Stránka 1 z 14

[I/49] 4903.2–4905 Vizovice – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Napsal: 5.4.2009 17:27:48
od martini
Tak jsem si teď trochu detailněji prošel trasu R49, hlavně ten velmi interesantní přechod vizovické vrchoviny. Textově zde http://www.dalnice-silnice.cz/R/R49.htm a kilometráž na schématické mapě ŘSD.

Nutno uznat, že tento úsek opravdu stojí za to a hravě strčí do kapsy i stoupání D8 na vrchol Krušných hor, i když parametry jsou horší, maximální zde projektované stoupání je 4,97%, což vyhovuje "pouze" pro parametr R 25,5/80, ale i tak to bude super, jenom jsem zvědav, co na to řeknou ekologové v rámci EIA. Určitě "někdo" přijde s myšlenkou, že by zde opravu byl lepší jeden ražený tunel délky přes 3 km. Zde však jsem toho názoru, že by to možná bylo i ke skutečnému zhodnocení, protože ta konstrukce v těch horách to bude opravdu labůžo.

Takhle jsou náklady na tyto stavby dohromady 13,115 mld Kč pravděpodobně v CÚ 2007, Lenny? Otázka je zde ale hlavně u nákladů provozních, díky nimž by se dle mě vyplatilo prověřit ten dlouhý tunel, neboť náklady na jeden dlouhý a čtyři krátké... Je to opravdu otázka k hodnocení, z pohledu EIA určitě dlouhý lepší... Nehledě na úsporu nákladů za zimní údržbu, která zde bude také velmi nákladná.

Re: R49 4903-4905

Napsal: 5.4.2009 21:01:33
od Lenny
Ceny jsou z rozpočtu SFDI.

Kolují zvěsti o tom, že se tento úsek bude stavět jen v polovičním profilu od Vizovic po Pozděchov pravá polovina a dál jen levá polovina. Původní návrh obsahoval delší tunely Pozděchov než dnešní. Jeden 3 km tam nejde, bo tam je hluboké údolí mezi nimi, které překlene obloukový most.

Očekávám, že v nejbližších měsících bude zveřejněna dokumentace EIA, která bude obsahovat i jiné varianty než je tato.

Re: R49 4903-4905

Napsal: 6.4.2009 8:25:08
od martini
Rozhodně "ekologové" se tady mohou libovolně vyřádit. Neznám místní poměry, ale podle těch vrstevnic v odkazu by tam jeden dlouhý tunel šel, akorát by se pravděpodobně musela snížit nivelita i u Pozděchova. Přijde mě hlavně ten jeden delší tunel lepší z hlediska nákladů na údržbu a provoz, než systém tunel, most, tunel, most... Rozhodně pro zimní údržbu, ale nedovolím si vyslovovat soudy takhle od stolu. Uvidíme, s čím přijde EIA.

Re: R49 4903-4905

Napsal: 6.4.2009 14:40:44
od Trupman
http://www.kr-zlinsky.cz/docDetail.aspx ... octype=ART
Také částečně souvisí s R49 ;) Někoho by to mohlo zajímat.

Re: R49 4903-4905

Napsal: 5.5.2009 0:48:57
od Lenny
něco ze závěrů zjišťovacího řízení EIA:
R4903
Požadavek Dětí Země č. 6: Zpracovatel dokumentace by měl v dokumentaci kromě nulové varianty (I/49) a předložené varianty R4903 ze starších podkladů, především ze studie „Rychlostní komunikace R49 Hulín – Bratřejov: Posouzení vlivů koncepce na životní prostředí“ (Transconzult, s. r. o. Hradec Králové, leden 1998), posoudit i další 4 varianty R4903 (resp. R49) s následujícím popisem trasy, jejíž obsah a výsledky oznamovatel a ŘSD ČR veřejnosti zatajují:

R4903-Z - zelená: vedle I/49 v Zádveřicích, bez tunelu jižně od Vizovic, jižně od Lhotska a Bratřejova (jde o předloženou variantu v oznámení)
R4903-ZT - zelená: v trase I/49 přes Zádveřice a s tunelem délky 1.520 m jižně od Vizovic (modifikace předložené varianty „Z“)
R4903-MT - modrá: v trase I/49 přes Zádveřice, s tunelem délky 1.230 m jižně od Vizovic a severně od Lhotska a Bratřejova“
R4903-ČT - červená: s trasováním severně od Zádveřic a s tunelem délky 1.000 m jižně od Vizovic
I/49 - stávající silnice (nulová varianta)
R4903-H - hnědá: Na tomto místě je nutné ještě zmínit „šestou“ variantu, která je složena z předchozích variant, takže trasa R49 je vedena tímto způsobem: v trase I/49 přes Zádveřice, s tunelem jižně od Vizovic, severně od Lhotska a „spojkou“ jižně od Bratřejova
Výše uvedené varianty jsou znázorněny v mapě jako příloha č. 1 tohoto vyjádření (jde o soubor s názvem R4903-EIA06-vyj1-DZ-P1.jpg). Obsah studie společnosti Transconzult, s. r. o. Hradec Králové má jistě ŘSD ČR k dispozici (objednatelem bylo regionální pracoviště MMR v Olomouci), takže jí může zpracovateli dokumentace pro potřeby procesu EIA bez problému předat.

Je však nutné upozornit na to, že předložené oznámení zcela ignoruje výsledky této studie s ekologickým posouzením, ač nebylo vedeno za účasti veřejnosti. Navíc na str. 5 této studie se mj. uvádí, že vyhodnocení všech variant bylo provedeno podle manuálu MŽP „Komplexní návrh a posouzení komunikací z hlediska ochrany životního prostředí“ (navrhování silničních komunikací při zpracování koncepcí ve smyslu § 14 zákona č. 244/1992 Sb.).

Výsledkem studie je následující doporučení o trasování silnice R49:

úsek Hulín – Lukov - ekologicky nejvhodnější je varianta zelená (ZT)
úsek Lukov – Vizovice - ekologicky nejvhodnější je varianta zelená ve stopě I/49 v Zádveřicích a s tunelem délky 1.520 m jižně od Vizovic (ZT)
úsek Vizovice – Bratřejov - ekologicky nejvhodnější je varianta hnědá (HT), resp. po „modré“ severně od Lhotska a spojkou po zelené jižně od Bratřejova

Re: R49 4903-4905

Napsal: 5.5.2009 5:32:49
od Marty
Hm, zajímavé, hlavně ať už aspoň jedna varianta co nejrychleji projde a začne se stavět - dálniční spojení na Valašsko a střední Slovensko hodně chybí !

Snad jsem tu mapku variant co zmiňuje Lenny vygoogloval správně (zdroj od DZ):

http://www.r49.cz/i/R4903-EIA06-vyj1-DZ-P1.jpg

Re: R49 4903-4905

Napsal: 5.5.2009 7:03:42
od Lenny
Taky se na to loni dělala technická studie ated se dělá dokumentace EIA. Letos by měla být hotová.

Re: R49 4903-4905

Napsal: 5.5.2009 12:27:04
od martini
Celý ten problém je v systému. Posuzování vlivů stavby na životní prostředí by mělo být sloučeno s územním řízením, které by mělo určit nejvhodnější trasu. ÚP by měl určovat jen koridor a na +/- 1 km by se to už mohlo stanovovat v rámci jednoho řízení, jehož součástí by byla EIA, z níž by se s konečnou platností rozhodlo o realizaci té které varianty, takhle bude EIA, kterou zase napadnou, že neporovnala nějaké varianty, které už byly jednou posuzovány při přípravě ÚP...

Re: R49 4903-4905

Napsal: 5.8.2009 20:41:50
od Lenny
29. července byla zveřejněna dokumentace EIA na úsek rychlostní silnice "R49 4902.2-5 Fryšták - st. hranice", která obsahuje celou řadu změn a variantv trasování oproti Oznámení EIA. Popis variant přidám později na http://www.dalnice-silnice.cz.

Re: R49 4903-4905

Napsal: 6.9.2009 2:48:27
od GiuseppeS
Trupman píše:http://www.kr-zlinsky.cz/docDetail.aspx ... octype=ART
Také částečně souvisí s R49 ;) Někoho by to mohlo zajímat.
Jo, to je velmi zajímavé. ;) Jednak pro podrobné plány trasování dostavby Baťovy železnice, jednak pro ta plány přivaděče. Ten mi ale připadá dramaticky naddimenzovaný - zřejmě se vychází z nadstřelených plánovaných intenzit. Má vůbec smysl stavět další čtyřpruh? Ve směru na Slovenko tudy nic nepojede a ve směru na Zlín se mi také nezná odůvodněnost 2x delší cesty (např. ze Vsetína) Pokud, tak mi přijde rozumná jen varianta 1 neboli spojka, která za Neratovem místo zatáčky doprava do serpertin povede dál podél potoka a pak do konce jako nejkratší spojka k dálnici.

Re: R49 4903-4905

Napsal: 6.9.2009 15:40:35
od viky
GiuseppeS píše:
Trupman píše:http://www.kr-zlinsky.cz/docDetail.aspx ... octype=ART
Také částečně souvisí s R49 ;) Někoho by to mohlo zajímat.
Jo, to je velmi zajímavé. ;) Jednak pro podrobné plány trasování dostavby Baťovy železnice, jednak pro ta plány přivaděče. Ten mi ale připadá dramaticky naddimenzovaný - zřejmě se vychází z nadstřelených plánovaných intenzit. Má vůbec smysl stavět další čtyřpruh? Ve směru na Slovenko tudy nic nepojede a ve směru na Zlín se mi také nezná odůvodněnost 2x delší cesty (např. ze Vsetína) Pokud, tak mi přijde rozumná jen varianta 1 neboli spojka, která za Neratovem místo zatáčky doprava do serpertin povede dál podél potoka a pak do konce jako nejkratší spojka k dálnici.
Rozhodně se tudy na Slovensko jezdit bude,protože to stáhne většinu provozu z I/35 a I/50.To si málokdo uvědomuje,když vychází ze současného stavu na I/49.
A do Lípy je R49 nutností,protože úsek Lípa-Zlín je ve špičkách pravidelně na nejvyšších stupních intenzity provozu.

Re: R49 4903-4905

Napsal: 6.9.2009 16:48:29
od GiuseppeS
viky píše: Rozhodně se tudy na Slovensko jezdit bude,protože to stáhne většinu provozu z I/35 a I/50.
To ano, R49 (doufejme) stáhne provoz ze dvou zmiňovaných tras. Já mluvil o přivaděči od Polanky: na I/57 od Vsetína směrem na Slovenko takový provoz není a nebude a také si nedokážu představit, že někdo bude jezdit Polanka - Pozděchov- Lačnov - Lideč i když to bude R, když z Polanky je to Lidče dostávající cestě necelých 10 km ...

Re: R49 4903-4905

Napsal: 6.9.2009 17:52:21
od viky
GiuseppeS píše:
viky píše: Rozhodně se tudy na Slovensko jezdit bude,protože to stáhne většinu provozu z I/35 a I/50.
To ano, R49 (doufejme) stáhne provoz ze dvou zmiňovaných tras. Já mluvil o přivaděči od Polanky: na I/57 od Vsetína směrem na Slovenko takový provoz není a nebude a také si nedokážu představit, že někdo bude jezdit Polanka - Pozděchov- Lačnov - Lideč i když to bude R, když z Polanky je to Lidče dostávající cestě necelých 10 km ...
Tak to jo,rozhodně není potřeba 4pruh.Když už tak dvoupruh jako obchvat.Po dobudování R49 budou na Vsetín sjíždět ti,co pojedou z Prahy,Brna,Břeclavi,možná i Olomouce.Z Ostravy a Slovenska určitě minimum

EIA vrácena

Napsal: 21.10.2009 21:21:20
od GiuseppeS
Dokumentace vrácena zpracovateli k přepracování:
http://tomcat.cenia.cz/eia/detail.jsp?v ... &id=MZP272

V rámci vrácení jsou přiloženy připomínky, jako obvykle zajímavé čtení. Od obecných připomínek o.s. typu proč R, když čtyřpruh bude nejdříve za 20 let až po vyjádření obcí a jednotlivců. "Nejveselejší" to bude asi v Pozděchově (jeden občan zásadně pro modrou variantu, jiní zásadně pro červenou) ... Kvalitně zpracované jsou připomínky Lhotska. Relativně nejvíc věcný je Lačnov (at to bude nejvíc zasažen z otho pohledu, že teď tam dávají lišky dobrou noc pa k budou mít R za humny).
Perlička na závěr: žádná obec nechce na svém katastru odpočívku ;)

Re: R49 4903-4905

Napsal: 23.10.2009 21:32:02
od Lenny
Je to celé k vzetku. Ještě tam zpracovatel posudku navrhuje, že by se mohla vyčlenit stavba 4902.2 zvlášť, aby neblokovala stavbu MÚK Fryšták.

Re: R49 4903-4905

Napsal: 28.12.2009 13:03:23
od viky
Lenny,která je to hnědá varianta na tvých stránkách?Já v mapce vidím jen zelenou,modrou a červenou.
viz http://www.r49.cz/i/R4903-EIA06-vyj1-DZ-P1.jpg

Re: R49 4903-4905

Napsal: 28.12.2009 15:47:14
od Lenny
Ja mám popsanou variantu hnědou (původní varianta), časem chci přidat i popis ostatních variant, ale moc se mi do toho nechce, zatím se našlo vždy něco lepšího :P.

Varianta červená vede v trase I/49
Varianta hnědá vede jižně od I/49

Re: R49 4903-4905

Napsal: 10.3.2010 9:47:55
od andy
Rozvoj obcí zbrzdila dálnice
(...)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) je v patové situaci, chybí mu totiž na R49 peníze. „Máme pro silnici v současnosti zpracovánu technickou studii a probíhá doplnění dokumentace o posuzování vlivů na životní prostředí. Nedokáži ale s ohledem na nejistotu v přidělování peněz odhadnout postup dalších prací,“ uvedla Nina Ledvinová z oddělení komunikace ŘSD.

Re: R49 4903-4905

Napsal: 10.3.2010 19:00:37
od Lenny
Nejenže chybí peníze, ale chybí i potřebné rozhodnutí patřičných úřadů pro zahájení stavby.

Tato stavba nebude nikdy nějak moc prioritní.

Re: R49 4903-4905

Napsal: 9.4.2010 8:04:32
od Ondra O.K.
Clanek o navazujici slovenske R6..

http://hnonline.sk/ekonomika/c1-4233796 ... r-o-4-roky

Strucne, velmi predbezne zahajeni planovano na 2014, dokonceni na 2018..

Re: R49 4903-4905

Napsal: 9.4.2010 9:02:13
od viky
Ondra O.K. píše:Clanek o navazujici slovenske R6..

http://hnonline.sk/ekonomika/c1-4233796 ... r-o-4-roky

Strucne, velmi predbezne zahajeni planovano na 2014, dokonceni na 2018..
Podľa plánov z roku 2006 mala rýchlostná cesta spájať diaľnicu D1 od križovatky Beluša, Púchov po hraničný priechod v Lysej pod Makytou. Celková dĺžka úseku je 7,5 kilometra a jeho súčasťou mal byť aj 367 metrov dlhý most cez rieku Váh. Plánované náklady na jej výstavbu by podľa plánov z roku 2006 presiahli 317 miliónov eur.

Nevím,kde došli na celkovou délku úseku 7.5 km,je to nejmíň 3x tolik

Re: R49 4903-4905

Napsal: 9.4.2010 11:19:11
od Ondra O.K.
Zrejme je to chyba, protoze ty penize odpovidaji cele R6. Dle aktualnich udaji na strankach NDS je delka 23202 m a cena 330.626.560,00 v EUR bez DPH v cenovej úrovni 2008.

Re: R49 4903-4905

Napsal: 28.4.2010 16:48:54
od Lenny
Klidně se vsadím, že R49 bude hotová a R6 stále ve dvoupruhu. :jidlo:

Zlin

Napsal: 29.4.2010 20:11:38
od Pime
S R 49 se zacalo jen kvuli prum. zone zapomente ze se dozijete pokracovani na Slovensko.Kdy rikali,ze ma byt dostavena R 55 rok 2222 tak R 49 bych tipoval tak na 2080.Takze dlouhy zivot za volantem aspon do 130 let.

Re: R49 4903-4905

Napsal: 18.5.2010 20:00:47
od Lenny
Vizualizace stavby 4903 na stránkách Pragoprojektu http://www.pragoprojekt.cz/videa-ke-stazeni?page=1