěvek od Krupp »

Žádného jiného takto zničeného místa (s podezřením na bobtnání) na úseku F-M - Těšín si vědom nejsem. Pár let zpět proběhla oprava několika míst v CB v žukovském kopci (s mizernou kvalitou provrchu) ale tam si nepamatuju stav před. Na jiných místech jde ale vidět že se na dálnici jednak trochu podepsal čas a zadruhé že nebyla asi postavena úplně tip top. (prasklá krajnice, díra v mostě atp)
Jelikož mám Werk (TŽ) na dohled od domu tak jsem strusku použil při rekonstrukci (a nastudoval technické listy)
Běžné se prodává vysokopecní struska (umělé hutné kamenivo) a ocelárenská (konvektorová) struska.
Ta první by neměla mít žádné znatelné změny objemu v čase. Studený odval jsem pochopil že je název právě pro ten šamot, nebo prostě pro vyzdívku když dělají novou a ta bude mít šamotu vysoké procento. A to jsem ani nikde k prodeji nenašel, to beru jako odpad. Pokud se dostal do tělesa tak myslím jedině stylem ruka ruku myje.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: R48 Český Těšín, obchvat

Příspěvek od theodor less »

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 63#p127863
evilcleaner píše:touha zbavit se hald byla prostě moc velká. taková spíš zajímavost, diametrální rozdíly byly i mezi jednotlivými haldami, někde byly rozdílné materiály ukládány zvlášť, jinde to byla směska, takže chvíli VP struska, chvíli ocelárenská. obecně se dá říct, že povrchové vrstvy, které měly šanci za ta léta zreagovat s vodou jsou bezproblémové, problém dělají ty, které byly uloženy hlouběji v haldách. problém byl zejména v nedostatku zkušeností tehdy a nedostatečnosti předpisů, když na to přijde tak třeba studený odval nemusel být podroben žádným zkouškám. v praxi se dělala rozpadavost v autoklávu.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: R48 Český Těšín, obchvat

Příspěvek od theodor less »

Studený odval (neboli hutní suť) – je velmi heterogenní směs vedlejších produktů hutní výroby (směs hutnických strusek, slévárenských písků a vybouraných vyzdívek (vnitřních stěn) vysokých pecí, které vznikají při výrobě surového železa a oceli). Studený odval je netříděný, je zde zastoupen zcela podřadně i ostatní materiál – např. šamotové cihly a stavební suť, v menší míře dřevo, PVC apod. Tyto složky jsou zastoupeny v různém poměru a jejich minerální složení se mění zrno od zrna. Je dobře hutnitelný a je objemově nestálý. Z geotechnického hlediska je studený odval zařazen jako štěrk s příměsí jemnozrnné zeminy (G3),
prof. Ing. Jana Seidlerová, CSc. - VŠB-TUO
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2961
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: R48 Český Těšín, obchvat

Příspěvek od Majkii »

Na úřední desce MSK visí stanovení přechodné úpravy provozu pro stavbu dalšího ramene kruháče na obchvatu Českého Těšína... :/
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6840
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: R48 Český Těšín, obchvat

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Koncepce je na ŘSD, v Ostravě speciálně, sprosté slovo, což hezky ilustruje i "aktivita" na I/56 do Frýdlantu.
R48 -> D48 se podařilo!
Krupp
Příspěvky: 209
Registrován: 4.12.2009 12:44:45
Bydliště: Těšín

Re: R48 Český Těšín, obchvat

Příspěvek od Krupp »

Co to je? Co tam chtějí napojit? Vidím na výkrese dobře část nápisu "administrativní budova"?
Lépe s přímým odkazem:
https://www.msk.cz/urad/uredni_deska/de ... 5N2BBN%230
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: R48 Český Těšín, obchvat

Příspěvek od Honey72 »

A ještě před kruháčem bude sjezd k benzínce BENZINA (Orlen), která bude přímo vedle objezdu. Chápu to tak, že na kruháku bude tím pádem i výjezd z benzínky. Ale je to nějaké divné na tom plánku. Každopádně, v tomto místě už nikdy MÚK vzniknout nemůže :-(. A ta administrativní budova bude k nějakému skladu či továrně.

PS: dobré je to jméno člověka na konci dokumentu, ten se chudák ani nemůže podepisovat pod počítačové příspěvky a hrát on-line hry :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
FlakY`
Příspěvky: 1490
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: R48 Český Těšín, obchvat

Příspěvek od FlakY` »

Na ČSPH se dělala studie v roce 2008. https://portal.cenia.cz/eiasea/download ... nameni.pdf

Je to ještě vůbec aktuální?

Koncepce rezervy a polovičních profilů je tady absurdní. Možná se už tady "nepočítá" s dostavbou na plnohodnotný 4 pruh? Aspoň, že nehloupí Jihomoravané neplánují D52 v polovičním profilu okolo Mikulova.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Sněhulák
Příspěvky: 140
Registrován: 15.8.2022 19:49:00
Bydliště: kousek od vinného sklepa

Re: R48 Český Těšín, obchvat

Příspěvek od Sněhulák »

Nevíte někdo, kdy byla naposledy na tomto úseku výměna povrchu? Mám pocit, že to není zas tak dlouho, ale při dnešním průjezdu jsem málem trefil díru hned za dilatací, kde bych snad to kolo i nechal, jak je velká. Bylo to na úrovni Kovony směrem na FM, a těch děr je tam povícero....
koní pod kapotou není nikdy dost :)
Krupp
Příspěvky: 209
Registrován: 4.12.2009 12:44:45
Bydliště: Těšín

Re: R48 Český Těšín, obchvat

Příspěvek od Krupp »

Díky za info, dám si pozor.
Myslím reko byla okolo 2017-18. Tenkrát byl největší problém díra u dilatace hned za sjezdem na Třinec.
Pár děr po zimě bych neřešil, ale trápí mně stav obou směrů od přehrady k Polsku. To je naprostá tragédie co tam je..
Bullets
Příspěvky: 31
Registrován: 28.9.2018 19:57:11

Re: R48 Český Těšín, obchvat

Příspěvek od Bullets »

Tam je snad ale ještě původní povrch různě polátaný jak zrovna vyšlo ne?
Klingon
Příspěvky: 262
Registrován: 30.12.2015 13:26:09
Bydliště: Ostrava

Re: R48 Český Těšín, obchvat

Příspěvek od Klingon »

Dojde k úpravě OK na konci obchvatu. Bude stažen na jeden jízdní pruh úpravou vodorovného značení.
Silnice I/48 Český Těšín - Stanovení místní úpravy provozu na pozemních komunikacích - Návrh opatření obecné povahy
Odpovědět

Zpět na „D48“