Stránka 4 z 4

Re: 4902.1 Fryšták, MÚK a Zlín, severní přivaděč

Napsal: 26.4.2021 8:47:15
od otaznik

Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták

Napsal: 14.11.2021 9:17:34
od viky
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 20#p244020
Aram96 píše:Naprostá většina úseků dálnic v polích nekončí. ;) Jediné, co mě napadá, že delší dobu čekalo/čeká na zprovoznění dalšího úseku, je modletická křižovatka a opatovická estakáda. Tahle bohužel bude, polovina stavby bude čekat na další etapu. To však není důvodem ji nestavět nebo aby soudy vyhověly nějakým potroublým námitkám, s tím samozřejmě souhlasím.
Měl by být tlak na pokračování do Lípy,ten je bez problémů,protože jinak bude argument kvůli potížím přivaděče a obchvatu Zálešné...

Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták

Napsal: 14.11.2021 18:27:46
od Honzl
A jak to tedy s tím pokračováním do Lípy momentálně vypadá. Asi máš nějaké optimističtější info???

Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták

Napsal: 14.11.2021 18:52:24
od Lenny
probíhá stále územní řízení.

Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták

Napsal: 14.11.2021 23:00:49
od Aram96
Nedivil bych se, kdyby přišel scénář ala D52, tudíž nová dokumentace a žádost o společné povolení. Tady ty “blokované” územní řízení trvající x let už myslím všude jinde ŘSD vzdalo a začíná nanovo.

Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták

Napsal: 16.11.2021 12:09:57
od Libor87
Lenny píše:probíhá stále územní řízení.
Územní řízení pro Fryšták - Lípa 1. etapa je přerušeno. 1. etapa obsahuje MU křižovatku + přivaděč do Zlína(?). Zde je velký odpor občanských sdružení - hlavně z Kostelce a myslím, že to bude stejně zdlouhavé jak Hulín-Fryšták. 2. a 3. etapa ještě nebyla ani podána žádost o ÚR (snad bude podána společná žádost o UR+SP). K trase má připomínky obec Želechovice a Děti země vnímají dále dálnici D49 jako zbytečnou...

Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták

Napsal: 16.11.2021 13:10:04
od kot
A to se ještě nevyjádřil Vodník a další svoloč...

Re: 4902.1 Fryšták, MÚK a Zlín, severní přivaděč

Napsal: 28.6.2022 10:50:14
od Libor87
V článku o obchvatu Zálešné se objevil odstavec:
"Zlínský kraj má také jako investor zase potíže s přípravou dálničního přivaděče z Fryštáku do Zlína. Kvůli připomínkám ekologických spolků musí vyřizovat nové řízení EIA, v němž se posuzuje dopad stavby na životní prostředí. To může trvat i několik let."
Zdroj: https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/obchva ... pravy_jfuk

Re: [D49] 4902.1 Fryšták, MÚK a Zlín, severní přivaděč

Napsal: 8.12.2022 7:02:38
od otaznik

Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták

Napsal: 10.12.2022 16:29:11
od asdf
Libor87 píše:K trase má připomínky obec Želechovice a Děti země vnímají dále dálnici D49 jako zbytečnou...
A, popravde, do doby postavenia R6 na slovenskej strane (ktorá bude bohvie kedy) majú v zásade pravdu. Tá doprava tam proste nie je. Úsek Strelenka - Beluša je taký :zvraci: že ani diaľnica na českej strane neprinúti nikoho, kto doteraz jazdí cez Drietomu alebo cez Makov, jazdiť práve tadeto. Maximálne polprofil Pozděchov-Lideč, čoby obchvat (skoro) všetkých dedín na českej strane trasy.

Re: [D49] 4902.1 Fryšták, MÚK a Zlín, severní přivaděč

Napsal: 12.12.2022 12:48:50
od Honey72
Doprava tam není pouze z důvodu, že tam ještě není dálnice. To dá rozum. Je to jako bychom srovnávali provoz na hraničních přechodech Petrovice (D) či Bohumím před dostavbou dálnice. Také nic moc, když to všechno jezdilo přes Cínovec a Těšín.
Trasa z Brna do Žiliny bude v trase D49 sice jen o pár kilometrů kratší, ale mnohem rychlejší a pohodlnější než přes Hrozenkov. A to i v případě, že na slovenské straně R6 nebude dokončená.

Re: [D49] 4902.1 Fryšták, MÚK a Zlín, severní přivaděč

Napsal: 12.12.2022 13:05:11
od vangelism
Jak říká Honey72, a navíc, i ten kdo pojede od Olomouce do Žiliny, tak to bude mít o hodně pohodlnější po D49, než se kodrcat přes Makov. ZA mně osobně by bylo ideální, kdyby byla D49 plnohodnotná dálnice

Re: [D49] 4902.1 Fryšták, MÚK a Zlín, severní přivaděč

Napsal: 12.12.2022 13:23:20
od KarelLer
Já jsem jezdil Brno-Žilina vždy přes Drietomu (s osobákem), ale začal jsem jezdit přes Střelnou, hlavně kvůli vyhnutí se tomu "dvojímu" přejezdu Chřib. Teď se dívám, že přes Drietomu je stoupání/klesání 1491/1373, přes Střelnou 1139/1012, takže to dává smysl. Pokud by existovala R6, byla by to jasná volba pro víc lidí.

Mimochodem přes Makov je to 1819/1702, tam mi to nedává smysl vůbec.

Re: [D49] 4901 Hulín – Fryšták

Napsal: 12.12.2022 15:56:34
od Aram96
asdf píše:
Libor87 píše:K trase má připomínky obec Želechovice a Děti země vnímají dále dálnici D49 jako zbytečnou...
A, popravde, do doby postavenia R6 na slovenskej strane (ktorá bude bohvie kedy) majú v zásade pravdu. Tá doprava tam proste nie je. Úsek Strelenka - Beluša je taký :zvraci: že ani diaľnica na českej strane neprinúti nikoho, kto doteraz jazdí cez Drietomu alebo cez Makov, jazdiť práve tadeto. Maximálne polprofil Pozděchov-Lideč, čoby obchvat (skoro) všetkých dedín na českej strane trasy.
Velmi chybné uvažování. To je snad jasné, že tam provoz není. On je totiž na I/50 a I/35 a případně dalších silničkách. Slovensko může s přípravou a realizací vesměs počkat na českou stranu, kde toho chybí mnohem více km. Kdyby ale stála naše silnice (ona to totiž nemá být dálnice, ale jen 3-pruh) na hranice a na Slovensku by teprve začínali přípravu, bylo by to velmi nemilé.
Naopak bych ale řekl, že hotová naše D49/I/49 už přesun dopravy způsobí, i kdyby nestála R6.

Re: [D49] 4902.1 Fryšták, MÚK a Zlín, severní přivaděč

Napsal: 13.12.2022 10:02:19
od Honey72
Ono úplně bude stačit dodělat D49 do Slušovic, aby tudy lidi začali houfně jezdit a už bude naopak velká potřeba silnici/dálnici ke hranicím dostavět.
Když si zadáte do navigace cestu z Brna do Žiliny, žene vás dnes v první řadě přes UH a Hrozenkov (210km/2:48h). Jenže, jako druhou variantu vám nabídne trasu přes Kroměříž, Zlín a Střelnou (211km/2:55h) Nic moc rozdíl, že? A teď zkuste odhadnout, o kolik se trasa a hlavně čas zkrátí, když sjedete z dálnice u Slušovic a vyhnete se Zlínu. Pomůcka: dnes je trasa po zdejších silničkách podél trasy budoucí dálnice dlouhá 213km/3:01h).

Re: [D49] 4902.1 Fryšták, MÚK a Zlín, severní přivaděč

Napsal: 13.12.2022 17:12:01
od asdf
V poslednej dobe boli na I/50 nejaké tie uzávierky spojené s obchádzkami, vrátane toho, že na navigáciách začala "vyhrávať" trasa cez Strelenku a žiadne autá naviac som si teda subjektívne nevšimol. On by ten rozdiel musel byť naozaj o dosť väčší, aby to kohokoľvek motivovalo. Mňa motivuje len to, že tam skoro nikto nejazdí (takže nie sú problémy napr. v podobe dĺžky hraničných kontrol).

Naviac ostatné trasy tiež nezostanú bez zlepšeni. I/50 dostane D55 (takže predpokladám, že od Trenčína dole už nikoho moc nenapadne jazdiť cez Bylnici/Púchov), I/35 zasa Palačovskú spojku.

Inak pokiaľ na prejazde Zlínom nie je nič rozkopané, tak je to síce pomalšia ale pomerne komfortná záležitosť, tie zelené vlny tam vôbec nie sú zorganizované zle. Je vidieť na čom Cross vyrástol. Takže to podľa mňa nijak veľká motivácia pre zmenu trasy tiež nebude. Naopak by som sa možno nedivil, keby aj po dostavbe Hulín - Fryšták zostala väčšina vodičov na D55.

Re: [D49] 4902.1 Fryšták, MÚK a Zlín, severní přivaděč

Napsal: 14.12.2022 7:44:47
od Honey72
Ale D55 nemá s cestou z Brna do Žiliny nic společného.

Re: [D49] 4902.1 Fryšták, MÚK a Zlín, severní přivaděč

Napsal: 14.12.2022 9:25:35
od asdf
To samozrejme, ja som to tam doplnil hlavne preto, aby bolo vidieť, že sa tam tá intenzita dopravy nebude dať vyrobiť ani reláciami typu Trenčín/celé stredné a juhovýchodné Slovensko/ - D35, od toho ten text v zátvorke.

Příspěvky o obchvatu Zálešné přesunuty sem. Jirka L.

Re: [D49] 4902.1 Fryšták, MÚK a Zlín, severní přivaděč

Napsal: 11.5.2023 9:31:23
od otaznik

Re: [D49] 4902.1 Fryšták, MÚK a Zlín, severní přivaděč

Napsal: 27.3.2024 6:52:39
od Libor87

Re: [D49] 4902.1 Fryšták, MÚK a Zlín, severní přivaděč

Napsal: 10.4.2024 15:42:28
od pjezek164
Jedničky pro tranzit na Slovensko a v opačném směru opravdu nemají žádnou perspektivu, a to bez ohledu na možné nové druhy dopravy či přesměrování další části nákladní dopravy na železnici. brzy se ukáže, že čtyřpruh bude nezbytností s napojením na slovenskou S6. Říkám to jako člověk, který změní národní hospodářství tak, že se bude stavět je to, co dává smysl bez zbytečných daní a zbytečných neziskovek i dotací.

Re: [D49] 4902.1 Fryšták, MÚK a Zlín, severní přivaděč

Napsal: 10.4.2024 17:17:05
od kot
Takže nějaká nová politická strana pjezeku?