D52 Rajhrad - Pohořelice
Re: R52 Rajhrad - Pohořelice
Úsek s mikrokobercem již s hotovým VDZ a bez omezení
Re: R52 Rajhrad - Pohořelice
Byla vypsána soutěž na rekonstrukci pravé poloviny v úseku MÚK Rajhrad - MÚK Pohořelice-sever za 285 milionů Kč bez DPH.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R52 Rajhrad - Pohořelice
Připravuje se zakázka na vybudování SOS systému.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R52 Rajhrad - Pohořelice
Tomu říkám teprve vyhozené peníze, né nějaké vyměňování svodidel... SOS hlásky bych v dnešní době na dálnicích úplně zrušilLenny píše:Připravuje se zakázka na vybudování SOS systému.
Re: R52 Rajhrad - Pohořelice
Kdyby to bylo takové vyhazování peněz, tak by to asi rušili v celé evropě. Ale, neděje se tak.Adam108 píše:Tomu říkám teprve vyhozené peníze, né nějaké vyměňování svodidel... SOS hlásky bych v dnešní době na dálnicích úplně zrušilLenny píše:Připravuje se zakázka na vybudování SOS systému.
Pořád jsou oblasti, kde není signál, na to nezapomeňte. A nejde jen slepě spoléhat na mobily.
Re: R52 Rajhrad - Pohořelice
Možná by Lenny mohl doplnit co všechno je součástí této konkrétní zakázky na SOS hlásky. Ona ta SOS hláska je takový "rozvaděč telematiky". Přes datové sítě jsou tam napojení kamer, meteo hlásek, PDZ atd. Ten telefon je jedna z funkcí.
Koukněte co bylo součástí rekonstrukce SOS hlásek na D8 http://www.spel.cz/page/rekonstrukce-so ... dalnice-d8
Koukněte co bylo součástí rekonstrukce SOS hlásek na D8 http://www.spel.cz/page/rekonstrukce-so ... dalnice-d8
Re: R52 Rajhrad - Pohořelice
Máte pravdu, že SOS hlásky jistě občas někoho i v dnešní době zachrání (můj odhad - 1 člověk za 10 let). Já jen tvrdím, že za neúměrně vysokou cenu - vím, zní to blbě, ale doufám, že chápete, co tím myslím. Jejich provoz stojí jistě celkově miliony... Chtělo by to spíše nějakou statistiku jejich využívanosti, jistě nějaká musí být...Kdyby to bylo takové vyhazování peněz, tak by to asi rušili v celé evropě. Ale, neděje se tak.
Pořád jsou oblasti, kde není signál, na to nezapomeňte. A nejde jen slepě spoléhat na mobily.
"A nejde jen slepě spoléhat na mobily." - pod tím si mám představit co? Mobil má dnes skoro každý, což znamená, že když se stane nehoda, tak je mnoho lidí, kteří můžou přivolat pomoc - účastníci či svědci - a nemusí ani k nejbližší SOS hlásce...
Nevím, kdy SOS hlásky přesně začaly vznikat, ale vznikaly z toho důvodu, že při nehodě nebylo možno pomoc přivolat jinak, než sjet do nejbližší obce k nejbližší telefonní budce nebo v této obci požádat nějakého domorodce aby svým telefonem zavolal pomoc.
Co se týče signálu - co takhle SOS hlásky tedy stavět jen tam, kde není signál? A nebo uzavřít dohodu s operátory, aby signál zavedli, určitě by to vyšlo levněji
Musíme samozřejmě souhlasit s dvs, že pokud nejde jen o SOS hlásky, ale o "dálniční technologii" obecně, tak tam není co kritizovat
Re: R52 Rajhrad - Pohořelice
...... nehledě k tomu, že se chystají chytrá auta, která v případě havárky zavolají pomoc sama, takže aby to fungovalo, bude muset být pokrytí všude.
Re: R52 Rajhrad - Pohořelice
Samozřejmě, že pokrytí všude nadále nebude. V autě bude mobilní modul, což jen umožní přelít balík peněz "správným" směrem a do budoucna i sledovat vozidlo. Ale půjde to přes běžnou síť operátorů a nikdo z nich nebude investovat do BTS, které jim nevydělají.
Re: R52 Rajhrad - Pohořelice
Nejsem odborník na elektro, možná někdo podá lepší výklad o tom, k čemu to slouží.
SO 491 Systém DIS-SOS - kabelové vedení
Ve SDP bude položen silový napájecí kabel, zásuvkové skříně u přejezdů SDP a před nimi. Rozvaděče napájení RM3 kvůli přepětí., rozvaděče odbočné v místě budoucích kamer a informačních portálů.
SO 493 Systém DIS-SOS - šachty a prostupy
Jedná se o kabelové prustupy pod přejezdy SDP a příčné kabelovody v místě budoucích SOS hlásek.
SO 494 Systém DIS-SOS - trubky pro optické kabely
Jedná se o položení 5 trubek pro optické kabely, z toho 2 jsou pro optický kabel dispečerské komunikační sítě ŘSD, další 2 pro budou později využity pro optický kabel systému SOS, DIS komunikace hlásek a dalších zařízení na R52 a pátá trubka je rezerva.
Očividně to není jen o osazení SOS hlásek, ale i o kamerovém systému, ZPI a dalších věcech.
SO 491 Systém DIS-SOS - kabelové vedení
Ve SDP bude položen silový napájecí kabel, zásuvkové skříně u přejezdů SDP a před nimi. Rozvaděče napájení RM3 kvůli přepětí., rozvaděče odbočné v místě budoucích kamer a informačních portálů.
SO 493 Systém DIS-SOS - šachty a prostupy
Jedná se o kabelové prustupy pod přejezdy SDP a příčné kabelovody v místě budoucích SOS hlásek.
SO 494 Systém DIS-SOS - trubky pro optické kabely
Jedná se o položení 5 trubek pro optické kabely, z toho 2 jsou pro optický kabel dispečerské komunikační sítě ŘSD, další 2 pro budou později využity pro optický kabel systému SOS, DIS komunikace hlásek a dalších zařízení na R52 a pátá trubka je rezerva.
Očividně to není jen o osazení SOS hlásek, ale i o kamerovém systému, ZPI a dalších věcech.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R52 Rajhrad - Pohořelice
Myslel sem to s tim spolehanim se na mobilni telefony tak, ze je podle me blbost spolehat presne na to:
"Plno lidi ma telefon a nekdo urcite zavola pomoc".
A taky se muze stat, ze cela sit vypadne. To pak bude kazdy spolehat na telefony a nebude mit nikdo jak zavolat.
Myslim si, ze stale naklady na vybudovani site SOS hlasek jsou prijatelne, a v cene nove dalnice se ztrati.
A argument typu "budou chytra auta, ktera zavolaji pomoc sama", myslim ze neni relevantni. Do deseti let urcite nebude takovych aut vetsina, aby stalo za zvazeni zrusit sit SOS hlasek.
"Plno lidi ma telefon a nekdo urcite zavola pomoc".
A taky se muze stat, ze cela sit vypadne. To pak bude kazdy spolehat na telefony a nebude mit nikdo jak zavolat.
Myslim si, ze stale naklady na vybudovani site SOS hlasek jsou prijatelne, a v cene nove dalnice se ztrati.
A argument typu "budou chytra auta, ktera zavolaji pomoc sama", myslim ze neni relevantni. Do deseti let urcite nebude takovych aut vetsina, aby stalo za zvazeni zrusit sit SOS hlasek.
Re: R52 Rajhrad - Pohořelice
Jak to Lenny rozepsal, tak tyto prace jsou o vykopech, natazeni kabelu, trubky pro zafouknuti optiky atd. Skoro to vypada, ze tam ani nebude SOS hlaska, ale az asi v dalsi etape.
Asi historicky se to nazyva SOS system a prirovnal bych to k tomu, ze kdyz delate elektroinstalaci, tak se tam zvonek ke dverim v rozpoctu ztrati. Kdyz to prezenu, tak SOS hlaska je "zvonek s kecafonem" a ty kabely se tam fakt netahnou jenom kvuli nemu.
Asi historicky se to nazyva SOS system a prirovnal bych to k tomu, ze kdyz delate elektroinstalaci, tak se tam zvonek ke dverim v rozpoctu ztrati. Kdyz to prezenu, tak SOS hlaska je "zvonek s kecafonem" a ty kabely se tam fakt netahnou jenom kvuli nemu.
Re: R52 Rajhrad - Pohořelice
Jsem zapomněl napsat, že výše popsané je součástí opravy R52 9 - 23 vpravo a samotné osazení SOS hlásek je v další etapě v buducnosti.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R52 Rajhrad - Pohořelice
31.7.2015 – 25.10.2015 se bude opravovat asfaltová vozovka R52 směr Brno-Pohořelice celé najednou! Včetně všech svodidel kabelů atd. to bude celkově trvat 17.7.2015 – 13.12.2015. Je to oprava za cca 300 milionů, zhotovitel Strabag+Alpine.
Re: R52 Rajhrad - Pohořelice
to je kolik 14 km D52 směr Vídeň najednou? provoz bude 2+1+1?
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: R52 Rajhrad - Pohořelice
Provoz bude 1+1.
Re: R52 Rajhrad - Pohořelice
Od pátku avizovaný provoz 1+1, v pá a ne žádná viditelná (stavební) aktivita, jen u exitu 16 nějaké stroje.
Pátek okolo 19 směr na jih vcelku bez potíží.
V neděli okolo 19:00 směr do Brna za exitem 16 kolona, několikaminutové stání, pak pomalá jízda až na konec omezení,
žádná viditelná příčina (nehoda apod.). (Ve výjezdu na exitu 23 PaCh s autem severního souseda)
Asi bude u Brna opravdu horko (a to nejen směrem na jih)
Pátek okolo 19 směr na jih vcelku bez potíží.
V neděli okolo 19:00 směr do Brna za exitem 16 kolona, několikaminutové stání, pak pomalá jízda až na konec omezení,
žádná viditelná příčina (nehoda apod.). (Ve výjezdu na exitu 23 PaCh s autem severního souseda)
Asi bude u Brna opravdu horko (a to nejen směrem na jih)
Re: R52 Rajhrad - Pohořelice
Pozdě, ale přece (po víc než měsíci ), hold tu člověk nestíhá číst všechno...
DIS-SOS opravdu není jen o hláskách (proto je tam to DIS - dopravní informační systém). SOSka je v dnešní době hlavně uzel pro připojení další telematiky - metea, sčítače, kamery, proměnné značky, napájecí body, zabezpečovací zařízení... A samozřejmě zůstává jí i ta historická SOS funkce Není pravda, že by nebyly využívané. Sice u nich nejsou fronty, ale občas z nich někdo volá. Často to jsou cizinci, protože počítají s tím, že se dovolají nějaké lokální pomoci (o tom, jak se s nimi místní policista dokáže dohodnout radši psát nebudu ). Nedávno jsem byl v Rudné na tunelovém dispečinku, když někdo ze SOSky volal. Výjimečně nechtěl pomoc, jen informoval, že si k nepojízdnému autu už zavolal odtah a jen aby věděli že tvoří překážku v odstavným. Dostal od policistky pochvalu
DIS-SOS opravdu není jen o hláskách (proto je tam to DIS - dopravní informační systém). SOSka je v dnešní době hlavně uzel pro připojení další telematiky - metea, sčítače, kamery, proměnné značky, napájecí body, zabezpečovací zařízení... A samozřejmě zůstává jí i ta historická SOS funkce Není pravda, že by nebyly využívané. Sice u nich nejsou fronty, ale občas z nich někdo volá. Často to jsou cizinci, protože počítají s tím, že se dovolají nějaké lokální pomoci (o tom, jak se s nimi místní policista dokáže dohodnout radši psát nebudu ). Nedávno jsem byl v Rudné na tunelovém dispečinku, když někdo ze SOSky volal. Výjimečně nechtěl pomoc, jen informoval, že si k nepojízdnému autu už zavolal odtah a jen aby věděli že tvoří překážku v odstavným. Dostal od policistky pochvalu
Re: R52 Rajhrad - Pohořelice
Před nastoupenou jednotkou ?
-
- Příspěvky: 64
- Registrován: 8.11.2012 20:59:49
Re: R52 Rajhrad - Pohořelice
Před víkendem se vysekala vegetace ve SDP (ve směru od Rajhradu), zároveň je asfalt již připraven na další vrstvu.
- Přílohy
-
- pokus 3.jpg (220.56 KiB) Zobrazeno 25477 x
-
- pokus 2.jpg (224.11 KiB) Zobrazeno 25477 x
-
- pokus.jpg (239.58 KiB) Zobrazeno 25477 x
Naposledy upravil(a) Kubasssssssss dne 29.8.2015 12:51:38, celkem upraveno 1 x.
D52, D43 v původní trase!
-
- Příspěvky: 64
- Registrován: 8.11.2012 20:59:49
Re: R52 Rajhrad - Pohořelice
Památník
ZAHÁJENÍ STAVBY RYCHLOSTNÍ KOMUNIKACE BRNO - MIKULOV 1993
ZAHÁJENÍ STAVBY RYCHLOSTNÍ KOMUNIKACE BRNO - MIKULOV 1993
- Přílohy
-
- 8.jpg (225.16 KiB) Zobrazeno 25476 x
-
- pokus 1.jpg (245.61 KiB) Zobrazeno 25476 x
D52, D43 v původní trase!
Re: R52 Rajhrad - Pohořelice
Pěkné fotky. Škoda jen, že ani 22 let po zahájení rychlostní cesty Brno - Mikulov tato není stále hotová. Snad ji ale ŘSD dokončí za méně let než stále nedodělanou D1. I když ta rekonstrukce po 20 letech byla taky potřebná...
Re: R52 Rajhrad - Pohořelice
Kdyby před 22 lety mělo Rakousko zájem o výstavbu, mohla být R52 už dokončená. Ale zájem neměli a místo toho se provedla modernizace I/52 Pohořelice - Mikulov.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R52 Rajhrad - Pohořelice
Lenny: přesně tak. Hlavně nikdy nepřipustit, že chyba může být občas i na naší straně. To je právě základní kámen všeho dobrého a pozitivního u nás. A hlavně toho, že jsme po 25 letech od revoluce tam kde jsme, ...
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: R52 Rajhrad - Pohořelice
Monin: Nikdo neříká, že by to v tuto chvíli nevázlo u nás. Ale v tomhle nejsme jediní s máslem na hlavě .