D52 Rajhrad - Pohořelice
Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
knoflíky na D52 v jistém úseku již jsou, ne? Jen si teď neuvědomím, kde začínají. Myslím že v úrovni odpočívky už jsou přítomny.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
Radiálou bude navždy, bohužel.
Proč Vídeňská radiála není dálnicí má mnoho důvodů a nikomu se do úprav nechce, protože by to nic moc nepřineslo. Rychlost by se nezvýšila a stálo by to obrovské spousty financí. Hřálo by u srdce jen nás fandy dálnic Tramvaje jsou nejmenší překážkou, v Německu taková dálnice také je. Očividně největším problémem je totiž uzel D1/D52. Viz níže.
1/ Popovice lze napojit jednoduše na Evropskou ulici (stará Vídeňská silnice, dosud dlážděná), která je z neznámých důvodů přerušena chybějícím mostem přes Bobravu. Pravděpodobně schválně, aby kamiony do průmyslové zóny nejezdily přes exit Popovice. Ten by však stejně musel být zrušen, protože je těsně vedle exitu Rajhrad. A to i v případě, pokud I/52 chceme mít SMV. Nebo by se musely exity bypasem spojit do jednoho, teď ještě ta benzínka v prostoru... ale exit Popovice je zbytečný, nemohou být sjezdy do každé vesničky.
2/ Chybějící doprovodnou silnici 425 lze prodloužit od Rajhradu k exitu Popovice namísto polní cesty až k Evropské ulici. Aby silnice nevedla kolem nových domků, musela by přetnout západní rameno zrušeného exitu Popovice. Silnice 425 by vedla Evropskou ulicí přes průmyslovou zónu až k silnici 152. A pak po východní straně dálnice Brněnskou ulicí a podél ní až k OC Futurum.
3/ a tady je největší kámen úrazu. Do centra se odtud nedá dostat jinudy než po Vídeňské, přecházející přes D1. Takže i kdybychom dostali II/425 poměrně jednoduše až sem, musíme jí na tu Vídeňskou stejně napojit. Takže samotný uzel by nemohl být dálniční. Silnice 425 do centra by musela uzel někudy obejít a i kdybychom jí přes D1 nějakým způsobem dostali, nemáme jí pak kam napojit. Pokud do Bohunické, sežerou nás obyvatelé zaživa. A na Vídeňskou se přes tratě a tramvaje takřka nedostaneme. Šlo by to napojit na ramena uzlu, která ještě nejsou dálnicí - viz nákres. Akorát, že by musely být spojky přes D1 dvě jednosměrné.
Do toho nikdo nepůjde
Proč Vídeňská radiála není dálnicí má mnoho důvodů a nikomu se do úprav nechce, protože by to nic moc nepřineslo. Rychlost by se nezvýšila a stálo by to obrovské spousty financí. Hřálo by u srdce jen nás fandy dálnic Tramvaje jsou nejmenší překážkou, v Německu taková dálnice také je. Očividně největším problémem je totiž uzel D1/D52. Viz níže.
1/ Popovice lze napojit jednoduše na Evropskou ulici (stará Vídeňská silnice, dosud dlážděná), která je z neznámých důvodů přerušena chybějícím mostem přes Bobravu. Pravděpodobně schválně, aby kamiony do průmyslové zóny nejezdily přes exit Popovice. Ten by však stejně musel být zrušen, protože je těsně vedle exitu Rajhrad. A to i v případě, pokud I/52 chceme mít SMV. Nebo by se musely exity bypasem spojit do jednoho, teď ještě ta benzínka v prostoru... ale exit Popovice je zbytečný, nemohou být sjezdy do každé vesničky.
2/ Chybějící doprovodnou silnici 425 lze prodloužit od Rajhradu k exitu Popovice namísto polní cesty až k Evropské ulici. Aby silnice nevedla kolem nových domků, musela by přetnout západní rameno zrušeného exitu Popovice. Silnice 425 by vedla Evropskou ulicí přes průmyslovou zónu až k silnici 152. A pak po východní straně dálnice Brněnskou ulicí a podél ní až k OC Futurum.
3/ a tady je největší kámen úrazu. Do centra se odtud nedá dostat jinudy než po Vídeňské, přecházející přes D1. Takže i kdybychom dostali II/425 poměrně jednoduše až sem, musíme jí na tu Vídeňskou stejně napojit. Takže samotný uzel by nemohl být dálniční. Silnice 425 do centra by musela uzel někudy obejít a i kdybychom jí přes D1 nějakým způsobem dostali, nemáme jí pak kam napojit. Pokud do Bohunické, sežerou nás obyvatelé zaživa. A na Vídeňskou se přes tratě a tramvaje takřka nedostaneme. Šlo by to napojit na ramena uzlu, která ještě nejsou dálnicí - viz nákres. Akorát, že by musely být spojky přes D1 dvě jednosměrné.
Do toho nikdo nepůjde
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
No a v neposlední řadě bude D52 zaústěna do D2 a společným průběhem doputují až k D1:
- Přílohy
-
- jižní tangenta.png (735.56 KiB) Zobrazeno 23321 x
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
Němci nám to tak hezky připravili, skoro dokončili a my to v těch Želešicích necháme spustnout Asi by to zaústění do D2 bylo nejlepší. Tedy lepší něco než nic. A než vznikne jihozápadní tangenta a pak jižní obchvat Brna, to se asi nedožijeme. Ovšem D1 se z toho zhroutí. Varianta B se zdá nejvhodnější, ale asi by se pak těžko prosazovala jižní tangenta (náhrada za D1), když by se Modřice obklíčily dálnicemi.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
D1 vede jinou stopu než bylo původně připravované křížení protektorátní a exteritoriální dálnice, takže připraveno není nic...
Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
V současné době jsou sledovány varianty B a Modřická.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 710
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
JirkaS
Tak zcela nemáš pravdu. Naše dálnice sice vede jinudy, ale existují různé varianty jejího vedení v okolí Brna...
Stejně tak existují různé varianty vedení německé dálnice....
Řešilo se křížení těchto dvou dálnic s různým úhlem....
Existují třeba plány na křížení s naší dálnicí cca ve stejném úhlu a místě jako to vychází dnes atd....
A budu se opakovat - pokud Reichsautobahnen něco řešila (myšleno trasu, její varinaty atd.) tak ihned prováděla geo průzkum a další.....
Tangenty, jako odlehčení dopravy jižně od Brna poprvé navrhli už N v roce 1941.....
To pouze jako zajímavost....
Tak zcela nemáš pravdu. Naše dálnice sice vede jinudy, ale existují různé varianty jejího vedení v okolí Brna...
Stejně tak existují různé varianty vedení německé dálnice....
Řešilo se křížení těchto dvou dálnic s různým úhlem....
Existují třeba plány na křížení s naší dálnicí cca ve stejném úhlu a místě jako to vychází dnes atd....
A budu se opakovat - pokud Reichsautobahnen něco řešila (myšleno trasu, její varinaty atd.) tak ihned prováděla geo průzkum a další.....
Tangenty, jako odlehčení dopravy jižně od Brna poprvé navrhli už N v roce 1941.....
To pouze jako zajímavost....
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
Lenny, když jsou sledovány B+Modřická, v kterém bodě bude jejich propojení, aby byla vytvořena jižní tangenta (přeložka D1) ? Nějak mi to nejde dohromady.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
MÚK bude v km 2,0 varianty B. více zde: http://www.dalnice-silnice.cz/D52.htm
Další pokračování z MÚK Chrlice II v podobě JVT není v dohledné době reálné. Možná se bude stavět jen silnice II. třídy
Další pokračování z MÚK Chrlice II v podobě JVT není v dohledné době reálné. Možná se bude stavět jen silnice II. třídy
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
Díky, konečně vidím malou vlnovku stáčející Modřickou k tomu druhému km
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
D52 rekonstrukce AB vozovky – levý jízdní pás – I. etapa km 9,740 – 27,164
Pořadové číslo nabídky: 1 M - SILNICE a.s.
Nabídková cena v Kč bez DPH 98 545 225,42
Doba pro uvedení stavby do provozu v kalendářních dnech 61
Pořadové číslo nabídky: 2 EUROVIA CS, a.s.
Nabídková cena v Kč bez DPH 101 950 573,89
Doba pro uvedení stavby do provozu v kalendářních dnech 55
Pořadové číslo nabídky: 3 STRABAG a.s.
Nabídková cena v Kč bez DPH 102 023 509,73
Doba pro uvedení stavby do provozu v kalendářních dnech 59
Pořadové číslo nabídky: 4 PORR a.s.
Nabídková cena v Kč bez DPH 100 771 559,03
Doba pro uvedení stavby do provozu v kalendářních dnech 60
Kritéria hodnocení Váha kritéria v celkovém hodnocení
Nabídková cena stavby v Kč bez DPH 85 %
Doba pro uvedení stavby do provozu v kalendářních dnech 15 %
Pořadové číslo nabídky: 1 M - SILNICE a.s.
Nabídková cena v Kč bez DPH 98 545 225,42
Doba pro uvedení stavby do provozu v kalendářních dnech 61
Pořadové číslo nabídky: 2 EUROVIA CS, a.s.
Nabídková cena v Kč bez DPH 101 950 573,89
Doba pro uvedení stavby do provozu v kalendářních dnech 55
Pořadové číslo nabídky: 3 STRABAG a.s.
Nabídková cena v Kč bez DPH 102 023 509,73
Doba pro uvedení stavby do provozu v kalendářních dnech 59
Pořadové číslo nabídky: 4 PORR a.s.
Nabídková cena v Kč bez DPH 100 771 559,03
Doba pro uvedení stavby do provozu v kalendářních dnech 60
Kritéria hodnocení Váha kritéria v celkovém hodnocení
Nabídková cena stavby v Kč bez DPH 85 %
Doba pro uvedení stavby do provozu v kalendářních dnech 15 %
Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
Velmi vyrovnané nabídky
Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
A když se to vyhodnotí podle váhy kritérií, tak která nabídka je nejlepší?
98,5 mil., 61 dnů nebo 101,9 mil., 55 dnů?
98,5 mil., 61 dnů nebo 101,9 mil., 55 dnů?
Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
pokud jsou moje výpočty správné, tak nejvýhodnější je nabídka M-Silnice. (ale nevím jestli jsem zvolil správný postup propočtu)
Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
A jak jsi na to šel ?
Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
M-Silnice: 0,85*(100*(98,5/98,5))+0,15*(100*(55/61)) = 98,5 b.
Eurovia: 0,85*(100*(98,5/101,9))+0,15*(100*(55/55)) = 97,2 b.
Eurovia: 0,85*(100*(98,5/101,9))+0,15*(100*(55/55)) = 97,2 b.
Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
Jenže doba pro zprovoznění má dolní (i horní) mez a v děliteli je jejich rozdíl.
Takže dle mě takto:
M-Silnice: 0,85*(100*(98,545/98,545))+0,15*(100*((63-61)/(63-42))) = 86,43 b.
Eurovia: 0,85*(100*(98,545/101,950))+0,15*(100*((63-55)/(63-42))) = 87,88 b.
Strabag: 0,85*(100*(98,545/102,023))+0,15*(100*((63-59)/(63-42))) = 84,96 b.
Porr: 0,85*(100*(98,545/100,771))+0,15*(100*((63-60)/(63-42))) = 85,26 b.
Takže dle mě takto:
M-Silnice: 0,85*(100*(98,545/98,545))+0,15*(100*((63-61)/(63-42))) = 86,43 b.
Eurovia: 0,85*(100*(98,545/101,950))+0,15*(100*((63-55)/(63-42))) = 87,88 b.
Strabag: 0,85*(100*(98,545/102,023))+0,15*(100*((63-59)/(63-42))) = 84,96 b.
Porr: 0,85*(100*(98,545/100,771))+0,15*(100*((63-60)/(63-42))) = 85,26 b.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
zvolil jsem stejný postup jako jannnn
- Přílohy
-
- nabidky.PNG (8.41 KiB) Zobrazeno 18552 x
Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
Koukám, že tady nepadlo info ani o začátku opravy, tak jenom napíšu, že akce "D52 rekonstrukce AB vozovky – levý jízdní pás – I. etapa" už taky úspěšně skončila
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Příspěvky: 65
- Registrován: 8.11.2012 20:59:49
Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
Nevíte jak to vypadá s dalšími dvěma etapami? Opravou úseků vlevo cca 9-16km + 23-26km?
D52, D43 v původní trase!
Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
Bude snad letos, tento týden vyhlášena soutěž: https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... l/Z0003026
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Příspěvky: 65
- Registrován: 8.11.2012 20:59:49
Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
Super, to by bylo fajn. To by se letos z Brna až na hranice jezdilo všude po výtečném povrchu.Majkii píše:Bude snad letos, tento týden vyhlášena soutěž: https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... l/Z0003026
Krom křižovatky u Nové Vsi - jih , a úseku u Mikulova , kde si zaslouží opravit obě OK s přilehlou částí silnice a od druhé OK (kde je mimochodem už minimálně rok stále se zvětšující 5-10 cm hluboká díra ) je to až k FreeShopu celkem tagédie, hlavně v místě celnice.
D52, D43 v původní trase!
Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
Je to prosím tedy tak, že celý PJP od km 9 - 26 se udělal v 2015/2016, teď 2020 se udělal LJP km 16 - 23 a zbývá těch 9-16 a 23-26? Jak je na tom kvalita té opravy z 2015/2016, kdo tam jezdíte nějak pravidelněji? A ten km 16-23 v pohodě z hlediska kvality z pohledu řidiče?Kubasssssssss píše:Nevíte jak to vypadá s dalšími dvěma etapami? Opravou úseků vlevo cca 9-16km + 23-26km?
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 65
- Registrován: 8.11.2012 20:59:49
Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
Ano, je to přesně tak.martini píše:Je to prosím tedy tak, že celý PJP od km 9 - 26 se udělal v 2015/2016, teď 2020 se udělal LJP km 16 - 23 a zbývá těch 9-16 a 23-26? Jak je na tom kvalita té opravy z 2015/2016, kdo tam jezdíte nějak pravidelněji? A ten km 16-23 v pohodě z hlediska kvality z pohledu řidiče?Kubasssssssss píše:Nevíte jak to vypadá s dalšími dvěma etapami? Opravou úseků vlevo cca 9-16km + 23-26km?
Kvalita opravy PJP je myslím, slušná, až na prvních několika metrech u Rajhradu, kde se asi nepovedlo napojení na úsek Brno-Rajhrad opravovaný tuším 2012 a je tam již pár let zalepená část tvaru L. Ale jinak i po 5ti letech bez závad kolejí atd..
Kvalita opraveného LJP je též bezproblémová, ale zrovna v tomto prostředním úseku nebyly žádně větší poruchy ani před opravou.
Jsem zvědav jestli se oprava zbývajících úseků podaří stejně dobře jako na PJP. Protože zejména v km9-16 je to už dosti zvlněné s vyjetými kolejemi (krom useku asi km 11-15 kde byl pravý jídní pruh souvisle opraven pře cca 5ti lety), zvláště pak most u Sobotovic, kde jsou značně propadlá předpolí mostu (v PJP při opravě zdárně vyrovnáno).
D52, D43 v původní trase!