[D55] 5506 Napajedla - Babice

Olomouc – Přerov – Hulín – Břeclav
Odpovědět
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

[D55] 5506 Napajedla - Babice

Příspěvek od Lenny »

Celkem tři vizualiazace a spousta obrázků se dají najít na stránkách HBH Projektu.
http://www.hbh.cz/reference/vizualizace ... spytihnev/
http://www.hbh.cz/reference/rychlostni- ... ane-casti/
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
ada031
Příspěvky: 2388
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

Re: 5506 Napajedla - Babice

Příspěvek od ada031 »

Krásné vizualizace, není na co čekat, je třeba připrvovat stavbu.
otaznik
Příspěvky: 803
Registrován: 4.4.2012 9:32:24

Re: 5506 Napajedla - Babice

Příspěvek od otaznik »

Podjezd, nebo most?

Spytihněv - „Je to doslova humus. Bydlíme tu a přespáváme teprve chvilku, ale je to drsné," říká upřímně o nepříznivé dopravní situaci ve Spytihněvi její nový obyvatel Petr Krejčeřík, který byl donedávna obyvatelem Napajedel. Osobně mu prý stačilo pár dnů k tomu, aby si o vysoké frekvenci aut v obci udělal svůj obrázek.

Ulevit obyvatelům obce, kteří žijí při hlavním silničním tahu, by mohla dlouho diskutovaná rychlostní komunikace. Letité domlouvání mezi Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) a obcí Spytihněv však nebere konce. Chybějící úsek R55 Napajedla Babice se ale už ukazuje jako nutnost.

„Bylo by vhodné, aby se začala rychlostní komunikace stavět. Moc by se nám tady díky ní ulevilo," říká Krejčeřík, jehož rodina dům ve Spytihněvi nekoupila, nýbrž dostala.

Vyjednávání o chybějícím úseku rychlostní silnice možná už ale letos skončí. „ Pevně věřím, že do konce roku to už rozetneme a bude jednoznačně řečeno, kudy R55 povede," je přesvědčen za zlínskou správu Ředitelství silnic a dálnic Karel Chudárek.

„Voda je vysoko"

Co zahájení stavby brzdí? Dohoda obce a Ředitelství silnic a dálnic. Obě strany mají totiž odlišnou představu: střetem zájmu bylo, jak vyřešit výstavbu silnice v místě železničního koridoru ve Spytihněvi. Zatímco obec brojí za podjezd, ředitelství zase za most.

„Hodně dlouho už se o tom dohadujeme. Varianta, na které trvá obec, je velmi technicky náročná. Obnáší to zakopání tunelu do země, přičemž poblíž je řeka Morava. Voda je vysoko, můžeme narušit pitnou vodu ve studních, cesta může být často zaplavována," jmenuje problémy, které by obnášel podjezd, Chudárek.

Je to ale názor proti názoru, obec preferuje zkrátka podjezd. „Realizace stavby tak, jak ji požadujeme, je nejspíše technicky náročnější, ale není neuskutečnitelná. A ani podle provedených studií nevychází výrazně dráž. Je to druhá nejlevnější varianta, která přicházela v úvahu," říká starosta Spytihněvi Vít Tomaštík. Pokud podle něj bude R55 postavena na estakádě, bude to velký zásah do krajiny. „Lidé budou nadměrně zatěžováni emisemi," dodává starosta.

Rychlostní silnice by ale každopádně výrazně ulevila obci: odvedla by z ní totiž část dopravy. Toho jsou si vědomi i místní obyvatelé. „Určitě by bylo dobré, kdyby cesta byla už hotová. Oproti ostatním přilehlým vesnicím je u nás frekvence aut poměrně dost vysoká," říká například Kamila Adámková.

Stejný názor zastává také Jiří Čepela ze Zlína. „Výstavba chybějícího úseku R55 představuje vysvobození pro Zlínský kraj. Doprava by byla plynulejší. Nemusel bych zastavovat v každé obci," míní.

„Silniční tah je přetížený. Při přecházení jde o život"

Jaromír HúsekNadjezd, nebo podjezd? Uvažuje nad tím nejen spytinovský starosta a šéf ŘSD Karel Chudárek, ale také obyvatelé Spytihněvi. Mnohým z nich totiž není jedno, že úsek rychlostní silnice R55 Napajedla-Babice se ještě nestaví.

„Už je opravdu potřeba, protože hlavní silniční tah přes obec je hodně přetížen. Ani děti nemohou pomalu chodit do školy. Při přecházení cesty jde snad i o život. Navíc řidiči ani nechtějí chodcům zastavovat. Je to tady špatně řešené," stýská si za obyvatele obce například čtyřicetiletý Jaromír Húsek.

Jako nejlepší se mu pak jeví při výstavbě rychlostní silnice udělat v místě železničního koridoru spíše podjezd. „Z pohledu laika by to asi bylo lepší. Myslím si, že by tak hluk vznikal minimální. Nejsem ale kompetentní to hodnotit. Nemám žádné zkušenosti, co působí větší hluk, zda nadjezd, či podjezd," říká Húsek.

Každopádně by už ale uvítal co nejrychlejší vyřešení dopravní situace v obci. „Čím dříve, tím lépe, ale už teď je pozdě. Já využívám hodně dálnici Otrokovice- -Kroměříž-Brno. Jezdí se tam nádherně. Byl bych spokojený, kdyby se takto plynule dalo jezdit také tady," dodává Húsek.

http://zlinsky.denik.cz/zpravy_region/p ... 30813.html
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: 5506 Napajedla - Babice

Příspěvek od martini »

Udělala se dohoda v této věci - připravuje se pro ÚR varianta podjezdová, ale musí se pro to udělat spousta podkladů a průzkumů hlavně kvůli té zmiňované vodě. Situace však nešla odblokovat jinak než zkusit variantu pojezd z pohledu její realizovatelnosti. Takto je k tomu přistoupeno i v tahové studii "R55 sever", která se bude na MD schvalovat v lednu/únoru 2015.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Country
Příspěvky: 506
Registrován: 14.3.2009 21:29:32
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: 5506 Napajedla - Babice

Příspěvek od Country »

Jeden starší článek:

Silnice R55 brzy zamíří na jih, ve Spytihněvi se těší na tunel

Zbývající část obchvatu Otrokovic může začít vznikat už na konci příštího roku. Za osm let by pak mohla vést rychlostní silnice R55 kolem Starého Města až k Moravskému Písku.
Nezvyklý úsek před Fatrou Napajedla vedoucí ve výšce nad současnou silnicí první třídy a autobusovým nádražím.
Vyvzdorovaný podjezd pod cestou i železnicí pro sousední Spytihněv.
Nebo velké okružní křížení u Starého Města, kde se protne se spojnicí Brna a Slovenska.
To vše by mělo už brzy nabídnout pokračování rychlostní silnice R55 z Otrokovic dál na jih. Kdy konkrétně?
„Pokud půjde všechno dobře, mohlo by být Slovácko k dálniční síti připojeno v roce 2022,“ odhadl zlínský šéf Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Karel Chudárek.
Nejde přitom o výstřel od pasu nebo planý slib. Silničářům se v přípravě důležité moravské cesty v poslední době daří, navíc mají podporu české vlády.
„Vnímáme to jako dopravní prioritu pro tento region. Uleví se tak řadě lidí, vždyť intenzivní doprava teď často vede přetíženými centry obcí,“ prohlásil při nedávné návštěvě Uherského Hradiště premiér Bohuslav Sobotka.

Za pozemky nabídnou férovější cenu

Financování stavby by mělo být z velké části zajištěné z evropských fondů a těžká technika se už za pár měsíců může pustit do prvního úseku, jímž je tříkilometrové dokončení jihovýchodního obchvatu Otrokovic a pokračování čtyřproudové cesty k Napajedlům.
„Zbývá nám vykoupit asi deset procent pozemků. Už nebudeme za pozemky nabízet doslova směšně nízké částky, tak snad se to podaří rychle,“ připomněl Chudárek novelu zákona platící teprve pár dní
„Současně obnovujeme dokumentaci, která už mezitím zastarala, a doufám, že na konci roku 2015 získáme stavební povolení,“ dodal.
O tři roky později by mohli řidiči využívat moderní cestu, která uleví Otrokovicím, protože obkrouží místní část Kvítkovice a končit bude mimoúrovňovou křižovatkou se současnou silnicí I/55 před mostem přes Moravu u benzinky ÖMV a první odbočky na Napajedla.
Stavbaři by chtěli od roku 2019 plynule navázat stavbou osmikilometrového úseku přes Spytihněv do Babic, který má nabídnout nejzajímavější dopravní prvky.
R55 překoná Moravu a povede nejprve trasou současné silnice první třídy, kterou bude kvůli tomu nutné posunout bokem. Před areálem firmy Fatra Napajedla pak čtyřproudová cesta vystoupá do výšky, v níž překoná napajedelské autobusové nádraží.
„R55 tady musí jít nahoru, jinak bychom přišli o propojení Fatry a centra města,“ vysvětlila starostka Napajedel Irena Brabcová.

Spytihněv se dočká podjezdu

Silnice, kde se počítá s maximální rychlostí 120 kilometrů v hodině, pak bude při řece Moravě pokračovat skoro až k sousední obci Spytihněv.
Místní lidé řadu let protestovali proti tomu, aby kousek za jejich domy vyrostl 767 metrů dlouhý nadjezd nad současnou silnicí a železnicí.
„Cesta by šla do téměř dvacetimetrové výšky a pro okolní zástavbu by tato estakáda znamenala neúnosný hluk,“ popsal starosta Spytihněvi Vít Tomaštík, proč obec pokračování R55 před lety zablokovala vyhlášením stavební uzávěry.
„Jediné štěstí, že to Spytihněv udělala. Kdo ví, jak by jinak vše dopadlo. Silničáři nás obešli, brněnské vedení ŘSD tehdy nemělo vůli k dialogu. Až poslední dva tři roky se zlínským šéfem Chudárkem je to něco jiného,“ poznamenala napajedelská starostka Brabcová.
Spytihněv dosáhla toho, že se nyní silničáři vrací k původnímu plánu poslat R55 pod silnici a železnici několik set metrů dlouhým tunelem.
„Za posledních deset let tunelářské technologie výrazně zlevnily a toto řešení by už mohlo vyjít zhruba nastejno jako nadjezd. Necháme si na podjezd zpracovat projektovou dokumentaci,“ sdělil Chudárek.
„Pak jsme připraveni stavební uzávěru neprodleně zrušit,“ ujistil starosta Tomaštík.
Pokud půjde vše podle plánu, dostala by se auta po nové cestě v roce 2021 k Babicím. O rok později pak může vést rychlostní silnice při železnici dalších sedmnáct kilometrů kolem Starého Města až k Moravskému Písku.
V plánu je vybudování velké okružní křižovatky u Starého Města, čímž se R55 propojí se silnicí I/50 z Brna na Slovensko.

Jihomoravský úsek je zatém komplikovaný

Další pokračování cesty směrem na jih ale bude složitější. Problémem je protnutí ptačí oblasti Bzenecká Doubrava.
„Intenzivně jednáme s Ministerstvem životního prostředí o tom, jaké peníze je nutné investovat kvůli dvěma stovkám ptáků,“ uvedl Chudárek.
Místo původně požadovaných dvou tunelů dlouhých dohromady přes osm kilometrů, které by stály neúměrných deset miliard, silničáři navrhují částečně zapuštěnou cestu ohraničenou po stranách skly a pletivem proti nalétávání ptáků.
„Bohužel neustále hrozí, že Evropská komise může napadnout tuto trasu z hlediska životního prostředí,“ uvedl náměstek ministra dopravy Kamil Rudolecký. To by mohlo znamenat, že stát, pro který je R55 stále velkou prioritou, nezíská na stavbu evropské peníze.
„Existuje výhled, že by kompletní R55 až po závěrečného křížení s dálnicí D2 u Břeclavi mohla být hotová v letech 2025 až 2030. Jenže Jihomoravský kraj je už dva roky bez platných Zásad územního rozvoje a při snaze o územní rozhodnutí pro závěrečné úseky se tak nemáme o co opřít,“ poznamenal zlínský šéf ŘSD Chudárek.

http://zlin.idnes.cz/plany-na-r55-z-otr ... zpravy_ras
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: 5506 Napajedla - Babice

Příspěvek od Jirka L »

Na 3. etapu bylo vydáno ÚR. Otevírání obálek pro DSP je 26.5.
https://www.egordion.cz/nabidkaGORDION/ ... JkaW9uUnNk
Nebyla by někde koordinačka těch 3 etap? Nemůžu to nikde najít...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 5506 Napajedla - Babice

Příspěvek od Lenny »

III. etapa je kupovidu od MÚK Napajedla-sever po provizorní připojení v části Napajedel Kolonka, tj. za Fatrou.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
bumbik
Příspěvky: 7943
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: 5506 Napajedla - Babice

Příspěvek od bumbik »

nějaký odhad, kdy se bude stavět úsek Napajedla babice I/II/III?
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Hanes
Příspěvky: 1052
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: 5506 Napajedla - Babice

Příspěvek od Hanes »

Muj odhad: .................v tomto stoleti? :lol:
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: 5506 Napajedla - Babice

Příspěvek od michal »

Jste docela optimista... :D
ada031
Příspěvky: 2388
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

Re: 5506 Napajedla - Babice

Příspěvek od ada031 »

Oznámení o zadání zakázky - R55 5506 Napajedla - Babice, 3. etapa, DSP/IČ

http://www.vestnikverejnychzakazek.cz/c ... lay/604307
paval
Příspěvky: 105
Registrován: 28.4.2009 6:38:44

Re: 5506 Napajedla - Babice

Příspěvek od paval »

dle článku na iDnes je největší problém, zda-li u Spytihněvi bude dálnice křížit železnici nad nebo pod ní.
Dle jejich článku z 26.9.2014 jsem však nabyl dojmu, že varianta dálnice pod železnicí je jediným možným řešením (i z pohledu obyvatel Spytihněvi).
Ví někdo, jak to s tímto úsekem v tuto chvíli vypadá?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 5506 Napajedla - Babice

Příspěvek od Lenny »

Dnes a dále sledovanou variantou je podjezd.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
otaznik
Příspěvky: 803
Registrován: 4.4.2012 9:32:24

Re: 5506 Napajedla - Babice

Příspěvek od otaznik »

VladaP
Příspěvky: 65
Registrován: 30.9.2014 13:28:37
Bydliště: Strážnice

Re: 5506 Napajedla - Babice

Příspěvek od VladaP »

http://zlin.idnes.cz/dalnice-pres-spyti ... zpravy_ppr

Hmm, 15m hluboký zářez s betonovou stěnou....
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 5506 Napajedla - Babice

Příspěvek od Lenny »

Zde by se měl kromě části MÚK Babice prioritně stavět most přes Moravu, aby mohl být využit při rekonstrukci mostu na I/55.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: 5506 Napajedla - Babice

Příspěvek od vodouch2000 »

Tak tu máme konečně leták(y) na D55 (03/2019):
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/448 ... babice.pdf
paval
Příspěvky: 105
Registrován: 28.4.2009 6:38:44

Re: 5506 Napajedla - Babice

Příspěvek od paval »

xsedivy
Příspěvky: 55
Registrován: 22.7.2018 23:43:57

Re: 5506 Napajedla - Babice

Příspěvek od xsedivy »

Nechapem tej vete "Od 02/2019 je stavba sloučena se stavbou 5507" kedze tento usek sa ma stavat v 2021 a 5507 uz v roku 2020
HP
Příspěvky: 195
Registrován: 18.1.2016 21:23:20

Re: 5506 Napajedla - Babice

Příspěvek od HP »

Tím se myslí ta III. etapa.
Roman813
Příspěvky: 151
Registrován: 15.7.2017 13:53:58

Re: 5506 Napajedla - Babice

Příspěvek od Roman813 »

Ano, jen ten konec (s napojením na 1/55) je sloučen s 5507, aby ho šlo vlastně vůbec použít :-)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 5506 Napajedla - Babice

Příspěvek od Lenny »

A most přes Moravu se bude stavět v předstihu kvůli havarijnímu stavu mostu na I/55.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: 5506 Napajedla - Babice

Příspěvek od michal »

Ten nadjezd I/55 i železnice přes dálnici bude nějak výrazně vyvýšený oproti stávajícímu stavu, nebo se bude místo toho řešit protipovodňová ochrana dálnice v podjezdu?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 5506 Napajedla - Babice

Příspěvek od Lenny »

Železniční trať zůstává výškově stejně. I/55 přechází trasu nadjezdem. Trasa je 2 m nad hladinou stoleté vody.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: 5506 Napajedla - Babice

Příspěvek od Honey72 »

Proč ty etapy už konečně nezačnou nazývat třeba písmeny nebo namísto III. etapa to nenazvou část III, či stavba III. Od slova etapa se očekává, že se něco dělá postupně, hezky po sobě a ne na přeskáčku. Pak v tom bude zase zmatek jako u Znojma či na jiných stavbách. IV. etapa se bude zřejmě dělat jako první, III. jako druhá a I a II. nakonec ? :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Odpovědět

Zpět na „D55“