D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Díky za odkaz. No, po přelouskání té úřední hatmatilky mě přijde, že nějaká naděje opravdu ještě je. Skoro bych řekl, že krajský soud Ostrava si s tím opravdu moc práce nedal a dost svou práci odbyl, což však nemusí hned znamenat, že by konečné rozhodnutí vypadalo opačně (tj. ve prospěch ŘSD a KÚ). Ovšem mohlo by:
Smutné je především to, že jak původní žaloba, tak proto i kasační stížnosti se nesou v duchu naprostých formalit v celé věci. Pokud je tvrzení krajského úřadu pravdivé, tj. o stížnostech/námitkách rakouského spolku bylo rozhodnuto v rámci jiného stěžovatele, protože ty námitky byly do písmene stejné,(kdo by to byl čekal ) je to dle mě dost silný argument pro zamítnutí žaloby spolku VIRUS. Pokud je pravda, že spolek nepodal žádost, aby byl účastníkem řízení (podle zákona automaticky není), nechápu, jak mohl KS v Ostravě rozhodnout tak, jak rozhodl .. Ještě uvidíme jak tohle dopadne. Každopádně bych na místě ŘSD minimálně provedl ty plány na sjednocení všech úseků od NM k hranici, vyjma obchvatu Mikulova, kdyby to náhodou šlo ještě protlačit. Ovšem i kdyby ano, tak podobné kolečko bude u stavebního řízení .. a kdy se tedy reálně dá vůbec začít ? Ne dříve jak někdy na začátku 2022, to už možná dává smysl to všechno hodit do jednoho záměru.Pochybení krajského soudu spočívající v nevyrozumění stěžovatele b) (ŘSD) jako osoby zúčastněné na řízení proto v tomto případě představuje takovou vadu, která mohla mít vliv na zákonnost napadeného rozhodnutí.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Když to půjde optimálně, tak zahájení za 2 1/2 roku až 3 roky. V optimálním případě. Tak to bude ještě doba...
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Bude vlastně v místech bývalé celnice nějaká odpočívka či alespoň pořádné odstavné parkoviště pro kamiony? Nebo s tím se počítá ještě před Mikulovem? Nebo je nějaká dohoda s rakouskou stranou, že společná odstavná plocha bude za hranicí na jejich území, v místech toho stávajícího parkoviště?
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Podle vizualizace https://www.youtube.com/watch?v=oe8OSX0KPyc tam má být jen kontrolní plocha pro policii a celníky.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Taky mě to mohlo napadnout, podívat se na vizualizaci... Ovšem odpověď, kterou v ní nalézáme, není zrovna povzbudivá... Snad se tedy můžeme spolehnout na domluvu s rakouskou stranou. Nebo se spolehnout na rakouskou stranu... Jen tak mimochodem, jaké byly racionální argumenty pro ponechání pár set metrů hraničního úseku jako samostatné stavby?
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Mimochodem jsem jsi až teď všiml toho kousku II/414 za múk Mikulov. Upřímně, když vidím některé přeložky v rámci výstavby dálnic, tak ponechání tohoto stavu je pro mě fakt nepochopitelné. Zvlášť když v ZÚR JMK žádná navazující přeložka není...
- Přílohy
-
- 20201227_111914.jpg (152.58 KiB) Zobrazeno 8394 x
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Bylo to určitě zneplatnění ZUR JMK soudem a tudíž vyjmutí obchvatu Mikulova z původní stavby, protože na ten jediný mohla příprava pokračovat i bez platných ZUR ¨michal píše:Taky mě to mohlo napadnout, podívat se na vizualizaci... Ovšem odpověď, kterou v ní nalézáme, není zrovna povzbudivá... Snad se tedy můžeme spolehnout na domluvu s rakouskou stranou. Nebo se spolehnout na rakouskou stranu... Jen tak mimochodem, jaké byly racionální argumenty pro ponechání pár set metrů hraničního úseku jako samostatné stavby?
A jinak za mě osobně, by mohla ještě nějaká malá odpočívka vzniknout někde u Mikulova, u hranic nebo alespoň někde kolem Bavor. Každopádně je v plánu velká odpočívka Smolín u Pohořelic, myslím, že to by mohlo pro kamiony na D52 stačit
-
- Příspěvky: 128
- Registrován: 11.10.2019 15:58:00
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Dálnice na Vídeň povede přes Nové Mlýny na pilířích vedle stávajícího mostu
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/dalnic ... pravy_mos1
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/dalnic ... pravy_mos1
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Dražší řešení, které navíc není v souladu s EIA. Koho taková blbost napadla, co na brběnském ŘSD hulí za matroš?
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
To skoro vypadá jako sabotáž, rakouský spolek se asi infiltroval pod záminkou přeshraniční odborné spolupráce...
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
no pokud ŘSD požádá o vydání aktualizovaného stanoviska EIA, aby mohli něco takového postavit, tak je stoprocentně jisté, že Patrik to požene pomalu až do nebes ... tohle NIKDY nemůže projít ... a sloučené územní a stav. řízení je na tom všem, jediné správné řešení ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Já bych se snad i přimlouval, aby se udělala i nová EIA. To by teoreticky mohlo běžet zároveň, v minulosti to tak už u něčeho bylo. Obávám se, že jestli je v rozporu s nynější EIA, tak je příprava takové stavby házení hrachu na zeď ..
Nicméně, osobně jsem rád, že nevyhrála varianta s přisypáním hráze, k té by byl ze strany ekoteroristů ještě větší odpor. Spíš mě ale udivuje a poprosím znalejší o komentář, jestli by takové řešení nebylo technicky možné, nebo bylo dražší nebo něco, ale proč se nejde cestou že se postaví 2-4 pilíře a postaví se most zavěšený Myslím, že takové řešení by mělo ještě menší odpor od Patrika. (A mě osobně by se více líbilo ).
Nicméně, osobně jsem rád, že nevyhrála varianta s přisypáním hráze, k té by byl ze strany ekoteroristů ještě větší odpor. Spíš mě ale udivuje a poprosím znalejší o komentář, jestli by takové řešení nebylo technicky možné, nebo bylo dražší nebo něco, ale proč se nejde cestou že se postaví 2-4 pilíře a postaví se most zavěšený Myslím, že takové řešení by mělo ještě menší odpor od Patrika. (A mě osobně by se více líbilo ).
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
2,5 km dlouhá estakáda. Chudádi v ubytování u Pasohlávek, budou mít dálnici pod okny.
Přitom stačí jen posunout PR Věstonická nádrž o nějakých 12 metrů. V podstatě se ani nemusí přisypávat do vody a lze pravý pás postavit. Doprovodka je zde zbytečná, D1 také často nemá doprovodku a uzavřený most prokázal, že objízdné trasy existují.
Přitom stačí jen posunout PR Věstonická nádrž o nějakých 12 metrů. V podstatě se ani nemusí přisypávat do vody a lze pravý pás postavit. Doprovodka je zde zbytečná, D1 také často nemá doprovodku a uzavřený most prokázal, že objízdné trasy existují.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Nevýhody přisypání do horní hráze jsou:
- problém s umístěním doprovodné silnice a cyklostezky
- problém s odvodněním 0 % podélný spád, uprostřed by vycházel násep výšky cca 10m, pokud si dobře pamatuji
- problém s obsluhou přelivného objektu byl by v SDP
- zmenšení retenčního objemu
- stabilita násypového tělesa.
Nevýhody estakády:
- fragmentace vodní hladiny
- větší zásah do krajinného rázu
Dle EIA 2005 je souhlasné stanovisko na přisypání do střední nádrže, tj. do chráněné oblasti Natura 2000, což je v současnosti neprojednatelné.
- problém s umístěním doprovodné silnice a cyklostezky
- problém s odvodněním 0 % podélný spád, uprostřed by vycházel násep výšky cca 10m, pokud si dobře pamatuji
- problém s obsluhou přelivného objektu byl by v SDP
- zmenšení retenčního objemu
- stabilita násypového tělesa.
Nevýhody estakády:
- fragmentace vodní hladiny
- větší zásah do krajinného rázu
Dle EIA 2005 je souhlasné stanovisko na přisypání do střední nádrže, tj. do chráněné oblasti Natura 2000, což je v současnosti neprojednatelné.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
od 13. ledna 2021 začal Krajský soud v Ostravě znovu projednávat spr. žaloby proti ÚR Na 5206.1 obchvat Mikulova začátkem března očekávám nový rozsudek, ale může to být i dříve ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Aby nakonec nebyl stát donucen postavit tam tunel.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Estakáda má být vysoko nad hladinou, její vedení sedm metrů od hotelu Thermal je špatně. Byl by to velký zásah do krajiny, do jejích panoramat. Úplně by se pak změnil pohled na Pálavu.
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek ... .seznam.cz
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek ... .seznam.cz
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Já bych z toho vypíchl asi spíš toto: "Devatenáct let jsem byl zastáncem stavby dálnice. Teď budu muset fandit aktivistům,“ říká majitel Hotelu Termal v Pasohlávkách. Jako by už teď nebylo dost odpůrců, je potřeba rekrutovat další. Fakt sabotáž...
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Těch aktivistů, kteří rozhodně estakádu budou považovat za lepší řešení než přisypání hráze. Měl by si v tom udělat jasno.„Devatenáct let jsem byl zastáncem stavby dálnice. Teď budu muset fandit aktivistům,“ říká majitel Hotelu Termal v Pasohlávkách na Brněnsku František Vašíček.
Ach bože, to jsou kecy. Místo kopce v dálce neuvidí jeho spodní část, tam bude estakáda, a uvidí tak jen 2/3 toho kopce v dálce. Jaká panoramata asi od vody uvidí proboha.„Estakáda má být vysoko nad hladinou, její vedení sedm metrů od hotelu Thermal je špatně. Byl by to velký zásah do krajiny, do jejích panoramat. Úplně by se pak změnil pohled na Pálavu. Návštěvníci z kempu, z chystaných lázní by pak neviděli dominantu krajiny, ale jen silniční most. Úplně jsme neposvětili ten návrh a dali k tomu připomínky. Chceme, ať zkusí vymyslet trochu jiné řešení. Myslím, že by ta estakáda mohla být nižší,“ uvedla starostka.
Jestli budou proti zrovna Pasohlávky, tak navrhuji předložit jim alternativu
Za mě postavit něco takového jen ať se kochají
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Stejně se bude dělat nová EIA, takže snad se v ní vybere a my se konečně za 10-15 let dočkáme dálnice i přes nádrže.michal píše:Já bych z toho vypíchl asi spíš toto: "Devatenáct let jsem byl zastáncem stavby dálnice. Teď budu muset fandit aktivistům,“ říká majitel Hotelu Termal v Pasohlávkách. Jako by už teď nebylo dost odpůrců, je potřeba rekrutovat další. Fakt sabotáž...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Jestli budou proti zrovna Pasohlávky, tak navrhuji předložit jim alternativu
No právě přes to úzké hrdlo horní nádrže už to nikdy udělat nepůjde. Od 90. let tu postupně vznikl rekreační areál a nedávno se celá louka za dotace přeměnila v připravenou lokalitu pro výstavbu. Jsou tu komunikace, cyklostezky, dokonce i kruhový objezd uprostřed ničeho.
Ale šlo by v této trase vést tunel.
Hoteliérovi se nedivím. Jedu na rekreaci, abych koukal na vodu a Pálavu. Ne na dálniční estakádu, která bude v noci slyšet. Tedy záleží také na tom, jestli ten hotel stavěl v době, kdy bylo jasné, že ta dálnice tudy povede.
No právě přes to úzké hrdlo horní nádrže už to nikdy udělat nepůjde. Od 90. let tu postupně vznikl rekreační areál a nedávno se celá louka za dotace přeměnila v připravenou lokalitu pro výstavbu. Jsou tu komunikace, cyklostezky, dokonce i kruhový objezd uprostřed ničeho.
Ale šlo by v této trase vést tunel.
Hoteliérovi se nedivím. Jedu na rekreaci, abych koukal na vodu a Pálavu. Ne na dálniční estakádu, která bude v noci slyšet. Tedy záleží také na tom, jestli ten hotel stavěl v době, kdy bylo jasné, že ta dálnice tudy povede.
Naposledy upravil(a) Honey72 dne 28.1.2021 18:02:49, celkem upraveno 1 x.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Ano je alternativa buď zachování doprovodné silnice v současné stopě anebo vedení po současných silnicích III. třídy, tj. přes. Pasohlávky.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Doprovodnou komunikaci ve stopě stávající I/52 bych s lehkou hercnou obětoval a možná i cyklostezku - kdo by cjtěl dýchat ozón z dálnice?