D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Ještě mě tak při obědě napadlo, že by vlastně mohlo ŘSD pořádně prověřit ty intenzity na celém novém koridoru D11-D35-S73-D52. Třeba pak těm chytrákům na MD dojde, že schválili nesmysl na severní části S73. Řekl bych, že těm nedochází ani to, že tady něco takového vůbec vznikne... ti se na severní část S73 dívají jako na spojku Boskovic, Jevíčka a Třebové. Pardon za menší OT.
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
OT to vůbec není. Do toho výčtu bych zahrnul taky intenzity na D1 kolem Brna. Největší momentální problém je mezi exity 189 a 202. Část frekvence odbočuje na D52. Kdyby byla JZT, odbočí už před exitem 189 a na D52 se napojí někde u Syrovic. Vznikl by tak dálniční trojúhelník, kdy by se při problému na jedné jeho straně daly pro objezd použít zbývající dvě. Z tohoto pohledu je JZT možná důležitější než D43 z Veselky do Kuřimi.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
JZT mi taky vychází jako zásadní kousek do té skládačky, bohužel se nedostala do ZÚR, takže realizace je v nedohlednu. Místo toho asi budeme mít na D1 kolektory mezi S73 a exitem 194 nebo 196, tzn. 4+4 pruhy, to bude masakr. U Prahy vidíme, že i správná jízda v 3+3 je pro osobní dopravu problém.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Ano, různorodost středových svodidel na D1 je fakt nepochopitelná. Jinak zpět k tématu. Že se dělá nová EIA na celý úsek jsem přehlédl. Nezbývá než doufat, že to tím pádem spadá pod nový zákon, který dává na realizaci snad podstatně větší šanci. Každopádně jestli se bude za 10 let alespoň už stavět, bude to podle mě velký zázrak.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
I zahájení v roce 2025 bude úspěch
Po dálnici až k Jadranu? Nejdříve v roce 2030, tvrdí šéf ŘSD
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/doma ... rsd-209581
Po dálnici až k Jadranu? Nejdříve v roce 2030, tvrdí šéf ŘSD
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/doma ... rsd-209581
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Nemyslel náhodou spíš až 2035...?
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
OT ...a nedá se k jadranu dostat po dálnici náhodou už teď např přes Bratislavu?
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
No tak to raději budu objíždět Mikulov přes Břeclav, než trčet v zácpě na A4 někde u Fischamendu...
OT o nehodě na D5 a svodidlech přesunuto sem. Jirka L.
OT o nehodě na D5 a svodidlech přesunuto sem. Jirka L.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
No, já to letos po tom zmetku D52 projedu, abych nevyšel z D1 cviku, ač jsem jezdil raději přes Horní Rakousy. Zadluženost, kam se podíváš. Dodělání nebude podle plánu. Nejsou tintily a hned tak nebudou s tou sankční politikou.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Přes Bratislavu se to objet dá, ale proč kupovat zbytečně další dálniční známku?
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Protože čas jsou peníze? Nevím, jak vám, ale mně prostě D2 strašně pomalu utíká. A kdybych k tomu přidal A6, A4 a S1, asi bych do toho Chorvatska musel jet přes den, protože v noci by to byl už úplný děs... V tomhle je obrovská výhoda trasy přes Mikulov - díky velkému počtu různých křižovatek na relativně krátkém úseku to utíká celkem rychle. Výjimkou byl teda rok 2020 s opravou mostu přes přehradu...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Copak my. Nejvíce si stěžují Poláci, kteří se do Chorvatska jinak než přes nás nedostanou. Pokud mají štěstí a jejich trasa vede přes Ostravu, mají napůl vyhráno. Ti co jedou od Wroclawi, Poznaně, jsou chudáci. Ale remcat moc nemohou, protože ani oni k českým hranicím to stále nemají hotové.
Každopádně, vždy když se někde v Polsku bavím o dálnicích, tak slyším, proč máme tak klikaté a úzké dálnice Myšlena je samozřejmě D46.
Každopádně, vždy když se někde v Polsku bavím o dálnicích, tak slyším, proč máme tak klikaté a úzké dálnice Myšlena je samozřejmě D46.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Měl jsem nedávno tu čest vyzkoušet PR1binu a beru naši D46 na milost... Ale abych nebyl OT. Ohledně těch připomínek k D52 jsem opravdu zvědavý na to, jestli se někdo důkladně zaměří na význam D52 v rámci celé naší dálniční sítě a vyjde z toho, že D43 musí být komplet dálnice a u Brna to chce i Jihozápadní tangentu, nebo se to bude někdo snažit ošulit se slovy jihovýchodní tangenta to řeší dostatečně...
OT k JZT přesunuto sem. PS: kdyby někdo viděl přímo vlákno o JZT, dejte vědět, ale nějak jsem ho nenašel. Jirka L.
OT k JZT přesunuto sem. PS: kdyby někdo viděl přímo vlákno o JZT, dejte vědět, ale nějak jsem ho nenašel. Jirka L.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Včera jsem se rozhodl vyzkoušet tu kolonu do Mikulova, která stála už na obchvatu Drasenhofenu. Nebyl jsem teda úplně hrdina, takže jsem to vzal v klidu a předpisově přes Drasenhofen. Na staré před kruháčem nikdo, takže jsem se rovnou zařadil. Od tohoto kruháče ke kruháči u Billy to bylo celkem 11 minut. Nevím, jestli to jde jindy lépe a jindy hůř, bylo už po šesté, takže možná to bylo rychlejší, protože nebyl takový provoz po Mikulově. Ale tohle se objíždět nevyplatí, pokud člověk chce jet i na objížďce plné cyklistů nejen předpisově, ale hlavně bezpečně. Ale zahlédl jsem i borce s CZ i PL, kteří to na rakouské straně valili fakt přísně po souběžné polňačce směrem k celnici
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Zveřejněn závěr zjišťovacího řízení EIA pro celý chybějící úsek D52. Záměr bude posuzován.
V rychlosti jsem to prolétl, tak sem dám krátký výcuc z toho, čeho jsem si všiml a co mě zaujalo.
Zajímavý je např. požadavek MŽP prověřit možnost neprovedení záměru a využití dálnice D2 (zřejmě na základě nesouhlasu některých spolků a osob s celým záměrem). Dál MŽP požaduje v rámci modelů zohlednit intenzity po propojení v síti TEN-T (Rakousko-D52-D1-D43(Sic!)-D35-D11-Polsko) a vliv na obyvatele Brna a okolí.
V odůvodnění se pak píše, že v rámci úseku 5205 jsou obě varianty (násyp / estakáda pře VN Nové Mlýny) z hlediska vlivů na životní prostředí srovnatelné. Vyhodnocovány budou obě.
Z připomínek např.:
-Obec Pasohlávky požaduje, aby z dokumentace EIA bylo vypuštěno posuzování var. B - estakáda a avizuje, že pro tuto variantu nevydá v dalších stupních řízení souhlasné stanovisko.
-Město Pohořelice žádá posouzení další varianty přechodu Novomlýnských nádrží, která by byla řešena např. umístěním komunikace do podzemního tubusu. S variantou B - estakáda nesouhlasí.
-Spolek Občanské sdružení Dolní Dunajovice navrhuje těleso dálnice zahloubit do terénu v úseku Bavory - Spálená hospoda.
-S variantou B nesouhlasí poměrně dost dalších osob/firem, které zasílaly připomínky.
V rychlosti jsem to prolétl, tak sem dám krátký výcuc z toho, čeho jsem si všiml a co mě zaujalo.
Zajímavý je např. požadavek MŽP prověřit možnost neprovedení záměru a využití dálnice D2 (zřejmě na základě nesouhlasu některých spolků a osob s celým záměrem). Dál MŽP požaduje v rámci modelů zohlednit intenzity po propojení v síti TEN-T (Rakousko-D52-D1-D43(Sic!)-D35-D11-Polsko) a vliv na obyvatele Brna a okolí.
V odůvodnění se pak píše, že v rámci úseku 5205 jsou obě varianty (násyp / estakáda pře VN Nové Mlýny) z hlediska vlivů na životní prostředí srovnatelné. Vyhodnocovány budou obě.
Z připomínek např.:
-Obec Pasohlávky požaduje, aby z dokumentace EIA bylo vypuštěno posuzování var. B - estakáda a avizuje, že pro tuto variantu nevydá v dalších stupních řízení souhlasné stanovisko.
-Město Pohořelice žádá posouzení další varianty přechodu Novomlýnských nádrží, která by byla řešena např. umístěním komunikace do podzemního tubusu. S variantou B - estakáda nesouhlasí.
-Spolek Občanské sdružení Dolní Dunajovice navrhuje těleso dálnice zahloubit do terénu v úseku Bavory - Spálená hospoda.
-S variantou B nesouhlasí poměrně dost dalších osob/firem, které zasílaly připomínky.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
S těmi nesouhlasy není divu. Celá D52 s přechodem Novomlýnských nádrží je od začátku nesmysl. MŽP se drží patrně snadnějšího průchodu u Břeclavi. Když už D52, tak trasování okolo Novomlýnských nádrží západně. Přechod Dyje západně od Brodu, jižně od něj mezi kopci mimo vinice k jihu, severně od Dobrého Pole a Březí podél současné 414. Připojení západně Mikulova s viaduktem nad tratí. Nechápu, proč se tak netrasovalo od začátku nebo se nepřetrasovalo od okamžiku očekávaných výhrad k přechodu Novomlýnských nádrží. Zanedbatelné prodloužení a kratší přechod Dyje představuje spíš zlevnění stavby. Vše se dá ještě napravit při tolika oprávněných výhradách k aktuálnímu trasování.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Ještě dodatek, nejsem místní, takže vím pouze o místní geologii a morfologii terénu, nikoli o místních stezkách a klidových zónách.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Pjezeku, horší je, že již existuje schválený plán rozvoje Jihomoravského kraje...
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
To se posuzovalo v minulé EIA.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
pjezej164: Ten ľahší priechod u Břeclavi je ten, pre ktorý ešte Břeclav stále nemá anilen obchvat?
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Ne, to je ten, který nemá odpovídající navazující komunikaci na rakouské straně ani ve výhledu a na té české vede přes Valtice a Lednicko-valtický areál bez možnosti přeložek do Mikulova, kde je napojení na rakouskou dálniční síť... Samozřejmě spíš takto...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
D52 má prostě odvěkou smůlu. Nejdřív jí Němci nestačí dobudovat. Poté ji soudruzi nechají zarůst, protože do nepřátelské Vídně se jezdit nebude, natož po dálnici. Pak soudruzi vybudují namísto vzácné nivy soustavu přehrad a trasu již opět plánováné dálnice (rychlostní silnice) odkloní k Laa an der Thaya. Samozřejmě se stavbou nespěchají, takže po revoluci nám Rakušáci vzkážou něco ve stylu Bílý Tesák a to samé o variantě kolem Břeclavi. Přehrada je váš problém, napojíme se na Česko u Mikulova a basta. Po revoluci se bohužel opět otálí, mění se vlády a úsporná opatření. Mezitím vystrčil růžky kdejaký drzý vodník z Tetčic a úřednictvo Jihomoravského kraje zase není schopné vydat územní plán. A k tomu všemu se neustále dokola posuzují pořád ty stejné a již jednou zamítnuté varianty. Nakonec stejně zbude jedna jediná, tunel pod vodou.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Honey, ale s tunely pod vodou už zkušenosti sbíráme. Začínáme pro začátek s tunelem pod potokem...
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
MŽP je prolezlé skalními ekoaktivisty, takže jejich požadavek na posouzení přes Břeclav není vůbec překvapivý. Bez ohledu na ZÚR JMK. Logika a rozum se z MŽP už dávno vytratila, tam už zbyla jenom ideologie.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Posuzovat v této chvíli, jestli není lepší využít D2 a vést to k Rakousku od D55 je IMHO naprosto mimo. Neříkám, že to nedává dopravně smysl. Velká nevýhoda je ale zásah lednicko-valtického areálu. Ale je to úplně mimo především v situaci, kdy sousední země má dálnici dotaženou prakticky k hranicím podle staré dohody. Tak se to mělo posuzovat dříve. Bylo to posouzeno a proto vybráno toto trasování a proto pak podepsáno s Rakouskem. Za mě je tohle akorát na oko ústupek MŽP těm ekoteroristům, protože nemají na MŽP koule říct, že to bylo posouzeno dříve a basta. A s tím, jak někdo nemá koule a radši to hodí na jinou část "státu" .. to je prosím problém posledních 10 let v přípravě všech dálnic. Proto to všechno taky tak trvá, protože se skoro každá část bojí rozhodnout a vzít odpovědnost na sebe.
Vymýšlet nesmysly s tunelem pod vodou považuju už za úplnou frašku a pohádku. Vždyť už tam ta silnice a ten provoz stejně je teď. Jen se to dosype, aby tam bylo místo dvou pruhů čtyři nebo šest (4+2).
Vymýšlet nesmysly s tunelem pod vodou považuju už za úplnou frašku a pohádku. Vždyť už tam ta silnice a ten provoz stejně je teď. Jen se to dosype, aby tam bylo místo dvou pruhů čtyři nebo šest (4+2).