D52 Brno, jižní tangenta

Brno – Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Odpovědět
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od monin »

Nějak nerozumím tomu, že D52 bude mít nultý kilometr na MÚK s D2. Jakože D52 povede od Rajhradu nově k D2, a ne k Popůvkám na D1?
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od mapman »

Uvažuje se aktuálně o tom, že by se D52 zaústila do D2 a D2 by se mezi D52 a D1 zkapacitnila...
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od Jaroslav »

mapman píše:Uvažuje se aktuálně o tom, že by se D52 zaústila do D2 a D2 by se mezi D52 a D1 zkapacitnila...
snad raději dostavět k D1 směr Bystrc, ne? Jak s ohledem na vytvoření tahu D52/D43, tak s ohledem na snížení rizika přeexponované D2...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od Lenny »

Pracuje se na studii jižní tangenty, která by propojila R52 s D2 pomocí rozštěpné křižovatky pro směry D1 - Mikulov a obráceně. Vzhledem k tomu, že JZT je v současné době těžko průchodná a bude zanesena do ZÚR Jmk jen jako rezerva, byla zadána tato studie pro prověření možností. V budoucnu by se mohla JZT na R52 napojit.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od mapman »

Přesně tak, JZT je v tuto chvíli tak problematická, že ji není možné zanést do ZÚR jako návrhovou plochu, bude tam jen jako rezerva. Do návrhu půjde R52 nejspíš v podobě jižní tangenty...
Mario
Příspěvky: 877
Registrován: 23.3.2009 16:36:20
Bydliště: Kly

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od Mario »

Mohli byste těch posledních pár příspěvků ukázat na mapě? :-)
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od Jirka L »

Mario píše:Mohli byste těch posledních pár příspěvků ukázat na mapě? :-)
Obrázek
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Příspěvek od Mike »

a ideálně to celé přesunout do patřičné moravské sekce
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: R52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od mapman »

Přesunuto.

Záměr je patrný z návrhu ZÚR Jihomoravského kraje: http://www.kr-jihomoravsky.cz/archiv/ou ... navrh.html

Zatímco JZT je pouze v rezervě, JT je tam jako návrhová plocha, a to včetně zkapacitnění D2 k D1 a přestavby MÚK Brno-jih, kde se uvažuje o oddělení dálkové dopravy od místní s tím, že silnice I/41 by byla protažena podél dálnice jako kolektor až k MÚK Chrlice. V tuto chvíli jsou na stole dvě varianty, z nichž jedna má být vybrána k dalšímu rozpracování...
jeni013
Příspěvky: 708
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: R52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od jeni013 »

JZT je potřebná, ale ta část kolem Tuřan je naprosto nesmyslná v kontextu staveb jižního VMO + R52 + třípruhové D1.
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od Kuba »

Tady je článek o zahájení procesu zanesení jižní tangenty do územně-plánovací dokumentace. Byla zadána soutěž na studii a dokumentaci EIA.

https://zdopravy.cz/rsd-vymysli-novou-s ... -d2-19005/
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od Aram96 »

Chtěl jsem sem napsat, jak se na to díváte. Kterou variantu byste vybrali ?
Nerad bych zdržoval stavbu JT, ale pokud ji chtějí realizovat někdy s rozšířením (nebo chvíli po) MÚK Brno-jih a následných úprav D2 a D1, tak budou muset vybrat variantu, která by byla použitelná a umožňovala i přenesení dopravy z D2 na D43, pokud by byla realizována varianta Bystrcká a jihozápadní tangenta. Tudíž asi varianta C, A mi přijde zbytečně dlouhá a zbytečně blízko Želešic, kde by případně vedla JZT :? Mám smíšené pocity, navíc bych řekl, že bez D43 a JZT mi ta JT nedává úplný smysl, pouze ušetří dopravu na úseku mezi múk jih a múk centrum.
Sauce
Příspěvky: 610
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od Sauce »

Já to vidím tak, že v budoucnu by D52 měla být D43 a nápojovat se původně, podle plánů Reichu a tangentu udělat samostatně. Trochu mi ale nedává smysl už z toho hlediska, že pro transit D43 - D2 by se dala využít stávající D1.
jeni013
Příspěvky: 708
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od jeni013 »

Pokud by to bylo takto, tak by se krásně rozložily tranzitní výkony a Vídeňská by byla pouhou radiálou. Bylo by to funkční v jakékoli variantě vedení D43 na sever.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od Lenny »

CK MD schválila variantu B pro vedení D 52 a zkapacitnění dálnice D2 ve variantě B tj. čtyřpruh + kolektory.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od Aram96 »

B ??? :o Tak to je ta asi nejhorší varianta .. to asi teda nepočítají s tím, že by jižní tangenta byla využívána pro D2-D43 .. Asi nevěří, že D43 a JZT někdy bude :lol:
I když na druhou stranu, mohla by to být nejlepší varianta kvůli "průchodnosti" okolních obcí. Papírové průchodnosti.
Sauce
Příspěvky: 610
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od Sauce »

To je celkem zklamání. Tohle napojení nebude umožňovat souvislost D52+D43 jako jedné dálnice a zbytečně sníží plynulost...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od Aram96 »

Sauce píše:To je celkem zklamání. Tohle napojení nebude umožňovat souvislost D52+D43 jako jedné dálnice a zbytečně sníží plynulost...
To by ale neumožňovala ani jedna varianta, ne ? Možná A, ale tam by byly zase velké problémy s protesty. Navíc D43 je minimálně 20 let než bude u D1 :lol:
Takhle jak je to teď, si troufám říct, že by se tam mohlo najít místo pro pěknou MÚK, která by umožňovala velice plynulou jízdu jak z D52 tak z D2 směr D43
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od mapman »

Zapomeňte na to, že někdy vznikne nějaká souvislá D43 - pokud vůbec projde čtyřpruh kolem Brna, tak to bude SMV.

Ta vybraná varianta B je pro tranzit D1 Vyškov - D2 - D52, který tu tvoří nejvýznamnější směr, nejvýhodnější a umožňuje i poměrně plynulé napojení JZT (direktními a semidirektními větvemi). Napojení JT na D2 pak respektuje kolektorové uspořádání na D2 a počítá i s JZT:

Stav bez JZT:
D2×D52.png
D2×D52.png (404.42 KiB) Zobrazeno 23013 x
A s JZT:
D2×D52+JZT.png
D2×D52+JZT.png (149.42 KiB) Zobrazeno 23013 x
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od Aram96 »

Díky za obrázky. Já si myslím, že D43 kolem Brna nikdy nepovede, ale souvislé bylo myšleno jako prostě D43-MÚK na JT rozdělující se na D52 a D2. Ne jako pokračování souvislé dálnice D52.
Samotná varianta JT se mi už líbí, určitě lepší než A, kde by byly větší problémy s obyvateli.

K MÚK Chrlice II - Pěkné plány, určitě lepší než múk Brno-jih, ale nechápu trochu jednu věc. Směr JT-D2 Vyškov větev je pořád dvoupruhová, dokonce má dvoupruhové připojování :o Naproti tomu větev opačným směrem je jednopruhová, tomu moc nerozumím.
I v obrázku rozšířené múk kvůli JZT je to to samé v připojování na D2 směr Bratislava. Jednopruh JT-D2 a dvoupruh D2-JT ?? :crazy:

A malé postesknutí k tomu tvaru MÚK - prostě u nás se asi nedočkáme rychlých i semidirektivních větví (alespoň té JT-D2-Vyškov, která je prioritní), které budou určitě ve výsledku kratší (méně betonu a všeho), jednoznačně zaberou méně půdy, než takovéhle provedení, jediné co, tak bude potřeba delší (plynulejší) přemostění D2, takže možná vyjde o něco dráž, ikdyž v tomhle případě asi o moc ne, protože přemostění jsou i tak dosti dlouhá :?
Všimněte si, že tady je na to prostoru dvě prdele, v okolí žádní obyvatelé ?? Proč stavět méně komfortní stavbu, která zabere víc půdy ?

Za jednu věc jsem ale hrozně rád a jsem rád, že alespoň to souhlasí s mým návrhem a to jsou celou dobu dvoupruhové, někde dokonce třípruhové kolektory vedle D2 :ok: :ok:
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od michal »

Koukam, ze projektanti teto muk necetli diskuzi o muk Sedlice...
AF-1
Příspěvky: 560
Registrován: 16.3.2009 13:54:56

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od AF-1 »

OT: Myslim, ze tomu, kdo pojede ctvrthodinu po dvoupruhove D43 nebo D35, bude deset sekund na te, ci one rampe celkem sumak..
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od michal »

No. Mne ani tak nejde o ten cas. Jde o to, ze se tady lamentuje nad tvarem muk Sedlice a odpovedi je to, ze to je stary projekt a ze dnes by se to uz resilo jinak. A ejhle, mame tady zcela novou stavbu, jejiz projekt prave vznika, a reseni je aspon 20 let stare a stejne spatne... Co to tam je za zakruty na tech mostech, to je jak ty tobogany na D0 x D5, ne?

Honey72 k muk Sedlice: Ale no tak. Křižovatka a nejen tato byla navržena ještě v dobách "ranného" rozvoje dopravy v republice, tj. v 90. letech. A ke všemu ještě podle normy dálniční MÚK s pouhou rychlostní silnicí. Nikdo tenkrát netušil, či spíše nepočítal, jak hodně doprava naroste a že z R35 se stane D35.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od Aram96 »

Přesně tak, nejde o čas. Když už, tak jde o komfort a "bezpečnost", protože se nebude muset tolik brzdit a zatáčet. Ale hlavní věc je, PROČ stavět méně komfortní stavbu, která ještě zabere více půdy. To jsou 2 hlavní negativa dohromady. Když se projektují múk a jsou na stole nějaké varianty, tak nejvíce rozhoduje plynulost/bezpečnost provozu vs zábor půdy. A pak samozřejmě také cena. A tady je vybrána varianta, která je pro oba hlavní faktory negativnější.
Jak bylo správně nazváno, vznikne další zprasená křižovatka jako Sedlice, která ale byla postavena o 20 let dříve...
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od dvs »

Tak ono nejde o komfort, ale o eliminaci tvorby kongescí :(
Myslíte, že ty křižovatky v cizině předělávají kvůli komfortu?
Jde o to, že pokud při vyšších intenzitách zbrzdíte proud vozidel ze 130km/h na 60km/h, tak se z toho vytvoří kolona na celou špičku ...
Odpovědět

Zpět na „D52“