Stránka 1 z 4

[D49] 4902.1 Fryšták, MÚK a Zlín, severní přivaděč

Napsal: 6.4.2009 7:45:13
od martini
Nějaké informace o řešení přivaděče Zlína:

Ekologové ustoupí, půjde-li přivadeč tunelem
Valašský deník, 6.4.2009, Hana Minaříková

Trasa spojnice Zlína s rychlostní silnicí R49 je už předběžně dohodnutá

Zlín/ Příprava stavby dálničního přivaděče, který by měl v budoucnosti spojovat krajské město Zlín s rychlostní komunikací R49, začíná nabývat konkrétní podoby.
Vyplývá to z výsledků středečního jednání, které do sídla kraje svolali náměstek hejtmana Zlínského kraje zodpovědný za oblast dopravy Jaroslav Drozd a statutární náměstek hejtmana Libor Lukáš.
„Naším společným cílem je, aby se celý projekt dálničního přivaděče do Zlína obešel bez větších komplikací a časových prodlev. Proto jsem svolal společné setkání všech zainteresovaných stran,“ uvedl Drozd.
Podotkl, že v této chvíli už je jasně vytyčené, že by měl přivaděč vést po stávající komunikaci až k místní části Zlína Kostelci, před fryštáckou přehradou pak zamířit mezi dvě části Kostelce a odtud pak pokračovat až ke křižovatce u pomníku padlých ve Fryštáku. S tímto řešením sice Sdružení pro ekologii Kostelec nesouhlasí, nicméně jeho členové jsou ochotni udělat jistý ústupek. „V krajním případě bychom přistoupili na to, aby přes nás přivaděč vedl, ale pouze tehdy, pokud by kraj pro daný úsek schválil jeho zatunelování do země,“ řekl člen sdružení Ivo Kovář. Podotkl, že k jejich návrhu se však zatím nikdo nevyjádřil a tato možnost zůstává otevřená. Středečního jednání se zúčastnili představitelé zlínské radnice, zástupci místní správy Ředitelství silnic a dálnic i členové několika občanských sdružení a také vedoucí příslušných odborů a oddělení krajského úřadu.
„Vyjasnili jsme si vzájemně svá stanoviska a pokusíme se zkoordinovat společný postup při technickém řešení dálničního přivaděče,“ sdělil náměstek hejtmana zodpovědný za dopravu.
„Dohodli jsme se, že přivaděč začneme budovat společně s obchvatem Zálešné a druhou částí rychlostní komunikace R49,“ poznamenal Drozd.
Doplnil, že v současné době se dokončuje projektová dokumentace a čeká se na výsledky ekologického posudku EIA. Ten by měl ukázat, jaký dopad bude mít stavba na životní prostředí. „Pokud bude EIA schválena, bude pokračovat příprava územního řízení jako vydání stavebního povolení, výkup pozemků a podobně. Zahájení stavby předpokládáme nejdříve v roce 2012,“ informovala za Ředitelství silnic a dálnic Drahomíra Stupárková. „Podle předběžných odhadů by se měly náklady pohybovat okolo 3,1 miliardy korun,“ doplnila. Podle ní by měl být přivaděč financován částečně ze Státního fondu dopravní infrastruktury, případně z Evropských fondů. Ačkoliv se začne stavět až za několik let, už v tomto roce nechá Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK) odstranit jeden objekt, který stojí na plánované trase. Jedná se o budovu ve Zlíně-Vršavě, známoujakoHorákůvmlýn.
„Její demolici máme v plánu letos na podzim. Zatím se dokončuje projekt akce. Cena se ještě nedá odhadnout,“ uvedl ředitel ŘSZK Bronislav Malý.
Podle náměstka Drozda se všechny strany shodly na založení pracovní skupiny, ve které bude mít každá z nich své zástupce. „Skupina se bude pravidelně scházet a zaměří se na technické řešení chystané stavby tak, aby měla co nejmenší dopad na životní prostředí a kvalitu života lidí bydlících v její blízkosti,“ sdělil po jednání statutární náměstek hejtmana Libor Lukáš.

Napsal: 5.5.2009 0:47:16
od Lenny
No nevím, jaký to má smysl. Snad jen ten, že se jim ucpe pusa a bude od nich snad klid. Varianta s PHS mi přišla lepší.

Re: 4902.1 Přivaděč Zlína

Napsal: 8.5.2009 23:05:43
od Rallyman
To jim usta neucpe, oni budou proti všemu.

Re: 4902.1 Přivaděč Zlína

Napsal: 10.5.2009 18:36:45
od Lenny
Rallyman píše:To jim usta neucpe, oni budou proti všemu.
Ja doufám, že se tam žádný tunel nepostaví a bude to postaveno v půdovním návrhu.;)

Re: 4902.1 Přivaděč Zlína

Napsal: 10.5.2009 19:02:04
od viky
Lenny píše:
Rallyman píše:To jim usta neucpe, oni budou proti všemu.
Ja doufám, že se tam žádný tunel nepostaví a bude to postaveno v půdovním návrhu.;)
o jaký tunel vůbec jde? :shock: myslel jsem,že je vše jasné,dyt tam jsou přeci vykoupené půldomky

Re: 4902.1 Přivaděč Zlína

Napsal: 10.5.2009 23:41:32
od Lenny
viky píše:o jaký tunel vůbec jde? :shock: myslel jsem,že je vše jasné,dyt tam jsou přeci vykoupené půldomky
Tunel by měl být dle toho článku mezi Kostelcem a Malým Kostelcem, tedy na části ŘSD. Půldomky jsou vykoupeny na části města.

Re: 4902.1 Přivaděč Zlína

Napsal: 11.5.2009 13:02:15
od Rallyman
Já taky doufám, že se tunel nepostaví, ale blbost je věčná :(

Heh to tak čtu,, ekologové ustoupí, to zní jako kdyby o tom rozhodovali oni,, což naštěstí nehrozí. (Doufám)

Re: 4902.1 Přivaděč Zlína

Napsal: 5.8.2009 20:39:46
od Lenny
Tak se stalo něco, co jsem vůbec neočekával, že se může stát. Uvidím jak to celé dopadne po veřejném projednání, kterého se osobně zúčastním a bude bojovat za zvrácení tohoto průseru.

Dnes byl zvěřejněn posudek EIA na stavbu rychlostní silnice "R49 4902.1 MÚK Fryšták", v navrženém stanovisku byla doporučena realizace varianty přivaděče jako dvoupruhu kategorie S 11,5/80 s rezervou na čtyřpruh.

Nikde jsem se nedočetl, za jakých podmínek se může realizovat čtyřpruh, zda-li je to po vyčerpání kapacity nebo nějakého časového úseku. Musím to ještě pořádně nastudovat.

Re: 4902.1 Přivaděč Zlína

Napsal: 6.8.2009 14:42:04
od martini
Je to katastrofa. Zase se o tom začíná vážně mluvit, že by se mohli realizovat poloviční profily a tím by se "ušetřilo". I když toto konkrétně s tím není asi ve spojitosti.

Re: 4902.1 Přivaděč Zlína

Napsal: 8.9.2009 10:49:36
od andy

Re: 4902.1 Přivaděč Zlína

Napsal: 8.9.2009 15:48:22
od Lenny
A kde je ta slibovaná reportáž? :shock: Zatím se tam žádný zápis z veřejného projednání neobjevil.

To není poprvé, co sem hážeš nějaké zmetky ;)

Re: 4902.1 Přivaděč Zlína

Napsal: 8.9.2009 15:55:37
od viky
„Jako jednu z podmínek nutnou pro souhlasné stanovisko ke stavbě je, že přivaděč, obchvat Zálešné a druhá etapa R49 do Lípy budou zprovozněny souběžně. Pokud tedy nebude schválena druhá etapa rychlostní silnice, pak doprava po přivaděči směrem na Zlín jezdit nesmí,“ vysvětlil Bajer.

Přivaděč by měl navazovat na rychlostní silnici z Hulína do Fryštáku. Součástí by měly být dvě mimoúrovňové křižovatky ve Fryštáku a u kosteleckého mostu. Začít stavět by se mělo v březnu 2013, stavba by měla trvat dva roky. Ve druhé etapě, která však nebyla předmětem včerejšího projednávání, by měla být R49 dovede do Lípy. Obě části by však měly být zprovozněny ve stejném roce 2015.


to jsou mi novinky....to jsem zvědavý,jestli to bude pravda!

Re: 4902.1 Přivaděč Zlína

Napsal: 8.9.2009 15:59:45
od andy
Lenny píše:A kde je ta slibovaná reportáž? :shock: Zatím se tam žádný zápis z veřejného projednání neobjevil.
Klikni si na ten spodní link. Reportáž nerovná se zápis, ten bude počítám tak za dva týdny ;)

Re: 4902.1 Přivaděč Zlína

Napsal: 8.9.2009 16:04:33
od Lenny
viky: víš jak to je ;)

Re: 4902.1 Přivaděč Zlína

Napsal: 8.9.2009 16:16:15
od viky
Lenny píše:viky: víš jak to je ;)
vím,podobných článků už byly napsané mrtě.Ale je vidět,že nejenom mně děsí představa přivedení R49 do středu Zlína.On ten obchvat Zálešné možná vyřeší,že nebudou kolony na Sokolské,ale připraví z teď už ve špičkách přecpané I/49 mezi Lípou a Zlínem horor.

Re: 4902.1 Přivaděč Zlína

Napsal: 8.9.2009 19:12:35
od Lenny
Viky, ty si myslíš, že tranzitní doprava nějakým dramatickým způsobem vzroste po zprovoznění R49. Ja osobně ne. Ale podmínkou, že přivaděč se bude stavět jako dvoupruh, se to nezmění a je navíc podle mě zvrácená, vždyť dneska je tato silnice po odbočku na Kostelec plná ve špičce.

Re: 4902.1 Přivaděč Zlína

Napsal: 8.9.2009 19:21:24
od rumpeak
Nevím úplně přesně o co tady jde, ale pokud obyvatelé Zlína nemají zájem o R49 a přivaděč, tím líp. Vykašlat se na ně a peníze přelít třeba na I/11. Už se těším až pojedu z Opavy do Ostravy pěkně pod 10 minut. Zlíňané se mohou dopravovat nadále přes milión světelných křižovatek na Malenovice a Otrokovice. zde si mohou nadále ničit své nervy a životní prostředí auty stojícími v nekonečných kolonách. Když někdo něco nechce, proč mu to nutit. Ať se peníze přesunou trochu na sever. Už se moc těším na novou infrastrukturu v MS kraji ;) .

Re: 4902.1 Přivaděč Zlína

Napsal: 8.9.2009 20:27:59
od Lenny
Rumpeaku, víš jak to bývá, většinou řve menšina, která to nechce, a většina pasivně mlčí. :cry:

Re: 4902.1 Přivaděč Zlína

Napsal: 8.9.2009 20:31:48
od viky
Lenny píše:Viky, ty si myslíš, že tranzitní doprava nějakým dramatickým způsobem vzroste po zprovoznění R49. Ja osobně ne. Ale podmínkou, že přivaděč se bude stavět jako dvoupruh, se to nezmění a je navíc podle mě zvrácená, vždyť dneska je tato silnice po odbočku na Kostelec plná ve špičce.
Myslím si to minimálně pokaždé,když jedu okolo 7h do Zlína a z Lipy k nemocnici to bylo 38min naposledy.Nevím,jak je to v jinou dobu, ale jinak,než ve štrůdlu jsem tam jel naposledy,když bylo tak 8hodin večer.Kdybych nevezl zboží,jel bych raději na kole.Po dokončení R49 k Fryštáku a přivaděče v jakémkoli profilu stoupne tato trasa "na ceně" u řidičů,kteří teď raději jedou po I/50,nebo 35 ,pro něž je to po I/49 na Slovensko blíž.Ono v těch exponovaných časech je to špatné už teď a lepší to těžko bude.Ikdyž uznávám,že I/11 z Č.Těšína přes Třinec po Hrádek je na tom podstatně hůř,tam jsou kolony furt a eRko se tam mělo stavit už dávno.Však na úbytku dopravy při uzavírce v Čadci je jasně vidět,kdo má ty kolony na svědomí.Toť můj názor,možná mylný. Neomylný není nikdo.

Re: 4902.1 Přivaděč Zlína

Napsal: 8.9.2009 20:38:58
od Lenny
Zlín už je teď pověstný jako špunt, kdo může tak se mu vyhne buď po I/50 nebo přes Fryšták, Lukov, Hrobice a Slušovice. 4901 a 4902.1 bude sloužit především řidičům ze Zlína, tranzit bude dle mě velmi mizivý.

Re: 4902.1 Přivaděč Zlína

Napsal: 8.9.2009 20:49:48
od viky
Lenny píše:Zlín už je teď pověstný jako špunt, kdo může tak se mu vyhne buď po I/50 nebo přes Fryšták, Lukov, Hrobice a Slušovice. 4901 a 4902.1 bude sloužit především řidičům ze Zlína, tranzit bude dle mě velmi mizivý.
No však když chytnu kamion v kopci na Velikovou,tak mne může trefit šlak.A po zprovozňení R49 se ty intenzity podstatně změní.Aglomerace velikosti Zlína by obchvat určitě měla mít,ať je to,jak chce.
Ještě bych ctěl podotknout,že mně velmi mrzí,že není vůle zrekonstruovat II/490 z Horního Lapače do Fryštáku,než bude zprovozněna D1 za Hulínem,protože pak z toho bude silnice smrti .No vlastně nebude,ona už je.Protože i R49 Hulín-Fryšták bude kdovíkdy.

Re: 4902.1 Přivaděč Zlína

Napsal: 8.9.2009 21:57:38
od Lenny
Pro mě je nejhorším úsekem II/491, zejména úsek Fryšták - Lešná. Je to tam úzké, nepřehledné, cyklisti se tam motají a někteří tam jezdí jak prasata po prostředku. Od zprovoznění D1 tam hodně vzrostl provoz.

Re: 4902.1 Přivaděč Zlína

Napsal: 8.9.2009 22:05:36
od Lenny
Celé to chování různých OS a veřejnosti mi přijde nedomyšlené. Už teď je silnice II/490 na hraně kapacity a oni chtějí jen výstavbu dvoupruhu, který po dostavbě těžce zkolabuje. Tady nejde jen o R49, ale i o vesnice jako jsou Lukov, Veliková, Štípa, Hvozdná a Kostelec, které budou mít stížený přístup do Zlína. Díky přivaděči se stali rukojmým i obyvatelé těchto vesnic.

Re: 4902.1 Přivaděč Zlína

Napsal: 8.9.2009 22:10:05
od viky
Lenny píše:Pro mě je nejhorším úsekem II/491, zejména úsek Fryšták - Lešná. Je to tam úzké, nepřehledné, cyklisti se tam motají a někteří tam jezdí jak prasata po prostředku. Od zprovoznění D1 tam hodně vzrostl provoz.
tama už 2 roky zásadně nejezdím,když jsme si v dodávce s druhou dodávkou,která jela jak prase vyliskali levými zrcátky.No naštěstí je tam zákaz pro nákladáky.Ještě by to chtělo degradovat na trojku,ať to neláká ty,co jezdí podle mapy.

Re: 4902.1 Přivaděč Zlína

Napsal: 9.9.2009 7:10:48
od viky
rumpeak píše:Nevím úplně přesně o co tady jde, ale pokud obyvatelé Zlína nemají zájem o R49 a přivaděč, tím líp. Vykašlat se na ně a peníze přelít třeba na I/11. Už se těším až pojedu z Opavy do Ostravy pěkně pod 10 minut. Zlíňané se mohou dopravovat nadále přes milión světelných křižovatek na Malenovice a Otrokovice. zde si mohou nadále ničit své nervy a životní prostředí auty stojícími v nekonečných kolonách. Když někdo něco nechce, proč mu to nutit. Ať se peníze přesunou trochu na sever. Už se moc těším na novou infrastrukturu v MS kraji ;) .
Nejde říct,že by Zlíňáci nechtěli R49,drtivá většina určitě ano.Tady zas řádí ekoteroristi,škodná v celé ČR.No a nějak v tom asi mají prsty obyvatelé Kostelce,přes jejichž katastr ten přivaděč vede.