D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Brno – Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Odpovědět
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: R52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od jonáš »

Jo, takovej Tauernskej tunel na suchu .. 8-)
Tachau
Příspěvky: 229
Registrován: 21.4.2009 7:17:41

Cesko chtelo po Rakousku vyusteni dalnice u Mikulova (Nikols

Příspěvek od Tachau »

tak by taky melo neco delat a dodelat. Klidne at to postavi soukromnik a plati se myto. jsme pro smich pulce sveta, at R1, D8, D11 nebo R52 vsude chaos, korupce a zpozdeni
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: (Nikols

Příspěvek od andy »

Tachau píše:Cesko chtelo po Rakousku vyusteni dalnice u Mikulova
Nikoliv, to prosadili Rakušáci. Pro Čechy by nejvýhodnější bylo napojení u Znaim 8-)
Tachau píše:jsme pro smich pulce sveta, at R1, D8, D11 nebo R52 vsude chaos, korupce a zpozdeni
V tomto případě nesouhlasím, pokud někde provoz není, tak nemá význam hned za každou cenu stavět dálnici. Osobně vidím optimální řešení v podobném duchu jako Standa.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: R52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Postavit obchvat Mikulova na plný profil, zbytek trasy upravit tak, aby se v případě nárůstu intenzit dala komunikace snadno dostavět na R24,5, stejný systém uplatnit i na Rakouské straně.
Pak je třeba udělat rekategorizaci, která by umožňovala označit tento odčinek jako R-ko s rychlostí 110km/h.
R48 -> D48 se podařilo!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10801
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od Lenny »

R52 je součástí Prioritního projektu č. 25. (Baltsko-jaderský koridor) a z toho plynou odpovídající závazky.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: R52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od andy »

Lenny píše:R52 je součástí Prioritního projektu č. 25. (Baltsko-jaderský koridor) a z toho plynou odpovídající závazky.
Ty bychom měli respektovat, zejména v případě příhraničního úseku. Předpokládám, že pro zbylou část trasy ale existují mechanizmy, jak plnění těchto závazků rozložit v čase podle aktuálních národních priorit a zdrojů.
mapman
Autor
Příspěvky: 5766
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: R52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od mapman »

V rámci prioritních projetků jsou stanoveny celkem šibeniční závazné termíny, dokdy mají být takové stavby hotovy pod hrozbou sankcí... Česká strana si jako jedna z mála už tak dokázala vyjednat výrazný odklad, tuším se počítá s dokončením R52 v roce 2015 či 2016... Ale nemusí to být nutně 4 pruh, podmínkou je dostatečně široká silnice pro tranzitní dopravu, důsledně obchvaty obcí a pokud možno mimoúrovňové křižovatky... Kdysi jsem to někde četl ale teď to nenajdu :/
martini
VIP
Příspěvky: 3638
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: R52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od martini »

Přesně v tomto kontextu, co zmiňuje mapman pak vůbec nechápu dnešní články, viz. např. Rakousko asi nedostaví dálnici z Vídně do Brna. Podrobnosti se pokusím zjistit.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
RACH
Příspěvky: 244
Registrován: 7.5.2010 13:14:56

Re: R52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od RACH »

Rakušanům se nedivím, kvůli CZ.mýtu až po Mikulov asi nemá ekonomický přínos, zvláště když se na E59 od obchvatu v Jihlavě neplatí.
mapman
Autor
Příspěvky: 5766
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: R52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od mapman »

A to já se jim sakra divím! Postavili nový úsek A5 v rámci PPP kde je významným kritériem taky intenzita dopravy.. A tímto krokem pouze dosahují snížení atraktivity úseku a tím menší využívání... Vůči koncesionáři mi to přijde dost mimo... martini, nevíš podrobnosti?
RACH
Příspěvky: 244
Registrován: 7.5.2010 13:14:56

Re: R52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od RACH »

Rakušané, ale taky postavili 20,5 km úsek až po Hollabrunn-jih na E59 , kapacitní S3 (2+1) s možností rozšíření (2+2), která navazuje na 31 km A22 ve Stockerau. Nyní už schází jen 25,4 km na hranici což je cca 35 km od Znojma. Proto nepočítám a také se to neděje, že by auta od Prahy jezdila jinak než Jihlava-Znojmo-Hollabrunn-Stockerau-Wien nehledě, že by NA platila za Jihlavu-Brno-Pohořelice-Mikulov (nehledě delší trasa) CZmýto.
martini
VIP
Příspěvky: 3638
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: R52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od martini »

Přijde mi to celé spíše jako takové plácnutí do vody. Někde potřebují šetřit a "zkouší to". Existuje mezistátní dohoda o propojení komunikací dálničního typu. Dokud ta nebude změněna, není možné si své plány jen tak z plezýru měnit.

Možná bych to reálně viděl tak, že ten dvoupruh bude polovičním profilem budoucí A5, neboť stále platí, že tento tah je zařezen do prioritní osy 25 TEN-T (a je též součástí nově plánované core network EU, která současné prioritní osy nahradí), z čehož plyne to, co už zde mapman psal (nutnost mimo obce, mimoúrovňová křížení...), ale to splňuje i poloviční profil.

S platebním mechamismem PPP na vybudovanou část A5 máš pravdu, platby koncesionáři jsou odvislé od dosahované intenzity. Bohužel nevím přesně, jakým způsobem se v koncesionářské smlouvě Asfinag zavázal (nebo ne) k dostavbě severních úseků. Předpokládám, že tam nějaká deklarace pro zprovoznění severních úseků "nejpozději do...?" určitě bude. Pokud ne, tak bude muset být koncesionář kompenzován, což tam v tomto případě také bude poměrně přesně nastavené.

V minulém období byly odebrány severní úseky A5 od Schricku po hranice z PPP balíčku a mělo se to financovat z "protikrizových" peněz. Teď je na stole tento "plán". Ukazuje to dle mého na mírnou bezradnost našich sousedů.

Podrobnosti zjišťuji a jakmile budu něco vědět, určitě se podělím.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
RACH
Příspěvky: 244
Registrován: 7.5.2010 13:14:56

Re: R52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od RACH »

PPP projekt na A5, kde je významným kritériem intenzita dopravy byl zadán za situace kdy se uvažovalo o propojení české D1 a polské A1 (první termín ukončení 12.2008 a následně 10.2010). Z toho taky plyne, že tam ta intenzita není, ale to se určitě v 2012 změní. Proto by se mělo začít pracovat minimálně na obchvatu Mikulova a 1/2 profilu A5, aby se zase moc nezaspalo. Ale jinak jak jsem psal výše, se zvýšením intenzit od Prahy to o moc lepší mimo osobáky nebude.
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: R52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od pp21 »

Náhodou na mě z gůglu vyskočil odkaz na prezentaci ŘSD ohledně zlevnění R52, je to z února 2010:
http://www.r52.cz/wp-content/uploads/Pr ... %20web.ppt
Po přepočtu na cenovou úroveň roku 2010 stanovena cena stavby R52 na 10 mld. Kč úspora stavby R52 z ceny 10 mld. Kč bez omezení bezpečnosti silničního provozu, kapacity komunikace a omezení obslužnosti území činí cca 1040 mil. Kč

500 mil. Kč - Rozdělení investorství - financování stavby R52 včetně nezbytných přeložek komunikací a inženýrských sítí oddělené financování doprovodné komunikační sítě II. a III. tříd mimo nezbytné úpravy v rámci R52 oddělené financování systému místních komunikací, cyklostezek, chodníků, polních a lesních cest
540 mil. Kč - Zlevnění vlastní stavby
- zrušení odpočívek na R52 (340 mil. Kč)
- změna kategorie R52 z R26,5 na normovou kategorii R25,5 na délku 20 km (100 mil. Kč)
- změna vedení a kategorie silnice II. a III. třídy (50 mil. Kč)
- úprava technického řešení na R52 - mostní objekty, konstrukce zdí, valů (50 mil. Kč)
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: R52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od multi »

Zaujala mě částka za změnu kategorie R26,5->R25,5 100 mil. Kč za 20 km. Moc nebo málo? Jak si to podle vás stojí ve srovnání se zúžením komunikace?
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: R52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od siesa »

Naprosto zanedbatelna castka a uplna nehoraznost....na takovych vecech by se setrit nemelo...
Me spis zaujala castka 340 mil. Kc za odpocivku :shock:
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: R52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Tak ona miliarda úspory není zase tak málo, kór v dnešní finanční situaci státu.
Navíc tu změnu kategorie jako řidič nijak nepoznáte, je akorát užší střední dělící pás, pruhy jsou šířkově stejné pokud se nepletu.
R48 -> D48 se podařilo!
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: R52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od siesa »

Martin z Ostravy píše:Tak ona miliarda úspory není zase tak málo, kór v dnešní finanční situaci státu.
Navíc tu změnu kategorie jako řidič nijak nepoznáte, je akorát užší střední dělící pás, pruhy jsou šířkově stejné pokud se nepletu.
V materialu se pise o 100 mil. Kc, nikoliv o miliarde...pokud by to byla miliarda, tak to uz by za to stalo..
Lenny
Autor
Příspěvky: 10801
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od Lenny »

Martin z Ostravy píše:Navíc tu změnu kategorie jako řidič nijak nepoznáte, je akorát užší střední dělící pás, pruhy jsou šířkově stejné pokud se nepletu.
Je to tak. Ale chtělo by to zachovat nějakou homogenitu trasy, když předchozí úsek je v R 26,5/120.
Odpočívky je škoda, ikdyž jedna u Rajhradu nejspíš stačí. Spíš bych přichystal připojovací a odbočovací pruhy a nechal pro případného investora, ať si to postaví.
Změna konstrukce mostu se asi jedno o tento most. Což je zase škoda, tak pěkný most by si R52 zasloužila.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: R52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Ok, vyjádřil jsem se špatně celková úspora po všech úpravách je miliarda na celé stavbě.
A ono už je rozdíl postavit něco za 10mld nebo 9mld.
Taky by jsi si rozmyslel, když by jsi stavěl dům, jestli dát širší okna a dveře, či lepší omítky když by ti to v sumě zvedlo cenu domu, na který by jsi si musel vzít hypotéku, z 5 na 6 milionů .
R48 -> D48 se podařilo!
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: R52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od siesa »

Martin z Ostravy píše: Ok, vyjádřil jsem se špatně celková úspora po všech úpravách je miliarda na celé stavbě.
A ono už je rozdíl postavit něco za 10mld nebo 9mld.
Taky by jsi si rozmyslel, když by jsi stavěl dům, jestli dát širší okna a dveře, či lepší omítky když by ti to v sumě zvedlo cenu domu, na který by jsi si musel vzít hypotéku, z 5 na 6 milionů .
Jasny..o tom zadna...miliarda se hodi...celkove se usetri dost, to je dobre..a mohla by se ta miliarda hnedle otocit do VMO do Brna..dostavba kolem Svratky je nutnosti cislo jedna (teda ziju-li v predstave, ze se Svitavska i Dobrak dostavi vcas :geek: )
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: R52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Lenny píše: Je to tak. Ale chtělo by to zachovat nějakou homogenitu trasy, když předchozí úsek je v R 26,5/120.
Odpočívky je škoda, ikdyž jedna u Rajhradu nejspíš stačí. Spíš bych přichystal připojovací a odbočovací pruhy a nechal pro případného investora, ať si to postaví.
Změna konstrukce mostu se asi jedno o tento most. Což je zase škoda, tak pěkný most by si R52 zasloužila.
Tak jasně, ale opět, běžný řidič nic nepozná akorát nás to bude tahat za oči. ;)
K tomu mostu, když nejsou peníze, tak není místo pro nějaké parádičky.
R48 -> D48 se podařilo!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10801
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od Lenny »

Martin z Ostravy píše:Taky by jsi si rozmyslel, když by jsi stavěl dům, jestli dát širší okna a dveře, či lepší omítky když by ti to v sumě zvedlo cenu domu, na který by jsi si musel vzít hypotéku, z 5 na 6 milionů .
Ale zas pokud dám moc malé, tak budu muset svítit celodenně a náklady na provoz rostou. ;)
Úspora 500 mil. za důsledné investorství si nejsem moc jist, jak velmi se to podaří splnit. Bylo by to fajn, kdyby tyto investice platil někdo jiný (rozuměj jejich majitel), ale asi to nebude příliš reálné. Dělo se to i v minulosti, děje se to teď a bude se to dít asi dál.
Tak jasně, ale opět, běžný řidič nic nepozná akorát nás to bude tahat za oči.
K tomu mostu, když nejsou peníze, tak není místo pro nějaké parádičky.
Poznám to, když tama pojedu autem, stejně jak poznám i jiné kategorie. :P

Než se začne stavět pokračování R52, tak bude v provozu jak Dobrák, tak i MÚK Svitavská radiála
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: R52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Lenny píše: Ale zas pokud dám moc malé, tak budu muset svítit celodenně a náklady na provoz rostou. ;)
Úspora 500 mil. za důsledné investorství si nejsem moc jist, jak velmi se to podaří splnit. Bylo by to fajn, kdyby tyto investice platil někdo jiný (rozuměj jejich majitel), ale asi to nebude příliš reálné. Dělo se to i v minulosti, děje se to teď a bude se to dít asi dál.
Tak myšleno větší okna=nadstandardní okna.
Protože ta širší kategorie je určitým "nadstandardem".
Lenny píše: Poznám to, když tama pojedu autem, stejně jak poznám i jiné kategorie. :P
Než se začne stavět pokračování R52, tak bude v provozu jak Dobrák, tak i MÚK Svitavská radiála
Ty nejsi běžný řidič, respektive uživatel dálnic. :kladivo: :)
R48 -> D48 se podařilo!
mapman
Autor
Příspěvky: 5766
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: R52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Příspěvek od mapman »

Ad siesa, víš ty vůbec o čem mluvíš? Víš kde se co jak zužuje? Protože pokud změna kategorie z 26,5 na 25,5 přinese úsporu 100 mil tak hip hip hurá! Je to strašně moc peněz a změna žádná, obě kategorie mají stejnou šířku vozovky, jen užší střeďák, ten opravdu 4 m mít nemusí, 3 m při dnešních zádržných systémech bohatě stačí.

Úspora na odpočívkách je celkem slušná, ty by se beztak do stavby moc zahrnovat nemusely, dostavět se dají i potom, tady nevznikne nějaká velká zásobovací díra...
Odpovědět

Zpět na „D52“