Právě je 20.11.2018 7:45:38




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
 5506 Napajedla - Babice 
Autor Zpráva
Autor

Příspěvky: 8563
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek 5506 Napajedla - Babice
Celkem tři vizualiazace a spousta obrázků se dají najít na stránkách HBH Projektu.
http://www.hbh.cz/reference/vizualizace ... spytihnev/
http://www.hbh.cz/reference/rychlostni- ... ane-casti/

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


19.12.2010 0:07:13
Profil
 

Příspěvky: 1420
Příspěvek Re: 5506 Napajedla - Babice
Krásné vizualizace, není na co čekat, je třeba připrvovat stavbu.


19.7.2011 23:24:51
Profil
 

Příspěvky: 564
Příspěvek Re: 5506 Napajedla - Babice
Podjezd, nebo most?

Spytihněv - „Je to doslova humus. Bydlíme tu a přespáváme teprve chvilku, ale je to drsné," říká upřímně o nepříznivé dopravní situaci ve Spytihněvi její nový obyvatel Petr Krejčeřík, který byl donedávna obyvatelem Napajedel. Osobně mu prý stačilo pár dnů k tomu, aby si o vysoké frekvenci aut v obci udělal svůj obrázek.

Ulevit obyvatelům obce, kteří žijí při hlavním silničním tahu, by mohla dlouho diskutovaná rychlostní komunikace. Letité domlouvání mezi Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) a obcí Spytihněv však nebere konce. Chybějící úsek R55 Napajedla Babice se ale už ukazuje jako nutnost.

„Bylo by vhodné, aby se začala rychlostní komunikace stavět. Moc by se nám tady díky ní ulevilo," říká Krejčeřík, jehož rodina dům ve Spytihněvi nekoupila, nýbrž dostala.

Vyjednávání o chybějícím úseku rychlostní silnice možná už ale letos skončí. „ Pevně věřím, že do konce roku to už rozetneme a bude jednoznačně řečeno, kudy R55 povede," je přesvědčen za zlínskou správu Ředitelství silnic a dálnic Karel Chudárek.

„Voda je vysoko"

Co zahájení stavby brzdí? Dohoda obce a Ředitelství silnic a dálnic. Obě strany mají totiž odlišnou představu: střetem zájmu bylo, jak vyřešit výstavbu silnice v místě železničního koridoru ve Spytihněvi. Zatímco obec brojí za podjezd, ředitelství zase za most.

„Hodně dlouho už se o tom dohadujeme. Varianta, na které trvá obec, je velmi technicky náročná. Obnáší to zakopání tunelu do země, přičemž poblíž je řeka Morava. Voda je vysoko, můžeme narušit pitnou vodu ve studních, cesta může být často zaplavována," jmenuje problémy, které by obnášel podjezd, Chudárek.

Je to ale názor proti názoru, obec preferuje zkrátka podjezd. „Realizace stavby tak, jak ji požadujeme, je nejspíše technicky náročnější, ale není neuskutečnitelná. A ani podle provedených studií nevychází výrazně dráž. Je to druhá nejlevnější varianta, která přicházela v úvahu," říká starosta Spytihněvi Vít Tomaštík. Pokud podle něj bude R55 postavena na estakádě, bude to velký zásah do krajiny. „Lidé budou nadměrně zatěžováni emisemi," dodává starosta.

Rychlostní silnice by ale každopádně výrazně ulevila obci: odvedla by z ní totiž část dopravy. Toho jsou si vědomi i místní obyvatelé. „Určitě by bylo dobré, kdyby cesta byla už hotová. Oproti ostatním přilehlým vesnicím je u nás frekvence aut poměrně dost vysoká," říká například Kamila Adámková.

Stejný názor zastává také Jiří Čepela ze Zlína. „Výstavba chybějícího úseku R55 představuje vysvobození pro Zlínský kraj. Doprava by byla plynulejší. Nemusel bych zastavovat v každé obci," míní.

„Silniční tah je přetížený. Při přecházení jde o život"

Jaromír HúsekNadjezd, nebo podjezd? Uvažuje nad tím nejen spytinovský starosta a šéf ŘSD Karel Chudárek, ale také obyvatelé Spytihněvi. Mnohým z nich totiž není jedno, že úsek rychlostní silnice R55 Napajedla-Babice se ještě nestaví.

„Už je opravdu potřeba, protože hlavní silniční tah přes obec je hodně přetížen. Ani děti nemohou pomalu chodit do školy. Při přecházení cesty jde snad i o život. Navíc řidiči ani nechtějí chodcům zastavovat. Je to tady špatně řešené," stýská si za obyvatele obce například čtyřicetiletý Jaromír Húsek.

Jako nejlepší se mu pak jeví při výstavbě rychlostní silnice udělat v místě železničního koridoru spíše podjezd. „Z pohledu laika by to asi bylo lepší. Myslím si, že by tak hluk vznikal minimální. Nejsem ale kompetentní to hodnotit. Nemám žádné zkušenosti, co působí větší hluk, zda nadjezd, či podjezd," říká Húsek.

Každopádně by už ale uvítal co nejrychlejší vyřešení dopravní situace v obci. „Čím dříve, tím lépe, ale už teď je pozdě. Já využívám hodně dálnici Otrokovice- -Kroměříž-Brno. Jezdí se tam nádherně. Byl bych spokojený, kdyby se takto plynule dalo jezdit také tady," dodává Húsek.

http://zlinsky.denik.cz/zpravy_region/p ... 30813.html


15.8.2013 7:31:37
Profil
VIP

Příspěvky: 3207
Bydliště: Kladno
Příspěvek Re: 5506 Napajedla - Babice
Udělala se dohoda v této věci - připravuje se pro ÚR varianta podjezdová, ale musí se pro to udělat spousta podkladů a průzkumů hlavně kvůli té zmiňované vodě. Situace však nešla odblokovat jinak než zkusit variantu pojezd z pohledu její realizovatelnosti. Takto je k tomu přistoupeno i v tahové studii "R55 sever", která se bude na MD schvalovat v lednu/únoru 2015.

_________________
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!


3.1.2015 12:42:51
Profil
 

Příspěvky: 471
Bydliště: Morava
Příspěvek Re: 5506 Napajedla - Babice
Jeden starší článek:

Silnice R55 brzy zamíří na jih, ve Spytihněvi se těší na tunel

Zbývající část obchvatu Otrokovic může začít vznikat už na konci příštího roku. Za osm let by pak mohla vést rychlostní silnice R55 kolem Starého Města až k Moravskému Písku.
Nezvyklý úsek před Fatrou Napajedla vedoucí ve výšce nad současnou silnicí první třídy a autobusovým nádražím.
Vyvzdorovaný podjezd pod cestou i železnicí pro sousední Spytihněv.
Nebo velké okružní křížení u Starého Města, kde se protne se spojnicí Brna a Slovenska.
To vše by mělo už brzy nabídnout pokračování rychlostní silnice R55 z Otrokovic dál na jih. Kdy konkrétně?
„Pokud půjde všechno dobře, mohlo by být Slovácko k dálniční síti připojeno v roce 2022,“ odhadl zlínský šéf Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Karel Chudárek.
Nejde přitom o výstřel od pasu nebo planý slib. Silničářům se v přípravě důležité moravské cesty v poslední době daří, navíc mají podporu české vlády.
„Vnímáme to jako dopravní prioritu pro tento region. Uleví se tak řadě lidí, vždyť intenzivní doprava teď často vede přetíženými centry obcí,“ prohlásil při nedávné návštěvě Uherského Hradiště premiér Bohuslav Sobotka.

Za pozemky nabídnou férovější cenu

Financování stavby by mělo být z velké části zajištěné z evropských fondů a těžká technika se už za pár měsíců může pustit do prvního úseku, jímž je tříkilometrové dokončení jihovýchodního obchvatu Otrokovic a pokračování čtyřproudové cesty k Napajedlům.
„Zbývá nám vykoupit asi deset procent pozemků. Už nebudeme za pozemky nabízet doslova směšně nízké částky, tak snad se to podaří rychle,“ připomněl Chudárek novelu zákona platící teprve pár dní
„Současně obnovujeme dokumentaci, která už mezitím zastarala, a doufám, že na konci roku 2015 získáme stavební povolení,“ dodal.
O tři roky později by mohli řidiči využívat moderní cestu, která uleví Otrokovicím, protože obkrouží místní část Kvítkovice a končit bude mimoúrovňovou křižovatkou se současnou silnicí I/55 před mostem přes Moravu u benzinky ÖMV a první odbočky na Napajedla.
Stavbaři by chtěli od roku 2019 plynule navázat stavbou osmikilometrového úseku přes Spytihněv do Babic, který má nabídnout nejzajímavější dopravní prvky.
R55 překoná Moravu a povede nejprve trasou současné silnice první třídy, kterou bude kvůli tomu nutné posunout bokem. Před areálem firmy Fatra Napajedla pak čtyřproudová cesta vystoupá do výšky, v níž překoná napajedelské autobusové nádraží.
„R55 tady musí jít nahoru, jinak bychom přišli o propojení Fatry a centra města,“ vysvětlila starostka Napajedel Irena Brabcová.

Spytihněv se dočká podjezdu

Silnice, kde se počítá s maximální rychlostí 120 kilometrů v hodině, pak bude při řece Moravě pokračovat skoro až k sousední obci Spytihněv.
Místní lidé řadu let protestovali proti tomu, aby kousek za jejich domy vyrostl 767 metrů dlouhý nadjezd nad současnou silnicí a železnicí.
„Cesta by šla do téměř dvacetimetrové výšky a pro okolní zástavbu by tato estakáda znamenala neúnosný hluk,“ popsal starosta Spytihněvi Vít Tomaštík, proč obec pokračování R55 před lety zablokovala vyhlášením stavební uzávěry.
„Jediné štěstí, že to Spytihněv udělala. Kdo ví, jak by jinak vše dopadlo. Silničáři nás obešli, brněnské vedení ŘSD tehdy nemělo vůli k dialogu. Až poslední dva tři roky se zlínským šéfem Chudárkem je to něco jiného,“ poznamenala napajedelská starostka Brabcová.
Spytihněv dosáhla toho, že se nyní silničáři vrací k původnímu plánu poslat R55 pod silnici a železnici několik set metrů dlouhým tunelem.
„Za posledních deset let tunelářské technologie výrazně zlevnily a toto řešení by už mohlo vyjít zhruba nastejno jako nadjezd. Necháme si na podjezd zpracovat projektovou dokumentaci,“ sdělil Chudárek.
„Pak jsme připraveni stavební uzávěru neprodleně zrušit,“ ujistil starosta Tomaštík.
Pokud půjde vše podle plánu, dostala by se auta po nové cestě v roce 2021 k Babicím. O rok později pak může vést rychlostní silnice při železnici dalších sedmnáct kilometrů kolem Starého Města až k Moravskému Písku.
V plánu je vybudování velké okružní křižovatky u Starého Města, čímž se R55 propojí se silnicí I/50 z Brna na Slovensko.

Jihomoravský úsek je zatém komplikovaný

Další pokračování cesty směrem na jih ale bude složitější. Problémem je protnutí ptačí oblasti Bzenecká Doubrava.
„Intenzivně jednáme s Ministerstvem životního prostředí o tom, jaké peníze je nutné investovat kvůli dvěma stovkám ptáků,“ uvedl Chudárek.
Místo původně požadovaných dvou tunelů dlouhých dohromady přes osm kilometrů, které by stály neúměrných deset miliard, silničáři navrhují částečně zapuštěnou cestu ohraničenou po stranách skly a pletivem proti nalétávání ptáků.
„Bohužel neustále hrozí, že Evropská komise může napadnout tuto trasu z hlediska životního prostředí,“ uvedl náměstek ministra dopravy Kamil Rudolecký. To by mohlo znamenat, že stát, pro který je R55 stále velkou prioritou, nezíská na stavbu evropské peníze.
„Existuje výhled, že by kompletní R55 až po závěrečného křížení s dálnicí D2 u Břeclavi mohla být hotová v letech 2025 až 2030. Jenže Jihomoravský kraj je už dva roky bez platných Zásad územního rozvoje a při snaze o územní rozhodnutí pro závěrečné úseky se tak nemáme o co opřít,“ poznamenal zlínský šéf ŘSD Chudárek.

http://zlin.idnes.cz/plany-na-r55-z-otr ... zpravy_ras

_________________
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD


18.1.2015 11:33:43
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 914
Bydliště: Praha 10
Příspěvek Re: 5506 Napajedla - Babice
Na 3. etapu bylo vydáno ÚR. Otevírání obálek pro DSP je 26.5.
https://www.egordion.cz/nabidkaGORDION/zakazka.seam?idZak=NjQyMCZnb3JkaW9uUnNk
Nebyla by někde koordinačka těch 3 etap? Nemůžu to nikde najít...


17.4.2015 21:48:26
Profil
Autor

Příspěvky: 8563
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: 5506 Napajedla - Babice
III. etapa je kupovidu od MÚK Napajedla-sever po provizorní připojení v části Napajedel Kolonka, tj. za Fatrou.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


18.4.2015 22:17:50
Profil
 

Příspěvky: 5821
Bydliště: II/480
Příspěvek Re: 5506 Napajedla - Babice
nějaký odhad, kdy se bude stavět úsek Napajedla babice I/II/III?

_________________
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...


20.4.2015 17:56:35
Profil
 

Příspěvky: 914
Bydliště: Javorník/Waldkraiburg
Příspěvek Re: 5506 Napajedla - Babice
Muj odhad: .................v tomto stoleti? :lol:

_________________
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.


27.4.2015 21:24:05
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 1547
Příspěvek Re: 5506 Napajedla - Babice
Jste docela optimista... :D


28.4.2015 7:06:23
Profil
 

Příspěvky: 1420
Příspěvek Re: 5506 Napajedla - Babice
Oznámení o zadání zakázky - R55 5506 Napajedla - Babice, 3. etapa, DSP/IČ

http://www.vestnikverejnychzakazek.cz/c ... lay/604307


3.8.2015 11:58:18
Profil
 

Příspěvky: 74
Bydliště: Zlín
Příspěvek Re: 5506 Napajedla - Babice
dle článku na iDnes je největší problém, zda-li u Spytihněvi bude dálnice křížit železnici nad nebo pod ní.
Dle jejich článku z 26.9.2014 jsem však nabyl dojmu, že varianta dálnice pod železnicí je jediným možným řešením (i z pohledu obyvatel Spytihněvi).
Ví někdo, jak to s tímto úsekem v tuto chvíli vypadá?


17.8.2016 17:04:05
Profil
Autor

Příspěvky: 8563
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: 5506 Napajedla - Babice
Dnes a dále sledovanou variantou je podjezd.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


17.8.2016 17:16:59
Profil
 

Příspěvky: 564
Příspěvek Re: 5506 Napajedla - Babice
Souhlasné stanovisko: http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MZP065


8.12.2016 9:26:02
Profil
 

Příspěvky: 14
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: 5506 Napajedla - Babice
http://zlin.idnes.cz/dalnice-pres-spyti ... zpravy_ppr

Hmm, 15m hluboký zářez s betonovou stěnou....


17.3.2017 10:16:46
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz