[I/49] 4903.2–4905 Vizovice – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Dálnice přece nikde nejsou stavěny primárně kvůli kamionům, kamionová doprava přišla na svět až desítky let po prvních dálnicích. Kamiony dálnice jen ovlivnily a donutily se jim přizpůsobit.
Dálnice se nestavějí , aby připojily nějaký národní region, ale jsou určené pro mezinárodní dopravu. Takže střední Slovensko si musí vystačit s rychlostními komunikacemi.
Po D49 povede E50, jedna z nejdůležitějších evropských tepen. Sice to vypadá, že na Slovensko žádný provoz není, ale to jen kvůli rozptýlení přes několik hraničních přechodů a zbytek nás kvůli chybějí dálnici objíždí. Spojení s Ukrajinou je dost důležité, přes Polsko je napojena jiná část země. A nesmíme zapomínat, kdo u nás nejvíce pracuje.
Tatry jsou rychlejší letecky nebo vlakem, ale pro malinkatou část obyvatel. Ne všude je letiště, ne všude vlak bez několika přestupů. Rodina s pronajatým apartmánem a haldou lyží těžko použije letadlo nebo vlak.
Automobilky neubudou, jen změní typ motoru.
Intenzita na evropských dálnicích poklesne ? Jako, že auta někam zmizí ? Kamiony nevozí jen potraviny, to je propagandistický mýtus, potraviny jich naopak vozí naprosté minimum. Nejvíce se vozí materiál, elektronika a balíky. Já pracuji v malých stavebninách, týdně několik kamionů s materiálem a ten se také bude vyrábět místně v každém městě ? Všechny ty sádrokartony, cihly, dřevěné desky, cement, lepidla .... Dejme tomu. A do stavebnin ve městě se rozvezou potrubní poštou ?
Dálnice se nestavějí , aby připojily nějaký národní region, ale jsou určené pro mezinárodní dopravu. Takže střední Slovensko si musí vystačit s rychlostními komunikacemi.
Po D49 povede E50, jedna z nejdůležitějších evropských tepen. Sice to vypadá, že na Slovensko žádný provoz není, ale to jen kvůli rozptýlení přes několik hraničních přechodů a zbytek nás kvůli chybějí dálnici objíždí. Spojení s Ukrajinou je dost důležité, přes Polsko je napojena jiná část země. A nesmíme zapomínat, kdo u nás nejvíce pracuje.
Tatry jsou rychlejší letecky nebo vlakem, ale pro malinkatou část obyvatel. Ne všude je letiště, ne všude vlak bez několika přestupů. Rodina s pronajatým apartmánem a haldou lyží těžko použije letadlo nebo vlak.
Automobilky neubudou, jen změní typ motoru.
Intenzita na evropských dálnicích poklesne ? Jako, že auta někam zmizí ? Kamiony nevozí jen potraviny, to je propagandistický mýtus, potraviny jich naopak vozí naprosté minimum. Nejvíce se vozí materiál, elektronika a balíky. Já pracuji v malých stavebninách, týdně několik kamionů s materiálem a ten se také bude vyrábět místně v každém městě ? Všechny ty sádrokartony, cihly, dřevěné desky, cement, lepidla .... Dejme tomu. A do stavebnin ve městě se rozvezou potrubní poštou ?
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Dobře na Ukrajinu, a kam dál se dostanu na Ukrajině z Užhorodu? Nikam, nejsou tam hezké a pohodlné silnice, kdo chce jet na Kyjev jede přes Polsko po A4 a dále na Lvov.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Cesta z Užhorodu do Lvova je pěknější,než většina našich jedniček!Lenny píše:Dobře na Ukrajinu, a kam dál se dostanu na Ukrajině z Užhorodu? Nikam, nejsou tam hezké a pohodlné silnice, kdo chce jet na Kyjev jede přes Polsko po A4 a dále na Lvov.
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
V Polsku jsou hr. přechody napráskané a běžně se čeká 8 hodin. Nyní se to objíždí přes SR nebo M. Hlavní tahy se hodně opravovaly a nyní jsou příjemné. Akorát chybí dokončená D1 na Slovensku a navazující dálnice na Ukrajině.viky píše:Cesta z Užhorodu do Lvova je pěknější,než většina našich jedniček!Lenny píše:Dobře na Ukrajinu, a kam dál se dostanu na Ukrajině z Užhorodu? Nikam, nejsou tam hezké a pohodlné silnice, kdo chce jet na Kyjev jede přes Polsko po A4 a dále na Lvov.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
D1 na Slovensku je rozestavěná až za Košice, pak už to bude jen kousek A díra mezi Českem a Slovenskem Jinak Zakarpatská Ukrajina má 1,25 mil. obyvatel a jak mi říkali Ukrajinci, silnice E471/E50 do Lvova je nyní pěkně zrekonstruovaná. Holt, ta dálnice tam schází.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Možná nebude scházet zas až tak dlouho. Už loni přišel šéf Ukravtodoru (ukrajinské ŘSD) Sławomir Nowak (bývalý ministr dopravy v Polsku) s plánem na stavbu dálnice ze Lvova přes Mukačevo na maďarskou hranici, kde by se napojovala na dálnici směrem na Budapešť (Maďaři už jsou v tomhle směru cca 30 km od hranice, takže by to docela dávalo smysl).
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
nevím, jestli tu byla vizualizace
https://www.youtube.com/watch?v=VK-W2iG ... ture=share
https://www.youtube.com/watch?v=VK-W2iG ... ture=share
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Dost zastaralá, počítá se v ní s 2+2, které je teď pasé.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Uplně jsem zamáčknul slzu
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
video dle záběrů je z roku 2009 plus mínus 1 rok.
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Zaujalo mne řešení odpočívky Střelná. Existuje takovéto řešení ještě někde jinde? Jinak bude zajímavé mít půlprofil kdežto slováci budou mít čtyřpruh...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Ano, D1 Brněnské Ivanovice, ale to je stará odpočívka, budovaná OMV.
Přejíždět na druhou stranu se dá na D1 Pávov (z levé na pravou), D1 Střechov, D2 Lanžhot (z pravé strany na levou) D5 Rudná (jen z levé na pravou), D5 Rozvadov.
Chystá se to ještě na několika dalších nových odpočívkách, kvůli intezitám nebo nedostatku místa.
Tady to dává smysl kvůli nízkým předpokládaným intenzitám.
I/49 není půlprofil, ale 2+1. Nebude značeno jako dálnice.
Takto jak je navržená je celá I/49 nesmysl.
Slováci nepřipravují nic.
Přejíždět na druhou stranu se dá na D1 Pávov (z levé na pravou), D1 Střechov, D2 Lanžhot (z pravé strany na levou) D5 Rudná (jen z levé na pravou), D5 Rozvadov.
Chystá se to ještě na několika dalších nových odpočívkách, kvůli intezitám nebo nedostatku místa.
Tady to dává smysl kvůli nízkým předpokládaným intenzitám.
I/49 není půlprofil, ale 2+1. Nebude značeno jako dálnice.
Takto jak je navržená je celá I/49 nesmysl.
Slováci nepřipravují nic.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Doplnim i D5 Kladruby, s zim, ze prejezd nakonec omezuje zakazova znacka.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Psal jsem jen ty odpočívky, kde to bylo záměrem při stavbě odpočívky.
U Kladrub je nadjezd původně určený pro přístup k Petrově mlýnu, než tam byla jako soukromá investice doplněna odpočívka. Nadjezd tak neměl nikdy sloužit k možnosti přejiždění, komunikace k němu na to nemá ani parametry.
U Kladrub je nadjezd původně určený pro přístup k Petrově mlýnu, než tam byla jako soukromá investice doplněna odpočívka. Nadjezd tak neměl nikdy sloužit k možnosti přejiždění, komunikace k němu na to nemá ani parametry.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Slováci budou rádi, když postaví R6 v 1/2 profilu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 128
- Registrován: 11.10.2019 15:58:00
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
no tak termín 2027-2030 pro R6 docela koresponduje s našimi termíny na D49... pokud uvážíme drobné zpoždění, kolem roku 2035 bychom se na Slovensko mohli svézt po jiné dálnici než D2
-
- Příspěvky: 202
- Registrován: 30.8.2016 21:30:15
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Zajímavá (ostatně jako vždy) je i diskuze pod slovenským článkem. Člověk se ledasco dozví.
Např.: Chorvati cakaju kto im tie dialnice postavi, najradsej zadarmo. Oni len vyberat poplatky. Chorvati stavali ked im to medzinarodne spolocenstvo financovalo. Ked bolo treba splacat, hrozil bankrot. Kedy bude A1 dokoncena do Dubrovnika? Od roku 2011 vystavba stoji. Dalsi priklad dialnica A5 Slavonika - za 10 rokov neodovzali ani meter. Na rovnych poliach, ziaden narocny teren, jeden most cez Dravu. Zdrzuju vystavbu hranicneho prechodu cez Savu do Bosny. Pritom chudobna Bosna ma uz hotovy usek Svilaj-Odzak. Zdrzuju preto aby sa turisti cestujuci na juh motali okolo Zahrebu a dobre platili.
Např.: Chorvati cakaju kto im tie dialnice postavi, najradsej zadarmo. Oni len vyberat poplatky. Chorvati stavali ked im to medzinarodne spolocenstvo financovalo. Ked bolo treba splacat, hrozil bankrot. Kedy bude A1 dokoncena do Dubrovnika? Od roku 2011 vystavba stoji. Dalsi priklad dialnica A5 Slavonika - za 10 rokov neodovzali ani meter. Na rovnych poliach, ziaden narocny teren, jeden most cez Dravu. Zdrzuju vystavbu hranicneho prechodu cez Savu do Bosny. Pritom chudobna Bosna ma uz hotovy usek Svilaj-Odzak. Zdrzuju preto aby sa turisti cestujuci na juh motali okolo Zahrebu a dobre platili.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Norma ČSN 73 6101 zavádí stupně úrovně kvality dopravy pro 20.(30.) rok po uvedení do provozu.HP píše:Hodnocení ekonomické efektivnosti pomocí HDM-4 zhodnocuje veškeré přínosy stavby v podobě např. ušetřeného času, ušetřených pohonných hmot, snížení emisí, snížení hlukové zátěže na stávajících trasách apod.
Zabývá se tedy cílovým stavem a nikoli tím, o kolik si kdo "polepší".
Jinými slovy: "Víme, že by tam měla být dálnice, ale tu postavíme tam, kde mají rozbité silnice III.třídy. Vám musí stačit silnice I.třídy."
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
A technická norma s ekonomickým hodnocením souvisí jak? Recept na svíčkovou Vám taky neřekne, jestli se vám vyplatí ji v hospodě vařit.
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Hrozně rád bych se téhle cesty dožil. Jinak jestli dobře počítám odhadovaná cena je 12 miliard za 27Km.
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Je to docela ranec no, 420 mega za kilometr 3-pruhu. Za mě raději zářezy a celkové ohleduplnější stavbu než levnou a plánovanou jak z minulého století ala D55. Rakušáci nové dálnice staví průměrně tak za 600-800 mega za km dálnice
Za mě je špatně, že se neuvažuje o směrově děleném 3-pruhu a 110 km/h. Tento střídavý třípruh je k ničemu, pochopil bych to na stavbách, které jsou stavěny v polovičním profilu dálnice, že se postaví "širší" S11,5, čili právě třeba S13,5 a vyznačí se směrově nedělený 3-pruh. Tady je to myšleno jako konečné řešení, a pokud se někdy postaví, tak to také bude konečné řešení, intenzity tady pravděpodobně na 4-pruh nikdy nebudou. Proto nevím, proč se neuvažuje o směrově děleném 3-pruhu, podobně jako je to jedna z variant severní části S43. Další divná věc je rychlost. Nevím, proč takováhle stavba, ať široká jak široká, není na 100 nebo 110 km/h. Ale pozitivem je určitě ta plánovaná větší odpočívka s čerpačkou i restaurací a jen na jedné straně a pro oba směry
Za mě je špatně, že se neuvažuje o směrově děleném 3-pruhu a 110 km/h. Tento střídavý třípruh je k ničemu, pochopil bych to na stavbách, které jsou stavěny v polovičním profilu dálnice, že se postaví "širší" S11,5, čili právě třeba S13,5 a vyznačí se směrově nedělený 3-pruh. Tady je to myšleno jako konečné řešení, a pokud se někdy postaví, tak to také bude konečné řešení, intenzity tady pravděpodobně na 4-pruh nikdy nebudou. Proto nevím, proč se neuvažuje o směrově děleném 3-pruhu, podobně jako je to jedna z variant severní části S43. Další divná věc je rychlost. Nevím, proč takováhle stavba, ať široká jak široká, není na 100 nebo 110 km/h. Ale pozitivem je určitě ta plánovaná větší odpočívka s čerpačkou i restaurací a jen na jedné straně a pro oba směry
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Tento střídavý třípruh bude výrazně lepší než stávající stav, kdy jízda z Púchova do Zlína trvá hodinu a čtvrt. Po výstavbě třípruhu to bude minimálně o půl hodiny méně.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
To v žádném případě nerozporuji. Ale nechápu, proč když se to má stavět za 10 let, už teď to připravujeme blbě. Proč prostě ne směrově dělený 3-pruh, který má úplně jiný level bezpečnosti. To mě hlava nebere. Kór za ty peníze .. Bohužel jsem se zatím nenaučil smířit se s menším zlem místo "najití dobra"