Stránka 32 z 57

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Napsal: 8.11.2018 10:08:24
od Japao Joe
Podle mě má železnice (při snaze přesunout zboží z NA) smysl jen jako ROLA na dlouhé vzdálenosti - např. naložit někde v Německu v kuse přejet a vyložit v Maďarsku a k tomu si řidič odbyde i přestávku. V rámci ČR je to z časového hlediska úplná blbost.

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Napsal: 8.11.2018 10:13:17
od Honay29
Chci se zeptat, jak je na tom usek 5204 Pohřelice -VN Nove mlýny.

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Napsal: 8.11.2018 10:19:29
od vodouch2000
5204.1 Pohořelice - Nová Ves čeká na územko (snad během 2019).
5204.2 Nová Ves - VN Nové Mlýny čeká na novou DÚR (někdy teď).

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Napsal: 8.11.2018 10:26:37
od Sosa
Japao Joe píše:Podle mě má železnice (při snaze přesunout zboží z NA) smysl jen jako ROLA na dlouhé vzdálenosti - např. naložit někde v Německu v kuse přejet a vyložit v Maďarsku a k tomu si řidič odbyde i přestávku. V rámci ČR je to z časového hlediska úplná blbost.
I s přestávkou to bude po silnici rychlejší. I pokud to bude ucelený nákladní vlak, tak to bude na trase Německo - Maďarsko tak 3 dny. A to od nákladového k nákladovému nádraží.
ROLO mělo smysl, když kamion stál na hranicích.

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Napsal: 8.11.2018 11:21:30
od Honey72
Jedním z hlavních důvodů proč za komančů nic nebylo na prodejnách, byla i pomalá logistika a zastaralé upředňostňování přepravy po železnici. Tenkrát nikdo neřešil jako dnes, kdy zboží dorazí. Takže ve fabrice čekali týdny na surový materiál k výrobě, z něho udělali polotovar a zase po železnici někam převezli, kde z něho udělali finální výrobek a ten putoval do skladů a pak teprve do obchodů. Vše většinou po železnici, takže měsíce. Dneska si toto žádný výrobce nemůže dovolit. Ani já nemám sklady nafukovací a nemůžu mít ve zboží miliony, takže potřebuji jen průběžně doplňovat sklad. Sice máme kolej přímo u rampy, ale její údržba stojí takových peněz, že se nevyplatí ani dráze, takže ji vyřadili z provozu. Vrchlabská škodovka neměla nikdy vlečku, protože údržba a provoz by stála několik milionů ročně. A to je bohatá škodovka :-)

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Napsal: 20.11.2018 15:48:44
od Martin96
Nový leták (11/2018) - stavba 5206: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/87/ ... bchvat.pdf

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Napsal: 20.11.2018 16:29:54
od Aram96
2020-2023, rakušáci se musí smát ... a my brečíme :roll:

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Napsal: 20.11.2018 19:10:50
od kot
obávám se, že se nesmějí, ale spíše si klepou na hlavu...

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Napsal: 21.11.2018 10:21:33
od Svatosp
V roce 2016 rikal ministr Tok ze se zacne nejpozději v roce 2019 ted o toho hodili ekoteroristi vidle, takze začátek je ve hvězdách....
Zajimalo by me ciste teoreticky, az se postavi ten prihranicni usek , jestli Rakousko dostavi pak zbytek te sve dalnice nebo budou cekat na celou CR trasu (ta nebude NIKDY).

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Napsal: 21.11.2018 23:38:34
od ventus
2 Honey72 : Tři dny ucelený vlak DE-HU je trochu přitaženo za vlasy
GTS rail: Zeebruge - Piacenza Po 18,00 - St 7,00 a je to kolem 1100km.
ROLA : Freiburg - Novarra cca 10h 480km

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Napsal: 22.11.2018 9:20:37
od Honey72
O třech dnech jsem nepsal já, ale to je jedno :-) Každopádně by to však v současnosti ty tři dny byly, kvůli kapacitě české železniční sítě. Pro další nákladní vlaky není na kolejích okno a na koridorech už ani v noci. Bohužel je ekonomický nesmysl převážet kamiony od hranic k hranicím, tam je zase naložit a zase převézt přes další stát. Problém dálkové dopravy musí vyřešit Evropa jako celek, jedině ucelený systém, aby se kamion naložil na vagón ve Španělsku, k vlaku se cestou ve spec. uzlech rychle připojovaly a odpojovaly další vagóny a kamion se dovezl do Švédska aniž se dotkl země. Byla by to obří investice, jenže nevyplatí se bez restrikcí. Abyste kamion na vlak dostali, cesta by musela být rychlejší než samotným kamionem, levnější a pak tu také máme odbory u dopravců, kterým by se nelíbilo, že jejich řidič by během cesty na vlaku nedostal zaplaceno. A jak každý jistě dobře ví, peníze řidič dostává hlavně za vzdálenosti a 90 % cesty si vézt zadek nebudou chtít.

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Napsal: 22.11.2018 10:09:19
od Majkii
Tři dny jsou hodně přehnané, kupříkladu relace návěsů Rostock - Brno má jízdní dobu dle jízdního řádu zhruba 17 hodin a v zásadě se ji daří dodržovat.

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Napsal: 22.11.2018 12:17:17
od Honey72
Ano, při současném stavu. Ale kdybychom se snažili nahnat na vlaky více a více kamionů, tak už by se to dost začalo protahovat :-)

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Napsal: 22.11.2018 14:25:31
od JirkaS
Honey72 píše:O třech dnech jsem nepsal já, ale to je jedno :-) Každopádně by to však v současnosti ty tři dny byly, kvůli kapacitě české železniční sítě. Pro další nákladní vlaky není na kolejích okno a na koridorech už ani v noci. Bohužel je ekonomický nesmysl převážet kamiony od hranic k hranicím, tam je zase naložit a zase převézt přes další stát. Problém dálkové dopravy musí vyřešit Evropa jako celek, jedině ucelený systém, aby se kamion naložil na vagón ve Španělsku, k vlaku se cestou ve spec. uzlech rychle připojovaly a odpojovaly další vagóny a kamion se dovezl do Švédska aniž se dotkl země. Byla by to obří investice, jenže nevyplatí se bez restrikcí. Abyste kamion na vlak dostali, cesta by musela být rychlejší než samotným kamionem, levnější a pak tu také máme odbory u dopravců, kterým by se nelíbilo, že jejich řidič by během cesty na vlaku nedostal zaplaceno. A jak každý jistě dobře ví, peníze řidič dostává hlavně za vzdálenosti a 90 % cesty si vézt zadek nebudou chtít.
To už je snad lepší přepravovat tím vlakem jen kontejner a na kamion ho přeložit až na konci.

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Napsal: 22.11.2018 15:24:01
od Japao Joe
Při tom neúměrně naskakuje čas na překládku.

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Napsal: 22.11.2018 17:03:42
od Lenny
Aram96 píše:2020-2023, rakušáci se musí smát ... a my brečíme :roll:
Všichni tady víme, že v dobrém případě bude rok 2023 rokem zahájení výstavby. :mrgreen: O D35 Opatovice - Ostrov se taky v roce 2010 mluvilo jako o největší prioritě, realizace měla proběhnout v období 2012 až 2015. Je rok 2018 a bude se zahajovat. A tady navíc nebyla armáda odmítačů výstavby.

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Napsal: 22.11.2018 17:54:58
od kot
A Lenny kéž by se letos začalo /alespoň ťoklo na kámen/...

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Napsal: 22.11.2018 19:50:29
od Trex
Další dopravní omezení (vč. úplné uzavírky) a dočasné stavební úpravy - pro umožnění obousměrného provozu na mostě na I/52 přes novomlýnské nádrže:

https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/2 ... -pres-nove

Jednoduše řečeno na současné vozovce bude zřízen cca 100 m dlouhý a 90 cm vysoký zpomalovací práh :)

Jo a kdyby se někdo podivoval nad tím, proč se s generální opravou mostu (min. výměna nosné konstrukce) začne až v březnu 2020, tak přidávám vyjádření Fialy (ŘSD Brno) v MF Dnes 22.11.: " Vysoutěženého zhotovitele bychom mohli mít sice v polovině příštího roku, ale od listopadu do března tam kvůli hnízdícím ptákům nemůžeme pracovat, takže nemá smysl shazovat most v polovině sezony"

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Napsal: 2.12.2018 23:01:38
od luke777
Tak muzu konstatovat ze to vyresily primo mistrne, sice tam pisou na ceduli ze se ma za tezkym nakkladem dodrzovat rozestup 30m ale provoz byl plynuly zadne kolony a cekani.Cca v sobotu v 18:30.

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Napsal: 28.1.2019 12:09:36
od 1975
Možná to tu někde padlo, ale já to nenašel... z krajského úřadu JMK:

Dobrý den,
k níže uvedenému Vám sděluji, že někteří odvolatelé ve svém odvolání namítli mj. systémovou podjatost Krajského úřadu Jihomoravského kraje. O případné podjatosti v současné době rozhoduje Ministerstvo pro místní rozvoj, které je v dané věci kompetentní.


...takže černého Petra má nyní MMR..

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Napsal: 28.1.2019 13:55:59
od 1975
..ale že by ho z JMK nějak moc chtěli zpátky...:o)

Lhůty řeší v obecné rovině správní řád. V tomto konkrétním případě však přesnou informaci o tom do kdy by mělo MMR rozhodnout nemáme, jelikož neznáme přesné datum podání, ale předpokládáme, že by se tak mělo stát v průběhu února.

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Napsal: 13.2.2019 15:03:31
od papadeloco
Honey72 píše:O třech dnech jsem nepsal já, ale to je jedno :-) Každopádně by to však v současnosti ty tři dny byly, kvůli kapacitě české železniční sítě. Pro další nákladní vlaky není na kolejích okno a na koridorech už ani v noci. Bohužel je ekonomický nesmysl převážet kamiony od hranic k hranicím, tam je zase naložit a zase převézt přes další stát. Problém dálkové dopravy musí vyřešit Evropa jako celek, jedině ucelený systém, aby se kamion naložil na vagón ve Španělsku, k vlaku se cestou ve spec. uzlech rychle připojovaly a odpojovaly další vagóny a kamion se dovezl do Švédska aniž se dotkl země. Byla by to obří investice, jenže nevyplatí se bez restrikcí. Abyste kamion na vlak dostali, cesta by musela být rychlejší než samotným kamionem, levnější a pak tu také máme odbory u dopravců, kterým by se nelíbilo, že jejich řidič by během cesty na vlaku nedostal zaplaceno. A jak každý jistě dobře ví, peníze řidič dostává hlavně za vzdálenosti a 90 % cesty si vézt zadek nebudou chtít.
vždy záleží na úhlu pohledu (taky se může naložit samotný návěs) španělští řidiči tak budou vozit návěsy na vlaky a jiní švédští řidiči je zase z vlaku rozvážet. Takhle se ušetří za mzdy. Ale tohle je spíš pro velké logistické firmy, kde nevadí, že se točí návěsy jak na běžícím páse.

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Napsal: 14.2.2019 11:20:59
od alabastr
Aktuální leták 02/2019 stavba 5204.1 a 5204.2: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/86/ ... -mlyny.pdf

"Předpoklad vydání ÚR na stavbu 5204.1 je v roce 2019. Na stavbu 5204.2 bude zadána nová DUR (III.Q 2018). V 11/2018 bylo požádáno o prodloužení lhůty k doplnění podkladů k přerušenému ÚŘ na I. etapu."

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Napsal: 14.2.2019 12:01:47
od Honay29
Jediná pozitivní věc na tomto úseku je, že pozemky pro 5204.1 jsou v majetku státu nebo podobných institucích a u 5204.2 je to podobné. Tím se dá dost zkrátit čas pro výstavbu.

Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko

Napsal: 14.2.2019 12:12:42
od Honey72
A co Stoka z Tetčic a Smradi Země ? Třeba pozemky pod D49 jsou vykoupené už léta a Vyznavači křečka vedou.