České dálnice > Diskusní fórum
http://forum.ceskedalnice.cz/

4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=88&t=193
Stránka 11 z 12

Autor:  cawez [ 19.2.2020 11:44:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Zajímavá logika - takže se buď musí stavět pruhů 5, nebo 3, neexistuje varianta, že by byly pruhy 4, jo? Protože buď je 2 pruh se stoupacím pruhem, nebo 4 pruh se stoupacím pruhem, jo?

Celkově to lpění na normách je věc postavená na hlavu. Například na úseku D6 kolem Libkovic, kde je ve stoupání rozšíření směrem na Vary na 3 pruhy mi to v tomhle případě přijde zbytečné. To se jako vzhledem k té vzývané "ekonomice" nemůže prostě říct, že ano, tady nebude zas tak obrovský provoz, tak stoupací pruh vypustíme? A to samé aplikovat i zde?

A ne, že si řekneme: "Museli bychom tu postavit pruhů 5, takže postavíme jen 3"

A s těmi tunely a mosty. Vizovické Vrchy jsou sice pěkné kopečky, ale ať se zase všichni netváříme, jak kdyby ta dálnice měla vést přes Himaláje. Nejvyšší kopec tady má 753 m.n.m.

Autor:  jeni013 [ 10.5.2020 15:11:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Aram96 píše:
...Jen závěrem: je jasné, že je potřeba "naše déjedničky" propojit. I/50 má spoustu hotových obchvatů, takže dorazit obchvaty by mělo také být na pořadu dne, tam i z vnitrostátních potřeb pro kvalitní spojení Hradiště atd. s Brnem/Prahou, a vystavět novou komunikaci dálničního typu v nové trase, za což se někdy vybrala D49 (nejspíš z historických důvodů), což určitě není špatné řešení, ale měla by podle toho vypadat. Myslím, že když se postaví komunikace v trase D49, tak je stejně potřeba na I/50 a i na I/35 dostavět obchvaty, jen a pouze z tohoto důvodu si myslím, že je D49 není možná úplně šťastně zvolená trasa. Ale je možné, že D49 plně nahradí i I/35 pro spojení Olomouce, v budoucnu Prahy, se Slovenskem, ale vypadá to, že "odborníci" na MD si to nemyslí :(

Lysský průsmyk je jediný, který umožňuje průchod kapacitní komunikace v ose Z-V z několika důvodů:
Ten nejpodstatnější je, že je zde cca 2 km koridor mezi třemi CHKO ohromné rozlohy (Beskydy, Kysuce a Bílé Karpaty), ve kterých se kapacitní komunikace budovat nesmí (zjednodušeně řečeno). To vylučuje Vaše úvahy o zkapacitnění I/35 nebo 50 (na I/35 se nebudou konat ani ty obchvaty!). Pokud se tedy budete chtít trefit do tohoto průsmyku, pak Vám vyjde pouze D49, která má vytvořit jakýsi trychtýř a nasát dopravu jak od Brna tak od Hradce Králové směrem na východ. A pokud se zasníme a představíme si za 10 let dostavěnou slovenskou D1 a české D35 a D55 pak nám bude chybět cca 60 km D49 v dálničních parametrech, které jsou důležité pro NAD hlavně těmi návrhovými parametry i údržbou.
Aram96 píše:
Z mého skromného pohledu vidím právě jako obě důležitější I/35 a I/50, což je vlastně odpověď cawezovi. Na nějaké staré plánování dálnic zapomeňte, vycházejme z dnešních potřeb...
Jistá revize je jistě na místě - Baťa tu dálnici plánoval vést po Javornickém hřebeni - ale plánovat podle toho, co se hodí jen dnes odporuje jakékoli koncepci. Dálnice se nedají stavět podle anket na FB...

Autor:  Aram96 [ 10.5.2020 16:16:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Jeni, moje myšlenky ohledně té I/35 byly opravdu čistě polemika kvůli tomu, že podle MD asi nedojde k nějakému zásadnímu přesunu z I/35 na D49. Ale uznávám, že jsi to rozseknul těmi CHKO :ok:
Pokud by k tomu přesunu dopravy na D49 ale došlo, nemohlo by MD vést kecy o tom, že tam nevychází ekonomika ani na S 13,5 a vymýšlet kraviny s nějakou S 12,5. Je pak akorát vidět, k čemu ty normy v tomhle normistánu a absurdistánu vlastně jsou. My je měníme tak rychle, že než se D49 bude stavět, tak budou ještě 3 krát změněny a pak budeme zase nadávat, proč se to staví podle starých atd. atd. pořád dokola :roll: ... Jestli "nevychází ekonomika" (záměrně v uvozovkách, ty jejich ekonomiky jsou tak akorát k ****) ani na S 13,5, tak ať postaví S 11,5 v polovičním profilu dálnice a není co řešit. Asi mají pocit, že tam bude jezdit 2-3 tisíce aut/24 h i za 10 let, potom by asi 2-pruh byl v pořádku. Akorát teda .. neměl by někdo říct té hloupé Evropské unii, že to asi vymyslela špatně, když D49 je zařazena do TEN-T ? :crazy:
Já si myslím, že za 10 let tam bude prostě dopravy o dost více, ovšem pravděpodobně ne více než nějakých 8-10 aut, pro což je za mě nejlepší právě 3-pruh směrově rozdělený a se 110 km/h, protože pro takové intenzity se dálnice u nás nestaví. A dávat obyč 2-pruh na komunikaci TEN-T pro spojení 2 zemí, mě přijde absurdní. Nebráním se 2-pruhu postaveném ale jako poloviční profil dálnice s odpovídajícími poloměry, to je jiná. :kladivo:
Jinak I/50 si zaslouží dostavět určitě obchvaty, případně i nějaké přeložky či MÚK, ale to do budoucna. Každopádně tahle komunikace bude sloužit jak vnitrostátní dopravě pro obsluhu Slovácko-Brno, tak dopravě z ČR přímo do Trenčína apod. a to vše úplně nehledě na nějakou D49 nebo D55. Ta komunikace bude i do budoucna páteřní silnicí první třídy na Moravě, podobně jako např. I/57.

Autor:  Honey72 [ 10.5.2020 17:12:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Arame, pokud tam budeš chtít postavit cokoli jako budoucí zárodek dálnice, aktivisti to nikdy nepřipustí. Naprosto stejně jako v Českém ráji. Ekonomika neekonomika. Takže jestli nechceme aby D49 končila někde v lese pod kopcem u Vizovic a dál pokračovali po staré klikaté 49, buďme rádi za toto. Až bude trasa k hranicím stát, můžeme silnici postupně rozšiřovat, přestavovat, i když to bude nerentabilní.

Autor:  kot [ 10.5.2020 18:25:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Přesně tak Honey, rentabilitu a logiku vem čert ! A to samé je Turnov - Jičín. Bude to stát zbytečně vyhozené peníze, ale ta případná dostavba či rozšíření je v horizontu delším jak 20 let. Nedělejme si iluze...

Autor:  Aram96 [ 10.5.2020 20:20:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Honey72 píše:
Arame, pokud tam budeš chtít postavit cokoli jako budoucí zárodek dálnice, aktivisti to nikdy nepřipustí. Naprosto stejně jako v Českém ráji. Ekonomika neekonomika. Takže jestli nechceme aby D49 končila někde v lese pod kopcem u Vizovic a dál pokračovali po staré klikaté 49, buďme rádi za toto. Až bude trasa k hranicím stát, můžeme silnici postupně rozšiřovat, přestavovat, i když to bude nerentabilní.

Však to se nemusí hlásat na všechny strany, že to je poloviční profil, stačí to tak postavit, resp. mít to na návrhovou rychlost alespoň 100 km/h. Jinak souhlas.
Však taky nerozporuji např. plány postavit ten kousek D55 přes ptačí oblast v polovičním profilu, protože to je ústupek ekologům. Ideální by bylo, aby to samozřejmě vyřešila legislativa, ale když máme pracovat s tím, co máme, budiž. Ale tady bylo několikrát jasně řečeno, že se ještě bude ubírat metr šířky ze současně platné kategorie S 13,5, kvůli ekonomice, to je absolutně směšné :ko: . Ekoteroristům bude úplně jedno, jestli tam povede S 11,5 nebo S 13,5 nebo S 15,5, ti budou blokovat tak jako tak ;) Čili tenhle krok je akorát tak kvůli neschopnosti někoho nebo absurditě něčeho (toho našeho pověstného ekonomického posuzování).
Dovolím si odbočit, kteréžto posuzování často např. stavby na železnici zamítlo, protože ekonomika nevycházela .. ježiš .. po půl roce zjistili, že by se do toho mohla započítat také nákladní doprava a ejhle už to vychází, sice možná tip ťop, ale vychází ... podle našich "ekonomik" budou rakouskými a švýcarskými tunely o desítkách kilometrů jezdit asi i vesmírné lodě :crazy:

Autor:  AF-1 [ 11.5.2020 12:20:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Tripruh je vzdy 80km/h. Bud jedete ve vlacku za kamionem, nebo ve vlacku kamion levym pruhem predjizdite.
Za me by byl optimalni reseni usporny ctyrpruh ve vyskovych a smerovych parametrech lepsi jednicky. Tj. levne kopirovat krajinu a zaroven pohodlne cestovat ctyrpruhem. Klidne i s oficialni devadesatkou.

Autor:  Martin z Ostravy [ 11.5.2020 12:38:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Jo, něco alá I/7 na Horu Sv. Šebestiána, kdy jde v podstatě o stoupací a klesací pruhy.

Autor:  Aram96 [ 11.5.2020 14:44:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

AF-1, to by se mi samozřejmě líbilo také, jenže na MD neprošlo ani S 13,5, natož nějaký 4-pruh :evil:
A jinak bych řekl, že na té D49 nebudou prostě takové intenzity, že když předjedete kamion, tak v zápětí dojedete další. Není to I/16 nebo I/53 kde prostě proudí kamionů více než OA ;)

Autor:  Honzl [ 11.5.2020 22:30:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Arame, není to taky (naštěstí) tak, že jestli je D49 jednou z evropské designované sítě TEN-T, tak to je mezinárodní transevropský tah -- a navíc dálniční spojka dálnic dvou zemí -- a nemůže to být jen silnice a EU na ní zjevně nepřispěje? Skutečnost, že tam nyní není potřebný provoz za 24 hodin není za stále pokračujícího přesměrovávání dopravy na nově otevírané dálniční úseky vůbec směrodatná a to neukáže ani nové sčítání dopravy dokud ta dálnice nebude postavená, což asi evropský direktorát ví a proto se členské země na kompletaci sítě TEN-T dohodly kvůli zrychlení dopravy a unie na ní proto platí. Nebo ne?

Autor:  Aram96 [ 12.5.2020 15:43:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Já si osobně myslím, že Evropa přispěje na dálnici, na 2-pruhovou silnici určitě ne, i když je to v síti TEN-T. To je jedna věc .. druhá věc je, že je to věštění z křišťálové koule, jestli EU něco proplatí nebo ne. Tyhle úseky se nebudou stavět dříve jak v roce 2030, přecejen se dá asi říct, že asi všechny dálnice u nás zatím plánované, jsou potřeba více než D49 (mám na mysli od Vizovic k hranicím) a tudíž teď se bavit o nějakém financování je k ničemu. Právě i kvůli této neprozíravosti našeho státu je škoda, že se to nepřipravuje jako 4-pruh, protože není vyloučeno, že v budoucnu by na něj EU přispěla, na 3-pruh třeba ne, ale jak jsem řekl, to jsou úvahy k ničemu.

Jestli je náš stát tak chudej, že si nemůžeme dovolit postavit S 13,5, ale S 12,5, což je totální absurdita a jen to ukazuje na to, že jsme pořád 50 let za Západem, tak ano. Ale ohánět se ekonomikou je vrchol demagogie a nesmyslnosti. :)
Jako odpověď na tvou řečnickou otázku, jestli to není tím, že EU nepřispěje na 3-pruh odpovím podobně: není tedy lepší postavit bezpečný 4-pruh s příspěvkem od EU, než 3-pruh jen za svoje peníze ? :)
Reálný provoz s přesností na 500 vozidel/24 h určitě nelze sestavit dopředu, proto mě štve právě to ekonomické posuzování, které si přesně na tohle totiž hraje. Mělo by se mrknout na mapu a současné intenzity a spočítat, kolik současné dopravy je možné, že se tam přesune. Pokud by se to stavělo pro 1-2 tisíce vozidel, tak to opravdu nemusíme stavět nic. Pokud řekněme 4-5 tisíc, tak to chápu, že to není na dálnici, proto postavme poctivý 3-pruh, jako staví např. Rakušáci, tj. směrově rozdělený a se zvýšenou rychlostí. Pokud by tam mělo být cca 10 000 vozidel (jen teoreticky) a jsme tak chudí, tak postavme poloviční profil dálnice - a už je jedno, jestli tam bude 2-pruh nebo vyznačený 3-pruh. Jenže CK MD 10 let před realizací stavby řekne, že S 13,5 neudělala ekonomiku, tak se zkouší nesmyslná norma S 12,5, která už ji zajisté udělá. :crazy: CK MD, jak bylo psáno, asi mrkla na současné intenzity na I/49 u hranic a vůbec ji ani nenapadlo, že se tam může "pár aut" přesunout z jiných hraničních přechodů. Ta centrální komise je na zrušení, říkám to už minimálně rok a nejsem sám, i mezi některými politiky jsou toho názoru ..

Autor:  jeni013 [ 12.7.2020 12:29:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Ona by se ta stavba měla tlačit více politicky. Ale jedná se o pohraničí, a ještě východní, kde je politická reprezentace slabá. Souvisí to i s tím, že zlínský kraj je jakýsi novotvar, který nemá přirozené centrum. Zlín je v kraji takový samorost, ale severní část kraje má blíže k Olomouci, či Ostravě (Rožnovsko), zatímco jižní část tíhne více k Brnu. A Zlínský kraj nedělá prakticky nic pro to, aby se tím centrem stal. Je zde již 80 let rozestavěná železnice, která by spojila vsetínský a zlínský okres, ale nic se s tím neděje, takže 50 km mezi ValMezem a Zlínem zvládnete IAD za hodinu, vlakem za hodinu a půl (s přestupem) stejně jako autobusem (jezdí i přímo).
Pro Zlínský kraj by D49 byla opravdovou páteří, která by jej propojila na západ, ale hlavně na východ, se kterým silně spolupracuje nejen hospodářsky, ale i v pracovních zdrojích (ve zdejším průmyslu, zdravotnictví i službách Slováci a Ukrajinci nahrazují místa po uprchlých rodácích, co musejí v Praze dělat primátory, premiéry apod.). Z pro mě těžko pochopitelných důvodů kraj na výstavbu této základní infrastruktury vůbec netlačí a nechává všechny popojíždět po přetížených I/50 a I/55 (kde se ledy pohnuly) a nebo I/49, 57, 69 a 35, které dávno mezi silnice I. třídy patřit nemají, protože buď na to nemají parametry (starší úseky I/57 a I/69, a I/49 od Vizovic jsou takové horší dvojky) nebo nepoberou intenzity 15 tis.+ / 24. hod. (I/35).
Poptávka po dopravě tady výrazně převyšuje nabídku a to zdejší region dusí.
Nevidím v té dálnici nějakou spásu, ale myslím že skutečně její budoucí důležitost nejde odhadnout z dnešních intenzit na současných naprosto nevyhovujících silnicích.

Autor:  Aram96 [ 12.7.2020 13:20:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Souhlasím. Předpovídat intenzity na D49 je naprostý nesmysl. Jestli lze něco vůbec trochu odhadovat, tak množství dopravy, které se tam může přesunout především z I/50 a I/35. A jak jsem psal, půjde pořád o velké odhady. Pokud to bude řádově do cca 4000 > 2-pruh, pokud 5-10 tisíc > 3-pruh, pokud ještě více, tak bych připravoval 4-pruh až na hranice (což asi tolik nebude).
Jenže aktuální situace je taková, že na 3-pruh S 13,5 "ekonomika nevychází", tak zkusíme udělat ekonomiku na S 12,5 :crazy:
Je to stejné, jako by řekli, že když tam bude jezdit 5500 vozidel, tak je to málo, ale že kdyby tam bylo 6000 vozidel, tak už to být může. S takovouhle přesností to není v žádném případě možné odhadovat (ano je to možné odhadovat, ale asi s "trochu" vyšší odchylkou - něco jako: bude tam 5000 vozidel plus minus 3000 :crazy: ) a štve mě, že si na tohle ti hóřadové nahoře hrajou. :ko:

Autor:  Aram96 [ 13.4.2021 14:51:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Nemá někdo nějaké aktuality ? V letácích aktualizovaných v 03/2021 je akorát tohle:
Citace:
V květnu 2017 byla odevzdána Technicko-vyhledávací studie pro stavby 4903 – 4905, ve které je zahrnuta i stavba 4902.3. Studie byla schválena Centrální komisí MD 4. 11. 2017. Bylo zpracováno ekonomické hodnocení a dopravní model. Byly provedeny celoroční biologické a zoologické průzkumy, nyní se vyhodnocují. Probíhá aktualizace Technicko – vyhledávací studie. Vše bude podkladem pro novou dokumentaci EIA.

Zavání mě to tady těžkou laxností. :( Legislativa už snad není naprosto neprůchozí, tak by měli máknout.

Autor:  otaznik [ 2.5.2021 19:56:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/445 ... dechov.pdf

Autor:  Aram96 [ 2.5.2021 20:45:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Ten text by si po sobě autor teda mohl přečíst, aby některé věci mohly dávat nezasvěcenému čtenáři vůbec smysl. Ale jinak se mi líbí, že se do nákresu přidala i ta přeložka I/57, snad bude součástí stavby. :ok: Termíny vypadají hrozně, ale pokud příprava pojede podle novější legislativy, jakože se začíná s přípravou defakto úplně od začátku, mohlo by se kopnout i dříve (samozřejmě podle financí - dávalo by mi smysl stavět celý zbytek kromě 4901 jako PPP, cena je zde jak za dálnici).

Autor:  Honzl [ 2.5.2021 21:42:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Zajímavé, skoro to podle časového rozvrhu vypadá, že to je takhle prostě prozatím kulantně uloženo k ledu. Kromě toho jsem si jistý, že když to na trase TEN-T nebude jako jediné a v budoucnosti (až to bude postaveno) hlavní a velmi využívané dálniční spojení se severem, středem a východem Slovenska a na Ukrajinu (a mlčte raději o tom, jak nevychází ekonomika) navrženo jako dálnice, nebo alespoň D21,5, EU nám na to prostě nedá peníze a bude to. Slováci k naší hranici dotáhnou od Púchova dálnici a u nás to bude tenhle paskvil, který ani pak nepůjde rozšířit na dálnici. Být Slováky, tak se urazím, že nechceme mít s ,,našimi nejlepšími partnery'' jiné dálniční spojení než D2... Strategický vlastní gól ŘSD...

Autor:  mapman [ 2.5.2021 23:14:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Slováci už plány na dálnici dávno zrušili a ne kvůli nám, má se stavět jen R 11,5.

Autor:  vangelism [ 3.5.2021 6:58:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Mohl by teda vystoupit někdo z ŘSD, nebo přímo ministr všeho a konečně oznámit, že D49 nepotřebujeme. Buďte rádi, že se po možná 20 letech dostanete po D49 ke Zlínu a dál se už pěkně plácejte padesátkou po Valašsku, máte tu krásně.
Smutné je, že tento stát, co se týče výstavby infrastruktury, je naprosto bez jakékoliv vize, ale to v tomto vláknu nemá cenu řešit.

Autor:  mapman [ 3.5.2021 7:59:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Ministerstvo řeklo už dávno (2017), že D49 na hranice nebude a v úseku Vizovice - Slovensko se postaví pouze kapacitní přeložka I/49. Tak co ještě potřebuješ víc?

Autor:  Aram96 [ 3.5.2021 8:08:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Za mě je 3-pruh desetkrát lepší řešení než poloviční profil, takže určitě raději tohle. Pokud je to dobře spočítáno, že zde bude řekněme do 10 tisíc vozidel a to i v nějakém vzdálenějším výhledu, tak ok.
Je pro mě s podivem, že ubrání metru vozovky "zacloumá" s ekonomikou stavby tak, že už nějak vyjde nebo jak to napsat. :crazy: Nicméně z principu bych byl klidně za, aby se 3-pruhy stavěly všude v kategorii jako zde (S12,5) a ne S13,5.
Doufám, že se někdy dočkáme chvíle, kdy na 3-pruhu výhradně s MÚK (což by mohlo být někdy právě tady) bude MPR 100 nebo dokonce 110. Mít na takovéhle silnici stejnou maximální rychlost jako na silnicích 3.třídy se zatáčkami, připojením polňaček, vozovkou že si tam s autobusem pomalu nevyhnete apod. je totálně na palici a bez vyšších rychlostí nebude "D49" tolik atraktivní. Je to skoro stejné, jako mít 90 třeba na I/53, ale tam to lze ještě nějak pochopit, protože jde o 2-pruh. Tady opravdu ne. Ta podmínka, že na směrově nedělené komunikaci nemůže být více než 90, je naprosto nesmyslná, doufám, že se to s dalšími zprovozňovanými 3-pruhy začne řešit. Tady by to měla být dokonce SMV kvůli vyřazení pomalé dopravy, takže i 110 si umím představit, byť to současná zaprděná legislativa neumožňuje.

Autor:  evilcleaner [ 3.5.2021 9:48:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

vyšší MPR nevěř, to se spíš sníží paušálně na těch trojkách :lol: na 2+1 stejně kdo bude chtít tak pojede významně víc, pokud to parametry silnice dovolí, tak se tam bude jezdit běžně 100-120 jako na všech ostatních kvalitních jedničkách, zde navíc bez nebezpečného předjíždění předpisových řidičů. za mě v rámci možností skoro ideal.

Autor:  Aram96 [ 3.5.2021 9:58:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Jako jasně, ale pokutu tam za překročení o 30 km nechci úplně dostávat. Vždyť na mapách.cz by to měla být stejně "zelená čárka" jako na současných SMV. :)

Autor:  _jan91 [ 3.5.2021 16:11:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Aram96 píše:
Za mě je 3-pruh desetkrát lepší řešení než poloviční profil, takže určitě raději tohle.

A já bych zase raději poloviční profil v 3-pruhu :jidlo: - to se přeci nevylučuje, ne? S12,5 je půlka D27,5 :kladivo: Nerad se vzdávám naděje na plnotučnou D49...i u D6 se to nakonec v dobré obrátilo. I když rozšířit jde ve volné krajině asi všechno, i když to na to nebude od počátku nachystané, hlavně to nezabít nějakými mrzkými směrovými a výškovými parametry :zvraci: :crazy:

Autor:  Honzl [ 5.5.2021 20:31:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Pánové, jen bych rád upozornil, že EU je dost přísná ohledně financování a na mezistátní TEN-T trasu nedá Česku vůbec nic, pokud to nebude dálnice, byť může být dočasně v polovičním profilu...

Stránka 11 z 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/