D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
2Aram96: chtěl bych sdílet tvůj optimismus, ale život mě naučil, že "nejlepší řešení" (to jsou tvoje slova) v jednom volebním období bude téměř jistě "nejhorším" v období následujícím, pokud v nem bude vládnout dnešní opozice.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
A pokud současná opozice bude příští koalicí a posléze se opět stane opozicí, tak rovněž její nejlepší řešení budou po změně opět ta nejhorší... That´s the life !!!
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
To není úplně optimismus. Spíš se na té tragikomedii snažím najít alespoň zrnko dobrého. Jako popravdě bych v roce 2015 nevěřil, že v 2021 nebude ani kousek D52 rozestavěn, vždy jsem si říkal, že alespoň na samotný obchvat Mikulova by peníze kápnout mohly, když už ne nic jiného. Holt legislativa nás dostala do stavu, kdy na mnoha stavbách opravdu nejsou problém peníze, ale razítka.MPMP píše:2Aram96: chtěl bych sdílet tvůj optimismus, ale život mě naučil, že "nejlepší řešení" (to jsou tvoje slova) v jednom volebním období bude téměř jistě "nejhorším" v období následujícím, pokud v nem bude vládnout dnešní opozice.
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Důvodům pro podání společné žádfodti rozumím, na druhou stranu se očekávané problémy (zejména přechod přes Nové Mlýny) můžou negativně podepsat na zdržení celé stavby. Možná by bylo bývalo lepší vyčlenit relativně nekonfliktní úsek z Pohořelic do Ivaně, každý km dobrý.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Já to tedy pochopil tak, že dojde ke scelení těch původních úseků - tudíž Pohořelice-nádrže + přechod nádrží + nádrže-st.hranice. Ne jako jeden úplně celý, to doufám ne, tam by zajisté hrozilo zdržení kvůli estakádě/hrázi.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Ještě mě tak napadlo .. nemohl by se "zkulturnit" ten krátký příhraniční úsek, když poběží příprava prakticky od začátku ? (času na přepracování dost). Ta změť kruháčů úplně k ničemu je strašná, když pojedu z Mikulova do Rakouska.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Ja jsem pro. Jak to ale zkulturnit?
Celnici zbourat.
Místo kruháků SSZ (semafory) (?)
Popravde neslo by postavit ten obchvat obchvatů? Nečetl jsem ty rozsudky, ale pochopil jsem, ze krajsky soud by to ÚR měl znovu řešit. NSS mu to vratil. Ať postavi klidne docasnou objízdnou komunikaci v trase te dalnice v rámci oprav těch kruhových objezdů
Celnici zbourat.
Místo kruháků SSZ (semafory) (?)
Popravde neslo by postavit ten obchvat obchvatů? Nečetl jsem ty rozsudky, ale pochopil jsem, ze krajsky soud by to ÚR měl znovu řešit. NSS mu to vratil. Ať postavi klidne docasnou objízdnou komunikaci v trase te dalnice v rámci oprav těch kruhových objezdů
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Celnici zbourat. Já myslel jen upravit ty 3 kruháče na 2 nebo postavit MÚk s jednou velkou OK nad dálnicí a do ní by se vše napojilo.
Lepší řešení mi ale přijde to se dvěma OK a to tak, aby doprava Mikulov-Rakousko projížděla v obou směrech bez kolize. To znamená na východní straně jednu OK ubrat a do té zbývající zaústit po směru hodinových ručiček: starou 52, obslužnou komunikaci, větve s levého pásu dálnice a nakonec most přes dálnici. Přeložka I/40 je podle mě naprosto nereálná a nadbytečná stavba, která se velmi pravděpodobně nikdy nebude realizovat. Kdyby se na ní ale trvalo, tak stačí tu východní OK postavit větší a zaústit ji taktéž do této OK. Každopádně teď tam jsou 3 OK a ještě se ten primární proud v této MÚK (netvrdím, že to budou tisíce aut) kříží. Většinou jsou u nás MÚK, především ty osmičkové, stavěny tak, aby primární směr měl vždy pravé odbočení a nebyl v kolizi s opačným směrem. U Brna na D1 také došlo k redukci kruháčů u plánované MÚK Černovická terasa, mohlo by to jít i zde.
Lepší řešení mi ale přijde to se dvěma OK a to tak, aby doprava Mikulov-Rakousko projížděla v obou směrech bez kolize. To znamená na východní straně jednu OK ubrat a do té zbývající zaústit po směru hodinových ručiček: starou 52, obslužnou komunikaci, větve s levého pásu dálnice a nakonec most přes dálnici. Přeložka I/40 je podle mě naprosto nereálná a nadbytečná stavba, která se velmi pravděpodobně nikdy nebude realizovat. Kdyby se na ní ale trvalo, tak stačí tu východní OK postavit větší a zaústit ji taktéž do této OK. Každopádně teď tam jsou 3 OK a ještě se ten primární proud v této MÚK (netvrdím, že to budou tisíce aut) kříží. Většinou jsou u nás MÚK, především ty osmičkové, stavěny tak, aby primární směr měl vždy pravé odbočení a nebyl v kolizi s opačným směrem. U Brna na D1 také došlo k redukci kruháčů u plánované MÚK Černovická terasa, mohlo by to jít i zde.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
[ironie]
Bylo už vypsáno to výběrové řízení na zhotovitele obchvatu Mikulova ? Doufám, že se to stihne zahájit do prosince.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/87/ ... bchvat.pdf
[/ironie]
Jsme o 2 roky dále a zahájení není o 2 roky dále, jak bývá zvykem, ale rovnou o 3. Ale popravdě tomu dávám o dost větší šanci než před 2 roky na ty bývalé termíny.
Aktuální leták, zdá se mi beze změn.
Bylo už vypsáno to výběrové řízení na zhotovitele obchvatu Mikulova ? Doufám, že se to stihne zahájit do prosince.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/87/ ... bchvat.pdf
[/ironie]
Jsme o 2 roky dále a zahájení není o 2 roky dále, jak bývá zvykem, ale rovnou o 3. Ale popravdě tomu dávám o dost větší šanci než před 2 roky na ty bývalé termíny.
Aktuální leták, zdá se mi beze změn.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
V rámci dalšího postupu je předpokladem využití vysoké připravenosti dokumentace pro povolení stavby formou žádosti o společné povolení na všech úsecích mezi
Novomlýnskou nádrží a státní hranicí s AT. Probíhá VŘ na zhotovitele nové EIA na celý tah D52.
Novomlýnskou nádrží a státní hranicí s AT. Probíhá VŘ na zhotovitele nové EIA na celý tah D52.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
To už tam bylo dříve.
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: 16.10.2009 17:04:03
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Zase nové překážky ve výstavbě této dálnice. :-/
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... 02111.html
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... 02111.html
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Tak podle Wienerzeitung rakušáci odpískali dostavbu na hranice.
Weinviertel dálnice A5: žádné rozšíření
Dálnice A5 mezi dolnorakouským Poysbrunnem a českou hranicí se nemá rozšířit na čtyři pruhy. Ostatně na české straně se podobné vysokoúrovňové silniční spojení neplánuje.
Místo toho by se měla používat hromadná doprava. Železniční trať mezi Süßenbrunnem a Bernhardsthalem o délce 66 kilometrů se má modernizovat, stavební práce mohou začít příští rok. Cílem je také vysokorychlostní trať přes Břeclav a Prahu s jízdní dobou kolem čtyř hodin mezi Berlínem a Vídní. Tratě z Wolkersdorfu do Laa an der Thaya a Stockerau do Retzu budou rovněž rozšířeny na dvě koleje.
Zdroj: https://www.wienerzeitung.at/nachrichte ... erfen.html
Weinviertel dálnice A5: žádné rozšíření
Dálnice A5 mezi dolnorakouským Poysbrunnem a českou hranicí se nemá rozšířit na čtyři pruhy. Ostatně na české straně se podobné vysokoúrovňové silniční spojení neplánuje.
Místo toho by se měla používat hromadná doprava. Železniční trať mezi Süßenbrunnem a Bernhardsthalem o délce 66 kilometrů se má modernizovat, stavební práce mohou začít příští rok. Cílem je také vysokorychlostní trať přes Břeclav a Prahu s jízdní dobou kolem čtyř hodin mezi Berlínem a Vídní. Tratě z Wolkersdorfu do Laa an der Thaya a Stockerau do Retzu budou rovněž rozšířeny na dvě koleje.
Zdroj: https://www.wienerzeitung.at/nachrichte ... erfen.html
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Kdyby to ti naši lempli za 20 let dotáhli na hranice, tak by to Rakušáci dávno měli postavené v plném profilu. Přitom jde o levný a krátký úsek + jeden dražší most přes nádrže. Žádná D3, D11 nebo D49.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Tak to jsem to v tom vlákně k S1 snad přivolal...
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Však za těch 10 let, než my to postavíme, to u nich bude dvakrát přehodnoceno. A jestli to u nás dostavěno někdy bude, tak pochybuju, že by nechali "díru uprostřed". Minimálně by dostavěli MÚK a když už stavíš MÚK, je už 2.profil pakatel.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Já se právě bojím, že se tímto krokem dostává příprava hraničního úseku do bludného kruhu. A že každá strana bude argumentovat tím, že ta druhá nic nechystá, tudíž není co stavět... Resp. argumentovat tím budou hlavně odpůrci.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
U nás ten vyloženě hraniční úsek ani vzniknout nemusí, důležitá je dálnice z Pohořelic za Mikulov. Ten kousíček není skoro potřeba, pokud nebude v plánu 4-pruh i na rakouské straně. Jen budeme mít na hranicích nepochopitelnou šikanu v podobě zúžení .. oni si to politici párkrát projedou a hned se to začne opět připravovat. Je také dost možné, že po scelení úseků na našem území, které je v plánu, žádný hraniční kousek nevznikne a bude se stavět dálnice až na čáru v rámci obchvatu Mikulova. Ještě že je ten Mikulov téměř na hranici, kdyby byl 10 km od ní, byly by obavy na místě. Dokud nebude naše dálnice stát, je to naopak argument pro tyhle zelené v Rakousku, aby 4-pruh nestavěli.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Exkurz do minulosti stavby D52 (od času 14:44).
https://www.ceskatelevize.cz/porady/118 ... 381891204/
https://www.ceskatelevize.cz/porady/118 ... 381891204/
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Sice se v reportáži uvádělo, že by se mohlo začít stavět za 3 roky, ale dle nových letáků se zahájení posunulo až na rok 2026.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
je jasné, že 2026+ bude zahájení, stačí si spočítat pouze proces EIA a než se získá kladné stanovisko ... pak tu máme sloučené řízení ÚR a SP, biotopy, krajiný ráz atd. atd. natura 2000 (tuším), a pak to začne ... námitky, spr. žaloby, kasační stížnosti, pak majetkoprávní vypořádání, a hups 2026 tu máme a ještě jsme možná ani nekopli do země ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Já tedy vidím ten rok 2026 jako reálný. Počítám, že DUSP se dělá paralelně s dokumentací k EIA. Stanovisko EIA by nemělo být později než někdy v roce 2023, poté stačí dopracovat DUSP, požádat - už to bude u MD či dokonce u speciálního úřadu, tam je to posuzování rychlé - a protrpět blokovací a obstrukční kolečko. Ale JEN JEDNOU a to je to hlavní. Tou dobou by měly být už i lhůty pro rozhodování o odvoláních a především nadřízený orgán by měl přezkoumat a rozhodnout, ne přezkoumat a případně vrátit zpátky nižší instanci jako horký brambor. Jako další výhodu vidím sloučení úseků do menšího počtu tak, jak by to mělo být. Ne ty tragické 3 km salámy, které jsou v mapce teď. Doufám, že podobný postup nastane i na obchvatu Znojma.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
já bych podobný postup zvolil rád také na D49 a D55
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Tak tak. Na D55 se dělá technická studie na 4-pruh a vypadá to, že pak bude snaha taktéž o DUSP.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Arame a nezapomenout na středočeskou D3 a D0 - tam všude stejný postup - jinak se jich nedožijeme o D/S 43 ani nemluvě ... konec OT
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...