D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Brno – Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Odpovědět
Aram96
Příspěvky: 7899
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od Aram96 »

Ostuda je, že jsme se 20 let posmívali a teď se bude minimálně 10 let čekat na nás. Přitom nám chybělo proti Rakušákům pár km. A oni mezitím mají téměř komplet hotový i druhý tah. Jedinou útěchou je ten třetí tah, tam to snad dotáhneme dřív my. Jenže nám u něj bude chybět 60 km vnitrozemských. :crazy: :lol:

OT přesunuto do koše. Jirka L.
martas
Příspěvky: 2487
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od martas »

Posun ohledně EIA na celý úsek. Byla vydána doporučení, které se mají zapracovat do Dokumentace: https://portal.cenia.cz/eiasea/download ... tovaci.pdf
Aram96
Příspěvky: 7899
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od Aram96 »

Něco jsou hrozné nesmysly pořád dokola omílané - co taky čekat od Dětí země či spolku o obchvatu Brna a proti D43 - něco smysl IMHO dává. Zatím to vypadá, že proti estakádě (var.B) je silný odpor kdekoho, kdežto varianta A nikomu zásadně nevadí. Jsem zvědavý, každopádně polovinu těch připomínek ani není možné prakticky splnit a toho si jsou autoři těchto požadavků vědomi .. nejde jim o nic jiného než o další blokaci. Snad se státu podaří s těmi ekoteroristy zatočit.
A jako třešničku na dortu tam někteří opět vytahují porovnání proti variantě "nestavět D52, ale postavit něco od D2 k Rakousku". :crazy: To, že by to někomu jinému třeba mohlo vadit, to jim samozřejmě je úplně jedno.

Co je ale novinkou, je docela slušné zapojení rakouské strany. Myslím tři spolky (říkající takřka to samé) a dva jednotlivci (z toho jeden obdobné věci jako jeden ze spolků). Myslím, že se čeští blokátoři vydali už i touto cestou, protože v rakouském spolku VIRUS a v nedávném rozhodnutí soudu uviděli příležitost. :zvraci: Že by tohle byla vyloženě rakouská iniciativa, o tom silně pochybuju.

Suma sumárum, kdyby se mělo vyjít všemu tomuhle vstříc, tak se to rozhodně nikdy nepostaví, protože udělat studie na všechny ty požadavky je jednoduše nereálné. Nelze spočítat přesně intenzity provozu, které tady budou po zprovoznění celého koridoru PL-D11-D35-S73-D52-A. A to jednoduše proto, že nestojí. :crazy:
goldfinger
Příspěvky: 433
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od goldfinger »

Tak možnost neprovedení záměru je, myslím, více než třemi desetiletími dokonale prověřena a soudnému jedinci musí být jasné, že tudy cesta nevede. Kde proboha chtějí protihluková opatření? Vždyť ta dálnice vede relativně daleko od sídel! Vliv jedné dálnice na klima - to si snad dělají kozy? Snížení retenčního objemu nádrže kvůli dosypání druhého jízdního pásu je marginální - nádrž je dost mělká. A proč se má studie zabývat ochranou historického jádra Mikulova, ví snad jedině autoři tohoto choromyslného výplodu.
michal
Příspěvky: 4588
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od michal »

Já nevím, ale nebylo by nejlepší se na to všechno vykašlat? Co je problémem trasy mezi Pohořelicemi a hranicí? Pro tranzit Mikulov, pro místní úrovňová křížení. Vykašlal bych se na D52 a upgradoval stávající "jedničku" o múk. Obchvat Mikulova 2+2 by sice byl krásný, ale lepší 1+1, než nic se dvěma kruháči... Bylo by to pár nových mostů, pár kilometrů nových doprovodných komunikací, aby nebyla múk na každém rohu. Nic zásadního... Jasně, je to nesmysl. Ale objíždět Mikulov přes Valtice, protože nechci stát od konce rakouské dálnice až k Bille, mi moc radosti nepřináší. A to prosím jezdím na této "objížďce" opravdu ohleduplně, na rozdíl od jiných řidičů, kteří na této trase naopak mají pocit, že musí dohnat ztracených 10 minut i za cenu toho, že cestou někoho zabijou...
goldfinger
Příspěvky: 433
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od goldfinger »

Problémem úseku z Pohořelic do Mikuklova je, že ta silnic prostě nestíhá. Sune se po ní souvislá šňůra aut, plynulost narušuje například padesátka a přechod (!) v Pasohláffkách plus ty nešťastné kruháče, kvůli kterým znalci jezdí přes starý průtah Mikulovem. Každý km v uspořádání 2+2 je dobrý. Z Pohořelic do Ivaně je to naprosto bezproblémové. Začal bych tam samozřejmě včetně MÚK Ivaň.
michal
Příspěvky: 4588
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od michal »

Jasně. Ale musí se kvůli tomu, že je v Pasohlávkách přechod pro chodce, hned stavět estakáda přes Nové Mlýny? Já tam toho najezdím poměrně dost a fakt si nemyslím, že je ta silnice ve stávajících parametrech bezpečná. Ale zároveň si nemyslím, že by silnice 1+1 bez úrovňových křížení ten provoz nepobrala. Bohužel ještě dalších minimálně 15 - 20 let nebude vůbec nic - ani dálnice, ani lokální zlepšení stávajícího stavu.
davidb
Příspěvky: 522
Registrován: 19.4.2018 21:38:53
Bydliště: Vratimov

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od davidb »

Aram96 píše:. Nelze spočítat přesně intenzity provozu, které tady budou po zprovoznění celého koridoru PL-D11-D35-S73-D52-A. A to jednoduše proto, že nestojí. :crazy:
K těm intenzitám ještě chtějí jaký to bude mít vliv na obyvatele Brna a brněnské aglomerace?

Tak ať spočítají jaký to bude mít vliv třeba na Prahu, I/38 a další místa, kde by se provoz díky výše zmíněnému koridoru měl zmenšit.
michal
Příspěvky: 4588
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od michal »

Když se jezdilo v Rakousku po staré B7, v každé vsi byly u silnice cedule A5 ja!. V Mikulově ani jinde podél trasy jsem zatím žádnou takovou ceduli neviděl. Možná proto, že ty největší kolony jsou mezi Drasenhofenem a Mikulovem, takže se místních skoro netýkají...
Aram96
Příspěvky: 7899
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od Aram96 »

V Mikulově nic takového nenajdeme, protože je taky více než pravděpodobné, že otcem a chlebodárcem DZ a dalších ekoteroristů proti D52 jsou právě mikulovští podnikatelé. Kdo jiný by to měl být... :)

Ke kategorii komunikace .. cokoli co nebude směrově rozdělené je zde naprosto nedostatečné a extra nebezpečné. A jestli to bude nějaký 3-pruh s betonovým svodidlem nebo 4-pruh s SDP je už docela jedno a především je to jedno odpůrcům. Ti nepřistoupí na nic kromě ponechání současného stavu. A 2-pruhové silnice (byť s MÚK) pro takovýto provoz jsou snad to nejhorší, co může být. To už je prokázáno snad ve všech zemích, proto vznikly 3-pruhy.
Tím spíš, když jde o takovouto silnici, kde bývá silný i noční provoz, taková potřebuje směrově rozdělení a bezpečné předjíždění ve 2 pruzích dvojnásob. :kladivo:

D52 je součástí trasy přes celou Evropu, nevím, proč bychom měli na trase dělat psí kusy s nějakými 2-pruhy 3-pruhy apod., když všechny ostatní země od moře až k moři mají/budou mít postavené dálnice.
Dtto pro severní část S73.

Nejlepším (nevím, jestli nejlevnějším) řešením by asi bylo přisypat hráz, ale větší a postavit druhý pás a také novou užší doprovodku. Je to evropská dálnice, žádný příměstský 4-pruh, takže je naprosto nežádoucí, aby se jen přes nádrže do ní míchala místní doprava, která na dálnici nemá co hledat. Tyto požadavky třeba Dunajovic naprosto chápu. Prakticky v celé ČR se dálnice staví tak, že současná silnice zůstává doprovodkou v celé délce. Nevím, proč by to mělo být tady jinak.
A doprovodka není jen pro místní dopravu, ale taky pro tu dálniční, když se na dálnici něco stane...
michal
Příspěvky: 4588
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od michal »

Aram96 píše:nevím, proč bychom měli na trase dělat psí kusy s nějakými 2-pruhy 3-pruhy apod., když všechny ostatní země od moře až k moři mají/budou mít postavené dálnice.
Možná proto, protože tu dálnici stavíme už 30 let a dalších 15 - 20 let ji budeme v lepším případě jen plánovat a schvalovat...? :roll: Ono je super říct, že je tam potřeba postavit dálnici. Bohužel je to ale ještě tak minimálně na dvě desetiletí. A absence náhradního řešení do doby, než bude dálnice, je to, co mě tady štve asi nejvíc. Že je to ve stylu všechno, nebo nic. Takže samozřejmě nic, ale absolutně nic... Mně osobně by u 1+1 neurážela ani dvojitá plná v celé délce, protože jet za kamionem jedoucím 90 km/h 20 minut fakt není žádná ztráta času, holt jsem už z našich jedniček zvyklý na mnohem horší podmínky. Průjezd Mikulovem (hlavně ve směru k nám) a brždění na každém rohu kvůli křižovatkám takovou ztrátou ale je.
Aram96
Příspěvky: 7899
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od Aram96 »

Jenže je úplně totálně jedno, jestli budou ty pruhy 4 nebo 3. Odpor bude pořád naprosto stejný. Jediný rozdíl by nastal, kdy by se řeklo, že to zůstane tak, jak to je teď. A to je totální nesmysl tuto silnici nechávat beze změny. Stejně jako I/43, stejně jako I/55, stejně jako I/50. Na I/53 budou alespoň ty MÚK, ale zase ne všude a 3.pruh taky ne - zase docela odfláknutý projekt, kde stačilo přidat trošku a bylo by to konečné a dostatečné řešení. Budou tu všude umírat lidé dál a dál, dokud nevzniknou kapacitní a bezpečné komunikace, kde umírá těch lidí řádově méně.

A nebo na to teda rezignujme .. já bych radši volil cestu lepší a lepší legislativy, lepších projektů/projektantů a především nyní pořádných úředníků, kteří nerozhodují halabala, že to rozhodnutí pak každý druhý soudní spor prohraje. :crazy:
Dělat dočasná řešení na I/52, která je v ZUR už dlouho považuju za nesmysl. Navíc největší odpor bude pravděpodobně opravdu jen ohledně přechodu nádrží. Zbytek trasy tak problémový není - tam jsou jen blokace a formality od ekoteroristů, které se se současnou legislativou a poctivou prací úředníků podaří prolomit. Tomu bych opravdu věřil. :) Kór při použití sloučeného řízení by to ani nemusel trvat tak dlouho, jak jsme byli zvyklí donedávna.

Nepodaří se prolomit ten odpor/připomínky, které jsou smysluplné. A ani by se o to ŘSD nemělo snažit. Jenže přesně o to se ŘSD Brno víceméně snažilo posledních 20 let a to prakticky na všech stavbách v JMK. :zvraci: Taky podle toho vypadají jejich výsledky za těch 20 let. Naopak tam, kde ustoupili, tam se začíná stavět nebo se na lepší časy alespoň začíná blýskat (Břeclav, Bučovice, VMO).

To, o čem píšeš, za tím kamionem .. ano, samozřejmě že z tohoto pohledu to stačí. Také lze bez ostychu říci, že by lidé měli obecně zpomalit, nehnat se všude, pak by nebyla potřeba možná polovina dálnic. Problém nastane v tom, že okolní země jedou rychle a my ne a jsme jaksi součástí něčeho většího, takže by ta infrastruktura měla asi odpovídat okolí.
Naposledy upravil(a) Aram96 dne 2.8.2022 16:41:06, celkem upraveno 1 x.
kot
Příspěvky: 10512
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od kot »

K tomu není co dodat ! :ok:
Paul1
Příspěvky: 349
Registrován: 4.1.2021 16:16:05

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od Paul1 »

Já si hlavně myslím, že dálnice je především o bezpečnosti bez ohledu na to, jestli tam pojedu 90 km/h nebo 160 km/h. 1+1 s dvojtou plnou v celé délce, jak navrhuje michal, je hodně blbý nápad, protože tam dřív nebo později někoho potkáš v protisměru i na dvojté čáře. To ať se radši jezdí přes Mikulov než stavět nějaké kočkopsy.
michal
Příspěvky: 4588
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od michal »

Součástí něčeho většího jsme už 18 let. A kam jsme se za tu dobu v dopravní infrastruktuře toto reflektující posunuli? Jak daleko jsme za těch 18 let s touhle dálnicí? Já bych ji samozřejmě strašně chtěl! Ale tahle země na to nemá... Nemáme na to sepsat funkční legislativu už 30 let, to si mám myslet, že to za příštích 20 zvládneme? To není přeci o brněnském ŘSD. I to svou prací přeci někomu zodpovídá, ne? Máme tady smrádek, ale teploučko, tak bych to asi ve stručnosti charakterizoval.
michal
Příspěvky: 4588
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od michal »

Já nemluvím o novostavbé a la I/73, ale o upgradu stávající. A jinak těch, co potkají NA či OA na dálnici v protisměru je plná černá kronika...
Paul1
Příspěvky: 349
Registrován: 4.1.2021 16:16:05

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od Paul1 »

Kolik smrťáků způsobených jízdou v protisměru máš na dálnici za rok? Většinu roků ani jeden. Na dvoupruhu to je každý měsíc.
michal
Příspěvky: 4588
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od michal »

Takže budeme dalších 15-20 let dál počítat mrtvoly, protože dálnice je bezpečnější. Jo, to dává smysl.
Paul1
Příspěvky: 349
Registrován: 4.1.2021 16:16:05

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od Paul1 »

Jaký mrtvoly? Bavíme se především o obchvatu Mikulova a asi se shodnema, že na těch kruhačích je riziko smrtelné nehody nižší než tebou navrhový dvoupruh bez možnosti předjíždění.
Bubakcz
Příspěvky: 39
Registrován: 4.1.2021 16:56:18

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od Bubakcz »

Jenže ty kamiony tam často nejezdí těch 90, ale třeba jen 80, což hodně lidí vyprudí k nebezpečnýmu přejíždění čára/nečára. V podstatě jednolitá šňůra aut (občas přerušená pomalejším kamionem) tam bývá klidně i v devět večer v pracovní den. Přes dva roky jsem tam jezdil ráno a večer na služební cesty do Rakouska, tak jsem měl čas to pozorovat. Mám matnej pocit že ty cedule byly "Ja A5" a ne "A5 ja".

I tak, myslím že na jakoukoliv větší stavbu (jako MÚK) by byl, jak psal Aram, prakticky stejnej odpor jako na dálnici, že ti co protestují (třeba DZ) by protestovali už z principu, takže není moc důvod proč nepostavit už rovnou dálnici, s vyjímkou cesty přes nádrže by oproti variantě 1+1 s múk rozdíl v nákladech nebyl nijak zásadní
michal
Příspěvky: 4588
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od michal »

No tak jestli převládá názor, že ŘSD na této trase nemá šanci postavit ani novou múk na stávající silnici, tak pak opravdu nevím, proč si dělat naděje, že se v dohledné době té samé organizaci podaří realizovat celou dálnici... Pravda, i když tudy jezdím poměrně často, pořád jen projíždím po hlavní. Holt se člověk musí smířit s tím, že změna k lepšímu je v nedohlednu, a občas se teda kouknu i do Valtic či Břeclavi. I když ta Břeclav asi řešením přestane být, jestli se začne na D1 u Brna...
bumbik
Příspěvky: 7958
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od bumbik »

jediný posun v přípravě může nastat za předpokladu, že dojde k nabytí účinnosti nového stav. zákona v plném rozsahu se všemi "recepty" na rychlejší povolování staveb a vznikne nejvyšší stav. úřad, v takovém případě věřím k prosazení D52 v celé trase od Pohořelic do Rakouska, jinak se nepohneme dál ... a jak bylo včera na webu, komplikuje se to a oddaluje ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
goldfinger
Příspěvky: 433
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od goldfinger »

odle přechodných ustanovení se řízení zahájená před účinností nového zákona dokončí podle dosavadních předpisů.
michal
Příspěvky: 4588
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od michal »

A nebylo by teda rychlejší začít úplně od začátku? Nový záměr s již nějakými "zelenými vylepšeními", nová EIA, pak nové územko? Rakouská dálnice je skoro až k čáře, plán na pokračování obchvatu Břeclavi na rakouské straně určitě není, takže by to mohlo být jen o kompenzačních opatřeních v rámci již vybraného koridoru mezi Pohořelicemi a Mikulovem, ne?
Aram96
Příspěvky: 7899
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od Aram96 »

Vždyť to tady od úplného začátku začalo chlapi, to jste si nevšimli ?

Dělá se právě nová EIA. Myslím, že na soudy o tom, jestli je možné D52 se stávající legislativou prosadit nebo ne, je ještě brzo. ;)
Jen jsem psal, že není možné všem těm požadavkům vyhovět. Takže jsem zvědavý na další vývoj. Ale neházel bych flintu do žita. Rozhodující je právě EIA. Pak to chce dokumentaci ke společnému řízení. Ta by neměla trvat zdaleka tak dlouho, když měli DUR a někde i DSP. A vzhledem k tomu, že "nový projekt" už bude zásadně ohleduplnější k ŽP, tak by to prostě mělo přes úřady a poté soudy projít. Jen je potřeba využít všech zlepšováků a zrychlováků, které lze nyní využít. Tak by to mohlo být klidně na takových 5-6 let a ne na 15. Že ta dálnice ale nebude před rokem 2028, na to bych vsadil krk.

ŘSD tady může za to, že změny projektu (ohledně ŽP) začaly přicházet až někdy v letech 2017-18, přitom to myšlení mělo být jiné už 10 let minimálně, na některých jiných správách totiž bylo, na těch vizualizacích je to krásně vidět. Ti páprdi tady si totiž mysleli, že prorvou tu dálnici na sílu s projektem z dob císaře pána. A téměř to samé v bledě modrém se dělo a bohužel v určitém smyslu děje i na D1 dodnes. Přitom se stačilo zajet podívat na to, jak vypadá A5 a hned by bylo prostoru pro blokaci od ekoteroristů o 2/3 méně.
I Znojmo tlačí na sílu posledních 10 let a pořád dodnes tam mají naprosto nesmyslnou část projektu, která je hlavním bodem sváru. Jenže ta správa prostě nikde nic nemění, radši se pořád zahajují a přerušují řízení a prohrávají soudní spory a tlačí pořád starý a nedomyšlený projekt. Projekty, které se jim podařilo prosadit a postavit a zároveň byly udělané dobře včetně správných parametrů komunikace, bychom doslova spočítali na jedné ruce.
Odpovědět

Zpět na „D52“