D52 Brno, jižní tangenta

Brno – Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Odpovědět
Atos
Příspěvky: 450
Registrován: 30.8.2016 21:05:42
Bydliště: D11 exit 123 (snad někdy)

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od Atos »

Taky by se mi líbil dřívější termín zahájení stavby než 2030, ale ještě více se podivuji nad dokončením této, jak píše Aram "5 km spojky dálnic", až 2035. :roll:
(tak nevím Kote, jestli nás za 14 let nebudou tudy už jen vozit)
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od martas »

Jeden postarší článek i s názory zástupců dotčených obcí: https://www.idnes.cz/brno/zpravy/dalnic ... zpravy_mls
goldfinger
Příspěvky: 432
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od goldfinger »

Na stránkách Magistrátu města Brna visí oznámení, že se 7. září 2021 v 16 hod. v hotelu Gregor v Blaukecu koná veřejné projednání EIA na jižní tangentu a zkapacitnění D2. Šance napadnout zprzněnou křižovatku.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od Aram96 »

Když vidím dálniční rozplety v zahraničí, tak se mi u tohohle chce opravdu brečet. Jednak jsou plynulejší, že tam OA mohou jet klidně 100+ km/h a navíc jsou x set metrů dvoupruhové odbočováky. Proboha kde jinde máme ty pořádné dálniční MÚK stavět když ne tady ?? To je v polích a to je u novostavby která je na začátku přípravy. Do dneška byly pořád na většinu špatných MÚK objektivní důvody - příprava z dob minulých, Bártovo šetření, blízká zástavba, bývalá “Rka”. Ani jedno z toho zde není, fakt nechápu, asi v Česku nemáme projektanty, kteří by to uměli navrhnout .. nešlo by pozvat někoho ze Slovenska, Polska, Chorvatska nebo dalších zemí, co jsou jinak ekonomicky až “za námi” ? :evil:
Xyzc
Příspěvky: 209
Registrován: 24.11.2016 7:56:53

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od Xyzc »

Aram96 píše:Když vidím dálniční rozplety v zahraničí, tak se mi u tohohle chce opravdu brečet. Jednak jsou plynulejší, že tam OA mohou jet klidně 100+ km/h a navíc jsou x set metrů dvoupruhové odbočováky. Proboha kde jinde máme ty pořádné dálniční MÚK stavět když ne tady ?? To je v polích a to je u novostavby která je na začátku přípravy. Do dneška byly pořád na většinu špatných MÚK objektivní důvody - příprava z dob minulých, Bártovo šetření, blízká zástavba, bývalá “Rka”. Ani jedno z toho zde není, fakt nechápu, asi v Česku nemáme projektanty, kteří by to uměli navrhnout .. nešlo by pozvat někoho ze Slovenska, Polska, Chorvatska nebo dalších zemí, co jsou jinak ekonomicky až “za námi” ? :evil:
Však slováci tu běžně projektují, dokonce i ti poláci (napadá mne třeba I/35 Lešná-Palačov). Není to jen o té firmě, co je napsaná v letáku. Subdodávky a přeprodej je běžná věc.
Je to o normách a dalších předpisech, dokud ty se nezmění, můžou tu projektovat němci, dánové či švédové a furt to bude vypadat stejně.
A změnit normu není jen tak, protože o tom nerozhodují jen lidi z dopravy, ale i z dalších oborů/ministerstev.
Tím nerozporuji, že minimálně tato MUK Chrlice II, MUK Sedlice a vybrané MUKy na křížení dálnic s D0 by měli mít 2 pruhové větve na 130.
A když už se o to v CZ "pokusíme", tak se to stejně zprasí viz. napojení D35 od Olomouce na D1 u Lipníka.
Paul1
Příspěvky: 347
Registrován: 4.1.2021 16:16:05

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od Paul1 »

Já hlavně nechápu, proč se tam dělá sjezd Chrlice II, když o 1500 m dál je další sjezd. To nemohli navrhnout jednoduchý dvoupruhové napojední D52 na D2?

https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... F-G1F1D1JD
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od Aram96 »

Protože nějaká hlava pomazaná naznala, že ten sjezd Chrlice I + obchvat Tuřan a nová MÚK na D1 pro provoz z II/380 nestačí. :crazy: :crazy: Ale ať tam klidně napojení vznikne, stejně tak možnost odbočení z D2 směr Rajhrad, ale ať se tomu nepřizpůsobuje primární směr samotné jižní tangenty. Ale je to jedno. Původní podoba byla jak MÚK Sedlice a z té se pořád, pro mě nepochopitelně, vychází. Přitom vedle na D1 mají vznikat poměrně už dobře promyšlené křižovatky/rozplety.
Hlavně doufám, že rozplety na D43 u Kuřimi budou vypadat normálně a zase to projektanti nebudou navrhovat jak z minulého století.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od Aram96 »

A bude hůř, jedna nekomfortní křižovatka nestačí...
Podle nového letáku (a je to zmíněno i v dokumentaci EIA) dojde ke ZRUŠENÍ odpočívek Rajhrad na D52. Těch, co se před rokem komplet zrekonstruovaly a jsou to opravdu povedené malé odpočívky.
Důvod: malá vzdálenost k okolním MÚK. Mohu se zeptat, proč se nemůže využít propojení přídatnými pruhy s MÚK Rajhrad ?? Je to téměř ideální délka ani moc ani málo, oba směry cca 700 metrů. Ne, my raději zrušíme celé odpočívky a potom uděláme náš klasický 150 m odbočovací pruh. :zvraci: :zvraci:
Od nové MÚK Syrovice bude odpočívka ještě dál, mezi přídatnými pruhy bude min.1,2 km. Zvlášť po změně její podoby (naštěstí k lepšímu, takhle dávají ty větve větší smysl :ok: ).

To opravdu nemůžeme odpočívku ponechat ? Jak kdybychom jich měli nadbytek. Zvlášť ještě takhle před Brnem a před průmyslovou zónou. :roll: Chápu rušení odpočívek na D8 před Prahou, kde stojí přímo na budoucím průpletovém úseku (možná s 10 pruhy) mezi I/9 a D0, tam to dává smysl. Tady fakt ne. Zase se náramně hodí to přirovnání o tom papežovi. Proč ještě před pár lety bylo používání přídatných pruhů úplně v pořádku ?? Mimochodem na D1 mezi Pávovem a křižovatkou s I/38 je stejné řešení a pruh tam má jen 500 metrů. Má tohle někomu dávat smysl ??? :o Co tady zase předvádí jako ?
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od michal »

Pět kilometrů v rovině za 7 miliard??? :shock: :shock: :shock: :crazy: :crazy: :crazy:
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od kot »

Kdo z vás na to má ? / J.Paroubek / Tak my asi jo...
goldfinger
Příspěvky: 432
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od goldfinger »

To už se na ŘSD dočista pomátli? Celá tahle stavba je úchylná, bo definitivně zabíjí jihozápadní tangentu, která je mnohnásobně potřebnější než tenhle paskvil.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od Honey72 »

A očividně se někdo nechal inspirovat "dálničním" kruhákem u Plotiště
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od Aram96 »

Odpor tahle stavba ale vzbuzuje pořád velký. Koukal jsem na některé podrobnosti v dokumentaci a budu rád, když to bude blokované klidně dalších 20 let. Na to, že projekt vzniká v současné době (je mladý), tak je navržen pořád jak z minulého století. Radši ať se nestaví nic než tohle.
goldfinger
Příspěvky: 432
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od goldfinger »

Asi tak, přínos to má víceméně nulový, na rozdíl od JZT. Mezi D52 a D2 toho zase tak moc nependluje. Spojení východ-západ na jihu je spíš potřeba blíž k centru, zejména pokračování Jihlavské do Kumrowitz s MÚK Heršpická. Smysl by tangenta měla akorát s návazností na JZT a JVT, což ve stávající podobě nemá ani náhodou.Nevýhodou by bylo, že některé obce by dálniční komunikace neprodyšně obklíčily.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od Aram96 »

Já bych tedy nesouhlasil, řekl bych, že největší přínos z těch tangent má právě tato. Především v odlehčení toho nejhoršího úseku na D1, který pokud do budoucna nebude 8-pruhový, tak nebude ve špičkách stejně stíhat ani po přestavbě. Těch kamionů je tam prostě strašně moc. V tomto by právě pomohla trochu jižní tangenta. Ale když vidím odbočovací pruh z D2 na D52 délky cca 150 m a je jen jeden ... to ať fakt radši nestaví nic než tuhle parodii na dálniční křižovatku. Vím, že jde o prvotní dokumentaci, ale kolikrát se stalo, že by byl projekt v následných dokumentacích vylepšen ? Zkušenosti z ČR jsou zatím přesně opačné. :crazy:
O připojení opačným směrem raději nemluvím. O tom, že se veškerá doprava od jihu do nákupáků žene přes kruháč to také moc nepobírám. Celá tangenta se žene k D2 zbytečně kolmo a pak vzniká tohle. Navíc se má stavět přímo v tom mokřadu nebo co to tam je. Celé všechno zbytečně místo toho, aby se udělal táhlý rozplet mimo něj. A větve na kruháč a připojení do Chrlic tam klidně vzniknout může, ale ať prostě nekur*í všechny ostatní směry. :roll: A ta rušená odpočívka to vše jen korunuje. Zahoďte to radši do kanálu tyhle lejstra.
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od KarelLer »

Jaká je šance, že se bude JZT ještě někdy stavět, když se nedostala do ZÚR? Po dostavbě S43 se ukáže, že to bez JZT nepůjde, ale tou dobou (2035+) už se obce v okolí trasy JZT rozrostou tak, že už ji nebude kde postavit. Leda tunelem, ale na to nebudou peníze.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od Aram96 »

Myslím, že jedině tehdy, že by 6-pruhová D1 silně nestačila, jinak nikdy. A v tomto úseku bych řekl, že 6-pruhová už stačit bude. Její význam by jinak spočíval především v "druhé" alternativě, jak objet Brno, to by se musela postavit ale i JVT či nějaká její obdoba. To už je myslím reálnější postavit novou 4-pruhovou D1 souběžně s tou dnešní. :lol:

Bez delších hloubených tunelů by se neprosadila už ani dnes. ;) Kdyby se upravila dnešní křižovatka D1xI/52 pro směr Vídeň-Praha, bylo by to za mě cajk. Jenže to, co mají v plánu nyní, bohužel vůbec nic nevyřeší, ani jednu z hlavních závad této křižovatky.
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od KarelLer »

A pokud se nepletu, od MÚK Troubsko směrem na západ mají být kolektory (nemůžu to teď dohledat), takže tam bude částečně 8pruh. Ale i tak to bude masakr.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od Aram96 »

Na západ nevím, tam budou kolektory jedině k odpočívkám. Ta odpočívka vlevo se stejně bude muset asi zrušit, kousek je navíc Popůvky. Ta vpravo by se mohla nechat (alternativa poblíž není) a buď využít již postavenou část kolektoru nebo odpočívku propojit přídatným pruhem právě s MÚK Troubsko. Bude ale určitě snaha ji zrušit taky, bez nějakého rozšíření je defakto k ničemu.
Hlavní kolektory budou ale spíš na východ od MÚK Troubsko, tam jsem velmi zvědav na řešení. Nespletl sis strany ? :) Jsme OT.
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od KarelLer »

Jo, spletl jsem si strany :)
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od martas »

Stavba získala souhlasné závazné stanovisko EIA: https://portal.cenia.cz/eiasea/download ... ryStan.pdf
Hobr
Příspěvky: 128
Registrován: 26.3.2010 9:31:46
Bydliště: uvnitř VMO

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od Hobr »

Dálniční spojnice u Brna má zelenou. Silničáři musí nahradit zničený biotop
https://nasregion.cz/dalnicni-spojnice- ... d=14776019
trochu pozitivní informace
Brnak46
Příspěvky: 185
Registrován: 31.10.2019 0:56:17
Bydliště: Brno

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od Brnak46 »

V registru smluv se objevila smlouva D52 Brno, Jižní tangenta včetně zkapacitnění D2 – zkapacitnění D2 a MÚK Syrovice – DUSP vč. IČ. To vypadá, že bude snaha postavit MÚK Syrovice a zkapacitnění D2 v předstihu, nezávisle na jižní tangentě.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od Lenny »

Přesně tak to je. Zkapacitneni D2 je potřeba.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Odpovědět

Zpět na „D52“