[I/49] 4903.2–4905 Vizovice – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Hulín – Zlín – Slovensko
Odpovědět
Lenny
Autor
Příspěvky: 10799
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Lenny »

Tak si přečti tahovou studii k D49, tam je to napsané.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Warcz
Příspěvky: 2090
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Warcz »

Zajimavý že ty dopravní intenzity se očekavají tak malé. To fakt na Makov, Puchov, Hrozenkov jezdí tak málo aut ?
xipecko
Příspěvky: 257
Registrován: 17.3.2017 21:02:37

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od xipecko »

příští rok nás čeká CSD, tak se uvidí jak se ty intenzity za 4 roky změní.
Warcz
Příspěvky: 2090
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Warcz »

Mrknul jsem na 2016 v týdnu
Hrozenkov 5366
Horní Srnie 2421
Půchov 1885
Makov 3672 + 1246
Je to fakt bída.

Jablunkov má 8115
D2 na Bratislavu 18175
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Honey72 »

Mě se ten Makov nezdá málo při srovnání s jinými přechody. Samozřejmě nelze porovnávat s D2 a Jablunkovem, kudy se valí mezinárodní tranzit sever-jih. A začne to narůstat hned po dokončení obchvatu Zlína, kudy to bude příjemnější než přes Rožnov a Valmez se dvěma průsmyky.

Dálnice má vytvořit zcela novou trasu a ne nahradit stávající silnici, kterou se ohánějí pseudoekonomové a ekologové.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
KarelLer
Příspěvky: 699
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od KarelLer »

Nevím, kolik lidí taky takhle uvažuje, ale já na Slovensko (kromě Bratislavy po D2) jezdím velice nerad právě kvůli neexistující D49. Až tam jednou bude, tak si po ní moc rád zajedu na tu spoustu zajímavých míst okolo slovenské D1 (hrady, termálky, hory).
Warcz
Příspěvky: 2090
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Warcz »

Ja taky na Slovensko jezdím několikrát za rok a trápí mě to, ale jsem realista. Těch 27Km může pomoct jinde. Dokonce po roce 2023 budeme mít variantu D48 -> I/11 -> D3.

Cesta Brno - Žilina přes Zlín má 200Km ( Mapy.cz 2:31 ) - ( Waze 2:22 )
Přes Uherské Hradiště je to 203Km ( 2:31 ) ( Waze 2:28 ) taky to jezdím raději tudy.
Cesta Brno - Žilina přes Jablunkov má 238Km ( Mapy.cz 2:46 ) - ( Waze 3:00 )

a to už se podle mě časově srovná a kdo na to šlápne na 150km/h po dálnici tak podle mě máme nejrychlejší trasu. Pak to samozřejmě bude kontraproduktivní až otevřou obchvat Žiliny ale i tak...
KarelLer
Příspěvky: 699
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od KarelLer »

Jakým způsobem to měříte přes ten Jablunkov? Mapy.cz mi ukazují 259 km:

https://en.mapy.cz/s/nekadarofa

EDIT: uklikl jsem se, je to 251 km (což je pořád hodně):

https://en.mapy.cz/s/kegazepara
prof2
Příspěvky: 212
Registrován: 16.8.2009 9:37:10

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od prof2 »

Warcz píše:Dokonce po roce 2023 budeme mít variantu D48 -> I/11 -> D3.
a to už se podle mě časově srovná a kdo na to šlápne na 150km/h po dálnici tak podle mě máme nejrychlejší trasu. Pak to samozřejmě bude kontraproduktivní až otevřou obchvat Žiliny ale i tak...
No a pak se snad dostaví D49 a bude to nejkratší i nejrychlejší. Hlavně ať se staví.
xipecko
Příspěvky: 257
Registrován: 17.3.2017 21:02:37

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od xipecko »

jet ze Slovenska přes Púchov je skoro masochismus... jednak ta silnice tam není v kdovíjak dobrém stavu tak ani trasování není zrovna ideální. V ČR to pak je trošku lepší, silnice I tříd jsou tam v relativně dobrém množství spravené, ale je to tam samá dědina a pak je tam průjezd Zlínem. Raději Drietoma-Hrozenkov, silnice plná obchvatů, dobré šířkové poměry
jeni013
Příspěvky: 711
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od jeni013 »

Začínám si myslet, že ta dálnice nikdy nevznikne a to ani v 1/2 profilu. Stát na ni vůbec netlačí a zlínské ŘSD to připravuje tak laxně, že se tady ani Patrik nezapotí. Což je na pytel, protože jestli se nedostaneme alespoň k Vizovicím, tak Slováci nekopnou a do stávajících silnic se investovat nebude, bo D49 (tak už mi bylo odpovězeno).
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od theodor less »

ElWapp píše:A technická norma s ekonomickým hodnocením souvisí jak? Recept na svíčkovou Vám taky neřekne, jestli se vám vyplatí ji v hospodě vařit.
Von taky stát není nějakej hostinskej.
Ale teď vážně. Odpověď jsem napsal hlavně proto, že bonmot se svíčkovou považuji za majstrštyk. :ok:
Kulich
Příspěvky: 55
Registrován: 29.12.2009 16:32:29
Bydliště: Brno | Třinec | Trenčín

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Kulich »

Jezdím pravidelně všechny zmiňované trasy (jsem z Brna a mám rodinu v Třinci, Trenčíně a Martině).

Z osobní zkušenosti můžu říct, že dokud nebude hotová slovenská D3 tak cesta přes Jablunkov z Brna do Žiliny nemá cenu ikdyž člověk pojede hlava nehlava po hotových dálnicích. Problém je Čadca (která se se příští rok snad vyřeší) a Kysucké Nové Mesto (tam je řešení zatím v nedohlednu).

Například běžně trvá cesta z Třince do Martina (nějákých 90km) kolem 2 hodin (případně při cestě Třinec - Trenčín necelé 2,5 hodiny - 140 km). Jenom kvůli semaforům v Čadci a Kysuckém novém městě. Běžná je hodinová kolona od Svrčinovce do Čadce, při cestě opačným směrem ze Žiliny do Kysuckého n.m. Například tolik probíraný průjezd pod Štrečnom na trase do Martina není ve srovnání se zmíněnými žádný zádrhel.

Zrovna teď v létě a na podzim jsme byli taky parkrát v Tatrách a na Oravě na prodloužené víkendy, takže jsem jel několikrát přímo trasu Brno - Žilina. Pokud se něco opravuje na I/50 tak se vyplatí jet po D1 a D55 až do Zlína a pak kotěhulkama na Půchov. Nějáký ten měsíc dozadu se například opravovali Buchláky, teď jsou zase dva semafory na obchvatu Slavkova... Pokud je I/50 v pořádku tak je cesta po ní stále nejrychlejší a nejpohodlnější.
TiVa
Příspěvky: 69
Registrován: 24.8.2019 21:54:50

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od TiVa »

Kulich píše:Pokud se něco opravuje na I/50 tak se vyplatí jet po D1 a D55 až do Zlína a pak kotěhulkama na Půchov. Nějáký ten měsíc dozadu se například opravovali Buchláky, teď jsou zase dva semafory na obchvatu Slavkova... Pokud je I/50 v pořádku tak je cesta po ní stále nejrychlejší a nejpohodlnější.
a příští rok to nebude nejspíš lepší, na před dvěma lety zbroušeném a nově položeném povrchu mezi Zlechovem a Kunovicemi jsou v některých místech takové koleje, že by tam za deště mohly jezdit lodě.

v Buchlovských horách, kde byl donedávna povrch +- stejné kvality po celém průjezdu se teď střdídá nový povrch s hrozným (například zlom u motorestu Samota) - počítám tedy, že i zde opravy budou pokračovat

na trase Brankovice-Malínky už je to díky dírám pěkný slalom, inu pohodlně se tu evidentně v následující době asi nepojede
jeni013
Příspěvky: 711
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od jeni013 »

Problém je, že tudy jezdí víc NA než po D1 u Kroměříže, takže ta silnice se bude muset opravovat prostě furt, aby byla sjízdná. Ale bude jen do otevření D49/R6 :P
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Aram96 »

Jsou nové letáky k 01/2020, ale zaujalo mě tohle, tady by si to po sobě fakt mohli přečíst, než vydají takovouhle aktualizaci :roll:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/445 ... dechov.pdf
Úsek měří 10 400 m a je projektován v kategorii
S 12,5/80 (uspořádání 2+1 bez středových svodidel). Stavba zahrnuje 12 velkých mostů s délkou
přes 100 m a tři tunely a je projektována v kategorii
S 13,5/90, 80 (2+1).
Ta kategorie S 12,5 je ale uvedena i dole v přehledové tabulce :ko: Takže žádný překlep, mrzí mě, že ani pracovník ŘSD nezná normy ..
Lenny
Autor
Příspěvky: 10799
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Lenny »

S 12,5 je tam proto, aby vyšla ekonomika a mohlo se vůbec něco postavit.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
KarelLer
Příspěvky: 699
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od KarelLer »

Teď tomu nějak nerozumím - ten leták je pro "Dálnice D49 Vizovice – Pozděchov, stavba 4903.2", ale v podstatě to bude jenom přeložka I/49 v uspořádání 2+1?
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Aram96 »

Ano, bohužel je to tak.
Lenny, ale od kdy máme S 12,5 ?
Jinak takovéhle zúžování nás přivede jednou do hrobu, obrazně řečeno, reálně budeme každých 5-10 let vymýšlet nové normy, aby jedna nebo druhý stavba vyšla ekonomicky.
Pokud to nevychází, tak proč se to nepostaví jako S 11,5 jakožto poloviční profil dálnice a nevyznačí se tam 2+1 ? Stavět vystřídaný 3-pruh na komunikaci, která měla být dálnicí, ale směrově nerozdělený a s 90, mě přijde dost mimo. Když se všude staví MÚK, tak to mělo být směrově dělené a se 110 km/h :kladivo: Pokud naznají, že intenzity jsou opravdu tak hrozně malé ... ano teď jsou, ale po zprovoznění celé D49 začne dle mě spousta aut jezdit na SK tudy, teď to objíždí, kde se dá ... tak tam postavme S 9,5. Ta logika, kdy metr šířky komunikace pohne s ekonomikou tolik, že dříve nevyšla, ale teď ano, je naprosto zvrácený, a je to jen kvůli pos*aným dotacím z EU. Potom stavíme 1/4 celé dálnice bez odstavných a podobné paskvily ... Ale to, že v x státech se staví normálně 4-pruhové komunikace pro 5-8 tisíc aut, to se k nám asi ještě nedoneslo, tam nám totiož ekonomicky nevychází ani 3-pruh, ale jen 2-pruh a s úrovňovými křižovatkami :crazy:
musklin
Příspěvky: 459
Registrován: 10.11.2013 11:54:33

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od musklin »

Akorát to není kvůli EU - viz. polské komunikace. Prostě neumí počítat nebo nechtějí.
Nedávno jsem četl, že všechny obory v ČR za posledních 30 let konvergují ke stavu v zemích s vyšší HDP, jen stavebnictví ne.
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Aram96 »

Předpokládal jsem, že u D49 to opravdu kvůli dotacím z EU bude, protože je součástí Core sítě Ten-T. A aby se poslaly dotace, musí projekty mít určité procento ekonomické efektivity. ;)
Nechápu, proč se zde nechystá podobné řešení jako na D55 (kde mě to sice štve, protože to je kvůli ekologům a ne kvůli penězům či intenzitám) postavit poloviční profil. Stejně tak na I/57 by to chtělo postavit ten tunel v polovičním profilu, až za 20 let dospějou intenzity výše, dostaví se to na plno. Stavět 3-pruh jako konečné řešení by mělo být pouze jako směrově dělený 3-pruh, když už se všude staví MÚK :kladivo:
musklin
Příspěvky: 459
Registrován: 10.11.2013 11:54:33

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od musklin »

Problém je, že nikdo na MD nechápe co je ekonomická efektivita.
V tahu na Slovensko se buď může udělat třípruh ze současné I/50 nebo stavět nová cesta.
Pak ale musím napsat, že cílem nové cesty je tam převést. např. formou odstupňovaného mýta část dopravy z I/50. atd. Pak samozřejmě intenzity výjdou, EU nic neřekne - viz. Polsko atd.. ale nechce se.
Jen kdyby se spočetlo co je třeba na udržování I/50, negativa průchodem přes obce kde není obchvat, stoupáním k Rasové atd.. tak není co řešit.
A jim to furt nevychází...
_jan91
Příspěvky: 974
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od _jan91 »

Taky mě to moc hlava nebere - jednou někdo rozhodl, že dálnice na střední Slovensko povede tudy, zařadilo se to do páteřní sítě a zařadilo se to do TEN-T. Tak to sakra udělejme pořádně v 24,5/26,0 (nebo aspoň 21,5) a nebo jako půlprofil s přípravou na rozšíření (jako třeba u I/11) a nějakým tím stoupacím pruhem. Pokud už třípruh tak zde by měla konečně opodstatnění kategorie S15,25 jako SMV s rychlostí 110 km/h. Ale pak by chtělo ještě něco udělat i s I/50. A proč to třeba nezkusit jako PPP pokud na to teď nemáme? Stejně se víc jak 10 let do země nekopne.
Kuba
Příspěvky: 1404
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Kuba »

Hodnocení ekonomiky staveb metodou HDM-4 se dělá obecně a ne pouze pro evropské dotace. Toto je dílem hlavně odboru strategie MD, vedeným Luďkem Sosnou. Tahle metodika je podle mě naprosto zcestná a zahrnuje zásadně chybné předpoklady, např. prognózy vývoje intenzit a demografického vývoje. Donedávna všechna jejich hodnocení předpokládala pokles počtu obyvatel ČR v roce 2050 na 8 mil. lidí, trend bude pravděpodobně opačný. Tu demografii se nedávno podařilo změnit za přispění ministra Kremlíka. Modely podle mě vůbec nebo velmi málo neberou v potaz indukci dopravy vyvolanou dostavbou navazujících úseků a zkrácení jízdních časů. MD se zabývá v těch prognózách dalšími, zcela zcestnými předpoklady a teoriemi importovanými z Bruselu - sdílená mobilita, tzn. prognóza, že v budoucnu nebude mít velká část obyvatel vlastní auto a budou využívat sdílení aut a tím poklesnou přepravní výkony.
Odpovědět

Zpět na „D49“