[D55] 5505 Otrokovice, obchvat JV
Re: [D55] 5505 Otrokovice, obchvat JV
Stránky o stavbě včetně fotek a videí http://obchvatotrokovic.cz/cs/
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D55] 5505 Otrokovice, obchvat JV
Tam je novinek
Staví se tu?
Staví se tu?
Re: [D55] 5505 Otrokovice, obchvat JV
Když bude čas - mohu se tam zajet podícat, jsem ze Zlína. Ale něco jako hromady hlíny a pár zaparkovaných aut stavařů jsem viděl teď při sjezdu z konce D55.
Re: [D55] 5505 Otrokovice, obchvat JV
Oproti Předmostí či obchvatu FM se tady podává kávička, už od podzimu
Re: [D55] 5505 Otrokovice, obchvat JV
Staví, proběhla skrývka, na části se ještě rýpou archeologové. Na přeložce silnice Otrokovice - Napajedla byly nasypány v místě opěr nadjezdu násypy pro rychlejší konsolidaci podloží, rovněž probíhají práce na této přeložce.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D55] 5505 Otrokovice, obchvat JV
Stavba jede pěkně, probíhá vrtání pilot nadjezdu do Napajedel, zemní práce a přeložky IS, které blokují rychlejšímu rozvinutí zemních prací.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D55] 5505 Otrokovice, obchvat JV
video z průběhu stavby za měsíc duben
https://www.youtube.com/watch?v=qHSJWRvvQLo
https://www.youtube.com/watch?v=qHSJWRvvQLo
Re: [D55] 5505 Otrokovice, obchvat JV
stavba se pěkně rozjela
Re: [D55] 5505 Otrokovice, obchvat JV
Kromě videa přibyly i nové fotografie
Re: [D55] 5505 Otrokovice, obchvat JV
Dnes jsem jel přes Napajedla a už jsou založeny základy nadjezdu přes D55 u odbočky do Napajedel. Už je nasypán z obou stran i násep k tomuto nadjezdu (základy jsou založeny nad úrovní terénu v tomto náspu). Takže už se zde konečně cosi začíná rýsovat i v pohledu z auta při jízdě po současné silnici...
Re: [D55] 5505 Otrokovice, obchvat JV
Andrej by si představoval rychlejší makání : https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/obchva ... zpravy_ras
Re: [D55] 5505 Otrokovice, obchvat JV
Připomeňte mi, která strana má v posledních pěti letech ministerstvo dopravy?
Království a půl princezny za 511.
Re: [D55] 5505 Otrokovice, obchvat JV
Cituji:martas píše:Andrej by si představoval rychlejší makání : https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/obchva ... zpravy_ras
„Děláte obchvat Otrokovic, který nenavazuje na další dálnici,“ nepolevoval Babiš.
Chudárek vysvětloval, že se uleví Otrokovicím, přes které nebude jezdit tranzitní doprava, a že se další úseky dálnice D55 připravují. První se má začít stavět letos.
Babišovi je ukazoval na mapě. Premiér se nejdříve nemohl zorientovat, pak začal mluvit o obchvatu Přerova a dálnici u Břeclavi.
„Kdysi byly obchvaty pro lidi nezajímavé, teď je to priorita. Musíme zlepšit podmínky z hlediska mobility lidí,“ říkal Babiš.
Když přišla řeč na křečka a ekologické aktivisty, kvůli nimž vázla příprava dálnice D49 z Hulína do Fryštáku, nejdříve zažertoval.
„Co je s křečkem, teď řešíme hlavně motýle,“ narážel na svůj nedávný proslov, z něhož si na sociálních sítích řada lidí tropí posměšky.
Pak přispěchal s radou. „Tak si najděte kreativního právníka, lidé po dálnici chtějí jezdit,“ nabádal Babiš.
Zdroj: https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/obchva ... zpravy_ras
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
Re: [D55] 5505 Otrokovice, obchvat JV
Dalo by se říct, že má Babiš pravdu v tom, že je to u nás opravdu zbytečně nakouskováno, etapizováno, prioritizováno a vlastně salámováno
Re: [D55] 5505 Otrokovice, obchvat JV
řekl bych že toto není o straně, ale o jednom člověku, který má brilantně zvládnutý tento politický marketing a sebeprezentaciBobek píše:Připomeňte mi, která strana má v posledních pěti letech ministerstvo dopravy?
Re: [D55] 5505 Otrokovice, obchvat JV
Má pravdu předseda...martas píše:Andrej by si představoval rychlejší makání : https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/obchva ... zpravy_ras
Jestli otevřeme D49 2025, tak to bude 17 km za 17 let
Ale vážně - to mu za ty pindy nikdo neskočil do úsměvu? Tam chybí jen generálové se zápisníky, aby si znamenali, jak se to má správně dělat... A kreativní právníci?§!§?§! Tohle nám připravuje legislativu? Jedno je jisté: Líp, už bylo!
Re: [D55] 5505 Otrokovice, obchvat JV
Ne tak docela. Na některých úsecích pravda jest, že salámování není potřeba (například u krátkých úseků dálnic a silnic I třídy na západ od Prahy - D6, D7, I/13, I/20), na druhou stranu však je nepředstavitelné, aby se dálnice jako D48 stavěly najednou. Lépe postavit malé kusy, než čtvrt století čekat na pana Š.Aram96 píše:Dalo by se říct, že má Babiš pravdu v tom, že je to u nás opravdu zbytečně nakouskováno, etapizováno, prioritizováno a vlastně salámováno
Re: [D55] 5505 Otrokovice, obchvat JV
Jsem taky za stavbu malých částí. Když vznikne problém na nějakém úseku, tak se může pracovat na jiném. Když vám zkrachuje stavební firma řešíte jenom jeden úsek. Ano je to potom hrozná salámová metoda, ale jeden blbec, nebo spolek vám nepoloží velkou stavbu. Co si budeme povídat ani pro tu stavební firmu to asi není jednoduché, když máte smlouvu a potom ze dne na den nemůžete pracovat.
Re: [D55] 5505 Otrokovice, obchvat JV
souhlas. historie se nepta, jestli se ta dalnice stavela po kouskach nebo vcelku. kousky se casem spoji v celek a hlavne ze se jezdi. cekanim jeste nikdo nikdy nic nepostavil...
Re: [D55] 5505 Otrokovice, obchvat JV
Já neříkám, že se mají dálnice stavět naráz, ale 3 km dlouhé úseky opravdu nepotřebujeme .. často jsou stejně prakticky podmíněny stavbou navazujících úseků a pozbývají tak efektu.
Něco jiného je, když stavba 3 km pomůže a další se může stavět za 20 let. To je samozřejmě jiná, ale v ČR taková situace myslím snad ani není. Já vím .. to rozkouskování se plánovalo před 10-20 lety, něco možná dávalo smysl. V dnešní době rozhodně ne, akorát to zvyšuje náklady na papírování, některé úseky by se opravdu měly sjednotit, pokud to ještě jde, alespoň do výběru zhotovitele. Vymlouvat se na minulost a na to, že jsme to zdědili .. na to už tady jednoho experta máme ..
Něco jiného je, když stavba 3 km pomůže a další se může stavět za 20 let. To je samozřejmě jiná, ale v ČR taková situace myslím snad ani není. Já vím .. to rozkouskování se plánovalo před 10-20 lety, něco možná dávalo smysl. V dnešní době rozhodně ne, akorát to zvyšuje náklady na papírování, některé úseky by se opravdu měly sjednotit, pokud to ještě jde, alespoň do výběru zhotovitele. Vymlouvat se na minulost a na to, že jsme to zdědili .. na to už tady jednoho experta máme ..
Re: [D55] 5505 Otrokovice, obchvat JV
Zrovna tady ty tři kilometry mají hluboký smysl, je to de facto dokončení obchvatu Otrokovic a v Kvítkovicích se uleví hodně lidem. Skoro bych řekl, že dál to zdaleka tak nehoří.
Re: [D55] 5505 Otrokovice, obchvat JV
To souhlas, ale snad nejsme takoví chudáci, abysme ten obchvat nemohli postavit naráz, ne ?Ondrej1 píše:Zrovna tady ty tři kilometry mají hluboký smysl, je to de facto dokončení obchvatu Otrokovic a v Kvítkovicích se uleví hodně lidem. Skoro bych řekl, že dál to zdaleka tak nehoří.
Re: [D55] 5505 Otrokovice, obchvat JV
Nespočet fyzických osob vypovídá o opaku.Aram96 píše:To souhlas, ale snad nejsme takoví chudáci, abysme ten obchvat nemohli postavit naráz, ne ?
Re: [D55] 5505 Otrokovice, obchvat JV
Tohle nebylo o penězích na výstavbu, ale neschopnosti získat pozemky.Aram96 píše:To souhlas, ale snad nejsme takoví chudáci, abysme ten obchvat nemohli postavit naráz, ne ?
Re: [D55] 5505 Otrokovice, obchvat JV
Doporučuji první stránku, tam je to všechno shrnuté. Stručně - nejdříve byl problém neexistence variantních řešení R55 v oblasti Bzence, když se vypracovala studie, která potvrdila neexistenci variant, přišla rána největší - Vít Bárta, z kteréžto jsme se dlouho vzpamatovávali a až nakonec byla bitva o pozemky, z časového hlediska pouhá epizoda.Aram96 píše:To souhlas, ale snad nejsme takoví chudáci, abysme ten obchvat nemohli postavit naráz, ne ?