Právě je 19.11.2018 4:38:33




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 160 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Další
 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 518
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Lenny píše:
Studie z roku 1993 řešila několik alternativ průchodu přes Bílé Karpaty. Byla doporučena var. A rekonstrukce silnice I/50

Hezké nákresy, mně by se to líbilo, taková racionalizace dává hodně smysl. Akorát nevím, jestli je to projde jako "rekonstrukce", když ve stopě stávající I/50 jsou až poslední 2 km před st. hranicí ;) Ale mělo by, pokud to má být alternativa novostavby mezistátní dálnice


25.12.2016 23:47:41
Profil
Autor

Příspěvky: 8560
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Jak jsem se dočetl:
Citace:
zákon o ochraně přírody a krajiny zakazuje v CHKO stavět dálnice. Ustanovení však bylo v zákoně pro původní dálnice (dnes dálnice I. třídy) a nikoliv pro rychlostní silnice (dnes dálnice II. třídy). Žádoucí novelizovat předmětné ustanovení na zákaz stavět v CHKO dálnice I. třídy

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


27.12.2016 13:46:45
Profil
Autor

Příspěvky: 8560
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Předběžné intenzity na I/49 dle CSD 2016:
6-2975 vyús.z 55 v Otrokovicích - Otrokovice, vyús.R55 17768
6-2976 Otrokovice, vyús.R55- zaús.43829 24124
6-2977 vyús. 4972 - zaús.MK (dříve 0491) 30385
6-2973 zaús.MK (dříve 0491) - Zlín z.z. 33621
6-2971 Zlín z.z. - x s 49A a 490 32425
6-2972 x s 49A a 490 - vyús.49026 do Kudlova 18876
6-2981 vyús.49026 do Kudlova- x s 490 od Fryštáku 17653
6-2961 x s 490 od Fryštáku- x s MK - ul.Díly IV 16972
6-2962 x s MK - ul.Díly IV - Zlín k.z. 17260
6-2960 Zlín k.z. - x s 4913 a 49020 19850
6-2966 x s 4913 a 49020 - zaús.491 od Fryštáku 19850
6-2967 zaús.491 od Fryštáku - mimoúr.x ssil . 0495 13529
6-2957 mimoúr.x ssil . 0495 - zaús.69 od Vsetína 12427
6-2940 zaús.69 od Vsetína - hr.okr.Zlín - Vsetín 2267
7-1350 hr.okr.Zlín - Vsetín - zaús.do 57 u Val. Polanky 2267
7-1330 vyús.z 57 v Horni Lidči - vyús.04910 do Val. Senice 3740
7-1340 vyús.04910 do Val. Senice - hranice ČR - SR 1665

Po Vizovice je čtyřpruh obhájitelný, dál i ten třípruh bude mít problémy se obhájit.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


7.3.2017 20:15:53
Profil
 

Příspěvky: 808
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Kdo by tam taky jezdil. Samá obec, samá zatáčka. Schválně jsem si trasu v létě zkoušel projet a nic extra to nebylo. Navíc se musí přes Zlín, a to si už každý rozmyslí, jestli není lepší jet přes Hrozenkov nebo Makov.

_________________
I/3-D3-I/34-I/24-B2-B36-B38-B37-S5-A22-A23-A4-A6-D4-D2-D1-R1-I/59-I/18-D1
I/3-B310-S10-A7-A1-A21-S1-A4-A6-D4-D2-D1-R1-I/59-I/18-D1


7.3.2017 22:17:54
Profil
 

Příspěvky: 474
Bydliště: WalMez
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
A taky tady tou dobou probíhala stavba Vizovice - Lhotsko, takže se dost objíždělo.


8.3.2017 8:54:00
Profil
 

Příspěvky: 753
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Souhlas - až jednoho dne bude hotový čtyřpruh do Vizovic, prudce stoupnou intenzity i na cestách dál - tj. na I/69 do Vsetína, ale i na I/49 na přechod u Střelné.


9.3.2017 7:58:28
Profil
 

Příspěvky: 808
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Ale i tak to bude pakárna, všema těma obcema a osadama projet alespoň ke slovenské R6.
Když by to ale bylo hotové komplet (D49+SMV49+R6), intenzity by stouply skokově až brutálně, že by ta SMV z Vizovic na hranice ani nemusela stačit. V každém případě na ni musí být stoupací pruhy. To pořád nikomu nedochází, že nová stavba indukuje dopravu, a proto intenzity stoupnou?! Vždyť právě kvůli tomu se snad ty dopravní stavby staví.

_________________
I/3-D3-I/34-I/24-B2-B36-B38-B37-S5-A22-A23-A4-A6-D4-D2-D1-R1-I/59-I/18-D1
I/3-B310-S10-A7-A1-A21-S1-A4-A6-D4-D2-D1-R1-I/59-I/18-D1


9.3.2017 14:35:30
Profil
 

Příspěvky: 2109
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
A kde by se ta doprava vzala? Kudy jede člověk na Slovensko si přece vybíráte podle toho, kam se jede. Mohlo by to nahradit Vláru na I/57 a Bumbálku na I/35, Hrozenkov už asi ne. V tomto případě se o brutálně zvednutých intenzitách mluvit nedá. Možná tak kamiony.


10.3.2017 9:48:53
Profil
 

Příspěvky: 820
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Nahradí hlavně Hrozenkov (pro ty, co jedou na sever či východ Slovenska), Vláru moc ne, ta je hlavně pro ty, co jedou z Valašska na jižní nebo střední Slovensko.


10.3.2017 10:58:10
Profil
Autor

Příspěvky: 4263
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Vláru nahradí částečně taky, protože pokud pojedu po kvalitní dálnici nebo SMV po celou dobu, tak se to vyplatí i pro směr Vsetín - Trenčín, průměrná rychlost přes Vláru dnes ani v budoucnu nepůjde přes 60, kdežto na alternativní trase přes Púchov se bez problémů dostanu na cca 100-110 km/h v průměru.


10.3.2017 13:18:34
Profil
 

Příspěvky: 808
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Pokud by stála D49 a SMV49, tak si myslím Vlárského průsmyku nikdo ani nevšimne.
Aby se ty intenzity přelily jinam, to by musela stát v Česku D35, D48, SMV68 a SMV11 a na Slovensku R5 a D3, pak už by to někomu mohlo přijít, že by to při cestě od Prahy do Tater byla na D49 přes Brno byla zajížďka.
Takže bych to jako i jinde v ČR a SR spíš viděl jako "závod", jestli se podaří dřív postavit D49-SMV49-R6 nebo D35-D48-SMV68-SMV11-R5-D3. Záležet tak bude asi hlavně na tom, jestli bude dřív D35 nebo D49+SMV49.

_________________
I/3-D3-I/34-I/24-B2-B36-B38-B37-S5-A22-A23-A4-A6-D4-D2-D1-R1-I/59-I/18-D1
I/3-B310-S10-A7-A1-A21-S1-A4-A6-D4-D2-D1-R1-I/59-I/18-D1


10.3.2017 15:14:41
Profil
Autor

Příspěvky: 8560
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Hraniční úseky se Slovenskem:
I/11 7500 aut/den z toho 3308 NA
II/484 1739 aut/den z toho 131 NA
I/35 3280 aut/den z toho 1131 NA
II/487 1248 aut/den z toho 138 NA
I/49 1165 aut/den z toho 284 NA
I/57 2201 aut/den z toho 346 NA
I/50 4808 aut/den z toho 1598 NA
I/54 2196 aut/den z toho 268 NA
I/71 777 aut/den z toho 136 NA
I/70 1425 aut/den z toho 104 NA
I/70H 2248 aut/den z toho 658 NA
I/51 8458 aut/den z toho 1377 NA
D2 15995 aut/den z toho 7620 NA
II/425 1947 aut/den z toho 180 NA

Celkem překročilo státní hranici 54 987 vozidel, z toho 17 279 NA. Pokud odečteme D2, I/11, I/51 a II/425 zbývá na "prostřední úsek" 21 087 vozidel, z toho 4 794 NA. Drtivá většina NA tranzitu jezdí po D2, I/11 a I/51.

Pokud se podíváme na předběžné výsledky sčítání dopravy na I/50:
mimoúr.x s D1 vyús.416 do Křenovic 18353 aut/den z toho 3282 NA
vyús.416 do Křenovic mimoúr.x s 54 17003 aut/den z toho 3597 NA
mimoúr.x s 54 Bučovice z.z. 13972 aut/den z toho 2823 NA
Bučovice z.z. vyús.43111 16468 aut/den z toho 3556 NA
vyús.43111 Bučovice k.z. 13777 aut/den z toho 3023 NA
Bučovice k.z. x s 429 v Nesovicích 12315 aut/den z toho 2640 NA
x s 429 v Nesovicích x s 433 9989 aut/den z toho 2361 NA
x s 433 x s 432 9652 aut/den z toho 2306 NA
x s 432 mimoúr.x s 05018 9943 aut/den z toho 2587 NA
mimoúr.x s 05018 mimoúr.x s 422 11559 aut/den z toho 2733 NA
mimoúr.x s 422 vyús.50H 15533 aut/den z toho 3099 NA
vyús.50H mimoúr.x s427 7686 aut/den z toho 2027 NA
mimoúr.x s427 mimoúr.x s55 a 50H 14457 aut/den z toho 3411 NA
mimoúr.x s55 a 50H zaús.do 05016 13931 aut/den z toho 3362 NA
zaús.do 05016 zaús.50H 13629 aut/den z toho 3127 NA
zaús.50H zaús.495 13906 aut/den z toho 3191 NA
zaús.495 x s MK Vlčnovská 14711 aut/den z toho 3316 NA
x s MK Vlčnovská x s490 11139 aut/den z toho 3032 NA
x s490 vyús.495 =Uherský Brod k.z. 14494 aut/den z toho 3116 NA
vyús.495 =Uherský Brod k.z. vyús. 50 I 8925 aut/den z toho 2163 NA
vyús. 50 I x s 4981 7838 aut/den z toho 2332 NA
x s 4981 zaús. 50 I 7737 aut/den z toho 2194
zaús. 50 I zaús.496 od Bojkovic 7802 aut/den z toho 1933 NA
zaús.496 od Bojkovic st.hr. ČR - SR (Starý Hrozen 4808 aut/den z toho 1598 NA

Intenzity jsou na přípravu čtyřpruhu. Přirozený tah vede na Hradiště, které má návazné pokračování na střední Slovensko.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


12.3.2017 22:18:23
Profil
 

Příspěvky: 67
Bydliště: pár kroků od MÚK Hulín
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Shrnutí všech úseků včetně umístění a popisu staveb:
4902.1 už i mapka připravená pro letáček :D

http://www.infrastrukturamorava.cz/file ... 49-rsd.pdf


9.10.2017 11:14:22
Profil
 

Příspěvky: 275
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Nevím který inženýr psal článek o historii D 49, ale existují studie trasování dálnice na Slovensko v několika variantách z let 1938 - 1943 včetně geo průzkumů, měření výšky sněhu v zimě, zaměřování sesuvných svahů, návrhy mostů včetně sond v místech pilířů.....


9.10.2017 18:52:14
Profil
 

Příspěvky: 129
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Od Vizovic jen třípruh. To zamrzí.


12.10.2017 17:47:13
Profil
 

Příspěvky: 808
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
makr píše:
Od Vizovic jen třípruh. To zamrzí.


Tak jak se to vezme. Kdyz to nebude D, zrejme se tim zvysuje pravdepodobnost, ze to bude postaveno, navic snad i v trochu dohledne dobe. To potesi.
I kdyz Patrik nikdy nespi...

_________________
I/3-D3-I/34-I/24-B2-B36-B38-B37-S5-A22-A23-A4-A6-D4-D2-D1-R1-I/59-I/18-D1
I/3-B310-S10-A7-A1-A21-S1-A4-A6-D4-D2-D1-R1-I/59-I/18-D1


12.10.2017 21:53:58
Profil
 

Příspěvky: 1111
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Projektovat dálnici v systému TEN-T spojující 2 státy jako 2+1 je strašná blbost. To je akorát velká pravděpodobnost, že se to pak zase bude předělávat a původní projekt se hodí do koše. Obecně systém nastavený MD na základě jejich výpočtů ekonomické efektivity a tahových studií je naprosto zcestný. Praxe ukazuje, že kapacita toho co dnes stojí, již nestačí, to se právě dostavělo, je rychle využito nárůstem intenzity, protože to natáhne dopravu z jiných komunikací. A to co se teď projektuje a bude postaveno za 20 let, v té době už absolutně nebude stačit.
Dále si myslím, že zvolené řešení u Pozděchova je zcela špatně. Tahat mezinárodní kamionovou dopravu z výšky 260 do 660 mnm sklony až 4,5%, dělat zářez do hřebene Vizovických vrchů, MÚK Pozděchov s přivaděčem až nahoře na kopci to prostě nebude dobře fungovat. V zimě to bude často neprůjezdné a i jindy to nebude kapacitně stačit. Podle mě by se měl zvážit delší tunel, který by to spojil v nižší nadmořské výšce. I to stávající řešení s kratšími mosty a tunely bude totiž něco stát.


13.10.2017 10:08:45
Profil
 

Příspěvky: 1754
Bydliště: v Trutnově, 49 km od nejbližší polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozestavěné české.
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Jak už bylo řečeno, stejně jako u Českého ráje je dálnice kvůli protestům neprůchodná, takže zatím jen třípruh. A pak se klidně hned další léta může řešit rozšíření. Lépe jezdit po něčem, než čekat s dálnicí pod kopcem a objíždět to po okreskách. Proto se Benešovská rozšiřuje na třípruh neboť i tam se na dálnici bude ještě hodně dlouho čekat.

_________________
80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018


13.10.2017 11:59:18
Profil
 

Příspěvky: 1111
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Tak tady se určitě nic rozšiřovat nebude, neboť to od počátku nemá dálniční parametry (stoupání 4,5%). Dále se budou tunely dělat taky na 3-pruh a je jich tam celá řada: 3 tunely + 12 velkých mostů na 4903.2. a 1 tunel + 6 mostů na 4904. Těžko se bude pak přidávat další tunel a most vedle, to je úplně neekonomické. Podle mě je to navržené celé špatně od začátku. CHKO tam není, tak je potřeba s MŽP jednat o řešení, které bude průchozí jako dálnice.


13.10.2017 12:45:23
Profil
 

Příspěvky: 808
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Jedna věc jsou studie proveditelnosti a ekonomické efektivity a druhá je "faktická postavitelnost". Pokud se sice udělá projekt na dálnici II. kategorie nebo jen SMV se 4 tunely o dvou tubusech + ty všechny mosty taky 2x, a změnily by se metodiky proveditelnosti a ekonomické efektivity, že by to "vyšlo", tak bude proti té stavbě takový odbor, že to bude Moravská D8. Z jedné strany je CHKO Bílé Karpaty, z druhé Přírodní park Vizovické Vrchy - přes ten to musí projít. Už teď proti D49 bojuje nejen Patrik, ale minimálně dvě další sdružení. Ti udělají cokoliv, aby to zpomalili nebo rovnou zastavili.
Změnit legislativu, aby tu stavbu nemohli nijak torpédovat, je v demokratické zemi téměř nemožné - minimálně jeden pokus mít musí, ale v každém případě by takový legislativní proces trval tak dlouho, že to je lepší, zatím to 2+1 postavit.
Pro někoho by možná byl nejlepší úpatní tunel. Vedle jeho ceny a ceny za jeho provoz by ale taky neřešil indukci dopravy ze silnici I. a II. třídy.

_________________
I/3-D3-I/34-I/24-B2-B36-B38-B37-S5-A22-A23-A4-A6-D4-D2-D1-R1-I/59-I/18-D1
I/3-B310-S10-A7-A1-A21-S1-A4-A6-D4-D2-D1-R1-I/59-I/18-D1


13.10.2017 13:10:29
Profil
 

Příspěvky: 114
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Zajímalo by mě, kolikrát se tady k tomu budeme vracet. Už to tu bylo popsáno, že prognózy dopravy ukazují, že na dálnici to ani do budoucnosti (do které vidíme) není. Zvláště ve vztahu k vysokým nákladům. Argumentovat TEN-T je sice hezké, ale dostatečné intenzity tam nebudou (a nebojte, natažení dopravy z jiných komunikací se jistě bralo v úvahu).


13.10.2017 13:47:28
Profil
 

Příspěvky: 729
Bydliště: D11 - exit 62
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Laicky mi přijde, že se tento přeshraniční úsek s prognózami nízkých intenzit řeší trochu jinak, než např. D11 k hranicím s PL, kde taky pravděpodobně nebudou intenzity na 2+2, přesto se tak projektuje. Nebylo by třeba možné to připravovat jako poloviční profil D (II.kat.) se stoupacími pruhy s výhledovým rozšířením, obzvlášť když se slovenská R6 zatím taky řeší v půlprofilu? Je mi jasný, že parametry stoupání a radiusů (a mnoha dalších) to celé nákladově posouvá výš, jen tak nahlas přemýšlím. Nechám si to rád vysvětlit (bez ironie).


13.10.2017 14:31:03
Profil
 

Příspěvky: 1754
Bydliště: v Trutnově, 49 km od nejbližší polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozestavěné české.
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Tak zrovna D11 bude u hranic zatížená dostatečně. Vždyť to vidím každý den, jak přes Trutnov vede objížďka pro kamiony z Náchoda. Přes Trutnov nikdy kamiony nejezdily a teď to je kamion, osobák, kamion, osobák. Navíc se musí brát v úvahu, že po dokončení D11 se na ní navalí nejen doprava od náchodského průsmyku, ale i z Harrachova a Hrádku a neméně i ta od Ostravy, kudy jezdí řidiči z Polska jen kvůli tomu, že přes Náchod to je útrapa.
A to samé vznikne na D49, když se na ní převalí doprava z Jablunkova, Meziříčí a dalších přechodů.

Právě to výhledové rozšíření nebo půlprofil nesmí v projektu být, jinak to neprojde. Prostě se to postaví nějak a pak se to zbourá a postaví širší. Sice to bude dražší, ale jiná cesta v naší chatrné legislativě není.

_________________
80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018


13.10.2017 20:04:04
Profil
 

Příspěvky: 174
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Mozna uz to tady bylo,
ale proc to nejde projektovat přes Vlarsky prusmyk.
nemam poneti o tomto kraji ,ale z mapy se mi to zda pruchodne


13.10.2017 21:11:08
Profil
 

Příspěvky: 174
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Mělo by to byt do všeobecných ,ale nejsou tu.
D 49 byla prece kdysi D1 , ta se stavela kvůli vych. slov.
Dnes je to mrtvy kraj a zadny inv. tam nepujde ,
protože az se dostavi dalnice tak tam budou jen duchodci a Romove.
ta D 49 ma smysl kvůli strednimu Slovensku a R2 a R1.
tak se mi jevi ty Vlary přes obchvat Otrokovic jako pruchodnejsi.
Na Ukrajinu budou spise jezdit přes Polsko ,když na jih tak přes Madarsko ,
ale ten Karpatsky oblouk?
Tatry budou rychlejsi bud vlakem nebo letadlem.
Dalnice se stavi hlavne kvůli kamionum a az budou elektrom. tak tech dodavatelu moc do
Slovenskych automobilek moc nebude tak o 60% méně.
A hlavni prumysl na Slovensku potažmo i v Cesku je automobilovy.
Tam potrebujete velke kamiony.
Potraviny budou casem chtit každý stat z mistnich trhu.
A benzin nebude skoro potřeba.
takze ty intenzity na všech evr. dalnicich hodne poklesnou.
Ale top je daleko od Ot


13.10.2017 21:39:28
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 160 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz