Právě je 27.1.2021 1:21:18




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 95 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
 D52 Rajhrad - Pohořelice 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 247
Příspěvek Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
knoflíky na D52 v jistém úseku již jsou, ne? Jen si teď neuvědomím, kde začínají. Myslím že v úrovni odpočívky už jsou přítomny.


9.2.2018 8:26:55
Profil
 

Příspěvky: 2897
Bydliště: Trutnov - 49 km od polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozest. české a 17 km od polské.
Příspěvek Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
Radiálou bude navždy, bohužel.

Proč Vídeňská radiála není dálnicí má mnoho důvodů a nikomu se do úprav nechce, protože by to nic moc nepřineslo. Rychlost by se nezvýšila a stálo by to obrovské spousty financí. Hřálo by u srdce jen nás fandy dálnic :-) Tramvaje jsou nejmenší překážkou, v Německu taková dálnice také je. Očividně největším problémem je totiž uzel D1/D52. Viz níže.

1/ Popovice lze napojit jednoduše na Evropskou ulici (stará Vídeňská silnice, dosud dlážděná), která je z neznámých důvodů přerušena chybějícím mostem přes Bobravu. Pravděpodobně schválně, aby kamiony do průmyslové zóny nejezdily přes exit Popovice. Ten by však stejně musel být zrušen, protože je těsně vedle exitu Rajhrad. A to i v případě, pokud I/52 chceme mít SMV. Nebo by se musely exity bypasem spojit do jednoho, teď ještě ta benzínka v prostoru... ale exit Popovice je zbytečný, nemohou být sjezdy do každé vesničky.

2/ Chybějící doprovodnou silnici 425 lze prodloužit od Rajhradu k exitu Popovice namísto polní cesty až k Evropské ulici. Aby silnice nevedla kolem nových domků, musela by přetnout západní rameno zrušeného exitu Popovice. Silnice 425 by vedla Evropskou ulicí přes průmyslovou zónu až k silnici 152. A pak po východní straně dálnice Brněnskou ulicí a podél ní až k OC Futurum.

3/ a tady je největší kámen úrazu. Do centra se odtud nedá dostat jinudy než po Vídeňské, přecházející přes D1. Takže i kdybychom dostali II/425 poměrně jednoduše až sem, musíme jí na tu Vídeňskou stejně napojit. Takže samotný uzel by nemohl být dálniční. Silnice 425 do centra by musela uzel někudy obejít a i kdybychom jí přes D1 nějakým způsobem dostali, nemáme jí pak kam napojit. Pokud do Bohunické, sežerou nás obyvatelé zaživa. A na Vídeňskou se přes tratě a tramvaje takřka nedostaneme. Šlo by to napojit na ramena uzlu, která ještě nejsou dálnicí - viz nákres. Akorát, že by musely být spojky přes D1 dvě jednosměrné.


Do toho nikdo nepůjde :-)

_________________
82 let výstavby dálnic na českém území 1938-2020


9.2.2018 9:51:08
Profil
Autor

Příspěvky: 5006
Příspěvek Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
No a v neposlední řadě bude D52 zaústěna do D2 a společným průběhem doputují až k D1:


Přílohy:
jižní tangenta.png
jižní tangenta.png [ 735.56 KiB | Zobrazeno 11206 krát ]

_________________
KlarArt
9.2.2018 12:28:35
Profil
 

Příspěvky: 2897
Bydliště: Trutnov - 49 km od polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozest. české a 17 km od polské.
Příspěvek Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
Němci nám to tak hezky připravili, skoro dokončili a my to v těch Želešicích necháme spustnout :-) Asi by to zaústění do D2 bylo nejlepší. Tedy lepší něco než nic. A než vznikne jihozápadní tangenta a pak jižní obchvat Brna, to se asi nedožijeme. Ovšem D1 se z toho zhroutí. Varianta B se zdá nejvhodnější, ale asi by se pak těžko prosazovala jižní tangenta (náhrada za D1), když by se Modřice obklíčily dálnicemi.

_________________
82 let výstavby dálnic na českém území 1938-2020


9.2.2018 15:05:23
Profil
 

Příspěvky: 2755
Příspěvek Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
D1 vede jinou stopu než bylo původně připravované křížení protektorátní a exteritoriální dálnice, takže připraveno není nic...


10.2.2018 0:55:18
Profil
Autor

Příspěvky: 9800
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
V současné době jsou sledovány varianty B a Modřická.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


10.2.2018 9:11:05
Profil
 

Příspěvky: 468
Příspěvek Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
JirkaS
Tak zcela nemáš pravdu. Naše dálnice sice vede jinudy, ale existují různé varianty jejího vedení v okolí Brna...
Stejně tak existují různé varianty vedení německé dálnice....
Řešilo se křížení těchto dvou dálnic s různým úhlem....
Existují třeba plány na křížení s naší dálnicí cca ve stejném úhlu a místě jako to vychází dnes atd....
A budu se opakovat - pokud Reichsautobahnen něco řešila (myšleno trasu, její varinaty atd.) tak ihned prováděla geo průzkum a další.....
Tangenty, jako odlehčení dopravy jižně od Brna poprvé navrhli už N v roce 1941.....
To pouze jako zajímavost....


10.2.2018 11:09:18
Profil
 

Příspěvky: 2897
Bydliště: Trutnov - 49 km od polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozest. české a 17 km od polské.
Příspěvek Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
Lenny, když jsou sledovány B+Modřická, v kterém bodě bude jejich propojení, aby byla vytvořena jižní tangenta (přeložka D1) ? Nějak mi to nejde dohromady.

_________________
82 let výstavby dálnic na českém území 1938-2020


10.2.2018 19:00:17
Profil
Autor

Příspěvky: 9800
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
MÚK bude v km 2,0 varianty B. více zde: http://www.dalnice-silnice.cz/D52.htm
Další pokračování z MÚK Chrlice II v podobě JVT není v dohledné době reálné. Možná se bude stavět jen silnice II. třídy

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


10.2.2018 19:34:46
Profil
 

Příspěvky: 2897
Bydliště: Trutnov - 49 km od polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozest. české a 17 km od polské.
Příspěvek Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
Díky, konečně vidím malou vlnovku stáčející Modřickou k tomu druhému km :-)

_________________
82 let výstavby dálnic na českém území 1938-2020


10.2.2018 20:04:30
Profil
 

Příspěvky: 3431
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Příspěvek Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
D52 rekonstrukce AB vozovky – levý jízdní pás – I. etapa km 9,740 – 27,164

Pořadové číslo nabídky: 1 M - SILNICE a.s.
Nabídková cena v Kč bez DPH 98 545 225,42
Doba pro uvedení stavby do provozu v kalendářních dnech 61

Pořadové číslo nabídky: 2 EUROVIA CS, a.s.
Nabídková cena v Kč bez DPH 101 950 573,89
Doba pro uvedení stavby do provozu v kalendářních dnech 55

Pořadové číslo nabídky: 3 STRABAG a.s.
Nabídková cena v Kč bez DPH 102 023 509,73
Doba pro uvedení stavby do provozu v kalendářních dnech 59

Pořadové číslo nabídky: 4 PORR a.s.
Nabídková cena v Kč bez DPH 100 771 559,03
Doba pro uvedení stavby do provozu v kalendářních dnech 60


Kritéria hodnocení Váha kritéria v celkovém hodnocení
Nabídková cena stavby v Kč bez DPH 85 %
Doba pro uvedení stavby do provozu v kalendářních dnech 15 %


12.11.2019 16:26:37
Profil
 

Příspěvky: 3809
Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
Příspěvek Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
Velmi vyrovnané nabídky :D


12.11.2019 17:00:27
Profil
 

Příspěvky: 241
Bydliště: Vratimov
Příspěvek Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
A když se to vyhodnotí podle váhy kritérií, tak která nabídka je nejlepší?
98,5 mil., 61 dnů nebo 101,9 mil., 55 dnů?


13.11.2019 11:09:33
Profil
 

Příspěvky: 247
Příspěvek Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
pokud jsou moje výpočty správné, tak nejvýhodnější je nabídka M-Silnice. (ale nevím jestli jsem zvolil správný postup propočtu)


13.11.2019 12:03:07
Profil
 

Příspěvky: 5595
Příspěvek Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
A jak jsi na to šel ?


14.11.2019 21:59:33
Profil
 

Příspěvky: 753
Příspěvek Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
M-Silnice: 0,85*(100*(98,5/98,5))+0,15*(100*(55/61)) = 98,5 b.
Eurovia: 0,85*(100*(98,5/101,9))+0,15*(100*(55/55)) = 97,2 b.


14.11.2019 22:15:05
Profil
 

Příspěvky: 2075
Bydliště: SV Čechy
Příspěvek Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
Jenže doba pro zprovoznění má dolní (i horní) mez a v děliteli je jejich rozdíl.
Takže dle mě takto:

M-Silnice: 0,85*(100*(98,545/98,545))+0,15*(100*((63-61)/(63-42))) = 86,43 b.
Eurovia: 0,85*(100*(98,545/101,950))+0,15*(100*((63-55)/(63-42))) = 87,88 b.
Strabag: 0,85*(100*(98,545/102,023))+0,15*(100*((63-59)/(63-42))) = 84,96 b.
Porr: 0,85*(100*(98,545/100,771))+0,15*(100*((63-60)/(63-42))) = 85,26 b.

_________________
wazer.cz
Pište česky, prosím!


14.11.2019 22:33:17
Profil
 

Příspěvky: 247
Příspěvek Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
zvolil jsem stejný postup jako jannnn


Přílohy:
nabidky.PNG
nabidky.PNG [ 8.41 KiB | Zobrazeno 6402 krát ]
15.11.2019 7:10:43
Profil
 

Příspěvky: 2075
Bydliště: SV Čechy
Příspěvek Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
Uzavřena smlouva s Eurovií.

_________________
wazer.cz
Pište česky, prosím!


9.1.2020 22:19:29
Profil
 

Příspěvky: 2075
Bydliště: SV Čechy
Příspěvek Re: D52 Rajhrad - Pohořelice
Koukám, že tady nepadlo info ani o začátku opravy, tak jenom napíšu, že akce "D52 rekonstrukce AB vozovky – levý jízdní pás – I. etapa" už taky úspěšně skončila :)

_________________
wazer.cz
Pište česky, prosím!


23.6.2020 18:46:26
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 95 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz