Právě je 21.1.2021 1:45:36




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 263 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Další
 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 628
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Zádveřice-Raková – Ochránit především nedotčenou přírodu Vizovických vrchů, Beskyd a Bílých Karpat, nebo starousedlíky? Do nezáviděníhodné situace se nyní dostali projektanti silnice R49, konkrétně závěrečného úseku z Lípy ke slovenské hranici. Žádná z navržených variant totiž neochrání stoprocentně lidi i přírodu.

Právě včera probíhalo v Zádveřicích veřejné projednání vlivu této stavby na životní prostředí. Debaty se zúčastnila asi stovka místních, kterým však z obrovského množství informací musela jít hlava kolem. Na jednání se lidé dozvěděli především preferované varianty. O žádné však není dosud definitivně rozhodnuto.

„Celý úsek z Hulína až ke Slovensku bude měřit 60 kilometrů. Půjde o velmi náročnou stavbu, především svým hornatým profilem. V nejvyšším bodě budou auta překonávat nadmořskou výšku
 660 metrů. Počítá se s celou řadou tunelů, sjezdů, mimoúrovňových křižovatek a mostů. Jeden z nich by mohl měřit až 750 metrů," uvedl ředitel zlínské správy Ředitelství silnic a dálnic Karel Chudárek. Vliv stavby na životní prostředí posuzoval odborník Tomáš Bajer.

„Musím přiznat, že to byla nejnáročnější stavba, kterou jsme kdy posuzovali. Máme k ní na 290 výhrad či připomínek. Například není dosud vyřešeno, kde by skončily čtyři miliony kubíků odtěžené zeminy," poznamenal Bajer. To je třináckrát více zeminy, než bylo odtěženo ze dna Luhačovické přehrady.

„Nelíbí se nám, že by u nás končila jedna stavba, úsek Fryšták–Lípa, a hned začínala další. Nesouhlasíme s tvrzením, že v dotčených obcích ubude aut. Přece pokud se nepostaví mimoúrovňová křižovatka v Pozděchově, tak všichni budou na Vsetín jezdit dál přes Vizovice," domnívá se Lubomír Kokeš, starosta Zádveřic-Rakové. S jeho připomínkami souhlasili také přítomní občané. „Pořád se vymlouvají na nedostatek peněz. Když nemají na to, aby mohli ochránit lidi pořádně, ať nic nestaví," shodli se místní.

Stavba R49 z Lípy ke slovenské hranici bude rozdělena do tří etap. U hraničního přechodu Střelná se pak silnice R49 má v budoucnu napojit na plánovanou silnici R6.



Červená, či modrá? Cesta R49 má řadu variant

Jednou z odboček takzvané Moravské křižovatky je i silnice R49 z Hulína směrem ke slovenské hranici. Celá bude měřit 60 km. Zatímco u Fryštáku se už řeší konkrétní problémy stavby,
o defi­nitivní podobě trasy od Lípy na Slovensko zatím rozhodnuto není. Deník přináší přehled základních variant.

Trasa úseku R49 z Lípy
ke státní hranici je vyznačena takzvanou červenou nebo také základní variantou. „Červený" návrh však může v některých úsecích nahradit alternativní varianta. Rozdíly jsou v umístění sjezdů, v počtu či délce tunelů nebo
ve vzdálenosti silnice od obcí.

Červená varianta

V úseku Slušovice–Lípa využívá stávající komunikaci. Stejně tak v Zádveřicích­.
U Vizovic vede severní trasou v zářezu a na město se napojuje mimoúrovňovou křižovatkou. Mezi Lhotskem a Bratřejovem vede jižně od těchto obcí. U Pozděchova využívá trasa jižní úbočí Vizovických vrchů a počítá se s řadou tunelů a mostů. ČR opouští prolukou mezi obcemi Horní Lideč a Valašské Příkazy, což je zároveň jedinou prolukou, kam nezasahuje území CHKO Beskydy a Bílé Karpaty.

Zelená varianta (alternativa pro Lípu)

Směrově se od základní varianty neliší. Jen v úseku mezi Veselou a Zádveřicemi se odlišuje výškovým řešením
s ohledem na alternativní mimoúrovňovou křižovatku Lípa. Změnil by se i počet mostů.

Hnědá varianta (alternativa pro Zádveřice)

V úseku Zádveřice–Vizo-vice varianta nepočítá s využitím stávající silnice, ale s vedením souběžné komunikace. Poloha a tvar mimoúrovňové křižovatky Lípa a Vizovice se od základní varianty neliší.

Fialová varianta (alternativa pro Vizovice)

Pocítily by ji především Vizovice. Tato trasa vede dál od Vizovic a navíc tunelem. Nevýhodou je chybějící přímé napojení Vizovic na R49.

Oranžová varianta (alternativa pro Lhotsko)

Silnice by vedla jižněji, než je plánována základní varianta. Jedná se také o variantu vedenou v tunelu. Na tuto alternativu by mohla navázat další alternativní trasa. Tmavě modrá varianta Bratřejov.

Tmavě modrá varianta (alternativa pro Bratřejov)

Oproti základnímu návrhu vede severněji a vyhýbá se stávající zástavbě. Trasa prochází prolukou mezi lokalitou Končiny a Na Chrámečném.

Světle modrá varianta (alternativa pro Pozděchov)

V oblasti mezi Pozděchovem a Bratřejovem by vedla silnice blíže k obcím, ale z větší části mimo přírodní park Vizovické vrchy. Vzhledem
k velkému klesání jsou u této varianty navržené únikové trasy.





http://zlinsky.denik.cz/zpravy_region/l ... 30630.html


2.7.2013 9:16:23
Profil
Autor

Příspěvky: 9770
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
MŽP vydalo nesouhlasné stanovisko na stavby 4903-5.
http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MZP272

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


20.11.2013 19:08:02
Profil
 

Příspěvky: 628
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Kudy povede R49? Ministerstvo zavrhlo všech sedm variant

Vizovice – „Žádná z předložených variant se nám nepozdává" – tak lze přeložit stanovisko, které vydalo Ministerstvo životního prostředí ke stavbě silnice R49. Tato rychlostní silnice měla spojit dálniční síť na Kroměřížsku se zbytkem Zlínska a napojit se na dálnici na Slovensku. Ačkoli Ředitelství silnic a dálnic předložilo sedm variant, kudy a jak by trasa mohla vést, ministerstvo ani jednu z nich neposvětilo.

Kam přijde zemina? Nikdo netuší

Za největší nedostatky předložených variant se považuje ohrožení zdrojů pitné vody a nevyřešený problém se skladováním zeminy. Při stavbě budou totiž přemístěny čtyři miliony kubíků zeminy. A dosud nebylo řečeno kam. „Je to výborná zpráva pro tisíce místních obyvatel a valašskou přírodu. Ministerstvo to říká celkem jasně. V současně navržené podobě přinese silnice R49 více škody než užitku. Pokud politici chtějí zlepšovat kvalitu života v regionu, měli by se soustředit na to, co je skutečně potřeba, například na dostavbu obchvatu obcí, které jsou nadměrným hlukem postiženy," uvedl ke stanovisku Ministerstva životního prostředí Miroslav Kutal z olomoucké pobočky Hnutí Duha. Podle ekologických a občanských sdružení jde o obrovskou raritu. Je to prý zcela poprvé, kdy ministerstvo vydalo negativní stanovisko ke stavbě. „Je to na zápis do knihy rekordů, neboť Ministerstvo životního prostředí si dosud nikdy nedovolilo vydat zamítavé stanovisko k žádné dálniční komunikaci," poznamenal Miroslav Mach z občanského sdružení Egeria. Zamítnutí stavby v navrhované podobě vítá také starosta Vizovic Roman Persun. „Pro mě osobně je to potěšující zpráva. Naší snahou je podpořit takovou variantu, která bude pro občany města tou nejlepší. Víme, že tunely stavbu prodraží, ale nejedná se o silnici na pár let. Je to stavba pro mnoho generací," nabízí svůj pohled starosta Vizovic.
Stavbu samotnou však toto vydané stanovisko nemusí vůbec odložit. ŘSD mělo totiž v plánu kopnout do země až v roce 2022. Alespoň tedy co se úseku Lípa – hranice se Slovenskem týká. Rozhodnutí ministerstva tedy znamená, že bude muset ŘSD předložit šetrnější varianty. Například ty s více tunely a zářezy. „Chtěli jsme zjistit, zda se dostaneme přes Vizovické vrchy a jaké tam jsou případné problémy z hlediska ochrany životního prostředí. Budeme hledat další varianty, aby to bylo průchozí," reagoval na vydané stanovisko Karel Chudárek, ředitel zlínského ŘSD. Jeden z úseků silnice R49 by mohl začít vznikat už příští rok. Jedná se o úsek z Hulína do Fryštáku. Také v tomto případě se však čeká na vyjádření Ministerstva životního prostředí. To má rozhodnout, zda vydá výjimku ohledně zásahů do biotopů zvláště chráněných druhů rostlin a živočichů. Pokud by ministerstvo souhlasné stanovisko vydalo, ŘSD zažádá o stavební povolení. V případě úspěchu by se mohlo v tomto úseku začít stavět už příští rok. Čtyřproudová komunikace měla vést z Lípy k hranici se Slovenskem v délce 27 kilometrů. Překonávat má terén ve výšce 600 až 700 metrů nad mořem. Svým charakterem mělo jít tedy takřka o horskou silnici.


http://zlinsky.denik.cz/zpravy_region/k ... 31123.html


25.11.2013 19:48:38
Profil
 

Příspěvky: 5578
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Aneb ať žijí tunely...


25.11.2013 20:19:21
Profil
 

Příspěvky: 1319
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
http://zlin.idnes.cz/ministerstvo-zivotniho-prostredi-zamitlo-trasu-r49-ve-zlinskem-kraji-1es-/zlin-zpravy.aspx?c=A131125_2004074_zlin-zpravy_ras


25.11.2013 20:28:01
Profil
VIP

Příspěvky: 3374
Bydliště: Kladno
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Je to krutý zásah, nicméně lze souhlasit s tím, že se to musí řešit včetně I/57 a že se musí řešit ten obrovský přebytek. Pravděpodobně to i po stránce ekonomického hodnocení povede k realizaci úspornější varianty... Hledat mimo koridor definovaný v ZÚR by se však nemělo - porušení prinicpu subsidiarity směrnic EU, zde jde opět MŽP nad rámec (stejně jako chodilo u mnoha jiných staveb), ŘSD by přesto varianty mimo koridor nemělo předkládat.

_________________
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!


7.12.2013 17:27:07
Profil
 

Příspěvky: 628
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
R49 na Slovensko ani letos. Starostové hornolidečska jsou nešťastní

Hornolidečsko- Hluk, prach a značné nepohodlí přivážejí lidem na Hornolidečsko stovky osobních i nákladních aut, které zdejšími vesnicemi denně projíždějí.

Situaci by mohlo vyřešit dokončení rychlostní silnice R49 na Slovensko a s ní souvisejí přivaděč I/57 od Vsetína, který by odklonil dopravu z dotčených vesnic.

Prozatím však obě stavby místní vyhlížejí marně. „Jakoukoliv modernizaci bych uvítala. Denně tady jezdí množství aut. V pondělky, pátky a někdy i o víkendu téměř není možné přejít silnici," vylíčila situaci, která se táhne už roky, Ludmila Brousilová z Horní Lidče.

Jestli je vůbec reálné, že se stavby někdy podaří dokončit, si netroufá odhadovat. „Nevím, jestli je to možné. Táhne se to už strašně dlouho. Lidi už to i pomalu přestává zajímat," pokrčila rameny Ludmila Brousilová.

Koho to však zajímá stále, jsou starostové dopravou zahlcených obcí. „Kdyby se už teď stavělo, tak je stejně pozdě," potvrdil předseda Sdružení obcí Hornolidečska Josef Daněk, který je zároveň starostou Valašské Polanky.

Ochránci přírody upřednostňují spíše obchvaty obcí

Připomněl, že naposledy se o sedmadvacetikilometrovém úseku silnice R49 od Lípy přes Lačnov, Pozděchov a Horní Lideč až po státní hranici se Slovenskem mluvilo v listopadu loňského roku.

Tehdy ministerstvo životního prostředí posuzovalo hned sedm variant možného vedení silnice, které předložilo Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD).

„To neprošlo a ředitelství silnic se s tím nyní musí vypořádat, dokumentaci přepracovat," přiblížil Josef Daněk. Ministerstvo mimo jiné upozornilo na ohrožení vodních zdrojů pro obyvatelstvo a obrovské přebytky zeminy. ŘSD musí také připravit šetrnější varianty, které počítají s výstavbou dlouhých tunelů.

Listopadový neúspěch variant řešení, na jejichž zkoumání ministerstvo „spotřebovalo" sedm let, přivítali zejména ochránci přírody a občanská sdružení.

„Je to výborná zpráva pro tisíce místních obyvatel a valašskou přírodu. Pokud politici chtějí zlepšovat kvalitu života v regionu, měli by se soustředit na to, co je skutečně potřeba, například na dostavbu obchvatů obcí, které jsou nadměrným hlukem postiženy," řekl například Miroslav Kutal z Hnutí Duha.

Zamítavé stanovisko však přivítali také v Lačnově. I když modernizaci dopravní sítě nechce starostka Marie Vlčková v žádném případě bránit.

„Jsme ale koncová neprůjezdná obec. Silnice R49 nám úplně změní život v obci a charakter okolní krajiny," uvedla Marie Vlčková.

Podle jejích slov je třeba vybudovat silnici tak, aby místní obyvatele a přírodu zasáhla co nejméně. Například právě s využitím tunelů, byť je to nákladnější.

„Pokud povede normálně, bude to pro nás znamenat rozdělení lesů, honitby. V případě variant takzvaných zářezů přijdeme o Vařákovy paseky," naznačila možná úskalí Marie Vlčková. Navíc doplnila, že silnice R49 ztrácí pro celé Hornolidečsko smysl, pokud současně nebude vybudován i zmiňovaný přivaděč I/57 od Vsetína.

Ředitelství silnic a dálnic zatím ve stavbě silnice R49 ke státní hranici pokračovat nebude. „Určitě to nebude v tomto roce," potvrdila mluvčí ŘSD Nina Ledvinová. V dlouhodobých plánech se mluví až o roku 2022. Nicméně chce ředitelství letos obnovit práci na jiném úseku R49 mezi Hulínem a Fryštákem. „Definitivně to bude možné potvrdit až koncem tohoto měsíce," sdělila Nina Ledvinová.

http://valassky.denik.cz/zpravy_region/ ... 40425.html


27.3.2014 20:44:24
Profil
 

Příspěvky: 628
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
http://zlinsky.denik.cz/zpravy_region/p ... 40919.html


20.9.2014 19:57:39
Profil
 

Příspěvky: 628
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci ... -se-vlady/


12.5.2015 19:16:55
Profil
 

Příspěvky: 853
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
To se česká vláda na minulém společném zasedání s vládou SR zasazovala o R49 taky. Mezi tím máme dalšího ministra dopravy a kolem Fryštáku dál sviští akorát křečci.

_________________
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49


12.5.2015 20:06:04
Profil
 

Příspěvky: 5578
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Ale je vidět, že jsme jeden národ,neboť oni zase nepoložili ani jeden pražec a celá naše modernizace železniční trati na našem území je tím pádem nanic. :oops:


12.5.2015 20:10:28
Profil
 

Příspěvky: 2755
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Na nic není, aspoň to jezdí rychleji do Vídně :-)


12.5.2015 20:28:16
Profil
 

Příspěvky: 5578
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Sorry, na tu Vídeň jsem nepodechl...


12.5.2015 20:40:21
Profil
 

Příspěvky: 2072
Bydliště: SV Čechy
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
A že bratia neudělali vůbec nic, není pravda - modernizovali mezistaniční úsek Devínska Nová Ves – Zohor. Ale trvalo to 14 let :o

_________________
wazer.cz
Pište česky, prosím!


12.5.2015 20:48:59
Profil
 

Příspěvky: 3686
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Nemají na Slovensku tratě o něco mladší, než naše Rakousko-Uherské ?


13.5.2015 8:24:04
Profil
 

Příspěvky: 2755
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Tahle do Bratislavy je z 1. republiky, dřív se jezdilo z Břeclavi do Vídně a kdo chtěl do Blavy, tak mohl před Vídní přestoupit (nebo taky dojet z Vídně tramvají :-) ). To ale nic nemění na tom, že na 160 ta trať připravená není, i když trasování je v té rovině OK.


13.5.2015 17:26:38
Profil
 

Příspěvky: 628
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
http://www.regionvalassko.cz/aktuality_ ... 508&page=1


26.5.2015 20:44:19
Profil
Autor

Příspěvky: 6328
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Tak úsek D49 Lípa - CZ/SK má být jen 2+1, to mě teda zklamalo a považuji to opět za ukázku nekoncepčnosti. Pokud nebudou směry fyzicky odděleny, ta to ani nepůjde označit za dálnici.
Podle mě když už se v těch horách bude kopat, tak na plný profil. Význam ten tah mít bude, převezme většinu zátěže s I/50. Ekonomika na to ale nevyšla a ta je rozhodující, nějaká strategie TEN-T apod., nezájem :(

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


17.8.2016 12:36:28
Profil ICQ
 

Příspěvky: 2882
Bydliště: Trutnov - 49 km od polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozest. české a 17 km od polské.
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Ono se těm příhraničním úsekům nějak nevede ani v Německu, třeba A60 nebo B402. Prostě u nás zase nějaká chytrá hlava koukla na současnou intenzitu silnice I/49 u přechodu a myslí si, že to tak bude i po dokončení D49. Ale, že se sem navalí všechna ta auta co nyní složitě jezdí na Slovensko přes Meziříčí, Jablunkov nebo Hrozenkov, na to se asi zapomíná a spousta lidí považuje D49 za zbytečnou. Ochránce křečků nepočítám.

Ale i kdyby komunikace nebyla směrově napevno rozdělená a vedla jen v polovičním profilu, lze jí asi označit jako dálnici, pokud by jinak splňovala všechny ostatní parametry (MÚK, oplocení, svodidla ...) D11 vedla podobně od Chlumce ke Kolínu a směry jen oddělovaly středové desky.

_________________
82 let výstavby dálnic na českém území 1938-2020


17.8.2016 13:30:53
Profil
 

Příspěvky: 3516
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
A už se ví kudy přesně půjde a zda nedojde na tunely?

Popravdě pokud se podívám na plánovanou dálniční síť Slovenska, tak pokud by Slováci postavili R2 z Trenčína, tak bude chybět pokračování směrem k nám. Starý koncept, kdy D1 vedla na Trenčín nebyl zas tak špatný.


Naposledy upravil dvs dne 17.8.2016 14:13:37, celkově upraveno 1



17.8.2016 14:10:58
Profil
 

Příspěvky: 7121
Bydliště: II/480
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
mě by spíš zajímalo, kdy se vůbec kopne do země na 4901 a 4902.1 a 4902.2 - protože tyto stavby bych nesmírně uvítal! ale přestávám věřit, že se jich dožiju ... 4901 možná ještě jo, ale 4902 asi nikdy, o této silnici se mohou popsat stohy papírů ale než se kopne do země, budu důchodce (v lepším případě)

_________________
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...


17.8.2016 14:12:39
Profil
 

Příspěvky: 188
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Ona vůbec celá D49 mi přijde nekoncepční a akorát podělala dálniční síť ve Zlínském kraji. D50 by vše mnohem lépe obsloužila. Argumenty pro D50 by byly následující:
1) obsloužení aglomerace Uherského Hradiště a napojení oblasti na celorepublikovou dálniční síť (hlavně směrem Brno a Praha)
2) pokračování slovenskou R2 až na střední Slovensko a dále na východ směrem Košice, což bohužel variantou D49 padlo. Teď se musí do Zvolena zbytečně přes Bratislavu.
3) napojení Zlína pouze pomocí D55, tudíž doprava Zlín - Brno by jezdila přes Slovácko a D1 by se nemusela stavět nesmyslně okolo Hulína, ale rovnou z Vyškova na Přerov, kde by se u letiště postavila velká křižovatka D1xD55 jak bylo před 30-ti lety plánováno.


17.8.2016 15:32:30
Profil
Autor

Příspěvky: 9770
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Můžeme být rádi, že vyšlo aspoň 2+1, ekonomicky nevycházelo skoro nic.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


17.8.2016 20:01:15
Profil
 

Příspěvky: 453
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
No to je bohužel po zprasení D11 na hranici pouze další ukázka, že ekonomické výpočty jsou principiálně špatně.
Už jsem to tu jednou široce komentoval. Zajímavé, že polákům vychází vše.
Jestli je ekonomikou myšleno IEF a pokud např. do výpočtu (a v dopr. sekt. strat. to nelze najít) nevstupuje dotace, pak je to špatně.
Jak totiž odpovíte na otázku : dvěma stavbám výjde stejná ekonomika. Kterou postavíte s omezenými národními zdroji, když na jednu je 80 % dotace EU?
Pokud někdo tvrdí (při stavu E 50) že ekonomicky nevychází skoro nic, tak je to na vyhození těch co ten výpočet dělají.
Silně mě to připomíná kauzu RPSN, kde se nezapočetl poplatek za uzavření smlouvy a všichni se teď diví. ...


18.8.2016 9:44:38
Profil
 

Příspěvky: 193
Příspěvek Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Hodnocení ekonomické efektivnosti pomocí HDM-4 zhodnocuje veškeré přínosy stavby v podobě např. ušetřeného času, ušetřených pohonných hmot, snížení emisí, snížení hlukové zátěže na stávajících trasách apod. Vše se přepočítává na peníze a za návrhové období (které je tuším 30 let) musí vyčíslené přínosy být vyšší než náklady na stavbu, resp. čistá současná hodnota musí vyjít kladně. Parametry hodnocení stanovuje ministerstvo dopravy. Základním vstupem je dopravní model, který by měl určit intenzity na nové komunikaci, resp. přerozdělení intenzit po jejím zprovoznění. Samozřejmě nehraje roli, jestli bude na stavbu využita nějaká dotace či ne, jde o efektivnost vynaložených veřejných prostředků, jejich zdroj nehraje roli.


18.8.2016 12:45:13
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 263 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz