Právě je 3.12.2020 8:56:49




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 263 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 53
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Zajímavá logika - takže se buď musí stavět pruhů 5, nebo 3, neexistuje varianta, že by byly pruhy 4, jo? Protože buď je 2 pruh se stoupacím pruhem, nebo 4 pruh se stoupacím pruhem, jo?

Celkově to lpění na normách je věc postavená na hlavu. Například na úseku D6 kolem Libkovic, kde je ve stoupání rozšíření směrem na Vary na 3 pruhy mi to v tomhle případě přijde zbytečné. To se jako vzhledem k té vzývané "ekonomice" nemůže prostě říct, že ano, tady nebude zas tak obrovský provoz, tak stoupací pruh vypustíme? A to samé aplikovat i zde?

A ne, že si řekneme: "Museli bychom tu postavit pruhů 5, takže postavíme jen 3"

A s těmi tunely a mosty. Vizovické Vrchy jsou sice pěkné kopečky, ale ať se zase všichni netváříme, jak kdyby ta dálnice měla vést přes Himaláje. Nejvyšší kopec tady má 753 m.n.m.


19.2.2020 11:44:18
Profil
 

Příspěvky: 654
Bydliště: ValMez
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Aram96 píše:
...Jen závěrem: je jasné, že je potřeba "naše déjedničky" propojit. I/50 má spoustu hotových obchvatů, takže dorazit obchvaty by mělo také být na pořadu dne, tam i z vnitrostátních potřeb pro kvalitní spojení Hradiště atd. s Brnem/Prahou, a vystavět novou komunikaci dálničního typu v nové trase, za což se někdy vybrala D49 (nejspíš z historických důvodů), což určitě není špatné řešení, ale měla by podle toho vypadat. Myslím, že když se postaví komunikace v trase D49, tak je stejně potřeba na I/50 a i na I/35 dostavět obchvaty, jen a pouze z tohoto důvodu si myslím, že je D49 není možná úplně šťastně zvolená trasa. Ale je možné, že D49 plně nahradí i I/35 pro spojení Olomouce, v budoucnu Prahy, se Slovenskem, ale vypadá to, že "odborníci" na MD si to nemyslí :(

Lysský průsmyk je jediný, který umožňuje průchod kapacitní komunikace v ose Z-V z několika důvodů:
Ten nejpodstatnější je, že je zde cca 2 km koridor mezi třemi CHKO ohromné rozlohy (Beskydy, Kysuce a Bílé Karpaty), ve kterých se kapacitní komunikace budovat nesmí (zjednodušeně řečeno). To vylučuje Vaše úvahy o zkapacitnění I/35 nebo 50 (na I/35 se nebudou konat ani ty obchvaty!). Pokud se tedy budete chtít trefit do tohoto průsmyku, pak Vám vyjde pouze D49, která má vytvořit jakýsi trychtýř a nasát dopravu jak od Brna tak od Hradce Králové směrem na východ. A pokud se zasníme a představíme si za 10 let dostavěnou slovenskou D1 a české D35 a D55 pak nám bude chybět cca 60 km D49 v dálničních parametrech, které jsou důležité pro NAD hlavně těmi návrhovými parametry i údržbou.
Aram96 píše:
Z mého skromného pohledu vidím právě jako obě důležitější I/35 a I/50, což je vlastně odpověď cawezovi. Na nějaké staré plánování dálnic zapomeňte, vycházejme z dnešních potřeb...
Jistá revize je jistě na místě - Baťa tu dálnici plánoval vést po Javornickém hřebeni - ale plánovat podle toho, co se hodí jen dnes odporuje jakékoli koncepci. Dálnice se nedají stavět podle anket na FB...


10.5.2020 15:11:07
Profil
 

Příspěvky: 3541
Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Jeni, moje myšlenky ohledně té I/35 byly opravdu čistě polemika kvůli tomu, že podle MD asi nedojde k nějakému zásadnímu přesunu z I/35 na D49. Ale uznávám, že jsi to rozseknul těmi CHKO :ok:
Pokud by k tomu přesunu dopravy na D49 ale došlo, nemohlo by MD vést kecy o tom, že tam nevychází ekonomika ani na S 13,5 a vymýšlet kraviny s nějakou S 12,5. Je pak akorát vidět, k čemu ty normy v tomhle normistánu a absurdistánu vlastně jsou. My je měníme tak rychle, že než se D49 bude stavět, tak budou ještě 3 krát změněny a pak budeme zase nadávat, proč se to staví podle starých atd. atd. pořád dokola :roll: ... Jestli "nevychází ekonomika" (záměrně v uvozovkách, ty jejich ekonomiky jsou tak akorát k ****) ani na S 13,5, tak ať postaví S 11,5 v polovičním profilu dálnice a není co řešit. Asi mají pocit, že tam bude jezdit 2-3 tisíce aut/24 h i za 10 let, potom by asi 2-pruh byl v pořádku. Akorát teda .. neměl by někdo říct té hloupé Evropské unii, že to asi vymyslela špatně, když D49 je zařazena do TEN-T ? :crazy:
Já si myslím, že za 10 let tam bude prostě dopravy o dost více, ovšem pravděpodobně ne více než nějakých 8-10 aut, pro což je za mě nejlepší právě 3-pruh směrově rozdělený a se 110 km/h, protože pro takové intenzity se dálnice u nás nestaví. A dávat obyč 2-pruh na komunikaci TEN-T pro spojení 2 zemí, mě přijde absurdní. Nebráním se 2-pruhu postaveném ale jako poloviční profil dálnice s odpovídajícími poloměry, to je jiná. :kladivo:
Jinak I/50 si zaslouží dostavět určitě obchvaty, případně i nějaké přeložky či MÚK, ale to do budoucna. Každopádně tahle komunikace bude sloužit jak vnitrostátní dopravě pro obsluhu Slovácko-Brno, tak dopravě z ČR přímo do Trenčína apod. a to vše úplně nehledě na nějakou D49 nebo D55. Ta komunikace bude i do budoucna páteřní silnicí první třídy na Moravě, podobně jako např. I/57.


10.5.2020 16:16:27
Profil
 

Příspěvky: 2828
Bydliště: Trutnov - 49 km od polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozest. české a 17 km od polské.
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Arame, pokud tam budeš chtít postavit cokoli jako budoucí zárodek dálnice, aktivisti to nikdy nepřipustí. Naprosto stejně jako v Českém ráji. Ekonomika neekonomika. Takže jestli nechceme aby D49 končila někde v lese pod kopcem u Vizovic a dál pokračovali po staré klikaté 49, buďme rádi za toto. Až bude trasa k hranicím stát, můžeme silnici postupně rozšiřovat, přestavovat, i když to bude nerentabilní.

_________________
82 let výstavby dálnic na českém území 1938-2020


10.5.2020 17:12:24
Profil
 

Příspěvky: 5435
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Přesně tak Honey, rentabilitu a logiku vem čert ! A to samé je Turnov - Jičín. Bude to stát zbytečně vyhozené peníze, ale ta případná dostavba či rozšíření je v horizontu delším jak 20 let. Nedělejme si iluze...


10.5.2020 18:25:44
Profil
 

Příspěvky: 3541
Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Honey72 píše:
Arame, pokud tam budeš chtít postavit cokoli jako budoucí zárodek dálnice, aktivisti to nikdy nepřipustí. Naprosto stejně jako v Českém ráji. Ekonomika neekonomika. Takže jestli nechceme aby D49 končila někde v lese pod kopcem u Vizovic a dál pokračovali po staré klikaté 49, buďme rádi za toto. Až bude trasa k hranicím stát, můžeme silnici postupně rozšiřovat, přestavovat, i když to bude nerentabilní.

Však to se nemusí hlásat na všechny strany, že to je poloviční profil, stačí to tak postavit, resp. mít to na návrhovou rychlost alespoň 100 km/h. Jinak souhlas.
Však taky nerozporuji např. plány postavit ten kousek D55 přes ptačí oblast v polovičním profilu, protože to je ústupek ekologům. Ideální by bylo, aby to samozřejmě vyřešila legislativa, ale když máme pracovat s tím, co máme, budiž. Ale tady bylo několikrát jasně řečeno, že se ještě bude ubírat metr šířky ze současně platné kategorie S 13,5, kvůli ekonomice, to je absolutně směšné :ko: . Ekoteroristům bude úplně jedno, jestli tam povede S 11,5 nebo S 13,5 nebo S 15,5, ti budou blokovat tak jako tak ;) Čili tenhle krok je akorát tak kvůli neschopnosti někoho nebo absurditě něčeho (toho našeho pověstného ekonomického posuzování).
Dovolím si odbočit, kteréžto posuzování často např. stavby na železnici zamítlo, protože ekonomika nevycházela .. ježiš .. po půl roce zjistili, že by se do toho mohla započítat také nákladní doprava a ejhle už to vychází, sice možná tip ťop, ale vychází ... podle našich "ekonomik" budou rakouskými a švýcarskými tunely o desítkách kilometrů jezdit asi i vesmírné lodě :crazy:


10.5.2020 20:20:21
Profil
 

Příspěvky: 405
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Tripruh je vzdy 80km/h. Bud jedete ve vlacku za kamionem, nebo ve vlacku kamion levym pruhem predjizdite.
Za me by byl optimalni reseni usporny ctyrpruh ve vyskovych a smerovych parametrech lepsi jednicky. Tj. levne kopirovat krajinu a zaroven pohodlne cestovat ctyrpruhem. Klidne i s oficialni devadesatkou.


11.5.2020 12:20:17
Profil
Autor

Příspěvky: 6268
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Jo, něco alá I/7 na Horu Sv. Šebestiána, kdy jde v podstatě o stoupací a klesací pruhy.

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


11.5.2020 12:38:38
Profil ICQ
 

Příspěvky: 3541
Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
AF-1, to by se mi samozřejmě líbilo také, jenže na MD neprošlo ani S 13,5, natož nějaký 4-pruh :evil:
A jinak bych řekl, že na té D49 nebudou prostě takové intenzity, že když předjedete kamion, tak v zápětí dojedete další. Není to I/16 nebo I/53 kde prostě proudí kamionů více než OA ;)


11.5.2020 14:44:58
Profil
 

Příspěvky: 133
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Arame, není to taky (naštěstí) tak, že jestli je D49 jednou z evropské designované sítě TEN-T, tak to je mezinárodní transevropský tah -- a navíc dálniční spojka dálnic dvou zemí -- a nemůže to být jen silnice a EU na ní zjevně nepřispěje? Skutečnost, že tam nyní není potřebný provoz za 24 hodin není za stále pokračujícího přesměrovávání dopravy na nově otevírané dálniční úseky vůbec směrodatná a to neukáže ani nové sčítání dopravy dokud ta dálnice nebude postavená, což asi evropský direktorát ví a proto se členské země na kompletaci sítě TEN-T dohodly kvůli zrychlení dopravy a unie na ní proto platí. Nebo ne?


11.5.2020 22:30:25
Profil
 

Příspěvky: 3541
Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Já si osobně myslím, že Evropa přispěje na dálnici, na 2-pruhovou silnici určitě ne, i když je to v síti TEN-T. To je jedna věc .. druhá věc je, že je to věštění z křišťálové koule, jestli EU něco proplatí nebo ne. Tyhle úseky se nebudou stavět dříve jak v roce 2030, přecejen se dá asi říct, že asi všechny dálnice u nás zatím plánované, jsou potřeba více než D49 (mám na mysli od Vizovic k hranicím) a tudíž teď se bavit o nějakém financování je k ničemu. Právě i kvůli této neprozíravosti našeho státu je škoda, že se to nepřipravuje jako 4-pruh, protože není vyloučeno, že v budoucnu by na něj EU přispěla, na 3-pruh třeba ne, ale jak jsem řekl, to jsou úvahy k ničemu.

Jestli je náš stát tak chudej, že si nemůžeme dovolit postavit S 13,5, ale S 12,5, což je totální absurdita a jen to ukazuje na to, že jsme pořád 50 let za Západem, tak ano. Ale ohánět se ekonomikou je vrchol demagogie a nesmyslnosti. :)
Jako odpověď na tvou řečnickou otázku, jestli to není tím, že EU nepřispěje na 3-pruh odpovím podobně: není tedy lepší postavit bezpečný 4-pruh s příspěvkem od EU, než 3-pruh jen za svoje peníze ? :)
Reálný provoz s přesností na 500 vozidel/24 h určitě nelze sestavit dopředu, proto mě štve právě to ekonomické posuzování, které si přesně na tohle totiž hraje. Mělo by se mrknout na mapu a současné intenzity a spočítat, kolik současné dopravy je možné, že se tam přesune. Pokud by se to stavělo pro 1-2 tisíce vozidel, tak to opravdu nemusíme stavět nic. Pokud řekněme 4-5 tisíc, tak to chápu, že to není na dálnici, proto postavme poctivý 3-pruh, jako staví např. Rakušáci, tj. směrově rozdělený a se zvýšenou rychlostí. Pokud by tam mělo být cca 10 000 vozidel (jen teoreticky) a jsme tak chudí, tak postavme poloviční profil dálnice - a už je jedno, jestli tam bude 2-pruh nebo vyznačený 3-pruh. Jenže CK MD 10 let před realizací stavby řekne, že S 13,5 neudělala ekonomiku, tak se zkouší nesmyslná norma S 12,5, která už ji zajisté udělá. :crazy: CK MD, jak bylo psáno, asi mrkla na současné intenzity na I/49 u hranic a vůbec ji ani nenapadlo, že se tam může "pár aut" přesunout z jiných hraničních přechodů. Ta centrální komise je na zrušení, říkám to už minimálně rok a nejsem sám, i mezi některými politiky jsou toho názoru ..


12.5.2020 15:43:31
Profil
 

Příspěvky: 654
Bydliště: ValMez
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Ona by se ta stavba měla tlačit více politicky. Ale jedná se o pohraničí, a ještě východní, kde je politická reprezentace slabá. Souvisí to i s tím, že zlínský kraj je jakýsi novotvar, který nemá přirozené centrum. Zlín je v kraji takový samorost, ale severní část kraje má blíže k Olomouci, či Ostravě (Rožnovsko), zatímco jižní část tíhne více k Brnu. A Zlínský kraj nedělá prakticky nic pro to, aby se tím centrem stal. Je zde již 80 let rozestavěná železnice, která by spojila vsetínský a zlínský okres, ale nic se s tím neděje, takže 50 km mezi ValMezem a Zlínem zvládnete IAD za hodinu, vlakem za hodinu a půl (s přestupem) stejně jako autobusem (jezdí i přímo).
Pro Zlínský kraj by D49 byla opravdovou páteří, která by jej propojila na západ, ale hlavně na východ, se kterým silně spolupracuje nejen hospodářsky, ale i v pracovních zdrojích (ve zdejším průmyslu, zdravotnictví i službách Slováci a Ukrajinci nahrazují místa po uprchlých rodácích, co musejí v Praze dělat primátory, premiéry apod.). Z pro mě těžko pochopitelných důvodů kraj na výstavbu této základní infrastruktury vůbec netlačí a nechává všechny popojíždět po přetížených I/50 a I/55 (kde se ledy pohnuly) a nebo I/49, 57, 69 a 35, které dávno mezi silnice I. třídy patřit nemají, protože buď na to nemají parametry (starší úseky I/57 a I/69, a I/49 od Vizovic jsou takové horší dvojky) nebo nepoberou intenzity 15 tis.+ / 24. hod. (I/35).
Poptávka po dopravě tady výrazně převyšuje nabídku a to zdejší region dusí.
Nevidím v té dálnici nějakou spásu, ale myslím že skutečně její budoucí důležitost nejde odhadnout z dnešních intenzit na současných naprosto nevyhovujících silnicích.


12.7.2020 12:29:46
Profil
 

Příspěvky: 3541
Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Souhlasím. Předpovídat intenzity na D49 je naprostý nesmysl. Jestli lze něco vůbec trochu odhadovat, tak množství dopravy, které se tam může přesunout především z I/50 a I/35. A jak jsem psal, půjde pořád o velké odhady. Pokud to bude řádově do cca 4000 > 2-pruh, pokud 5-10 tisíc > 3-pruh, pokud ještě více, tak bych připravoval 4-pruh až na hranice (což asi tolik nebude).
Jenže aktuální situace je taková, že na 3-pruh S 13,5 "ekonomika nevychází", tak zkusíme udělat ekonomiku na S 12,5 :crazy:
Je to stejné, jako by řekli, že když tam bude jezdit 5500 vozidel, tak je to málo, ale že kdyby tam bylo 6000 vozidel, tak už to být může. S takovouhle přesností to není v žádném případě možné odhadovat (ano je to možné odhadovat, ale asi s "trochu" vyšší odchylkou - něco jako: bude tam 5000 vozidel plus minus 3000 :crazy: ) a štve mě, že si na tohle ti hóřadové nahoře hrajou. :ko:


12.7.2020 13:20:59
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 263 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz