D52 Brno, jižní tangenta
Re: D52 Brno, jižní tangenta
Taky by se mi líbil dřívější termín zahájení stavby než 2030, ale ještě více se podivuji nad dokončením této, jak píše Aram "5 km spojky dálnic", až 2035.
(tak nevím Kote, jestli nás za 14 let nebudou tudy už jen vozit)
(tak nevím Kote, jestli nás za 14 let nebudou tudy už jen vozit)
Re: D52 Brno, jižní tangenta
Jeden postarší článek i s názory zástupců dotčených obcí: https://www.idnes.cz/brno/zpravy/dalnic ... zpravy_mls
-
- Příspěvky: 432
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: D52 Brno, jižní tangenta
Na stránkách Magistrátu města Brna visí oznámení, že se 7. září 2021 v 16 hod. v hotelu Gregor v Blaukecu koná veřejné projednání EIA na jižní tangentu a zkapacitnění D2. Šance napadnout zprzněnou křižovatku.
Re: D52 Brno, jižní tangenta
Když vidím dálniční rozplety v zahraničí, tak se mi u tohohle chce opravdu brečet. Jednak jsou plynulejší, že tam OA mohou jet klidně 100+ km/h a navíc jsou x set metrů dvoupruhové odbočováky. Proboha kde jinde máme ty pořádné dálniční MÚK stavět když ne tady ?? To je v polích a to je u novostavby která je na začátku přípravy. Do dneška byly pořád na většinu špatných MÚK objektivní důvody - příprava z dob minulých, Bártovo šetření, blízká zástavba, bývalá “Rka”. Ani jedno z toho zde není, fakt nechápu, asi v Česku nemáme projektanty, kteří by to uměli navrhnout .. nešlo by pozvat někoho ze Slovenska, Polska, Chorvatska nebo dalších zemí, co jsou jinak ekonomicky až “za námi” ?
Re: D52 Brno, jižní tangenta
Však slováci tu běžně projektují, dokonce i ti poláci (napadá mne třeba I/35 Lešná-Palačov). Není to jen o té firmě, co je napsaná v letáku. Subdodávky a přeprodej je běžná věc.Aram96 píše:Když vidím dálniční rozplety v zahraničí, tak se mi u tohohle chce opravdu brečet. Jednak jsou plynulejší, že tam OA mohou jet klidně 100+ km/h a navíc jsou x set metrů dvoupruhové odbočováky. Proboha kde jinde máme ty pořádné dálniční MÚK stavět když ne tady ?? To je v polích a to je u novostavby která je na začátku přípravy. Do dneška byly pořád na většinu špatných MÚK objektivní důvody - příprava z dob minulých, Bártovo šetření, blízká zástavba, bývalá “Rka”. Ani jedno z toho zde není, fakt nechápu, asi v Česku nemáme projektanty, kteří by to uměli navrhnout .. nešlo by pozvat někoho ze Slovenska, Polska, Chorvatska nebo dalších zemí, co jsou jinak ekonomicky až “za námi” ?
Je to o normách a dalších předpisech, dokud ty se nezmění, můžou tu projektovat němci, dánové či švédové a furt to bude vypadat stejně.
A změnit normu není jen tak, protože o tom nerozhodují jen lidi z dopravy, ale i z dalších oborů/ministerstev.
Tím nerozporuji, že minimálně tato MUK Chrlice II, MUK Sedlice a vybrané MUKy na křížení dálnic s D0 by měli mít 2 pruhové větve na 130.
A když už se o to v CZ "pokusíme", tak se to stejně zprasí viz. napojení D35 od Olomouce na D1 u Lipníka.
Re: D52 Brno, jižní tangenta
Já hlavně nechápu, proč se tam dělá sjezd Chrlice II, když o 1500 m dál je další sjezd. To nemohli navrhnout jednoduchý dvoupruhové napojední D52 na D2?
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... F-G1F1D1JD
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... F-G1F1D1JD
Re: D52 Brno, jižní tangenta
Protože nějaká hlava pomazaná naznala, že ten sjezd Chrlice I + obchvat Tuřan a nová MÚK na D1 pro provoz z II/380 nestačí. Ale ať tam klidně napojení vznikne, stejně tak možnost odbočení z D2 směr Rajhrad, ale ať se tomu nepřizpůsobuje primární směr samotné jižní tangenty. Ale je to jedno. Původní podoba byla jak MÚK Sedlice a z té se pořád, pro mě nepochopitelně, vychází. Přitom vedle na D1 mají vznikat poměrně už dobře promyšlené křižovatky/rozplety.
Hlavně doufám, že rozplety na D43 u Kuřimi budou vypadat normálně a zase to projektanti nebudou navrhovat jak z minulého století.
Hlavně doufám, že rozplety na D43 u Kuřimi budou vypadat normálně a zase to projektanti nebudou navrhovat jak z minulého století.
Re: D52 Brno, jižní tangenta
A bude hůř, jedna nekomfortní křižovatka nestačí...
Podle nového letáku (a je to zmíněno i v dokumentaci EIA) dojde ke ZRUŠENÍ odpočívek Rajhrad na D52. Těch, co se před rokem komplet zrekonstruovaly a jsou to opravdu povedené malé odpočívky.
Důvod: malá vzdálenost k okolním MÚK. Mohu se zeptat, proč se nemůže využít propojení přídatnými pruhy s MÚK Rajhrad ?? Je to téměř ideální délka ani moc ani málo, oba směry cca 700 metrů. Ne, my raději zrušíme celé odpočívky a potom uděláme náš klasický 150 m odbočovací pruh.
Od nové MÚK Syrovice bude odpočívka ještě dál, mezi přídatnými pruhy bude min.1,2 km. Zvlášť po změně její podoby (naštěstí k lepšímu, takhle dávají ty větve větší smysl ).
To opravdu nemůžeme odpočívku ponechat ? Jak kdybychom jich měli nadbytek. Zvlášť ještě takhle před Brnem a před průmyslovou zónou. Chápu rušení odpočívek na D8 před Prahou, kde stojí přímo na budoucím průpletovém úseku (možná s 10 pruhy) mezi I/9 a D0, tam to dává smysl. Tady fakt ne. Zase se náramně hodí to přirovnání o tom papežovi. Proč ještě před pár lety bylo používání přídatných pruhů úplně v pořádku ?? Mimochodem na D1 mezi Pávovem a křižovatkou s I/38 je stejné řešení a pruh tam má jen 500 metrů. Má tohle někomu dávat smysl ??? Co tady zase předvádí jako ?
Podle nového letáku (a je to zmíněno i v dokumentaci EIA) dojde ke ZRUŠENÍ odpočívek Rajhrad na D52. Těch, co se před rokem komplet zrekonstruovaly a jsou to opravdu povedené malé odpočívky.
Důvod: malá vzdálenost k okolním MÚK. Mohu se zeptat, proč se nemůže využít propojení přídatnými pruhy s MÚK Rajhrad ?? Je to téměř ideální délka ani moc ani málo, oba směry cca 700 metrů. Ne, my raději zrušíme celé odpočívky a potom uděláme náš klasický 150 m odbočovací pruh.
Od nové MÚK Syrovice bude odpočívka ještě dál, mezi přídatnými pruhy bude min.1,2 km. Zvlášť po změně její podoby (naštěstí k lepšímu, takhle dávají ty větve větší smysl ).
To opravdu nemůžeme odpočívku ponechat ? Jak kdybychom jich měli nadbytek. Zvlášť ještě takhle před Brnem a před průmyslovou zónou. Chápu rušení odpočívek na D8 před Prahou, kde stojí přímo na budoucím průpletovém úseku (možná s 10 pruhy) mezi I/9 a D0, tam to dává smysl. Tady fakt ne. Zase se náramně hodí to přirovnání o tom papežovi. Proč ještě před pár lety bylo používání přídatných pruhů úplně v pořádku ?? Mimochodem na D1 mezi Pávovem a křižovatkou s I/38 je stejné řešení a pruh tam má jen 500 metrů. Má tohle někomu dávat smysl ??? Co tady zase předvádí jako ?
Re: D52 Brno, jižní tangenta
Pět kilometrů v rovině za 7 miliard???
Re: D52 Brno, jižní tangenta
Kdo z vás na to má ? / J.Paroubek / Tak my asi jo...
-
- Příspěvky: 432
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: D52 Brno, jižní tangenta
To už se na ŘSD dočista pomátli? Celá tahle stavba je úchylná, bo definitivně zabíjí jihozápadní tangentu, která je mnohnásobně potřebnější než tenhle paskvil.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D52 Brno, jižní tangenta
A očividně se někdo nechal inspirovat "dálničním" kruhákem u Plotiště
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D52 Brno, jižní tangenta
Odpor tahle stavba ale vzbuzuje pořád velký. Koukal jsem na některé podrobnosti v dokumentaci a budu rád, když to bude blokované klidně dalších 20 let. Na to, že projekt vzniká v současné době (je mladý), tak je navržen pořád jak z minulého století. Radši ať se nestaví nic než tohle.
-
- Příspěvky: 432
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: D52 Brno, jižní tangenta
Asi tak, přínos to má víceméně nulový, na rozdíl od JZT. Mezi D52 a D2 toho zase tak moc nependluje. Spojení východ-západ na jihu je spíš potřeba blíž k centru, zejména pokračování Jihlavské do Kumrowitz s MÚK Heršpická. Smysl by tangenta měla akorát s návazností na JZT a JVT, což ve stávající podobě nemá ani náhodou.Nevýhodou by bylo, že některé obce by dálniční komunikace neprodyšně obklíčily.
Re: D52 Brno, jižní tangenta
Já bych tedy nesouhlasil, řekl bych, že největší přínos z těch tangent má právě tato. Především v odlehčení toho nejhoršího úseku na D1, který pokud do budoucna nebude 8-pruhový, tak nebude ve špičkách stejně stíhat ani po přestavbě. Těch kamionů je tam prostě strašně moc. V tomto by právě pomohla trochu jižní tangenta. Ale když vidím odbočovací pruh z D2 na D52 délky cca 150 m a je jen jeden ... to ať fakt radši nestaví nic než tuhle parodii na dálniční křižovatku. Vím, že jde o prvotní dokumentaci, ale kolikrát se stalo, že by byl projekt v následných dokumentacích vylepšen ? Zkušenosti z ČR jsou zatím přesně opačné.
O připojení opačným směrem raději nemluvím. O tom, že se veškerá doprava od jihu do nákupáků žene přes kruháč to také moc nepobírám. Celá tangenta se žene k D2 zbytečně kolmo a pak vzniká tohle. Navíc se má stavět přímo v tom mokřadu nebo co to tam je. Celé všechno zbytečně místo toho, aby se udělal táhlý rozplet mimo něj. A větve na kruháč a připojení do Chrlic tam klidně vzniknout může, ale ať prostě nekur*í všechny ostatní směry. A ta rušená odpočívka to vše jen korunuje. Zahoďte to radši do kanálu tyhle lejstra.
O připojení opačným směrem raději nemluvím. O tom, že se veškerá doprava od jihu do nákupáků žene přes kruháč to také moc nepobírám. Celá tangenta se žene k D2 zbytečně kolmo a pak vzniká tohle. Navíc se má stavět přímo v tom mokřadu nebo co to tam je. Celé všechno zbytečně místo toho, aby se udělal táhlý rozplet mimo něj. A větve na kruháč a připojení do Chrlic tam klidně vzniknout může, ale ať prostě nekur*í všechny ostatní směry. A ta rušená odpočívka to vše jen korunuje. Zahoďte to radši do kanálu tyhle lejstra.
Re: D52 Brno, jižní tangenta
Jaká je šance, že se bude JZT ještě někdy stavět, když se nedostala do ZÚR? Po dostavbě S43 se ukáže, že to bez JZT nepůjde, ale tou dobou (2035+) už se obce v okolí trasy JZT rozrostou tak, že už ji nebude kde postavit. Leda tunelem, ale na to nebudou peníze.
Re: D52 Brno, jižní tangenta
Myslím, že jedině tehdy, že by 6-pruhová D1 silně nestačila, jinak nikdy. A v tomto úseku bych řekl, že 6-pruhová už stačit bude. Její význam by jinak spočíval především v "druhé" alternativě, jak objet Brno, to by se musela postavit ale i JVT či nějaká její obdoba. To už je myslím reálnější postavit novou 4-pruhovou D1 souběžně s tou dnešní.
Bez delších hloubených tunelů by se neprosadila už ani dnes. Kdyby se upravila dnešní křižovatka D1xI/52 pro směr Vídeň-Praha, bylo by to za mě cajk. Jenže to, co mají v plánu nyní, bohužel vůbec nic nevyřeší, ani jednu z hlavních závad této křižovatky.
Bez delších hloubených tunelů by se neprosadila už ani dnes. Kdyby se upravila dnešní křižovatka D1xI/52 pro směr Vídeň-Praha, bylo by to za mě cajk. Jenže to, co mají v plánu nyní, bohužel vůbec nic nevyřeší, ani jednu z hlavních závad této křižovatky.
Re: D52 Brno, jižní tangenta
A pokud se nepletu, od MÚK Troubsko směrem na západ mají být kolektory (nemůžu to teď dohledat), takže tam bude částečně 8pruh. Ale i tak to bude masakr.
Re: D52 Brno, jižní tangenta
Na západ nevím, tam budou kolektory jedině k odpočívkám. Ta odpočívka vlevo se stejně bude muset asi zrušit, kousek je navíc Popůvky. Ta vpravo by se mohla nechat (alternativa poblíž není) a buď využít již postavenou část kolektoru nebo odpočívku propojit přídatným pruhem právě s MÚK Troubsko. Bude ale určitě snaha ji zrušit taky, bez nějakého rozšíření je defakto k ničemu.
Hlavní kolektory budou ale spíš na východ od MÚK Troubsko, tam jsem velmi zvědav na řešení. Nespletl sis strany ? Jsme OT.
Hlavní kolektory budou ale spíš na východ od MÚK Troubsko, tam jsem velmi zvědav na řešení. Nespletl sis strany ? Jsme OT.
Re: D52 Brno, jižní tangenta
Jo, spletl jsem si strany
Re: D52 Brno, jižní tangenta
Stavba získala souhlasné závazné stanovisko EIA: https://portal.cenia.cz/eiasea/download ... ryStan.pdf
Re: VMO: obecné info
Dálniční spojnice u Brna má zelenou. Silničáři musí nahradit zničený biotop
https://nasregion.cz/dalnicni-spojnice- ... d=14776019
trochu pozitivní informace
https://nasregion.cz/dalnicni-spojnice- ... d=14776019
trochu pozitivní informace
Re: D52 Brno, jižní tangenta
V registru smluv se objevila smlouva D52 Brno, Jižní tangenta včetně zkapacitnění D2 – zkapacitnění D2 a MÚK Syrovice – DUSP vč. IČ. To vypadá, že bude snaha postavit MÚK Syrovice a zkapacitnění D2 v předstihu, nezávisle na jižní tangentě.
Re: D52 Brno, jižní tangenta
Přesně tak to je. Zkapacitneni D2 je potřeba.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)