[D48] obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48

Bělotín – Frýdek-Místek – Český Těšín
Odpovědět

Kdy bude R48 dokončena?

do roku 2015 :)
3
2%
do roku 2020
15
12%
do roku 2025
34
27%
do roku 2030
37
30%
po roce 2030
25
20%
nikdy
10
8%
 
Celkem hlasů: 124

Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: R48 obecně

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Lenny píše: Docela jsem zvědavý jak se změní provoz po zprovoznění D1-A1, jestli provoz na této silnici klesne anebo ne. A o kolik klesne.
Tak na to jsou tady zvědaví snad všichni.
R48 -> D48 se podařilo!
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: R48 obecně

Příspěvek od viky »

Max píše:Tak ona tady ta prestavba na parametry R podobne jako v pripade nekterejch mist na I/7 je dost zalevno. Az se v budoucnu nerozjede to co melo (protoze se samozrejme zadrhne priprava pokud nebude nova legislativa), tak treba tady se poridi za malo penez hodne muziky.
Podle toho,jak to rozšiřují u Příbora,to zas tak zalevno nebude.V podstatě jen pozemky a zhutněné těleso v šíři původní komunikace,jinak komplet nová stavba.A to rozšíření není jen o pár metrů...
bumbik
Příspěvky: 7942
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: R48 obecně

Příspěvek od bumbik »

no tak jako tak jsem zvědavej kdy se začne něco dít a jak ... ať už to bude jak to bude :-)
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
X236K
Příspěvky: 130
Registrován: 7.12.2009 16:42:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: R48 obecně

Příspěvek od X236K »

Prestavbu na Rko povazuju v dane situaci za mrhani prostredky, ktere jsou potrebnejsi jinde. Dokonceni D1-A1 urcite odvede aspon cast provozu. Lanova svodidla jsou jiste neprijemna, ale objektivne pomohly snizit pocet smrtelnych nehod na useku.

Zvazovalo se nekdy prebudovani na stridavy 2+1? Ve Svedsku je spousta takovych cest a funguji velmi dobre.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: R48 obecně

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Co já vím tak nezvažovalo, a doufám, že se ani zvažovat nebude.
Byla by to jednoznačná degradace tohoto tahu.
R48 -> D48 se podařilo!
X236K
Příspěvky: 130
Registrován: 7.12.2009 16:42:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: R48 obecně

Příspěvek od X236K »

Proc degradace? Existuji nejake studie propustnosti? Laicky mi pripada, ze pri stejnem rychl. limitu a s moznosti predjeti pomaleji jedoucich vozidel by se mohla mirne snizit propustnost, a velmi vyrazne zlepsit pohodli a bezpecnost jizdy. Mohl by pak na kazde strane existovat i uzky odstavny pruh.. jak rikam, nejsem schopen to posoudit, proto me zajima, jestli existuji studie na toto tema.

Ma zkusenost ze Svedska je maximalne pozitivni, nicmene je treba rict, ze intenzity provozu jsou ve Svedsku jinde, nez na R48...
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: R48 obecně

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Degradace proto, že se snižuje počet jízdních pruhů, kdyby to byla přestavba z 1+1, tak nemám námitek.
Mě osobně tedy přijde komfortnější 2+2, než 2+1.
Protože na 2+2 můžu předjet kdykoliv, nebo se kdykoliv zařadit.
R48 -> D48 se podařilo!
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: R48 obecně

Příspěvek od pp21 »

Martin z Ostravy píše:Co já vím tak nezvažovalo, a doufám, že se ani zvažovat nebude.
Byla by to jednoznačná degradace tohoto tahu.
Hlavně by to bylo jednoznačné velikánské plus pro bezpečnost dopravy, na střídavý třípruh je to přímo ideálně postavené, IMHO daleko lepší řešení než tam natáhnout doprostřed lanová svodidla a nechat 4pruh.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: R48 obecně

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Řeknu to tedy jinak, mě osobně z hlediska uživatelského komfortu vyhovuje současný stav, přeměna na střídavý třípruh by pro mě byla změnou k horšímu.
Z bezpečnostního hlediska nevidím v současném stavu, respektive ve stavu, kdy budou instalována lanová svodidla problém.
R48 -> D48 se podařilo!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R48 obecně

Příspěvek od Lenny »

Tož pěkně nám tu I/48 chcete zkazit, napřed nebude eRko, pak ani 2+2, a teď 1+2 ;)
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
X236K
Příspěvky: 130
Registrován: 7.12.2009 16:42:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: R48 obecně

Příspěvek od X236K »

No a existuje nejaka objektivni studie propustnosti/bezpecnosti/nakladu?
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: R48 obecně

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Já o ničem nevím ;)
R48 -> D48 se podařilo!
Mario
Příspěvky: 877
Registrován: 23.3.2009 16:36:20
Bydliště: Kly

Re: R48 obecně

Příspěvek od Mario »

Věřím, že ta lana tam nakonec nedají.. Jde tam hlavně o nehodovost. Za deště tam kde lana nejsou se člověk často bojí aby auto v protisměru vás nesestřelilo. Při jízdě kolem lan vedle kamionů je taky o hubu.. Myslím, že až intenzita po otevření D1/A1 rozhodne co dál s I/48...
Ondra O.K.
Příspěvky: 339
Registrován: 11.3.2009 16:09:01

Re: R48 obecně

Příspěvek od Ondra O.K. »

A co pouziti New Jersey svodidel (betonove bloky)? Prostoru asi nezaberou o moc vic nez lana, jak by to bylo s cenou?
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: R48 obecně

Příspěvek od pp21 »

Ondra O.K. píše:A co pouziti New Jersey svodidel (betonove bloky)? Prostoru asi nezaberou o moc vic nez lana, jak by to bylo s cenou?
Já bych řekl, že New Jersey (betonove bloky) potřebují cca 80cm, zatímco lana tak odhadem 30 cm.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: R48 obecně

Příspěvek od Martin z Ostravy »

No koukal jsem na ty bet.svodidla, tak to dělá 640mm.
Viz http://www.svodidla.cz/nj/S97.pdf
R48 -> D48 se podařilo!
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: R48 obecně

Příspěvek od martini »

Mě se koncept 2+1 také zamlouvá, ale vozovka je zde pro toto uspořádání asi až příliš luxusně široká... Je škoda, že ve sčítání 2010 ještě nebude ten efekt otevřené D1 vidět, neboť nejistota v tom, "co to udělá", je pro rozhodnutí o koncepci tahu klíčová. Bezpečnost u lan není opticky nejlepší, to souhlasím, ale je to holt na 90 km/h, ne 120 km/h, že někteří... Dalším neuralgickým bodem bude SOKP, kde to také nasčítané bude bez něj, ale tam se dá pomocí automatických sčítačů to nějak vybalancovat...

Lana určitě potřebují méně než beton a proto tam jsou. S New Jersey už by asi byl pro 2+2 problém. U lan se dalo projet i když tam byly hromady sněhu, tak já nevím no... 2+1 by bylo pro bezpečnost i pohodu jízdy podle mne také nejlepší.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R48 obecně

Příspěvek od Lenny »

New Jersey se tam nedávala z toho důvodu, že by nevyšli nějaké smysluplně široké pruhy. Proto se zvolila lana. Ikdyž v úseku Příbor - Rychaltice by New Jersey šla osadit, tam je už vozovka širší.

K rychlosti: Není problém tam předjíždět v 90, 120 nebo ve 160 km/h. Kdo umí, umí, zbytek se bojí.

Tady začínáte operovat s třípruhem, aniž byste to podložili tím, jestli kapacitně bude stačit.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48

Příspěvek od martini »

Ad kapacita: Ano, to se právě musí ověřit a je škoda, že se tam neprojeví D1/A1 ve sčítání 2010, čili kdyby někdo chtěl uvažovat o zúžení na 2+2, musí se provést s odstupem cca 0,5 roku po zprovoznění D1/A1 nějaké dosčítání.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Max
Příspěvky: 324
Registrován: 11.5.2010 18:21:38
Bydliště: Praha

Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48

Příspěvek od Max »

Ze by se New Jersey neveslo na S 15 se mi zda ok, ale na S 16,5 by se to snad mohlo vejit ? I kdyz teda fakt nevim, ktery useky jsou v jaky z tech 2 kategorii, resp. vim, ze 16,5 je teda novejsi ... ?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48

Příspěvek od Lenny »

Maxi, a co takhle se sám po tom podívat. Ono se to dá najít rychle. ;)

S 15,0/100 - úsek MÚK Bělotín-východ - MÚK Příbor-sever
S 16,5/100 - úsek Příbor-sever - Rychaltice
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
bumbik
Příspěvky: 7942
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48

Příspěvek od bumbik »

mám dotaz - myslíte, že kdyby se měla natáhnout lanová svodidla od rychaltic do příbora a od nového jičína do bělotína, že dojde k navýšení rychlosti na 130 km v hodině a že bude nutnost dálniční známky? nebo ne? a případně kdy by mělo dojít k zahájení tažení těch lanových svodidel přibližně .. v tomto či příštím roce?
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48

Příspěvek od Lenny »

K žádnému zvýšení rychlostího limitu nedojde. To si nikdo nedovolí povolit. A rovněž dálniční známku nebudeš potřebovat. A kdy? To je ve hvězdách...
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
bumbik
Příspěvky: 7942
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48

Příspěvek od bumbik »

no ale přijde mi osazení lanovými svodidly jako mrhání peněz, pokud chce ministr dopravy v budoucnu ten úsek přestavět na R48!, záleží na tom, jestli chce, nebo nechce, pokud nechce a natrvalo to má zůstat jako 4 proudovka 1. třídy, tak lanová svodidla chápu, ale pokud chtějí tam mít v budoucnu Rko, tak jsou to teď zbytečné peníze to mohli raději ušetřit a raději už šetřit na přestavbu na R48 :-))) ale já to nechávám koňovi, ten má větší hlavu :-)
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
X236K
Příspěvky: 130
Registrován: 7.12.2009 16:42:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: R48 obecně + "dočasná" koncepce tahu I/48

Příspěvek od X236K »

Kolik vlastne ta lanova svodidla stoji? Bude-li prestavba na Rko zalezitosti az 2020+, pak desetilete zvyseni bezpecnosti ma smysl.
Odpovědět

Zpět na „D48“