[D48] obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
Přesně tak to je.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
to se mi nechce věřit ... PS: jak je to o víkendu s jízdou kamionů, je nějaký zákaz nebo vyšší sazba mýtného? totiž právě jsem přijel z Loučky po I/48 a cestou jsem napočítal řadu kamionů (53 kamionů!!!) takovou frontu jsem už hoooodně dlouho neviděl! absolutně nechápu v 22:45 tolik kamionů a všechny směr Bělotín - ani jeden směr Polsko
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
Každopádně, ten zákaz je tam kvůli menší šířce pásu, jedno který pruh je menší.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
Ve 22:00 končí zákaz jízdy NA v neděli.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
půl hodiny? myslím že není vhodné být nervozní řidič a lepit se za kamion. pokud dobře počítám z půl hodiny jsou maximálně tři minuty pokud beru v potaz že jeden kamion jede 84 a druhý 85 tj. ujede o 1km za hodinu víc tj. 3 minuty max na ujetí 50ti metru což je maximum potřebné k předjetí a bezpečnému zařazení. nebudte na kamiony jako psy. vždyt vám vozí žrádlo a ropu až pod nos. ano jsou řidiči kamionu kteří se chovají jako prasata,ale nehažte je všechny do jednoho pytle.bumbik píše:já zákaz předjíždění pro NA zcela chápu a dal bych ho možná plošně všude - není nic horšího, než když půlhodiny x km předjíždí jeden kamion rychlostí 85 kamion jiný kamion jedoucí 84 km/h ... takže já kvituju onen zákaz a je zcela správný, a doufám, že bude zachován i po výstavbě úseku R48 Rychaltice - Rybí - není to tak dávno, co se mi přesně toto stalo cestou z FM do Rychaltic - no a říkal jsem si, být tu ten zákaz, jsem doma nejmíň o 5 min dříve a navíc, když jsou řidiči třeba za špatného počasí rozjetí hodně rychle a teď je před nimi za tmy toto, a vidí, že jde o kamiony na poslední chvíli, tak to je na bouračku ... ale auta s vozíkem tam mi to přijde sporné, asi jde o max. rychlost vozíku, nebo nevím, proč mají zákaz tyto jízdní soupravy
Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
rozhodně neházím všechny do jednoho pytle - ale prostá úvaha, jestliže jedu cca 5 min z Frýdku do Rychaltic po R48 a kamion má 3 min předjíždět jiný kamion, tak vlastně větší polovinu trasy cca 4 km jedu 80 km/h po dálnici za kamionem ... docela otravné ... každopádně jsem za ropu a jídlo atd. samozřejmě rád ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
Ministerstvo dopravy schválilo ekonomické hodnocení souboru staveb R48 Bělotín - Rychaltice ve variantě R 25,5/120. Příprava stavby došla (z mého pohledu bohužel) do fáze, kdy již varianta změny kategorie či varianta jiného způsobu přístupu k tahu I/48 nebyly preferování hodnými z pohledu rozhodujícího orgánu. Příprava staveb tak může pokračovat přípravou zadávací dokumentace na zhotovitele stavby R48 Rybí - Rychaltice. Zahájení tendru bude podmíněno jako u všech významných veřejných zakázek schválením vládou, přičemž vláda bude v rámci tohoto schvalovacího procesu upozorněna na zvýšené riziko neuznatelnosti financování těchto staveb z OPD I/OPD II (fázovaný projekt) a to z důvodů vysokých rizik citlivosti zpracovaného ekonomického hodnocení - především riziko poklesu očekávané dopravy v souvislosti se zprovozněním A1 v Polsku. V případě neuznání podpory z EU bude muset být stavba financována z národních zdrojů.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
skoro se mi chce napsat, že vznikne D48 Bělotín - Rychaltice, protože parametry R 25.5/120 to je vskutku komfort
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
-
- Příspěvky: 1052
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
Přesně tak s tím komfortem, když už tlačí R 21,5 na D/R 11.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
Levá ruka asi neví co dělá pravá ./ R48 x R11/Hanes píše:Přesně tak s tím komfortem, když už tlačí R 21,5 na D/R 11.
-
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
odpověď je v tom textu od martiniho. příprava je už v tak pokročilé fázi, že případná změna by vrátila spoustu let zpět. pravděpodobně by se musela dělat nová DÚR, všechny stavební povolení co už jsou znovu. co si budeme povídat, největší úspora R25,5 vs. R21,5 je ve vedení trasy (prudší skolny= menší zářezy a náspy). tady je trasa (s výjimkou napojení palačovské spojky) vedená ve stopě I/48, takže žádná zásadní úspora by v tomto nenastala. navíc rychaltice - F-M je 25,5, obchvat příbora taky, obchvat F-M bude 25,5, spojovat to 21,5 je poněkud nekoncepční řešení. (pro úplnost dodám, že obchvat bělotína je 24,5 a 22,5, estakáda v novém jičíně má volnou šířku 16,5 a most v rychlalticích je stavěn jako 22,5 - toto už je definitivní stav).
opakuji to často a napíšu to i zde. myslím že největší chybou bylo zrušení kategorie R22,5 v roce 2004. R22,5/120 by zde jistě byla dostačujícím řešením, které by nepochybně zvládlo klasickou 130. náš problém je ta přehnaná honba za bezpečím, která dala vzniknout novému úspornému uspořádání R21,5, které k rychlosti 130km/h v žádném případě určeno není
opakuji to často a napíšu to i zde. myslím že největší chybou bylo zrušení kategorie R22,5 v roce 2004. R22,5/120 by zde jistě byla dostačujícím řešením, které by nepochybně zvládlo klasickou 130. náš problém je ta přehnaná honba za bezpečím, která dala vzniknout novému úspornému uspořádání R21,5, které k rychlosti 130km/h v žádném případě určeno není
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
evilcleaner: souhlasím snad se vším co jsi napsal.
Dalo se čekat, že provoz bude nižší, když bude dostavěna D1 spolu s A1. Přeci jen spojit téměř milionovou aglomeraci jednou kapacitní silnicí není moc dostačující. Uvidíme třeba za 10 let, jestli slova typu: "zbytečný luxus" jsou přehnaná či nikoli. Teď je luxusní jet až do Polska čistě po dálnici než po nedokončené R48 a S1 popřípadě 52+S7. Počkejte si na sčítání dopravy.
Dalo se čekat, že provoz bude nižší, když bude dostavěna D1 spolu s A1. Přeci jen spojit téměř milionovou aglomeraci jednou kapacitní silnicí není moc dostačující. Uvidíme třeba za 10 let, jestli slova typu: "zbytečný luxus" jsou přehnaná či nikoli. Teď je luxusní jet až do Polska čistě po dálnici než po nedokončené R48 a S1 popřípadě 52+S7. Počkejte si na sčítání dopravy.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
Dobrá zřejmě bude žádat nebo už žádala o prominutí poplatku na R48 aby zde mohla být vedena objízdná trasa, viz.
http://ostrava.idnes.cz/objizdka-desi-o ... zpravy_ama
mapmane co ty na to?
http://ostrava.idnes.cz/objizdka-desi-o ... zpravy_ama
mapmane co ty na to?
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
Objížďky po D+R jsou nevhodné, zaprvé nesmíme zapomínat i na nemotorovou a pomalou dopravu a zadruhé platí, že vozidla nad 3,5 t musí mít OBU jednotku, zaplatit mýtné a pak požádat o vrácení poplatku (pěknej kapscháckej nesmysl zakotvenej ve smlouvách co?).
Z těchto důvodů je používání D+R pro vedení objížděk naprosto nevhodné. Kdo má známku, tak si po ní stejně pojede a ti ostatní holt jinudy... Jo a mimochodem, zákon říká, že výjimka je možná pouze tehdy, pokud je zpoplatněnou komunikaci nutno užít, tak se poplatek platit nemusí, to tady neplatí ...
Z těchto důvodů je používání D+R pro vedení objížděk naprosto nevhodné. Kdo má známku, tak si po ní stejně pojede a ti ostatní holt jinudy... Jo a mimochodem, zákon říká, že výjimka je možná pouze tehdy, pokud je zpoplatněnou komunikaci nutno užít, tak se poplatek platit nemusí, to tady neplatí ...
Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
díky za vysvětlení Hanzi
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
mapmane: A jak jinak by jste to chtěl kontrolovat? ŘSD chce od tranzitující dopravy poplatek a od druhých ne. Už toto je nesmysl. Za další si chce stát nechat co nejvíce peněz, tudíž kdo nepodá reklamaci o vrácení peněz, ten nic nedostane zpět a zůstává to státu.
PS: Jiná města nemají žádný obchvat a dálnici už vůbec ne a dopravu musí vést jinudy. Vše se dá jinak udělat i kdyby to mělo být delší či dražší.
PS: Jiná města nemají žádný obchvat a dálnici už vůbec ne a dopravu musí vést jinudy. Vše se dá jinak udělat i kdyby to mělo být delší či dražší.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
Každá vyjímka je špatná a na . To platí obecně a nikoliv pouze v silniční dopravě ...
Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
Jde to udělat i tak, že se na daný úsek povolí vjezd vozidlům bez OBU jednotky, stejně jako tam vjíždějí vozidla bez známky - na tu vesměs krátkou dobu trvání objížďky je méně někdy více, hlavně co se případné administratviy týče. Problém vzniká akorát v případech kdy jsou objížďky po dálnicích velmi dlouhé (z pohledu délky nebo času) a zahrnují několik mezikřižovatkových úseků. Obecně si myslím, že objížďka za uzavřenou silnici II. nebo III. třídy by po dálnici nebo eRku měla vést pouze naprosto výjimečně a to pouze pokud nelze najít jinou vhodnou trasu.
Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
tak 3. rok po sobě je I/48 u Příbora zfrézovaná a fréza tam dál stojí, takže se zjevně bude s frézováním pokračovat, pokud to správně chápu, tak se zfrézoval úsek, který se přetáhl mikrokobercem minulý rok a v jednom úseku se to nedávno ve vedrech zvlnilo, nyní již zfrézováno, o jak rozsáhlou opravu jde a kdy má být hotová a jde opět o mikrokoberec? neví někdo?
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
Jaký úsek přesně?
Edit:
Už to vidím na JSDI ... oprava v délce 317 m
Ale tam to vážně za moc nestálo ...
Edit:
Už to vidím na JSDI ... oprava v délce 317 m
Ale tam to vážně za moc nestálo ...
Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
jako jo, vlnilo se to a byly tam i příčné nerovnosti, já jen, že když už to minulý rok spravovali i ten rok předtím, tak jak to proboha spravovali, když to 3. rok po sobě spravují znovu? životnost každé opravy 1 rok - buď je to diletanství, nebo záměr (výstavba R48 a před ní utratit co nejmíň peněz za opravy)
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
Loni se prováděla výměna obrusu (ca 50 mm; lokálně možná i více) cca od poloviny připojovacího pruhu od Příbora směr FM - viz foto
http://www.mapy.cz/zakladni?x=18.163100 ... id=3086718
Podle grafiky JSDI se skutečně zdá, že současná oprava částečně zasahuje i do loňské.
Je možné, že se jedná o reklamaci, nedělal bych závěry bez znalosti všech informací .
http://www.mapy.cz/zakladni?x=18.163100 ... id=3086718
Podle grafiky JSDI se skutečně zdá, že současná oprava částečně zasahuje i do loňské.
Je možné, že se jedná o reklamaci, nedělal bych závěry bez znalosti všech informací .
Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
no však pokud je to reklamace, tak je to sice na jednu stranu správně, na druhou stranu to poukazuje na kvalitu odvedené práce před rokem ... nicméně neznám všechny podrobnosti, takže raději nebudu dělat závěr, bůhví, jak to vlastně je ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
viz. http://moravskehospodarstvi.cz/article/ ... -centrech/Priority: R48 a obchvat Frýdku Místku
Z hlediska nových staveb jsou priority kraje pro toto i příští programovací období jasné. „Moravskoslezský kraj patří k těm nejlepším co do připravenosti staveb. V příštím programovacím období nám to umožní realizovat ty nejdůležitější projekty – přestavbu silnice R48 a obchvat Frýdku Místku,“ přiblížil Janeček. Náměstek hejtmana Daniel Havlík k tomu dodal, že pokračují práce i na tahu I/11.
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48
dnešní tripartita se věnovala kromě jiného i výstavbě dopravní infrastruktury a jednotlivé krajské tripartity představily problémy s přípravou a výstavbou prakticky všech D a R, které jsou v plánu, a předseda odborů Středula to zmínil jmenovitě: D8, D11, D3, D1, D4, R7, D6, D47, D48!!! toto prý mají být priority pro následující období - jediné dvě priority, které mi tam chyběly byla R1 a R49 ... ale zaujalo mě, že korespondují s D4, D6 a D48 - ale naopak nepočítají s D7
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...