D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Honey, já to samozřejmě myslel jako nadsázku tu alternativu.
Jinak toho hoteliéra sice trochu chápu (na rozdíl od paní starostky Pasohlávek), ale "doteď byl pro dálnici" a teď (v případě estakády) bude proti ní, to mě připadá jako docela chucpe. To je opravdu diametrální rozdíl v hluku, když ta doprava jede po estakádě než po hrázi ? Bude o pár metrů výš, to ano, ale že by se poté stal hotel nenavštěvovaným .. vysoce pochybuji, že by stavba estakády měla vliv na budoucí poptávku v hotelu. Tato lokalita naopak potřebuje dotáhnout tam dálnici z obou stran co nejdříve. Pokud nechce u hotelu hluk vůbec, tak bych to chápal, třeba se v době stavby hotelu uvažovalo o vedení dálnice tím úzkým hrdlem nádrže, ale to by měl být proti dálnici tak jako tak. Ne nyní, kdy se dá do variant estakáda.
Tak jako tak, je za mě jedině dobře (a ono by to možná ani jinak nešlo), že se půjde do nové EIA a ta to všechno prověří a vybere a Patrik, kdejaký ekoterorista a i okolí samotné dálnice se bude moci vyjádřit. Pevně věřím, že v procesu EIA už naposledy.
A jinak alternativy budou podle všeho asi dvě - buď hráz a bez doprovodky nebo estakáda a se zachováním I/52 jako doprovodky. Pochybuji, že vznikne varianta přisypat k hrázi komplet těleso sólo pro dálnici. Jediné štěstí, že zde ta dálnice nehoří tak jako některé jiné zablokované úseky.
Jinak já osobně jsem fandou spíše varianty estakády se zachováním doprovodky. Mělo by to mít i hladší průchod přes ekoteroristy a obce by měly být naopak spokojenější.
Jinak toho hoteliéra sice trochu chápu (na rozdíl od paní starostky Pasohlávek), ale "doteď byl pro dálnici" a teď (v případě estakády) bude proti ní, to mě připadá jako docela chucpe. To je opravdu diametrální rozdíl v hluku, když ta doprava jede po estakádě než po hrázi ? Bude o pár metrů výš, to ano, ale že by se poté stal hotel nenavštěvovaným .. vysoce pochybuji, že by stavba estakády měla vliv na budoucí poptávku v hotelu. Tato lokalita naopak potřebuje dotáhnout tam dálnici z obou stran co nejdříve. Pokud nechce u hotelu hluk vůbec, tak bych to chápal, třeba se v době stavby hotelu uvažovalo o vedení dálnice tím úzkým hrdlem nádrže, ale to by měl být proti dálnici tak jako tak. Ne nyní, kdy se dá do variant estakáda.
Tak jako tak, je za mě jedině dobře (a ono by to možná ani jinak nešlo), že se půjde do nové EIA a ta to všechno prověří a vybere a Patrik, kdejaký ekoterorista a i okolí samotné dálnice se bude moci vyjádřit. Pevně věřím, že v procesu EIA už naposledy.
A jinak alternativy budou podle všeho asi dvě - buď hráz a bez doprovodky nebo estakáda a se zachováním I/52 jako doprovodky. Pochybuji, že vznikne varianta přisypat k hrázi komplet těleso sólo pro dálnici. Jediné štěstí, že zde ta dálnice nehoří tak jako některé jiné zablokované úseky.
Jinak já osobně jsem fandou spíše varianty estakády se zachováním doprovodky. Mělo by to mít i hladší průchod přes ekoteroristy a obce by měly být naopak spokojenější.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Ten hoteliér mluví o tom, že byl pro dálnici, která měla být vedena za stávající silnicí. A teď ji má mít sedm metrů či kolik vedle hotelu na estakádě. To jako důvod pro změnu postoje vidím. A co se týče té cyklostezky. Primárně ji chápejte jako cestu přes vodu, ne vyhlídkovou trasu. Proto tam budou lidé chtít jezdit, i kdyby tam byla dálnice. Jezdí tam totiž s détmi i teď po té státovce. Protože to prostě je cesta přes vodu, která je pěkně velká...
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Za jakou silnicí ? Dálnice měla přece vést tam, kde současná silnice, ne ? Podle letáku se i mírně přiblížit. Pokud se tedy estakáda ještě více přiblíží samotnému hotelu, pak ano, už chápu a uznávám změnu postoje také. Nicméně se obávám, že pokud má zůstat doprovodka (což bude pro obce podmínka č.1), tak jedině estakáda. A obce považuji za ty první, kterých se ptát "co chtějí". Poté hotel, poté ekoteroristé... oprava ekologové a ekoteroristů se neptat vůbec na nic.
S tou cyklostezkou souhlas, nějak přejet nádrže prostě musí být umožněno. Je to celoevropská cyklostezka.
S tou cyklostezkou souhlas, nějak přejet nádrže prostě musí být umožněno. Je to celoevropská cyklostezka.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
A hlavně jet na okolo je na dlouho.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Našel jsem tuhle starou vizualizaci. Oproti novému návrhu určitě rozdíl pro pana hoteliéra.
- Přílohy
-
- Screenshot_20210128-220052_Samsung Internet.jpg (107.88 KiB) Zobrazeno 10556 x
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Já bych to vyřešil tak, že by se přistavěl pás východně od současné silnice. Většinu trasy by nebylo nutné ani nic přisypávat. PR střední nádrže o těch pár metrů zmenšit.
Doprovodnou komunikaci vést silnicemi kudy vedla doprava, když se opravoval most. Pokud si obce myslí, že v případě problémů na dálnici by měli ucpané obce, tak udělat nějaké jednoduché obchvaty obcí.
Doprovodnou komunikaci vést silnicemi kudy vedla doprava, když se opravoval most. Pokud si obce myslí, že v případě problémů na dálnici by měli ucpané obce, tak udělat nějaké jednoduché obchvaty obcí.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Já bych klidně zkousl i nějakou výjimku z normy a S 20,5 v úseku přes vodu než sledovat, jak se ta dálnice nikdy nepostaví, protože dovést ty úseky z obou stran k nádrži se prostě nemůže zadařit.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Pokud jsem to pochopil správně, tak by estakáda měla vést nějak takto ne? https://mapy.cz/s/bujopudabotheodor less píše:Estakáda má být vysoko nad hladinou, její vedení sedm metrů od hotelu Thermal je špatně. Byl by to velký zásah do krajiny, do jejích panoramat. Úplně by se pak změnil pohled na Pálavu.
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek ... .seznam.cz
Proč se nedá vést "nad" současnou silnicí třeba takto? https://mapy.cz/s/pekedeheha
Kvůli poloměru?
Zůstala by zachována doprovodka, jen by vedle ní přibyly sloupy. Vznikla by "krytá" doprovodka i cyklostezka
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Naprostý souhlas. Argument neprůjezdnosti dálnice je mimo. Kolikrát v roce se stane, aby byl nějaký úsek dálnice neprůjezdný? 1x nebo ani jednou V zimě tam sníh skoro neznají. A pokud by byl na D52 v daném úseku nějaký problém, tak to vezmu radši přes Věstonice na D2.Anonym píše:Já bych to vyřešil tak, že by se přistavěl pás východně od současné silnice. Většinu trasy by nebylo nutné ani nic přisypávat. PR střední nádrže o těch pár metrů zmenšit.
Doprovodnou komunikaci vést silnicemi kudy vedla doprava, když se opravoval most. Pokud si obce myslí, že v případě problémů na dálnici by měli ucpané obce, tak udělat nějaké jednoduché obchvaty obcí.
Pro cyklisty, kteří nebudou chtít šlapat, by mohl fungovat přívoz. Třeba na Lipně to hezky funguje a mají to i jako atrakci.
EDIT: A co se týče aktivistů, tak ti sice "preferují" estakádu, ale jakmile by se schválila, tak budou nově preferovat hráz. Jako byste je neznali.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
To už je skoro na anketu. Kdyby někdo vypsal kurzy, tak si snad vsadím stovku, že se budou 10 let hádat a soudit a pak se postaví tunel pod nádrží. Má max 4m hloubky, tak by si mohli zoopakovat akci z Holešovic se suchým dokem, akorát zde by byl tubus cca 7x delší.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
To určitě může, ale je nesmysl zrušit tu trasu se slovy "můžete jen přívozem, nebo to celé objet, od teď tady půjde středem rekreační oblasti už jen dálnice". Nápad s estakádou mi přijde jak z jiného světa.Anonym píše:Pro cyklisty, kteří nebudou chtít šlapat, by mohl fungovat přívoz. Třeba na Lipně to hezky funguje a mají to i jako atrakci.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Tu trasu přece nikdo rušit nemusí a může být právě přívozem zachována. Viz. to mnou zmíněné Lipno:michal píše:To určitě může, ale je nesmysl zrušit tu trasu se slovy "můžete jen přívozem, nebo to celé objet, od teď tady půjde středem rekreační oblasti už jen dálnice". Nápad s estakádou mi přijde jak z jiného světa.Anonym píše:Pro cyklisty, kteří nebudou chtít šlapat, by mohl fungovat přívoz. Třeba na Lipně to hezky funguje a mají to i jako atrakci.
https://www.lipno.cz/volny-cas/cyklisti ... kuv-hradek
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
I vedle dálnice může vést cyklostezka.Paul1 píše:Tu trasu přece nikdo rušit nemusí a může být právě přívozem zachována. Viz. to mnou zmíněné Lipno:michal píše:To určitě může, ale je nesmysl zrušit tu trasu se slovy "můžete jen přívozem, nebo to celé objet, od teď tady půjde středem rekreační oblasti už jen dálnice". Nápad s estakádou mi přijde jak z jiného světa.Anonym píše:Pro cyklisty, kteří nebudou chtít šlapat, by mohl fungovat přívoz. Třeba na Lipně to hezky funguje a mají to i jako atrakci.
https://www.lipno.cz/volny-cas/cyklisti ... kuv-hradek
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Tam mají být ty slavné čínské lázně (článek 2015: https://www.idnes.cz/brno/zpravy/pasohl ... -zpravy_tr, článek 2020: https://brno.rozhlas.cz/lazne-v-pasohla ... si-8228790).Honey72 píše:No právě přes to úzké hrdlo horní nádrže už to nikdy udělat nepůjde. Od 90. let tu postupně vznikl rekreační areál a nedávno se celá louka za dotace přeměnila v připravenou lokalitu pro výstavbu. Jsou tu komunikace, cyklostezky, dokonce i kruhový objezd uprostřed ničeho.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Pokud tam mají být čínské lázně, tak to ať tam klidně tu estakádu postaví
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Vím, že je to vtip, nicméně ty lázně jsou na jiném místě
Jako, ideální řešení je asi jasné - přisypání hráze a zároveň zachování doprovodky. Pokud je tahle varianta ve hře, tak jsem pro tuhle. Myslel jsem, že doprovodka jde pouze ve variantě s estakádou .. Pro estakádu jsem byl také proto, že to je schůdnější varianta pro Patrika a spol. Pokud to někomu vyloženě zhorší podmínky okolo dálnice oproti první variantě, tak samozřejmě s*at na ekoteroristy.
Jako, ideální řešení je asi jasné - přisypání hráze a zároveň zachování doprovodky. Pokud je tahle varianta ve hře, tak jsem pro tuhle. Myslel jsem, že doprovodka jde pouze ve variantě s estakádou .. Pro estakádu jsem byl také proto, že to je schůdnější varianta pro Patrika a spol. Pokud to někomu vyloženě zhorší podmínky okolo dálnice oproti první variantě, tak samozřejmě s*at na ekoteroristy.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Cyklistům bych postavil stezku na pontonech přes ostrov Když už je část trasy zakreslena v mapách Se asi musí turisté divit, když dojedou podle mapy ke břehu a cesta nikde
https://www.google.cz/maps/@48.8972642, ... !1e3?hl=cs
https://www.google.cz/maps/@48.8972642, ... !1e3?hl=cs
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Už je to tam asi nějakou dobu, nicméně v letácích na stavby od nádrží k hranicím s Rakouskem (včetně obchvatu Mikulova) je tohle:
U staveb 5204 se očekává vydání UR v 2.čtvrtletí 2021.
EIA na celou D52 zatím pořád NEPRODLOUŽENA.
Tohle chválím a beru. Co neberu, jsou termíny .. u všech staveb 2024-2027 .. to se po****i, ne ? Vyjma nádrží, ty jsou 2026-2029.V rámci dalšího postupu je předpokladem využití vysoké připravenosti dokumentace pro povolení stavby formou žádosti o společné povolení na všech úsecích mezi Novomlýnskou nádrží a státní hranicí s AT. Vše ve vazbě na aktuální vývoj soudních sporů nad podkladovými rozhodnutími a vydaným ÚR.
U staveb 5204 se očekává vydání UR v 2.čtvrtletí 2021.
EIA na celou D52 zatím pořád NEPRODLOUŽENA.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Dokumentární promo video z rekonstrukce mostu na hrázi:
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
nevím, jestli jsem sem dával rozsudek Krajského soudu v Ově ze dne 28. 1. 2021 ohledně 5206
http://nssoud.cz/files/EVIDENCNI_LIST/2 ... vedeno.pdf
proti rozsudku byla podána kasační stížnost k NSS, a 3. března odeslal Krajský soud v Ově spis na NSS k vyřízení
http://nssoud.cz/files/EVIDENCNI_LIST/2 ... vedeno.pdf
proti rozsudku byla podána kasační stížnost k NSS, a 3. března odeslal Krajský soud v Ově spis na NSS k vyřízení
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Část trasy by se měla připravovat nově jako celek, viz tweet Havlíčka: A co se týká D52, ŘSD rozhodlo o spojení 4 úseků stavby od Novomlýnských nádrží až po státní hranici do jednoho celku, což zrychlí přípravu. Na všechny tyto úseky už má dokumentaci pro stavební povolení.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Chlapi, má vůbec D52 šanci na zahájení realizace někdy do roku 2026, když ve všech letácích je pořád tohle ?
Začínám si říkat, jestli je D52 vůbec ještě součástí plánů. Podobně jako zkapacitnění D1 u Brna - kromě velké křižovatky a toho prostředního úseku - je příprava poslední 2 roky na doslova stejném bodě - klasika ŘSD Brno aktualizace DUR.V 11/2018 podána žádost o prodloužení stanoviska EIA (pro celý tah D52 od Pohořelic po hranice ČR/Rakousko), na MŽP (dosud neprodlouženo).
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
A do toho přijde PIROSTAN a začne zkoumat potřebu D52...
-
- Příspěvky: 657
- Registrován: 22.2.2019 0:23:28
- Bydliště: na konci D7
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Na druhou stranu, šéfem hnutí STAN je Vít Rakušan, takže by mohlo být v jeho zájmu konečně dostavět Autobahn do jeho Vaterlandukot píše:A do toho přijde PIROSTAN a začne zkoumat potřebu D52...
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Kéž by to u "nových košťat" takhle fungovalo...