Stránka 1 z 7

D52 Brno, jižní tangenta

Napsal: 9.7.2015 15:48:05
od monin
Nějak nerozumím tomu, že D52 bude mít nultý kilometr na MÚK s D2. Jakože D52 povede od Rajhradu nově k D2, a ne k Popůvkám na D1?

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Napsal: 9.7.2015 16:31:07
od mapman
Uvažuje se aktuálně o tom, že by se D52 zaústila do D2 a D2 by se mezi D52 a D1 zkapacitnila...

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Napsal: 9.7.2015 17:07:37
od Jaroslav
mapman píše:Uvažuje se aktuálně o tom, že by se D52 zaústila do D2 a D2 by se mezi D52 a D1 zkapacitnila...
snad raději dostavět k D1 směr Bystrc, ne? Jak s ohledem na vytvoření tahu D52/D43, tak s ohledem na snížení rizika přeexponované D2...

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Napsal: 9.7.2015 17:33:43
od Lenny
Pracuje se na studii jižní tangenty, která by propojila R52 s D2 pomocí rozštěpné křižovatky pro směry D1 - Mikulov a obráceně. Vzhledem k tomu, že JZT je v současné době těžko průchodná a bude zanesena do ZÚR Jmk jen jako rezerva, byla zadána tato studie pro prověření možností. V budoucnu by se mohla JZT na R52 napojit.

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Napsal: 9.7.2015 17:52:27
od mapman
Přesně tak, JZT je v tuto chvíli tak problematická, že ji není možné zanést do ZÚR jako návrhovou plochu, bude tam jen jako rezerva. Do návrhu půjde R52 nejspíš v podobě jižní tangenty...

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Napsal: 10.7.2015 6:06:39
od Mario
Mohli byste těch posledních pár příspěvků ukázat na mapě? :-)

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Napsal: 11.7.2015 15:35:58
od Jirka L
Mario píše:Mohli byste těch posledních pár příspěvků ukázat na mapě? :-)
Obrázek

Re: Možnosti etapizace v úseku Opatovice - Mohelnice

Napsal: 12.7.2015 22:59:32
od Mike
a ideálně to celé přesunout do patřičné moravské sekce

Re: R52 Brno, jižní tangenta

Napsal: 13.7.2015 6:07:38
od mapman
Přesunuto.

Záměr je patrný z návrhu ZÚR Jihomoravského kraje: http://www.kr-jihomoravsky.cz/archiv/ou ... navrh.html

Zatímco JZT je pouze v rezervě, JT je tam jako návrhová plocha, a to včetně zkapacitnění D2 k D1 a přestavby MÚK Brno-jih, kde se uvažuje o oddělení dálkové dopravy od místní s tím, že silnice I/41 by byla protažena podél dálnice jako kolektor až k MÚK Chrlice. V tuto chvíli jsou na stole dvě varianty, z nichž jedna má být vybrána k dalšímu rozpracování...

Re: R52 Brno, jižní tangenta

Napsal: 14.7.2015 9:58:39
od jeni013
JZT je potřebná, ale ta část kolem Tuřan je naprosto nesmyslná v kontextu staveb jižního VMO + R52 + třípruhové D1.

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Napsal: 13.11.2018 19:47:28
od Kuba
Tady je článek o zahájení procesu zanesení jižní tangenty do územně-plánovací dokumentace. Byla zadána soutěž na studii a dokumentaci EIA.

https://zdopravy.cz/rsd-vymysli-novou-s ... -d2-19005/

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Napsal: 13.11.2018 23:30:47
od Aram96
Chtěl jsem sem napsat, jak se na to díváte. Kterou variantu byste vybrali ?
Nerad bych zdržoval stavbu JT, ale pokud ji chtějí realizovat někdy s rozšířením (nebo chvíli po) MÚK Brno-jih a následných úprav D2 a D1, tak budou muset vybrat variantu, která by byla použitelná a umožňovala i přenesení dopravy z D2 na D43, pokud by byla realizována varianta Bystrcká a jihozápadní tangenta. Tudíž asi varianta C, A mi přijde zbytečně dlouhá a zbytečně blízko Želešic, kde by případně vedla JZT :? Mám smíšené pocity, navíc bych řekl, že bez D43 a JZT mi ta JT nedává úplný smysl, pouze ušetří dopravu na úseku mezi múk jih a múk centrum.

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Napsal: 14.11.2018 13:55:41
od Sauce
Já to vidím tak, že v budoucnu by D52 měla být D43 a nápojovat se původně, podle plánů Reichu a tangentu udělat samostatně. Trochu mi ale nedává smysl už z toho hlediska, že pro transit D43 - D2 by se dala využít stávající D1.

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Napsal: 14.11.2018 14:58:54
od jeni013
Pokud by to bylo takto, tak by se krásně rozložily tranzitní výkony a Vídeňská by byla pouhou radiálou. Bylo by to funkční v jakékoli variantě vedení D43 na sever.

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Napsal: 14.11.2018 21:01:51
od Lenny
CK MD schválila variantu B pro vedení D 52 a zkapacitnění dálnice D2 ve variantě B tj. čtyřpruh + kolektory.

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Napsal: 14.11.2018 22:18:33
od Aram96
B ??? :o Tak to je ta asi nejhorší varianta .. to asi teda nepočítají s tím, že by jižní tangenta byla využívána pro D2-D43 .. Asi nevěří, že D43 a JZT někdy bude :lol:
I když na druhou stranu, mohla by to být nejlepší varianta kvůli "průchodnosti" okolních obcí. Papírové průchodnosti.

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Napsal: 15.11.2018 8:50:54
od Sauce
To je celkem zklamání. Tohle napojení nebude umožňovat souvislost D52+D43 jako jedné dálnice a zbytečně sníží plynulost...

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Napsal: 15.11.2018 10:07:49
od Aram96
Sauce píše:To je celkem zklamání. Tohle napojení nebude umožňovat souvislost D52+D43 jako jedné dálnice a zbytečně sníží plynulost...
To by ale neumožňovala ani jedna varianta, ne ? Možná A, ale tam by byly zase velké problémy s protesty. Navíc D43 je minimálně 20 let než bude u D1 :lol:
Takhle jak je to teď, si troufám říct, že by se tam mohlo najít místo pro pěknou MÚK, která by umožňovala velice plynulou jízdu jak z D52 tak z D2 směr D43

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Napsal: 15.11.2018 15:45:38
od mapman
Zapomeňte na to, že někdy vznikne nějaká souvislá D43 - pokud vůbec projde čtyřpruh kolem Brna, tak to bude SMV.

Ta vybraná varianta B je pro tranzit D1 Vyškov - D2 - D52, který tu tvoří nejvýznamnější směr, nejvýhodnější a umožňuje i poměrně plynulé napojení JZT (direktními a semidirektními větvemi). Napojení JT na D2 pak respektuje kolektorové uspořádání na D2 a počítá i s JZT:

Stav bez JZT:
D2×D52.png
D2×D52.png (404.42 KiB) Zobrazeno 23011 x
A s JZT:
D2×D52+JZT.png
D2×D52+JZT.png (149.42 KiB) Zobrazeno 23011 x

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Napsal: 15.11.2018 22:38:19
od Aram96
Díky za obrázky. Já si myslím, že D43 kolem Brna nikdy nepovede, ale souvislé bylo myšleno jako prostě D43-MÚK na JT rozdělující se na D52 a D2. Ne jako pokračování souvislé dálnice D52.
Samotná varianta JT se mi už líbí, určitě lepší než A, kde by byly větší problémy s obyvateli.

K MÚK Chrlice II - Pěkné plány, určitě lepší než múk Brno-jih, ale nechápu trochu jednu věc. Směr JT-D2 Vyškov větev je pořád dvoupruhová, dokonce má dvoupruhové připojování :o Naproti tomu větev opačným směrem je jednopruhová, tomu moc nerozumím.
I v obrázku rozšířené múk kvůli JZT je to to samé v připojování na D2 směr Bratislava. Jednopruh JT-D2 a dvoupruh D2-JT ?? :crazy:

A malé postesknutí k tomu tvaru MÚK - prostě u nás se asi nedočkáme rychlých i semidirektivních větví (alespoň té JT-D2-Vyškov, která je prioritní), které budou určitě ve výsledku kratší (méně betonu a všeho), jednoznačně zaberou méně půdy, než takovéhle provedení, jediné co, tak bude potřeba delší (plynulejší) přemostění D2, takže možná vyjde o něco dráž, ikdyž v tomhle případě asi o moc ne, protože přemostění jsou i tak dosti dlouhá :?
Všimněte si, že tady je na to prostoru dvě prdele, v okolí žádní obyvatelé ?? Proč stavět méně komfortní stavbu, která zabere víc půdy ?

Za jednu věc jsem ale hrozně rád a jsem rád, že alespoň to souhlasí s mým návrhem a to jsou celou dobu dvoupruhové, někde dokonce třípruhové kolektory vedle D2 :ok: :ok:

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Napsal: 15.11.2018 22:54:48
od michal
Koukam, ze projektanti teto muk necetli diskuzi o muk Sedlice...

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Napsal: 16.11.2018 8:23:35
od AF-1
OT: Myslim, ze tomu, kdo pojede ctvrthodinu po dvoupruhove D43 nebo D35, bude deset sekund na te, ci one rampe celkem sumak..

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Napsal: 16.11.2018 8:48:58
od michal
No. Mne ani tak nejde o ten cas. Jde o to, ze se tady lamentuje nad tvarem muk Sedlice a odpovedi je to, ze to je stary projekt a ze dnes by se to uz resilo jinak. A ejhle, mame tady zcela novou stavbu, jejiz projekt prave vznika, a reseni je aspon 20 let stare a stejne spatne... Co to tam je za zakruty na tech mostech, to je jak ty tobogany na D0 x D5, ne?

Honey72 k muk Sedlice: Ale no tak. Křižovatka a nejen tato byla navržena ještě v dobách "ranného" rozvoje dopravy v republice, tj. v 90. letech. A ke všemu ještě podle normy dálniční MÚK s pouhou rychlostní silnicí. Nikdo tenkrát netušil, či spíše nepočítal, jak hodně doprava naroste a že z R35 se stane D35.

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Napsal: 16.11.2018 10:43:56
od Aram96
Přesně tak, nejde o čas. Když už, tak jde o komfort a "bezpečnost", protože se nebude muset tolik brzdit a zatáčet. Ale hlavní věc je, PROČ stavět méně komfortní stavbu, která ještě zabere více půdy. To jsou 2 hlavní negativa dohromady. Když se projektují múk a jsou na stole nějaké varianty, tak nejvíce rozhoduje plynulost/bezpečnost provozu vs zábor půdy. A pak samozřejmě také cena. A tady je vybrána varianta, která je pro oba hlavní faktory negativnější.
Jak bylo správně nazváno, vznikne další zprasená křižovatka jako Sedlice, která ale byla postavena o 20 let dříve...

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Napsal: 16.11.2018 12:45:13
od dvs
Tak ono nejde o komfort, ale o eliminaci tvorby kongescí :(
Myslíte, že ty křižovatky v cizině předělávají kvůli komfortu?
Jde o to, že pokud při vyšších intenzitách zbrzdíte proud vozidel ze 130km/h na 60km/h, tak se z toho vytvoří kolona na celou špičku ...