D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Oprava silnice na Heršpické je v tuto chvíli v plném proudu
http://www.r52.cz/?page_id=10
http://www.r52.cz/?page_id=579
http://www.r52.cz/?page_id=10
http://www.r52.cz/?page_id=579
5204 Pohořelice - Iváň
Ledy se konečně pohnuly. Chtěl bych vidět jednoho nejmenovaného odpůrce, jak doma musí nadávat a vymýšlet taktitku.
28. října bylo zveřejněno Oznámení o zahájení územního řízení, ústní projednání se uskuteční 17. prosince 2009 v 9:00 na MÚ Mikulov.
http://www.mikulov.cz/digitalAssets/113 ... 213152.pdf
28. října bylo zveřejněno Oznámení o zahájení územního řízení, ústní projednání se uskuteční 17. prosince 2009 v 9:00 na MÚ Mikulov.
http://www.mikulov.cz/digitalAssets/113 ... 213152.pdf
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 5204 Pohořelice - Iváň
Bezva. Hlavně aby na ŘSD Brno měli všechny potřebné podklady a územní řízení mohlo skutečně proběhnout a ne být pouze zahájeno a následně přerušeno pro nutnost doplnění podkladů.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: 5204 Pohořelice - Iváň
Ono je to spíš oznámení o znovuobnovení nebo jak to lépe nazvat. Žádost o územní rozhodnutí byla již podána 10. 5. 2007, následně bylo řízení přerušeno a několikrát prodlužována lhůta pro dodání podkladů (všem je jasné proč?) a teď byly podklady doplněny, tak bylo zveřejněno toto oznámení a datum veřejného projednání.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: 5204 Pohořelice - Iváň
Super zprava. Ne vsak pro onoho nejmenovaneho zaskodnika z Kninicek (viz D1 rozšíření).Lenny píše:Ledy se konečně pohnuly. Chtěl bych vidět jednoho nejmenovaného odpůrce, jak doma musí nadávat a vymýšlet taktitku.
Vazne uvazuju, ze bych se na sve prvni verejne projednani stavby v zivote vypravil. Pojede nekdo z Brna taky, ze bychom mohli zoptimalizovat prepravu?
Re: 5204 Pohořelice - Iváň
Aha, Lenny, tak to je super zpráva, že už se jedná o tuto fázi. Jsem si neuvědomil, když už píšeš o veřejném projednání, že podklady musí být nejspíše shromážděny.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Nejvyšší správní soud zrušil územní plán Břeclavska kvůli sporné silnici R52, viz: http://www.novinky.cz/domaci/185317-nej ... i-r52.html
Zatím bez podrobností, zajímá mě, o kolik to výstavbu posune.
Zatím bez podrobností, zajímá mě, o kolik to výstavbu posune.
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Třeba o moc ne? Peníze teď stejně nejsou a než se seženou, tak se to třeba vyřeší. V tomto úseku je štěstí, že tam vede luxusní silnice I. třídy už teď, protože to hádání s "ekology" je stejně nejspíš ještě na spoustu let.
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
A co jim to pomůže, když rakušáci počítají s výstavbou na Mikulov, nějaká Břeclav u nich působí hrůzu z toho, co to má znamenat.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
V této situaci je celkem překvapivé, že vláda zařadila R52 mezi kandidáty na realizaci PPP:JirkaS píše:Nejvyšší správní soud zrušil územní plán Břeclavska kvůli sporné silnici R52, viz: http://www.novinky.cz/domaci/185317-nej ... i-r52.html
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=75&t=1319
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Mě to ani nepřijde překvapivé. Stát je a mizině a hledá možnosti alternativního financování a tento úsek si o to říká.
Nehledě na to, že příprava pokračuje bez ohledu na soudní řízení.
Nehledě na to, že příprava pokračuje bez ohledu na soudní řízení.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Ale ta příprava asi bude ještě na dlouhé lokte..
Jinak tady se referuje o zdůvodnění rozsudku:
Silnice R52 v ohrožení. Kvůli úředním nesrovnalostem
Jinak tady se referuje o zdůvodnění rozsudku:
Silnice R52 v ohrožení. Kvůli úředním nesrovnalostem
Soud ve čtvrtek zveřejnil konkrétní důvody, kterého vedly k jeho rozhodnutí. Nelíbili se mu hlavně úřední nesrovnalosti. „Pořizování územně plánovací dokumentace nebylo v souladu s předpisy upravujícími posuzování vlivu na životní prostředí. Znamená to, že když se rozhodlo o pořízení územně plánovací dokumentace Břeclavska doložitelně až v září roku 2004, mělo se posouzení vlivů na životní prostředí řídit již zákonem z roku 2001 ve znění euronovely z roku 2004,“ uvedl mluvčí Nejvyššího správního soudu František Emmert.
To se ale nestalo a posouzení vlivu na životní prostředí se uskutečnilo podle starého zákona. „Ministerstvo životního prostředí přitom mělo provést zjišťovací řízení. Místo toho ale od jeho provedení na základě své úvahy upustilo,“ vysvětlil Emmert.
Kvůli těmto chybám tak soud vyhověl odpůrcům stavby, kteří trasu přes Mikulova dlouhodobě kritizovali. „Procedurální vady totiž mohly mít podstatný vliv na výsledek posouzení a ve svém důsledku tedy i dopad do práv navrhovatelů,“ uzavřel Emmert.
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Územní rozhodnutí lze na 5204 vydat, za předpokladu, že stavbu mají dotčené obce vyznačené ve svém územním plánu.
V tomto případě neleží vina na investorovi.
V tomto případě neleží vina na investorovi.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Ještě taková poznámka. Proč ekologistům u R43 vadí zajíždka a u varianty spojnice Brno - Vídeň kolem Břeclavi najednou nevadí. Stějně tak i jižní a severní varianta kolem Českého ráje. Nejsou vůbec konzistentní.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Vláda ten materiál ještě neschválila. Navíc je to přesně tak, jak říká Lenny, příprava běží dál a trasa R52 by měla být stabilizována v ZÚR JHM kraje, takže řekněme v roce 2013 by klidně výstavbu začít šlo.andy píše:V této situaci je celkem překvapivé, že vláda zařadila R52 mezi kandidáty na realizaci PPP: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=75&t=1319
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Zrušené stavební povolení 1105
Já si nemohu pomoct, ale snad poprvé včera jsem ocenil "práci" právního servisu... Kvůli R52... Politici si prostě prosadí nějakou trasu, z línosti, neschopnosti, nebo nějakých jiných zájmů nepřemýšlí o jiných variantách a arogantně prostě trvají na nějaké byť ekonomicky třeba nevýhodné trase. Vy tam třeba máte celý život dům, víte, že by možná bylo výhodnější a lepší vést silnici jinam, ale politici arogantně to prostě řešit nebudou... Chápu, že ne každý úředník je dokonalý a může udělat chybu, ale v případě R52 na porušení zákona politiky upozorňovali snad všichni... Oni doufali, že překročení zákona jim projde, tak jsem rád, že soud jim to zatrhl... Kdyby tuhle zemi řídili odborníci a ne politici, už i příprava R35 mohla být dávno jinde... Doufám tedy, že jednou pochopí, že při přípravě silnic je opravdu nutné dodržovat zákon... Snad se tady to SP taky brzy vyřeší.
Re: Zrušené stavební povolení 1105
Co na to říct? Snad jen to, že varianta kolem Břeclavi byla v minulosti již posuzována a byla odmítnuta, stejně tak i další varianty, o kterých jste neslyšeli jako např. Hustopeče - Mikulov a jiné.
EDIT: Jen ještě doplním, že příprava spojení Brna s Rakouskem probíhá s přestávkami od začátku 60. let.
EDIT: Jen ještě doplním, že příprava spojení Brna s Rakouskem probíhá s přestávkami od začátku 60. let.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Zrušené stavební povolení 1105
Jenže to lidé typu "Mario" nevidí. Problémem se začnou zabývat až v okamžiku kdy je medializován. Že to je už několik let po posuzování všech možných i nemožných variant nevidí (nevědí, vědět nechtějí) a znovu žádají prověřit prověřené. A zase znovu. A odvolávají se kam můžou. A pokud není vyslyšen jejich hlas, tak znovu. A pokud už se nelze odvolávat, hledají se obstrukce či ne úplně korektně provedené právní úkony v předchozí přípravě. A právě v tento okamžim většinou nastupují politici se svojí "arogancí", protože ti již většinou vědí, že se trasa připravuje léta a vědí že ji je potřeba a odmítají ten zdlouhavý proces podstupovat znovu.Lenny píše:Co na to říct? Snad jen to, že varianta kolem Břeclavi byla v minulosti již posuzována a byla odmítnuta, stejně tak i další varianty, o kterých jste neslyšeli jako např. Hustopeče - Mikulov a jiné.
Re: 1105-2 Osičky - Hradec Králové
Trochu mě mrzí, že tady Petr a Lenny použili argumentaci typu "vy do toho nevidíte, vy tomu nerozumíte", aniž by se aspoň trochu pokusili vysvětlit, proč podporují právě dané trasování R52. Přitom historie přípravy spojení Brno - Vídeň je trochu složitější a dala by se shrnout asi tak, že příležitost najít optimální trasování jsme už v 90. letech propásli a teď jde o to, najít nejméně špatné řešení. Netvrdím, že varianta přes Břeclav je lepší ani že novomlýnské nádrže představují nějaký výkvět přírody (bohužel spíš naopak). Stejně tak ale nejsem přesvědčen, že je potřeba začít devastovat krajinu kolem Pálavy za situace, kdy tudy vede velice pěkná zánovní silnice kategorie S 11, 5/80, která se vyhýbá obcím a kapacitně zatím zcela dostačuje (to je např. podstatný rozdíl mezi tímto úsekem a chybějící dálnicí 0805 - jízda odpovídajícím úsekem na I/8 je martyrium). Osobně jsem pro to, jelikož byla podepsána dohoda s Rakouskem o napojení u Drasenhofenu, v blízké budoucnosti postavit rychlostní obchvat Mikulova a napojit ho na stávající silnici I/52. Ta by se pak podle zatížení dala výhledově rozšířit na střídavý třípruh, popřípadě čtyřpruh - nemyslím si ale, že by to bylo aktuální v nejbližších letech.
Re: 1105-2 Osičky - Hradec Králové
Jo, s tímhle naprosto souhlasím. Taky mě zaráží až fanatické upínání se představenstva jihomoravského kraje na tu R52 jako absolutně zásadní dopravní tepnu, bez níž celý kraj zítra zkolabuje.andy píše:Osobně jsem pro to, jelikož byla podepsána dohoda s Rakouskem o napojení u Drasenhofenu, v blízké budoucnosti postavit rychlostní obchvat Mikulova a napojit ho na stávající silnici I/52. Ta by se pak podle zatížení dala výhledově rozšířit na střídavý třípruh, popřípadě čtyřpruh - nemyslím si ale, že by to bylo aktuální v nejbližších letech.
Re: 1105-2 Osičky - Hradec Králové
ona to nepochybně bude po dostavbě rakouské dalnice zásadní tepna mezi vídni a brnem... Navíc dnešním stavem na rakouské straně nejezdí moc kamiónů a je velký předpoklad na dost velký nárůst transitu a celkové dopravy poté co dalnice skončí před mikulovem..btw s andyho názorem taky souhlasím..zatím postavit rychlostní obchvat mikulova a pak řešit zbylé úseky i když já za sebe jsem pro dokončení celé r52..navíc se tu stejně objeví další problém a to s vídeňskou ulici v brně která je již dnes denodenně ucpana..(uvidíme po rekonstrukci jak se to zlepší)Petr Pokorný píše:Jo, s tímhle naprosto souhlasím. Taky mě zaráží až fanatické upínání se představenstva jihomoravského kraje na tu R52 jako absolutně zásadní dopravní tepnu, bez níž celý kraj zítra zkolabuje.andy píše:Osobně jsem pro to, jelikož byla podepsána dohoda s Rakouskem o napojení u Drasenhofenu, v blízké budoucnosti postavit rychlostní obchvat Mikulova a napojit ho na stávající silnici I/52. Ta by se pak podle zatížení dala výhledově rozšířit na střídavý třípruh, popřípadě čtyřpruh - nemyslím si ale, že by to bylo aktuální v nejbližších letech.
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Trasování přes Břeclav je v dnešní situaci už asi dost špatná alternativa, když rakušáci dostaví svoji dálnici k Drasenhofenu. Ale proč stavět R52 přes nádrž Nové mlýny a těsně kolem Pálavy, když by to šlo i takhle: http://mapy.cz/#mm=RT@dm=137961984+1319 ... 565568@z=9
-
- Příspěvky: 52
- Registrován: 15.3.2009 20:27:34
- Bydliště: Veselí nad Moravou
- Kontaktovat uživatele:
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Není nic snažšího než zpracovat na tuto trasu dokumentaci a EIA a předložit to na kraj, proč jste to P03SW ještě neudělal ??P307SW píše:Trasování přes Břeclav je v dnešní situaci už asi dost špatná alternativa, když rakušáci dostaví svoji dálnici k Drasenhofenu. Ale proč stavět R52 přes nádrž Nové mlýny a těsně kolem Pálavy, když by to šlo i takhle: http://mapy.cz/#mm=RT@dm=137961984+1319 ... 565568@z=9
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Vždyť to znáte, po bitvě je každý generál.P307SW píše:...když by to šlo i takhle: http://mapy.cz/#mm=RT@dm=137961984+1319 ... 565568@z=9
Doporučuji si prostudovat dokumentaci EIA, a především výsledný posudek. Hodně obdobná trasa se totiž posuzovala. Proč na ní nakonec nedošlo se mi teď vážně nechce studovat, takže tady máte detaily:
http://tomcat.cenia.cz/eia/detail.jsp?v ... &id=MZP032
Re: 1105-2 Osičky - Hradec Králové
Fakt?! Vůbec si toho nejsem vědomandy píše:Trochu mě mrzí, že tady Petr a Lenny použili argumentaci typu "vy do toho nevidíte, vy tomu nerozumíte", aniž by se aspoň trochu pokusili vysvětlit,
Na začátku 60. let Rakousko odmítlo variantu Břeclav, dále byla zamítnuta varianta Hustopeče - Mikulov a nakonec se to stabilizovalo vedení v trase A88 a jejím okolí.
A teď přijde někdo a řekne tuto variantu a ještě tuto a ještě tuto a proč ne tuto atd. Tak co na to říci. To je jako kdybych já teď došel a začal kecat, Pražákům do stavby podloužení ačka v Praze, že by se měla prodloužit do Suchodola apod.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)