D52 Brno, jižní tangenta
D52 Brno, jižní tangenta
Nějak nerozumím tomu, že D52 bude mít nultý kilometr na MÚK s D2. Jakože D52 povede od Rajhradu nově k D2, a ne k Popůvkám na D1?
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Uvažuje se aktuálně o tom, že by se D52 zaústila do D2 a D2 by se mezi D52 a D1 zkapacitnila...
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
snad raději dostavět k D1 směr Bystrc, ne? Jak s ohledem na vytvoření tahu D52/D43, tak s ohledem na snížení rizika přeexponované D2...mapman píše:Uvažuje se aktuálně o tom, že by se D52 zaústila do D2 a D2 by se mezi D52 a D1 zkapacitnila...
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Pracuje se na studii jižní tangenty, která by propojila R52 s D2 pomocí rozštěpné křižovatky pro směry D1 - Mikulov a obráceně. Vzhledem k tomu, že JZT je v současné době těžko průchodná a bude zanesena do ZÚR Jmk jen jako rezerva, byla zadána tato studie pro prověření možností. V budoucnu by se mohla JZT na R52 napojit.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Přesně tak, JZT je v tuto chvíli tak problematická, že ji není možné zanést do ZÚR jako návrhovou plochu, bude tam jen jako rezerva. Do návrhu půjde R52 nejspíš v podobě jižní tangenty...
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
Mohli byste těch posledních pár příspěvků ukázat na mapě?
Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice
a ideálně to celé přesunout do patřičné moravské sekce
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: R52 Brno, jižní tangenta
Přesunuto.
Záměr je patrný z návrhu ZÚR Jihomoravského kraje: http://www.kr-jihomoravsky.cz/archiv/ou ... navrh.html
Zatímco JZT je pouze v rezervě, JT je tam jako návrhová plocha, a to včetně zkapacitnění D2 k D1 a přestavby MÚK Brno-jih, kde se uvažuje o oddělení dálkové dopravy od místní s tím, že silnice I/41 by byla protažena podél dálnice jako kolektor až k MÚK Chrlice. V tuto chvíli jsou na stole dvě varianty, z nichž jedna má být vybrána k dalšímu rozpracování...
Záměr je patrný z návrhu ZÚR Jihomoravského kraje: http://www.kr-jihomoravsky.cz/archiv/ou ... navrh.html
Zatímco JZT je pouze v rezervě, JT je tam jako návrhová plocha, a to včetně zkapacitnění D2 k D1 a přestavby MÚK Brno-jih, kde se uvažuje o oddělení dálkové dopravy od místní s tím, že silnice I/41 by byla protažena podél dálnice jako kolektor až k MÚK Chrlice. V tuto chvíli jsou na stole dvě varianty, z nichž jedna má být vybrána k dalšímu rozpracování...
Re: R52 Brno, jižní tangenta
JZT je potřebná, ale ta část kolem Tuřan je naprosto nesmyslná v kontextu staveb jižního VMO + R52 + třípruhové D1.
Re: D52 Brno, jižní tangenta
Tady je článek o zahájení procesu zanesení jižní tangenty do územně-plánovací dokumentace. Byla zadána soutěž na studii a dokumentaci EIA.
https://zdopravy.cz/rsd-vymysli-novou-s ... -d2-19005/
https://zdopravy.cz/rsd-vymysli-novou-s ... -d2-19005/
Re: D52 Brno, jižní tangenta
Chtěl jsem sem napsat, jak se na to díváte. Kterou variantu byste vybrali ?
Nerad bych zdržoval stavbu JT, ale pokud ji chtějí realizovat někdy s rozšířením (nebo chvíli po) MÚK Brno-jih a následných úprav D2 a D1, tak budou muset vybrat variantu, která by byla použitelná a umožňovala i přenesení dopravy z D2 na D43, pokud by byla realizována varianta Bystrcká a jihozápadní tangenta. Tudíž asi varianta C, A mi přijde zbytečně dlouhá a zbytečně blízko Želešic, kde by případně vedla JZT Mám smíšené pocity, navíc bych řekl, že bez D43 a JZT mi ta JT nedává úplný smysl, pouze ušetří dopravu na úseku mezi múk jih a múk centrum.
Nerad bych zdržoval stavbu JT, ale pokud ji chtějí realizovat někdy s rozšířením (nebo chvíli po) MÚK Brno-jih a následných úprav D2 a D1, tak budou muset vybrat variantu, která by byla použitelná a umožňovala i přenesení dopravy z D2 na D43, pokud by byla realizována varianta Bystrcká a jihozápadní tangenta. Tudíž asi varianta C, A mi přijde zbytečně dlouhá a zbytečně blízko Želešic, kde by případně vedla JZT Mám smíšené pocity, navíc bych řekl, že bez D43 a JZT mi ta JT nedává úplný smysl, pouze ušetří dopravu na úseku mezi múk jih a múk centrum.
Re: D52 Brno, jižní tangenta
Já to vidím tak, že v budoucnu by D52 měla být D43 a nápojovat se původně, podle plánů Reichu a tangentu udělat samostatně. Trochu mi ale nedává smysl už z toho hlediska, že pro transit D43 - D2 by se dala využít stávající D1.
Re: D52 Brno, jižní tangenta
Pokud by to bylo takto, tak by se krásně rozložily tranzitní výkony a Vídeňská by byla pouhou radiálou. Bylo by to funkční v jakékoli variantě vedení D43 na sever.
Re: D52 Brno, jižní tangenta
CK MD schválila variantu B pro vedení D 52 a zkapacitnění dálnice D2 ve variantě B tj. čtyřpruh + kolektory.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D52 Brno, jižní tangenta
B ??? Tak to je ta asi nejhorší varianta .. to asi teda nepočítají s tím, že by jižní tangenta byla využívána pro D2-D43 .. Asi nevěří, že D43 a JZT někdy bude
I když na druhou stranu, mohla by to být nejlepší varianta kvůli "průchodnosti" okolních obcí. Papírové průchodnosti.
I když na druhou stranu, mohla by to být nejlepší varianta kvůli "průchodnosti" okolních obcí. Papírové průchodnosti.
Re: D52 Brno, jižní tangenta
To je celkem zklamání. Tohle napojení nebude umožňovat souvislost D52+D43 jako jedné dálnice a zbytečně sníží plynulost...
Re: D52 Brno, jižní tangenta
To by ale neumožňovala ani jedna varianta, ne ? Možná A, ale tam by byly zase velké problémy s protesty. Navíc D43 je minimálně 20 let než bude u D1Sauce píše:To je celkem zklamání. Tohle napojení nebude umožňovat souvislost D52+D43 jako jedné dálnice a zbytečně sníží plynulost...
Takhle jak je to teď, si troufám říct, že by se tam mohlo najít místo pro pěknou MÚK, která by umožňovala velice plynulou jízdu jak z D52 tak z D2 směr D43
Re: D52 Brno, jižní tangenta
Zapomeňte na to, že někdy vznikne nějaká souvislá D43 - pokud vůbec projde čtyřpruh kolem Brna, tak to bude SMV.
Ta vybraná varianta B je pro tranzit D1 Vyškov - D2 - D52, který tu tvoří nejvýznamnější směr, nejvýhodnější a umožňuje i poměrně plynulé napojení JZT (direktními a semidirektními větvemi). Napojení JT na D2 pak respektuje kolektorové uspořádání na D2 a počítá i s JZT:
Stav bez JZT: A s JZT:
Ta vybraná varianta B je pro tranzit D1 Vyškov - D2 - D52, který tu tvoří nejvýznamnější směr, nejvýhodnější a umožňuje i poměrně plynulé napojení JZT (direktními a semidirektními větvemi). Napojení JT na D2 pak respektuje kolektorové uspořádání na D2 a počítá i s JZT:
Stav bez JZT: A s JZT:
Re: D52 Brno, jižní tangenta
Díky za obrázky. Já si myslím, že D43 kolem Brna nikdy nepovede, ale souvislé bylo myšleno jako prostě D43-MÚK na JT rozdělující se na D52 a D2. Ne jako pokračování souvislé dálnice D52.
Samotná varianta JT se mi už líbí, určitě lepší než A, kde by byly větší problémy s obyvateli.
K MÚK Chrlice II - Pěkné plány, určitě lepší než múk Brno-jih, ale nechápu trochu jednu věc. Směr JT-D2 Vyškov větev je pořád dvoupruhová, dokonce má dvoupruhové připojování Naproti tomu větev opačným směrem je jednopruhová, tomu moc nerozumím.
I v obrázku rozšířené múk kvůli JZT je to to samé v připojování na D2 směr Bratislava. Jednopruh JT-D2 a dvoupruh D2-JT ??
A malé postesknutí k tomu tvaru MÚK - prostě u nás se asi nedočkáme rychlých i semidirektivních větví (alespoň té JT-D2-Vyškov, která je prioritní), které budou určitě ve výsledku kratší (méně betonu a všeho), jednoznačně zaberou méně půdy, než takovéhle provedení, jediné co, tak bude potřeba delší (plynulejší) přemostění D2, takže možná vyjde o něco dráž, ikdyž v tomhle případě asi o moc ne, protože přemostění jsou i tak dosti dlouhá
Všimněte si, že tady je na to prostoru dvě prdele, v okolí žádní obyvatelé ?? Proč stavět méně komfortní stavbu, která zabere víc půdy ?
Za jednu věc jsem ale hrozně rád a jsem rád, že alespoň to souhlasí s mým návrhem a to jsou celou dobu dvoupruhové, někde dokonce třípruhové kolektory vedle D2
Samotná varianta JT se mi už líbí, určitě lepší než A, kde by byly větší problémy s obyvateli.
K MÚK Chrlice II - Pěkné plány, určitě lepší než múk Brno-jih, ale nechápu trochu jednu věc. Směr JT-D2 Vyškov větev je pořád dvoupruhová, dokonce má dvoupruhové připojování Naproti tomu větev opačným směrem je jednopruhová, tomu moc nerozumím.
I v obrázku rozšířené múk kvůli JZT je to to samé v připojování na D2 směr Bratislava. Jednopruh JT-D2 a dvoupruh D2-JT ??
A malé postesknutí k tomu tvaru MÚK - prostě u nás se asi nedočkáme rychlých i semidirektivních větví (alespoň té JT-D2-Vyškov, která je prioritní), které budou určitě ve výsledku kratší (méně betonu a všeho), jednoznačně zaberou méně půdy, než takovéhle provedení, jediné co, tak bude potřeba delší (plynulejší) přemostění D2, takže možná vyjde o něco dráž, ikdyž v tomhle případě asi o moc ne, protože přemostění jsou i tak dosti dlouhá
Všimněte si, že tady je na to prostoru dvě prdele, v okolí žádní obyvatelé ?? Proč stavět méně komfortní stavbu, která zabere víc půdy ?
Za jednu věc jsem ale hrozně rád a jsem rád, že alespoň to souhlasí s mým návrhem a to jsou celou dobu dvoupruhové, někde dokonce třípruhové kolektory vedle D2
Re: D52 Brno, jižní tangenta
Koukam, ze projektanti teto muk necetli diskuzi o muk Sedlice...
Re: D52 Brno, jižní tangenta
OT: Myslim, ze tomu, kdo pojede ctvrthodinu po dvoupruhove D43 nebo D35, bude deset sekund na te, ci one rampe celkem sumak..
Re: D52 Brno, jižní tangenta
No. Mne ani tak nejde o ten cas. Jde o to, ze se tady lamentuje nad tvarem muk Sedlice a odpovedi je to, ze to je stary projekt a ze dnes by se to uz resilo jinak. A ejhle, mame tady zcela novou stavbu, jejiz projekt prave vznika, a reseni je aspon 20 let stare a stejne spatne... Co to tam je za zakruty na tech mostech, to je jak ty tobogany na D0 x D5, ne?
Honey72 k muk Sedlice: Ale no tak. Křižovatka a nejen tato byla navržena ještě v dobách "ranného" rozvoje dopravy v republice, tj. v 90. letech. A ke všemu ještě podle normy dálniční MÚK s pouhou rychlostní silnicí. Nikdo tenkrát netušil, či spíše nepočítal, jak hodně doprava naroste a že z R35 se stane D35.
Honey72 k muk Sedlice: Ale no tak. Křižovatka a nejen tato byla navržena ještě v dobách "ranného" rozvoje dopravy v republice, tj. v 90. letech. A ke všemu ještě podle normy dálniční MÚK s pouhou rychlostní silnicí. Nikdo tenkrát netušil, či spíše nepočítal, jak hodně doprava naroste a že z R35 se stane D35.
Re: D52 Brno, jižní tangenta
Přesně tak, nejde o čas. Když už, tak jde o komfort a "bezpečnost", protože se nebude muset tolik brzdit a zatáčet. Ale hlavní věc je, PROČ stavět méně komfortní stavbu, která ještě zabere více půdy. To jsou 2 hlavní negativa dohromady. Když se projektují múk a jsou na stole nějaké varianty, tak nejvíce rozhoduje plynulost/bezpečnost provozu vs zábor půdy. A pak samozřejmě také cena. A tady je vybrána varianta, která je pro oba hlavní faktory negativnější.
Jak bylo správně nazváno, vznikne další zprasená křižovatka jako Sedlice, která ale byla postavena o 20 let dříve...
Jak bylo správně nazváno, vznikne další zprasená křižovatka jako Sedlice, která ale byla postavena o 20 let dříve...
Re: D52 Brno, jižní tangenta
Tak ono nejde o komfort, ale o eliminaci tvorby kongescí
Myslíte, že ty křižovatky v cizině předělávají kvůli komfortu?
Jde o to, že pokud při vyšších intenzitách zbrzdíte proud vozidel ze 130km/h na 60km/h, tak se z toho vytvoří kolona na celou špičku ...
Myslíte, že ty křižovatky v cizině předělávají kvůli komfortu?
Jde o to, že pokud při vyšších intenzitách zbrzdíte proud vozidel ze 130km/h na 60km/h, tak se z toho vytvoří kolona na celou špičku ...