Samozřejmě, že už asi nemá smysl to řešit . Jen se pozastavuju nad tím, že koncepce české dálniční sítě je nedotažená - sestává z trosek dřívějších velkorysejších konceptů, kde se některé tahy zrušily, jiné doplnily a některé zůstaly, ale jejich smysl se částečně vytratil (případ R52). Česká dálniční síť je takové patlámo, patlámo, myšlenka už se jaksi vytratila, ale my to nějak dopytlíkujeme...balance píše:A ma smysl to vubec jeste resit, kdyz 2014 bude A5 u Mikulova? Stavet R55 ve 4pruhu az po hranice bez rakouske soucinosti asi valneho smyslu nema ...Michael V. píše:Jeste k te R55 versus R52, ano i ja jsem pro R55 misto R52....
Nemyslim to sarkasticky
D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
To by mě zajímalo z jakých trosek se tedy skládá? A kterou jsou ty tahy, které se zrušily a které doplnily?sirkeci píše:Samozřejmě, že už asi nemá smysl to řešit . Jen se pozastavuju nad tím, že koncepce české dálniční sítě je nedotažená - sestává z trosek dřívějších velkorysejších konceptů, kde se některé tahy zrušily, jiné doplnily a některé zůstaly, ale jejich smysl se částečně vytratil (případ R52). Česká dálniční síť je takové patlámo, patlámo, myšlenka už se jaksi vytratila, ale my to nějak dopytlíkujeme...
Proces přípravy spojení Brno - Vídeň probíhá již od začátku 60. let a za tu dobu bylo vyloučeno spoustu variant, o kterých nemáte ani ponětí, že existovaly. A teď v roce 2010, se opět chcete vrátit na začátek a projít si zase znovu celým tím kolečkem výběru variant, tak na to můžete zapomenout.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
To se týká celé dálniční sítě, jejíž koncept pochází řekněme ze 60. let (respektive 30. let). V tomto původním konceptu měla R52 své odůvodnění, protože se počítalo s propojením Prahy s Vídní R38 a Brna s Vídní R52. S R55 se tenkrát nepočítalo, takže tehdejší koncept vycházel z racionální a jednoduché myšlenky propojení velkých měst Prahy, Brna, Bratislavy a Vídně. Po roce 1968 ale došlo k přehodnocení priorit a Vídeň z tohoto konceptu vypadla, takže se přestalo počítat s R38 a na nějakou dobu i s R52. Po revoluci se už projekt R38 neobnovil, takže celá dálniční síť má být s Vídní spojena jen přes Brno a do toho se úplně nově přidala R55, která končí tak trochu "nikde" zaústěná u Břeclavi do D2.To by mě zajímalo z jakých trosek se tedy skládá? A kterou jsou ty tahy, které se zrušily a které doplnily?
Takže na začátku byl poměrně racionální a logický koncept (systém), který prošel tolika změnami a úpravami, že z něj zůstal jakýsi nekonsistentní "patvar"...
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Já bych současnou koncepci úplně nezatracoval, cesta z Prahy do Vídně po R52 je dle mě v pořádku, obecně intenzity z ČR na Vídeň nejsou takové, aby to vyžadovalo dvě eRka. R55 vznikla jako silnice regionálního chrakteru, proto bych jí napojení na D2 nevyčítal.
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Potom ale nechápu, proč se Rakušákům vyplatí tahat k českým hranicím A5 i S3 (žádná velká města tím směrem nemají). Samozřejmě, na znojemské silnici ty intenzity kdovíjaké nejsou, ale je potřeba říct, že tato silnice trpí hlavně nákladní tranzitní dopravou, která se mezi Jihlavou a Hatěmi proplétá spoustou obcí. Těžko říct, jestli R52 bude pro většinu kamionů a autobusů lákavější než Hatě...multi píše:Já bych současnou koncepci úplně nezatracoval, cesta z Prahy do Vídně po R52 je dle mě v pořádku, obecně intenzity z ČR na Vídeň nejsou takové, aby to vyžadovalo dvě eRka. R55 vznikla jako silnice regionálního chrakteru, proto bych jí napojení na D2 nevyčítal.
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Když se i I/38 mezi Jihlavou a Hatěmi zpoplatní poté, co se podaří implementovat hybridní systém mýta, myslím že účinnost tohoto regulačního opatření navede kamióny na "správnou trasu", vzhledem k tomu, že rakušáci pravděpodobně budou vybírat i na S3.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
R52 - je jeste idea Breslau(Wroclaw)-Wien
takze neni to idea spise nemecka nez ceska?
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
No vzhledem k tomu, že se mýto platí od kilometru, tak to asi bude pro ty kamiony přes Znojmo furt o něco blíž a levnějc, času moc díky omezený rychlosti na dálnici nenaženou. Navíc kdyby se doprava z Čech do Vídně stáhla už u Jihlavy, odlehčí se kritickej úsek D1 u Brna a nebude se dlouho muset stavět ta paralelní šílenost přes Troubsko ..
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Jihozápadní tangenta se stavět musí, už jen z toho důvodu, aby odlehčila přetížené MÚK Brno-centrum a současné I/52, kde se míchají různé druhy dopravy.jonáš píše:No vzhledem k tomu, že se mýto platí od kilometru, tak to asi bude pro ty kamiony přes Znojmo furt o něco blíž a levnějc, času moc díky omezený rychlosti na dálnici nenaženou. Navíc kdyby se doprava z Čech do Vídně stáhla už u Jihlavy, odlehčí se kritickej úsek D1 u Brna a nebude se dlouho muset stavět ta paralelní šílenost přes Troubsko ..
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
V zásadě se a priori nic stavět nemusí )) Ale to by bylo slovíčkaření...
Problém prostoru Troubska je v tom, že je to ďolík a už teď je tam dost imisí nad limit... Vzniká tu podleva mýho ještě větší problém než u Běchovic a dost se to ze strany investora ignoruje... Křižovatka navíc by vygenerovala vlivem akcelerace vozidel ještě další dodatečné imise, to je pak těžký... Hlavně když tam všude kolem vznikaly satelity jako houby po dešti...
Ono to dospěje k tomu, že celá trasa půjde pod zem nebo aspoň pod "dekl", na to bych i vsadil...
Problém prostoru Troubska je v tom, že je to ďolík a už teď je tam dost imisí nad limit... Vzniká tu podleva mýho ještě větší problém než u Běchovic a dost se to ze strany investora ignoruje... Křižovatka navíc by vygenerovala vlivem akcelerace vozidel ještě další dodatečné imise, to je pak těžký... Hlavně když tam všude kolem vznikaly satelity jako houby po dešti...
Ono to dospěje k tomu, že celá trasa půjde pod zem nebo aspoň pod "dekl", na to bych i vsadil...
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Podle mě je Troubsko do budoucna fakt odepsaný... A to ať vezmete jakoukoli variantu. Jediná nejslušnější možnost je limit 80kmh a jak D1 tak i R43/52 dát do tubusu - na což nikdo dnes nedá peníze a radši se bude investovat jinde (třeba do tubusu na R55 kvůli ptáčkům - grrrr), tj. dokud Brno tady dopravně nevykrvácí...
Navíc kníníčská klika bude všemožně paralyzovat R52 neboť hotová R52 a A5 do Vídně = obrovský tlak na R43 přes Bystrc... Takže výsledkem budou jen minimální investice do D a R v nejbližších příštích letech na jižní Moravě. Je to ale pro region velká škoda.
Mě osobně je jedno zda 4 pruhy do A přes Břeclav (R55), Mikulov(R52), Znojmo(?R37?)- všechny 3 budou během 20 let zapotřebí a je jen otázkou pohledu s kterou začít. R52 je však z nich v přípravě nejdál...
Navíc kníníčská klika bude všemožně paralyzovat R52 neboť hotová R52 a A5 do Vídně = obrovský tlak na R43 přes Bystrc... Takže výsledkem budou jen minimální investice do D a R v nejbližších příštích letech na jižní Moravě. Je to ale pro region velká škoda.
Mě osobně je jedno zda 4 pruhy do A přes Břeclav (R55), Mikulov(R52), Znojmo(?R37?)- všechny 3 budou během 20 let zapotřebí a je jen otázkou pohledu s kterou začít. R52 je však z nich v přípravě nejdál...
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Ekofanatici nám dělají ostudu:
http://www.novinky.cz/ekonomika/192381- ... vazne.html
Nelíbí se mi že tady se mažou příspěvky at moje nebo mích opometů.
http://www.novinky.cz/ekonomika/192381- ... vazne.html
Nelíbí se mi že tady se mažou příspěvky at moje nebo mích opometů.
Naposledy upravil(a) radiala dne 23.2.2010 15:22:58, celkem upraveno 1 x.
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Rakušákům taky, nedavno tu šlo jaký tam maj problémy u nich http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=135&t=1659 a navíc je hodně daný úhlem pohledu, novinář klidně napíše, že Rakousko úspěšně pokračuje .. zbývá dostavět už jen 35 kilometrů zatimco u nás prd, a přitom tady zbejvá dostavět pouhých 21 km
Prostě nic tak super, aby z toho šla udělat aféra, akorát že noviny holt musej vyjít každej den potištěný a na net vylepený.
Prostě nic tak super, aby z toho šla udělat aféra, akorát že noviny holt musej vyjít každej den potištěný a na net vylepený.
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Asi jsem drobet natvrdlej, ale pořád nějak nechápu, proč někomu vadí dálnice pod Pálavou.
Při použití selského rozumu se mi zdá úplně jedno, jestli těch 20tisíc (nebo kolik vlastně) aut denně projede pod Pálavou po dvoupruhu anebo po čtyřpruhu, tedy v době, až Rakousko dostaví svůj čtyřpruh do Mikulova.
Emisí bude stejně, hluku taky, akorát na neděleném dvoupruhu bude víc bouraček a smrťáků.
Ale koho by zajímali mrtví lidé, že, hlavně že přežije syslík
Při použití selského rozumu se mi zdá úplně jedno, jestli těch 20tisíc (nebo kolik vlastně) aut denně projede pod Pálavou po dvoupruhu anebo po čtyřpruhu, tedy v době, až Rakousko dostaví svůj čtyřpruh do Mikulova.
Emisí bude stejně, hluku taky, akorát na neděleném dvoupruhu bude víc bouraček a smrťáků.
Ale koho by zajímali mrtví lidé, že, hlavně že přežije syslík
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Ještě zde nebylo zmíněno, že se u Břeclavi chystá vyhlášení CHKO Soutok, které by jistě nějakým způsobem ovlivnilo podobu R55 kolem Břeclavi. Např. už jen to, že trasa vede po jeho hranici.
Mapa CHKO - západní část a východní část
Břeclav zásadně nesouhlasí
http://www.breclav.org/mesto-breclav-vs ... nesouhlasi
V článku zajímavá věc ohledně vyhlašování Natury2000
Mapa CHKO - západní část a východní část
Břeclav zásadně nesouhlasí
http://www.breclav.org/mesto-breclav-vs ... nesouhlasi
V článku zajímavá věc ohledně vyhlašování Natury2000
A taky jak by to bylo v případě vyhlášení CHKOVe vztahu k městům a obcím ztratilo MŽP důvěryhodnost při vyhlašování soustavy NATURA 2000, kdy záměr nebyl s obcemi vůbec projednán, ačkoliv ministerstvo slibovalo opak a zavazovala je k tomu i evropská legislativa. V tradičních zemích západní Evropy by taková ignorace a do očí bijící přehlížení samospráv stálo ministra své křeslo. Myslím není přehnané tvrzení, že MŽP před lety obce doslova obelhalo.
Po zkušenostech jiných obcí, kde CHKO funguje, se oprávněně obáváme, že v případě projednávání odvolání proti rozhodnutí správy CHKO u ministerstva, budou upřednostňovány priority formulované úzkým okruhem osob kolem MŽP, AOPK (Agentura ochrany přírody a krajiny) a nevládních ekologických organizací.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Tak to vypada nadejne.... viz.http://www.novinky.cz/domaci/193009-spo ... kulov.html
Jake ze jsou terminy dostavby dalnice ze Schricku na hranici?
Jake ze jsou terminy dostavby dalnice ze Schricku na hranici?
OT
A nám se nelíbí spamování smajlíky a psaný projev na úrovni druhého stupně základní školy!radiala píše:Ekofanatici nám dělají ostudu:
http://www.novinky.cz/ekonomika/192381- ... vazne.html
Nelíbí se mi že tady se mažou příspěvky at moje nebo mích opometů.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Příspěvky nebyly smazány, jen přesunuty do lampárny viewtopic.php?f=55&t=1688, neboť se vzdalovaly od původního tématu.radiala píše:Ekofanatici nám dělají ostudu:
http://www.novinky.cz/ekonomika/192381- ... vazne.html
Nelíbí se mi že tady se mažou příspěvky at moje nebo mích opometů.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Ministr Slamečka: R52 je priorita, bude levnější
Stát může na výstavbě rychlostní silnice R52 z Pohořelic do Mikulova ušetřit miliardu korun. A to především změnou některých parametrů u mimoúrovňového křížení, mostů nebo obslužné silnice. R52 bude také o metr užší. S touto novinkou přišel ministr dopravy Gustáv Slamečka, který přijel jednat o silnici na Břeclavsko...
Stát může na výstavbě rychlostní silnice R52 z Pohořelic do Mikulova ušetřit miliardu korun. A to především změnou některých parametrů u mimoúrovňového křížení, mostů nebo obslužné silnice. R52 bude také o metr užší. S touto novinkou přišel ministr dopravy Gustáv Slamečka, který přijel jednat o silnici na Břeclavsko...
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Změna kategorie z R 26,5 na R 25,5 není nijak fatální, rozdíl je jen v tom, že u R 26,5 je střední dělící pás široký 4 m a u R 25,5 3 m. Toť celý rozdíl.
Samozřejmě, že ÚR bude vydáno na R 26,5, když v tom mají hotové DÚRky, ale DSP budou zpracovány na R 25,5.
Pro úplnost dodám, že R 52 byla navržena v kategorii R 26,5 kvůli jednotnosti tahu, bo i stavby 5202-3 byly postaveny v R 26,5.
Samozřejmě, že ÚR bude vydáno na R 26,5, když v tom mají hotové DÚRky, ale DSP budou zpracovány na R 25,5.
Pro úplnost dodám, že R 52 byla navržena v kategorii R 26,5 kvůli jednotnosti tahu, bo i stavby 5202-3 byly postaveny v R 26,5.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Takže se vlastně neušetří nic . Dík za info, já už se docela strachoval, jaký hybrid z toho bude
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Ale ušetří, minimálně za výkup pozemků což je cca 20 tisic m2, za menší těleso a s ním spojené práce, následně za menší údržbu. A ostatní zcela jistě přidají další důvody.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Mě spíše zaujala ta druhá část? Změna parametrů MUK a mostů? Co si pod tím mám představit?
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Předpokládám, že i "spojka" od R43 k R52 bude také kategorii R25,5, takže se to rázem otočí ve větší podíl R25,5. Osobně v tom také nevidím problém, hlavně, abyse už konečně začalo stavět.
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Ad mosty, může to být zkrácení, nebo změna kostrukce mostu na prefabrikátové atd.Pjoter píše:Mě spíše zaujala ta druhá část? Změna parametrů MUK a mostů? Co si pod tím mám představit?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)