Stránka 1 z 56

[D49] 4901 Hulín – Fryšták

Napsal: 23.3.2009 0:09:52
od Lenny
Stavební ruch je následující v prostoru MÚK Holešov a přivaděče je shrnutá ornice a jinak se nic neděje. Ve zbytku trasy byly již dávno umístěny HVB a jinak tam nic nepřipomíná stavbu.

Navíc se k tomu ještě přidali zvěsti o dočasném zastavení stavby, tak rok 2014 se pomalu ale jistě stává skutečným rokem otevření. 8-)

Napsal: 25.3.2009 0:29:55
od Lenny
Pár zajímavostí: Původně 4901 končila za MÚK Fryšták a měříla cca 18 km. Dokonce tvar a umístění křižovatky bylo jiné oproti dnešku, stejně tak byl jinak trasován přivaděč. Až později byla ze stavby vyčleněna MÚK Fryšták a došlo tak k degeneraci stavby, která je dle ÚR napojena na stávající síť pomocí okružní křižovatky s II/490.
Rovněž dle původního návrhu měla trasa vést dále od letiště Holešov, ale v souvislosti se zrušením letiště se trasa posunula a upravila. ;)

Re: 4901 Hulín - Fryšták

Napsal: 25.3.2009 9:40:41
od hh
Nechci vám kazit radost, ale vsadil bych se o co chcete, že v roce 2011 R49 nebude. A co víc, co já pamatuju, tak se u nás dálniční stavba kvůli penězům nezakončila (nezakonzervovala - známe ze Slovenska). Pokud ale nyní jede OPD a vše ostatní se řeší (včetně R1 či D47!), tak na toto buď seškrtají peníze na minimum (prodloužení termínu třeba o 2 roky) nebo stopka. Krize - jednoduše se to okomentuje.

Re: 4901 Hulín - Fryšták

Napsal: 25.3.2009 19:02:37
od Lenny
hh píše:Nechci vám kazit radost, ale vsadil bych se o co chcete, že v roce 2011 R49 nebude. A co víc, co já pamatuju, tak se u nás dálniční stavba kvůli penězům nezakončila (nezakonzervovala - známe ze Slovenska). Pokud ale nyní jede OPD a vše ostatní se řeší (včetně R1 či D47!), tak na toto buď seškrtají peníze na minimum (prodloužení termínu třeba o 2 roky) nebo stopka. Krize - jednoduše se to okomentuje.
Termínu zprovoznění v roce 2011 můžou věřit jen Ti největší optimisti, ja osobně tomu nevěřím. Stavba R49 ještě pořádně ani nezačalo, to co tam probíhá se nedá označit za probíhající stavbu. V rozpočtu SFDI je rok 2014, což mi přijde bohužel velmi reálné za současného stavu.

Hulín-Fryšták....konec !!!

Napsal: 1.4.2009 9:15:17
od martinecku
Pro všechny občany Zlína, zlínského kraje, slovenské spoluobčany , mám velmi špatnou a smutnou zprávu. Stavba dálnice R49 z Hulína do Fryštáku byla již minulý týden fyzicky ukončena, z důvodu nedostatku peněz ( z mýtného, z daní ). Odloženo na neurčito. Hlavní prioritou zůstavá dokončení D1 na Ostravu a velký okruh kolem Prahy.

Re: Hulín-Fryšták....konec !!!

Napsal: 1.4.2009 9:24:18
od Fox Mulder
Jejda.. :( Opravdu?

Re: Hulín-Fryšták....konec !!!

Napsal: 1.4.2009 9:34:29
od martinecku
Fox Mulder píše:Jejda.. :( Opravdu?
Informace přímo od zdroje !!!

Re: Hulín-Fryšták....konec !!!

Napsal: 1.4.2009 9:36:42
od Lenny
Vždyť ani ještě nezačala. Ten jeden buldozér a těch pár náklaďáku, co řádili na skrývce ornice pro ZAV na přivaděči Holešov, nejde považovat za nic víc než přípravné práce. Kdyby nebyly krajské volby a hejtman a jeho klika se nepotřebovala blejsknout před voliči, tak to ani slavnostně nezahájí. :twisted: Jeden den tehdy zahojovali 4901 a na to obchvat Bánova. %)

Stále se řeší rozklady na 2 SP na trasu.

Re: Hulín-Fryšták....konec !!!

Napsal: 1.4.2009 9:48:46
od martinecku
Lenny píše:Vždyť ani ještě nezačala. Ten jeden buldozér a těch pár náklaďáku, co řádili na skrývce ornice pro ZAV na přivaděči Holešov, nejde považovat za nic víc než přípravné práce. Kdyby nebyly krajské volby a hejtman a jeho klika se nepotřebovala blejsknout před voliči, tak to ani slavnostně nezahájí. :twisted: Jeden den tehdy zahojovali 4901 a na to obchvat Bánova. %)

Stále se řeší rozklady na 2 SP na trasu.
Přesně jak píšeš Lenny, zase se jeden politik chtěl ukázat "dobrým" na veřejnosti. Útěchou může být, že R55 z Hulína do Otrokovic bude zprovozněna na podzim 2010. Tady se to z velké části financovalo z fondů Evropské Unie.

Re: Hulín-Fryšták....konec !!!

Napsal: 1.4.2009 10:32:38
od viky
Možná i tak dobře. :? Jestli by měla být ukončena ve Fryštáku bez přivaděče......... Doufám,že když se začne,tak rovnou alespoň do Lípy + samozřejmě přivaděč! :roll:

Re: Hulín-Fryšták....konec !!!

Napsal: 1.4.2009 23:40:35
od Lenny
Dobrý byl ten jeho billboard s dálnicí a značkou s cíli Kroměříž, Zlín, Uherské Hradiště a k tomu rok 2010. :lol:

Sice neměla pořádné napojení, ale než by se dostavěla, tak by se stihla asi dokončit příprava na 4902.1 a zároveň by byla ve velkém stupni rozestavěnosti.

Na druhou stranu tak jediné, co mohli pořadně dělat byla skrývka ornice a čekat na SP. Snad do konce roku by mělo nabýt SP na 5 km trasy právní moci. Dovolil bych si říci, že toto součásné zastavení stavby neohrožuje termín zprovoznění.;)

Re: Hulín-Fryšták....konec !!!

Napsal: 2.4.2009 7:33:39
od mapman
4901 doplatila na to, že není v OPD a byla zahájena současně s 5503, kdy od začátku bylo zřejmé, že z finančních důvodů je možné dokončit včas jen jednu z nich. To že dostane přednost 5503 spolufinancovaná z OPD už asi nikoho nepřekvapí. R49 ovšem opravdu začne mít smysl až po kompletní dostavbě, i vytvoření jakéhosi obchvatu Zlína nemá v této chvíli až takový význam, vzhledem ke stavu komunikací za městem. R49/R6 by IMHO byla vhodným kandidátem na přeshraniční PPP s kompletní výstavbou (D1) Hulín - hranice - Púchov (D1)

Re: Hulín-Fryšták....konec !!!

Napsal: 3.4.2009 9:48:48
od martini
mapman píše:R49/R6 by IMHO byla vhodným kandidátem na přeshraniční PPP s kompletní výstavbou (D1) Hulín - hranice - Púchov (D1)
Imho zatím neumíme (rozumnějte nechceme, to je celý problém) udělat PPP ani na český úsek, takže s přeshraničním projektem opatrně, spíš ev. na každé straně hranice zvlášť.

Celým problémem, proč do PPP na R49 zatím spíše nejít je, že je to dálnice přes hory, tudíž poměrně drahá (až tolik nevadí), ale větším problémem je, že vede územím nikoho a pro soukromníka se tudíž nabízí omezené množství doprovodných aktivit kolem. Navíc, předpoklad intenzit - tudíž výběru mýta - je mizerný a tak by celý projekt byl založen spíše jen na poplatku za dostupnost, tzn. stát by v průběhu trvání smlouvy splatil celou investici včetně údržby ze svého, akorát ta výstavba a údržba by byla kvalitně zajištěna soukromníkem na jeho riziko. Ovšem je zde také předpoklad vyšších nákladů právě na údržbu, protože to jde přes hory... Má to zkrátka spoustu negativ a jako další projekt pro PPP to není až tak vhodné, alespoň ne v této chvíli (nebo třeba za 2 roky).

Máme výhodnějšího (a mnohem) kandidáta - R35 mezi HK a Mohelnicí...

Re: 4901 Hulín - Fryšták

Napsal: 3.4.2009 11:08:54
od Užovka
tak to je velka skoda, tesil jsem se, ze tudy budu jezdit za par let na Slovensko :-(

Re: 4901 Hulín - Fryšták

Napsal: 4.4.2009 22:02:48
od Opfer
I don't understand something. Last year, there was money on D1 between Belotin and Bilovec and it is under construction since 2006 and in January, they say that there is suddenly no money and in order to speed up D1, they have to stop R49. So where is the money, it cannot disappear immediately? Last year they had money. In this situation I think, the money got lost, the money which had to be for road construction is in the hand of president Klaus. Like his Polish friend Kaczynski, he is a big liar, they both want to destroy Europe and did already a high damage to EU. I do not think, that Klaus wants to build roads in the Czech Republic, in order to connect it with the rest of Europe and I doubt that some projects will go well.

Re: 4901 Hulín - Fryšták

Napsal: 4.4.2009 23:57:04
od Trupman
Opfer píše:In this situation I think, the money got lost, the money which had to be for road construction is in the hand of president Klaus.
Klaus is only the president. He doesnt decide on the money for road construction.
Opfer píše:Like his Polish friend Kaczynski, he is a big liar, they both want to destroy Europe and did already a high damage to EU. I do not think, that Klaus wants to build roads in the Czech Republic, in order to connect it with the rest of Europe and I doubt that some projects will go well.
:lol: You've got it. Klaus and Kaczynski want to lead the world and firstly they must destroy Europe.
OMG, don´t be naive. Where did you hear this rubbish?

Re: 4901 Hulín - Fryšták

Napsal: 5.4.2009 10:58:27
od Užovka
to je hezke panove, ale moje anglictina je na toto bohuzel slaba :-(

Re: 4901 Hulín - Fryšták

Napsal: 5.4.2009 12:40:39
od ElWapp
Pro Užovka apod.:
Opfer přibližně takhle píše: Něčemu nerozumím. Minulý rok byly peníze na D1 mezi Bělotínem a Bílovcem a staví se od roku 2006 a teď v lednu bylo řečeno, že najednou nejsou peníze a aby se stavba D1 urychlila, musí se zastavit stavba R49. Tak kde ty peníze jsou, přece nemohly jenom tak zmizet? Minulý rok je měli. Za této situace si myslím, že se peníze ztratily, a peníze, které byly určeny na stavbu silnic má v rukou prezident Klaus. Stejně jako jeho polský přítel Kaczynski je velký lhář, oba chtějí zničit Evropu a už dost poškodili EU. Nemyslím si, že Klaus chce stavět silnice spojující ČR se zbytkem Evropy a pochybuji, že některé projekty půjdou hladce.
Trupman reaguje a píše:
Opfer píše:Za této situace si myslím, že se peníze ztratily, a peníze, které byly určeny na stavbu silnic má v rukou prezident Klaus.
Klaus je jen prezident. On nerozhoduje o tom, jaké peníze jdou na výstavbu.
Opfer píše:Stejně jako jeho polský přítel Kaczynski je velký lhář, oba chtějí zničit Evropu a už dost poškodili EU. Nemyslím si, že Klaus chce stavět silnice spojující ČR se zbytkem Evropy a pochybuji, že některé projekty půjdou hladce.
:lol: Jo jasně. Klaus a Kaczynski chtějí vládnout světu, a tak musí napřed zničit Evropu. Proboha, nebuďte naivní. Kam na tohle chodíte?

Re: 4901 Hulín - Fryšták

Napsal: 5.4.2009 13:10:05
od viky
Chápu,že je krize,ale tahle R se odkládá už tak neskutečně dlouho,že už ztrácím víru v to,že se jí někdy dožiju. :cry:
Neberu argument,že je míň důležitá,než ostatní kvůli předpokl.intenzitám ap.D1 se taky při výstavbě neřídila intenzitami kupř. v úseku Humpolec-Polná,nebo V .Meziříčí-V.Bíteš,to by podle propočtů nestála dodnes.
Spousta lidí už po zprovoznění D1 Vyškov-Mořice nejezdí přes Buchlov a UH do Zlína.
Naivně jsem si myslel,že když se před 4 lety či kdy,podepsala dohoda ministrů CR a SK ve Zlíně,že je všechno v cajku a teď tohle...

Re: 4901 Hulín - Fryšták

Napsal: 5.4.2009 16:39:59
od martini
Nevím, ale osobně jsem toho názoru, že R49 má skutečně pouze dva smysly.

Prvním je samozřejmě obsluha Zlína formou jeho obchvatu. Zde to má smysl opravdu jen tehdy, pokud se to dotáhne až k Lípě, i když i k Fryštáku a přivaděč by bylo prozatím dostačující. Tento smysl R49 neupírám, ale lépe by v této věci skutečně posloužila pravobřežní, která je ovšem také velmi drahá a v podstatě zablokovaná.

Druhý efekt R49 je propojení české a slovenské dálniční sítě, zde ovšem tohoto efektu a využití této silnice bude dosaženo jen a pokud bude kompet včetně slovenské R6, jinak tudy nikdo nepojede!

A důvod, proč se podle mne na R49 skutečně "nespěchá" je ten, že se ví, že druhého efektu se jen tak nepodaří dosáhnout, protože ta investice je poměrně vysoká.

A za ten první přínos je to investice i na tu první etapu dost vysoká na to, aby se "vyplatila". Zkrátka kolony jsou v každém větším městě a holt se budou muset nějaký čas strpět i ve Zlíně, bohužel. Stavět dálnici s výhledem že to na 15 let bude přivaděč do Zlína se skutečně asi odpovědným tak úplně nelíbí...

Re: 4901 Hulín - Fryšták

Napsal: 6.4.2009 22:06:23
od viky
V pozadí je II/490.Foceno na hranici okresů ZL a KM,stromy rostou okolo potoka,který dělí okresy
V pozadí je II/490.Foceno na hranici okresů ZL a KM,stromy rostou okolo potoka,který dělí okresy
E0406_1256.jpg (80.43 KiB) Zobrazeno 68674 x
Dnes jsem jel ze Zlína do KM a u potoka na hranici okresů v trase R49 již řádí dřevorubci

Re: 4901 Hulín - Fryšták

Napsal: 6.4.2009 22:08:12
od viky
Dopl.Akorát mi to nesedí s tím ukončením prací,ale asi to bylo dlouhodobě plánováno ;)

Re: 4901 Hulín - Fryšták

Napsal: 6.4.2009 22:55:41
od Lenny
viky píše:Dopl.Akorát mi to nesedí s tím ukončením prací,ale asi to bylo dlouhodobě plánováno ;)
Kácení stromů to jsou přípravné práce. Pokud se nepletu, tak nejde kácet celý rok, ale jen v určitých částech roku.

Napsal: 6.4.2009 23:13:44
od Lenny
To viky:

Délka úseku 4902 Tlumačov - Zlín byla 13 km. Zlínem myšleno asi MÚK Fryšták. Realizace byla plánována v období 2003 až 2006 a náklady byly 2,34 miliardy.

Tak doufám, že to takhle stačí

Re:

Napsal: 7.4.2009 5:08:39
od viky
Lenny píše:To viky:

Délka úseku 4902 Tlumačov - Zlín byla 13 km. Zlínem myšleno asi MÚK Fryšták. Realizace byla plánována v období 2003 až 2006 a náklady byly 2,34 miliardy.

Tak doufám, že to takhle stačí
stačí,díky 8-)