D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
No jsem hlavně zvědav, co si s tim "zvýšenym tranzitem" od Vídně počnou ve štatlu. On je ten pohořelickej ocásek leckdy o život už teď, s průmyslovejma zónama okolo a šalinou uprostřed. Asi potřebujou svuj Pavlák.
Proč vlastně ta západnější varianta neprošla? Slyšel jsem jen cosi o nevstřícnosti rakouských zemědělců a vinařů.
Proč vlastně ta západnější varianta neprošla? Slyšel jsem jen cosi o nevstřícnosti rakouských zemědělců a vinařů.
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Taky moc nechápu tu hysterii okolo R52 jako životně důležité komunikace. A to jsem z Brna, takže bych tu po vzoru některých z jiných krajů mohl volat po tom, jak je to ta nejdůležitější komunikace na světě, ale třeba být objektivní, ne jen sledovat to, že po té silnici často jezdím. Jinak s tím, že ten kraj okolo nádrží není zas tak pěkný bych nesouhlasil, je tam moc pěkně (teda aspoň mně se tam líbí:), ale zase nevidím jako tragedii kdyby tam byl místo širokého dvoupruhu čtyřpruh. Ale stejně by mi přišla nejlepší ta zamítnutá varianta přes Nový Přerov...Nejdou tam dvě dálnice kousek od sebe, napojeno dobře Brno a narozdíl od varianty přes BV i Praha.
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Fakticky to bude spíš 6 pruhů. Původní I/52 po hrázi jako doprovodná a vedle R52. Jen mi není jasné, proč se jako lepší jeví most nad hrází, tedy na kraji první nádrže, která slouží jako rekreační a je ze všech nejhlubší.adi88 píše:.. ale zase nevidím jako tragedii kdyby tam byl místo širokého dvoupruhu čtyřpruh...
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Ale tam snad nemá být most, nebo ano?JirkaS píše: Jen mi není jasné, proč se jako lepší jeví most nad hrází, tedy na kraji první nádrže, která slouží jako rekreační a je ze všech nejhlubší.
Vycházím teda z této vizualizace: http://www.kr-jihomoravsky.cz/BrnoViden ... 1_0663.jpg
Jinak je tam ke shlédnutí i podrobná situačka: http://www.kr-jihomoravsky.cz/BrnoViden/04_c.html
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Jsem to zjednodušil. Dosypání hráze (což asi nebude úplně jednoduché to dobře odizolovat) + most nad přelivem. To vše u rekreační části nádrže, přitom ta druhá nádrž je mělčí. Možná je to požadavek ŽP, protože ta druhá je plná vodního ptactva, ale zdůvodnění by mě zajímalo.Petr Pokorný píše:Ale tam snad nemá být most, nebo ano?
Vycházím teda z této vizualizace: http://www.kr-jihomoravsky.cz/BrnoViden ... 1_0663.jpg
Jinak je tam ke shlédnutí i podrobná situačka: http://www.kr-jihomoravsky.cz/BrnoViden/04_c.html
Edit: Teď v té situačce koukám, že hráz je hranicí CHKO. Tak asi proto.
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
2. nádrž je součástí Natura 2000 a pokud si to dobře pamatuji tak je tam i nějaké chráněné maloplošné území.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Tak jsem si to prošel a vidím, že za všechno můžou ptáci, resp. jejich oblasti.Petr Pokorný píše:Vždyť to znáte, po bitvě je každý generál.P307SW píše:...když by to šlo i takhle: http://mapy.cz/#mm=RT@dm=137961984+1319 ... 565568@z=9
Doporučuji si prostudovat dokumentaci EIA, a především výsledný posudek. Hodně obdobná trasa se totiž posuzovala. Proč na ní nakonec nedošlo se mi teď vážně nechce studovat, takže tady máte detaily:
http://tomcat.cenia.cz/eia/detail.jsp?v ... &id=MZP032
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 4.12.2009 23:52:47
Re: 5204 Pohořelice - Iváň
Noviny jsou plné, že dvě obce zrušily územní plán a R52. To teď asi se to všechno zasekne, když není územní plán tak není možné vydat územní rozhodnutí.
Re: 5204 Pohořelice - Iváň
Že zrovna ty toho budeš litovat, to nemám strachů. To jsi musel být pěkně kantáre z té oslavy, že jsi se probral až teďmikulovsko píše:Noviny jsou plné, že dvě obce zrušily územní plán a R52. To teď asi se to všechno zasekne, když není územní plán tak není možné vydat územní rozhodnutí.
Zaseknout se nic nemusí, stačí, když 5204 je v ÚP dotčených obcí, pak lze taky vydat územní rozhodnutí. Bye docente
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 5204 Pohořelice - Iváň
Územní řízení bylo přerušeno. Žadateli byla určena lhůta pro odstranění nedostatků žádosti do 31/12 2010 (tuto lhůtu je možné na žádost účastníka přiměřeně prodloužit). Stavební úřad bude pokračovat v řízení, jakmile pominou překážky, pro něž bylo řízení přerušeno.
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Vcera probehla v Udalostech z regionu (Brno) reportaz o pokracovani pripravy zbyvajicich useku R52 nehlede na nedavny verdikt nejvyssiho spravniho soudu.
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/3 ... nech-brno/
10:40 - 13:07
Podstatne tam je, ze pri neplatnosti uzemniho planu celeho Breclavska se da uzemni rizeni postavit na uzemnich planech jednotlivych obci v trase a takovy postup je plne v mezich zakona.
Samozrejme, ze panacci z EPS jsou z toho rudi vzteky a snazi se dezinformovat o opaku (tedy, ze uvedeny postup je protipravni).
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/3 ... nech-brno/
10:40 - 13:07
Podstatne tam je, ze pri neplatnosti uzemniho planu celeho Breclavska se da uzemni rizeni postavit na uzemnich planech jednotlivych obci v trase a takovy postup je plne v mezich zakona.
Samozrejme, ze panacci z EPS jsou z toho rudi vzteky a snazi se dezinformovat o opaku (tedy, ze uvedeny postup je protipravni).
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Takže se potvrdilo, co jsem tu už psal.pavel.hrdina píše:Podstatne tam je, ze pri neplatnosti uzemniho planu celeho Breclavska se da uzemni rizeni postavit na uzemnich planech jednotlivych obci v trase a takovy postup je plne v mezich zakona.
Samozrejme, ze panacci z EPS jsou z toho rudi vzteky a snazi se dezinformovat o opaku (tedy, ze uvedeny postup je protipravni).
Uvedný postup byl např. použi při ÚŘ na 512, 0305/II a dalších stavbách
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Rakouské peníze nejspíš rozhodly spor kudy povede dálnice na Vídeň:
http://domaci.ihned.cz/c1-36962910-rako ... e-na-viden
http://domaci.ihned.cz/c1-36962910-rako ... e-na-viden
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Jen bych doplnil, že článek je z 4. května 2009.Country píše:Rakouské peníze nejspíš rozhodly spor kudy povede dálnice na Vídeň:
http://domaci.ihned.cz/c1-36962910-rako ... e-na-viden
-
- Příspěvky: 31
- Registrován: 28.1.2010 19:03:31
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
ano, stale to plati, a pripominam ze jiz tuto nedeli, to je 31.1. od 10.hod se otevre prvni usek A5 spolu ze severozapadnim useku S1 (cast videnskeho okruhu), severovychodni cast S1, a severni cast S2 jsou v provozu uz od listopadu 2009! Koncem tohoto roku bude provoznen i novy dalnicni most pres Dunaji na S33,... pocitam ze v ramci otvirani prvniho rakouskeho PPP Projektu se dozvedime vice, koncem tohoto roku by se uz mohlo zacit stavet, opet v ramci PPP, a ocekavam ze projekt opet dostane konzorcium Bonaventura (spol.Alpine, Hochtief a Egis)...
-
- Příspěvky: 31
- Registrován: 28.1.2010 19:03:31
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Jsem zapomel na plan dostavby dalnic v dolnim rakousku...
http://www.asfinag.at/index.php?module= ... =pdf&pid=1
http://www.asfinag.at/index.php?module= ... =pdf&pid=1
Re: 5204 Pohořelice - Iváň
To znamená, že pokračování řízení bude až za rok a nebo to může být i dříve? Každopádně se to táhne neuvěřitelně dlouho.
Re: 5204 Pohořelice - Iváň
To je nejpozdější termín pro doplnění podkladů. Samozřejmě, že investor je může doplnit i dříve. Táhne, byl problém se získáním vyjímek.multi píše:To znamená, že pokračování řízení bude až za rok a nebo to může být i dříve? Každopádně se to táhne neuvěřitelně dlouho.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Rakušáci se kvapem blíží k české hranici a mně se nabídla otázka - nevíte, proč stát trvá na spojení Brna s Vídní právě po R52 přes Mikulov a ne přes Břeclav? Vím, že projekt je dávno v běhu a už jsou uzavřené mezistátní dohody, ale mně ta břeclavská varianta připadá o poznání logičtější. Za prvé by tím odpadla veškerá kontroverze trasování přes hodnotné území Pálavy a Mikulovska, stavba by byla levnější (šlo by jen o kratičké spojení D2 s Rakouskem) a v neposlední řadě by podle mě měla tato varianta i větší logiku pro celou dálniční síť JV Moravy - šlo by de facto o pokračování R55, která podle současné koncepce končí "na tupo" v Břeclavi. Erko do Vídně by tak kromě Brňáků mohla využívat další velká města JV Moravy (Břeclav, Hodonín, Uherské Hradiště, Otrokovice a Zlín)...
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Těžko říct. Původní idea byla s přechodem do Rakouska u Nového Přerova, na to ale posléze Rakušáci řekli ne a chtěli to na Mikulov, čimž se ta trasa přiblížila D2 a Břeclavi. A nezapomínejte na to, že když se o tomto rozhodovalo, žádná R55 nebyla ani na papíře. Navíc R52 ideově kopíruje trasu původní exteritoriální dálnice Wien - Wroclav. Takže se v podstatě dá říct, že myšlenka (trasa) R52 byla vymyšlena daleko dříve než nějaká D2.
Jinak stále si myslím, že i když Rakušáci přivedou na hranice A5 a na naší R52 nebude ani kopnuto tak se nebude jednat o žádnou tragédii. My máme spojení hranic s Brnem ve výtečném stavu, kdežto Rakušáci mají spojení s Vídní dost špatný. Ale přivedením A5 se to samozřejmě otočí ;o)
Jinak stále si myslím, že i když Rakušáci přivedou na hranice A5 a na naší R52 nebude ani kopnuto tak se nebude jednat o žádnou tragédii. My máme spojení hranic s Brnem ve výtečném stavu, kdežto Rakušáci mají spojení s Vídní dost špatný. Ale přivedením A5 se to samozřejmě otočí ;o)
-
- Příspěvky: 31
- Registrován: 28.1.2010 19:03:31
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
tak je to tu, A5 Nordautobahn, a S1 West slavnostne otevreno!
http://tvthek.orf.at/programs/70017-Nie ... eich-heute
anebo pisemne: http://noe.orf.at/stories/419266/
http://www.asfinag.at/index.php?module= ... =329&pid=7
dulezite informace k tomu: pokracovani - zbyvajicich 35 km do Mikulova maji byt hotovy do roku 2014, cely tkzv. Regionenring v dolnim rakousku a ve Vidni ma byt hotovy do roku 2018 ! protoze rakousky stat masivne zvysil v ramci boji proti krizi vydaje na infrastruktury, se momentane neni zadny dalsi PPP-Projekt naplanovano.
Jeste k te R55 versus R52, ano i ja jsem pro R55 misto R52, nebylo to jen lepsi pro nas region (Zlinsky Olomoucky a Moravskoslezsky kraj) ale take pro Tranzit Polsko, Baltikum smerem na Jih a ulehcilo by se tym D1ce v okoli Brna... nesmime zapomenout na to ze z rakouske strany ma byt hotovy do roku 2018 jeste mj. i S3 a to az na ceske hranice (Znojmo-Hate - Praha) S8 (Bratislava-Devinska Nova Ves pokracovani jako D4/D2) a Vidensky okruh S1 (spojka sever-jih) vc.A23 (novy usek ktery ma spojit A22 a S1)
http://tvthek.orf.at/programs/70017-Nie ... eich-heute
anebo pisemne: http://noe.orf.at/stories/419266/
http://www.asfinag.at/index.php?module= ... =329&pid=7
dulezite informace k tomu: pokracovani - zbyvajicich 35 km do Mikulova maji byt hotovy do roku 2014, cely tkzv. Regionenring v dolnim rakousku a ve Vidni ma byt hotovy do roku 2018 ! protoze rakousky stat masivne zvysil v ramci boji proti krizi vydaje na infrastruktury, se momentane neni zadny dalsi PPP-Projekt naplanovano.
Jeste k te R55 versus R52, ano i ja jsem pro R55 misto R52, nebylo to jen lepsi pro nas region (Zlinsky Olomoucky a Moravskoslezsky kraj) ale take pro Tranzit Polsko, Baltikum smerem na Jih a ulehcilo by se tym D1ce v okoli Brna... nesmime zapomenout na to ze z rakouske strany ma byt hotovy do roku 2018 jeste mj. i S3 a to az na ceske hranice (Znojmo-Hate - Praha) S8 (Bratislava-Devinska Nova Ves pokracovani jako D4/D2) a Vidensky okruh S1 (spojka sever-jih) vc.A23 (novy usek ktery ma spojit A22 a S1)
-
- Příspěvky: 31
- Registrován: 28.1.2010 19:03:31
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
dalnicni obchvat Vidne pro ty ktery jedou smerem na zapad bude az v listopadu tohoto roku kdy se otevre novy usek S33 (Kremser Schnellstrasse) s novym mostem pres Dunaj u Traismaueru...
http://www.asfinag.at/index.php?module= ... ad1&pid=54
S 5 - Stockerauer Schnellstrasse je v dalnicnim 4 pruhovem provedeni (max rychl. 130km/h) az pri budouci dalnicni krizi Jettsdorf, od Jettsdorfu se zatim musi po 2pruhove rychlostni (max.100km/h) do Kremsu a stoho na stare S33, cesta do St. Pöltenu bude kratsi o 13,5 km a cele v dalnicnim provedenim...
http://www.asfinag.at/index.php?module= ... ad1&pid=54
S 5 - Stockerauer Schnellstrasse je v dalnicnim 4 pruhovem provedeni (max rychl. 130km/h) az pri budouci dalnicni krizi Jettsdorf, od Jettsdorfu se zatim musi po 2pruhove rychlostni (max.100km/h) do Kremsu a stoho na stare S33, cesta do St. Pöltenu bude kratsi o 13,5 km a cele v dalnicnim provedenim...
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Právě že problém tupého napojení R55 na D2 bude dostatečně řešit rakouská S8 směřující z S1 na Marchegg. To je i jeden z důvodů, proč Rakušáci nechtějí ani slyšet o nějakém napojení v Reintalu.
Zásadním problémem této trasy je, že vede přes tři státy místo dvou, ale do doby zprovoznění celé R55 bude snad již na úrovni EU vyřešena interoperabilita palubních jednotek, takže to pro nákladní dopravu bude snad ok.
U naší R52 by v zásadě zatím postačoval obchvat Mikulova. Ten poloviční profil tam zatím kapacitně dostačuje a 25 km to bez dálnice po luxuxní I. třídě jde vydržet. I když z pohledu toho luxusního spojení je škoda to nedotáhnout, stejně to bude výhledově potřeba, hlavně když se v Rakousku už za rok uvolní pracovní trh.
Zásadním problémem této trasy je, že vede přes tři státy místo dvou, ale do doby zprovoznění celé R55 bude snad již na úrovni EU vyřešena interoperabilita palubních jednotek, takže to pro nákladní dopravu bude snad ok.
U naší R52 by v zásadě zatím postačoval obchvat Mikulova. Ten poloviční profil tam zatím kapacitně dostačuje a 25 km to bez dálnice po luxuxní I. třídě jde vydržet. I když z pohledu toho luxusního spojení je škoda to nedotáhnout, stejně to bude výhledově potřeba, hlavně když se v Rakousku už za rok uvolní pracovní trh.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Přesně tak mi to připadá logické - oživit myšlenku dálnice přes Znojmo (D/R38), která by spojila Vídeň s celými Čechami a Moravu spojit s Vídní přes R55. Koncept samotné R52 je výhodný jen pro Brno a severní Moravu (a Slezsko). Navíc si myslím, že R55 jako spojnice Olomouc-Břeclav (-Bratislava) nebude tolik využívaná, s propojením na Vídeň by velmi získala na důležitosti. Tak, jak je projektovaná teď, bude de facto sloužit jen jako lokální sběrnice menších měst střední a jihovýchodní Moravy (i pro transit Polsko-Bratislava bude zřejmě zajímavější spojení přes Žilinu...)Jeste k te R55 versus R52, ano i ja jsem pro R55 misto R52, nebylo to jen lepsi pro nas region (Zlinsky Olomoucky a Moravskoslezsky kraj) ale take pro Tranzit Polsko, Baltikum smerem na Jih a ulehcilo by se tym D1ce v okoli Brna... nesmime zapomenout na to ze z rakouske strany ma byt hotovy do roku 2018 jeste mj. i S3 a to az na ceske hranice (Znojmo-Hate - Praha) S8 (Bratislava-Devinska Nova Ves pokracovani jako D4/D2) a Vidensky okruh S1 (spojka sever-jih) vc.A23 (novy usek ktery ma spojit A22 a S1)
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
A ma smysl to vubec jeste resit, kdyz 2014 bude A5 u Mikulova? Stavet R55 ve 4pruhu az po hranice bez rakouske soucinosti asi valneho smyslu nema ...Michael V. píše:Jeste k te R55 versus R52, ano i ja jsem pro R55 misto R52....
Nemyslim to sarkasticky