Stránka 1 z 2

R55, alternativní varianty

Napsal: 2.6.2009 11:48:51
od Lenny
Vyhledávací studie rychlostní silnice R55 mimo Ptačí oblast Bzenecká Doubrava – Strážnické Pomoraví

http://www3.obecsudomerice.cz/Forum/vie ... hlight=r55

Re: R55 x ptačí oblast

Napsal: 2.6.2009 18:12:11
od vangelism
naprostý nesmysl, ti ochranáři se naprosto zbláznili. To si jako v Petrově nechají zničit vinohrady, pak se to pěkně protáhne kolem Strážnice směrem na Radějov, A pak vesele celým Slováckem a dokonce i tunel tu budeme mít. Sice je to delší, zato horší cestou. To snad není možné, aby někdo něco takového vymyslel a EU ještě na to dala peníze.

Re: R55 x ptačí oblast

Napsal: 2.6.2009 19:09:08
od Lenny
Varianta obdobná této byla zamítnuta před 15-20 lety, už tehdy věděli, že ne.

Re: R55 x ptačí oblast

Napsal: 2.6.2009 20:10:29
od Marcinescu
Super .... řekl jim někdo, že se jedná o CHKO Bílé Karpaty. Asi od stolu v Brně se to čmárá po mapě. Navíc stávající 1/55 je při povodních mezi Petrovem a Rohatcem uzavírána. I tak je tam 2m vysoký násep a technická památka Baťův kanál. Ta cesta přechází žel. trať. Co by tam chtěli 3km estakádu ???

Re: R55 x ptačí oblast

Napsal: 2.6.2009 20:33:54
od Marcinescu
Ještě jednou jsem to přečetl, a nejvíce se mi líbí 3 věci :
a/ přestavba mimoúrovňové křižovatky u Sudoměříc, která se v roce 2000 dostavěla za cca 500 mil. Opravdu velmi úsporné. Jakoby nějaké stavební lobby :?:
b/ celá navrhovaná alternativní trasa je delší a draší a vede východně celkem blízko okolo obydlených měst. Ale potíž je v tom, že skoro každý v této oblasti má kousek pole a nebo vinohrad a myslím, že to bude parádní jezdit do vinohradu na teře asi tak o 2 km dál. ( předpokládám , že podjezd nebude každých 300m )
c/ neustále vypráví studie o ptačí oblasti , ale ptačí oblast byla vytyčena později než vytyčená trasa. Navíc těleso R55 je navrženo podél vysokorychlostního železničního koridoru. A přece nejekologičtější je, když se koridory sjednotí. Nebo ne?

Re: R55 x ptačí oblast

Napsal: 2.6.2009 20:51:41
od jonáš
Tak třeba u plánovaný D3 to nejlogičtější neni, proč by to mělo platit zrovna na Moravě? Vy jim nepřejete tunel? ;)

Re: R55 x ptačí oblast

Napsal: 3.6.2009 11:34:25
od martini
Zásadní problém té alternativní varianty je, že jde přes CHKO, to si ekologové opravdu protiřečí... Zájmy ptačí oblasti nad zájmy CHKO? Sjednocení koridorů je zde výhodné, ale není to nutnost. Pro ty ptáky je to blbý, to uznávám, ale řešení tunelu s pletivem mě přijde adekvátním ústupkem investora silnice ku ptačí oblasti...

Re: R55 x ptačí oblast

Napsal: 22.11.2009 0:07:18
od Lenny
martini píše:Zásadní problém té alternativní varianty je, že jde přes CHKO, to si ekologové opravdu protiřečí... Zájmy ptačí oblasti nad zájmy CHKO? Sjednocení koridorů je zde výhodné, ale není to nutnost. Pro ty ptáky je to blbý, to uznávám, ale řešení tunelu s pletivem mě přijde adekvátním ústupkem investora silnice ku ptačí oblasti...
Hranice CHKO by se měla posunout vychodním směrem. S tím je v jejich altenativě uvažováno.

V úseku Rohatec - Kunovice je řešení zajímavé, chtělo by to lépe dořešit polohu MÚK a připojení měst a obcí. V úseku Kunovice - Napajedla mi to přijde, jak kdyby to navrhoval pan Petr Kuneš, dálniční odborník světového významu, 2 tunely nad Hradištěm si o to říkají a druhá varianta napojení přes I/50 na variantu ŘSD by chtěla rovněž dotáhnout do konce.

Re: R55 x ptačí oblast

Napsal: 22.11.2009 11:07:55
od jonáš
Tunelu s pletivem? Si dělá někdo kozy, nebo vůbec neví jakej maj ptáci sluch a jak ho využívaj. To můžou tu ptačí oblast zrušit rovnou.
Na druhý straně by to možná vedlo těsně za hranicí CHKO, ale tamní biotop typu "louky a pole na dohled od města" asi nebude zdalek tak cennej. Sakra, že to Středohoří u D8 vůbec nevadí, že, a tam to jde středem ;-)

Re: R55 x ptačí oblast

Napsal: 22.11.2009 11:54:15
od Lenny
V dokumentaci EIA na 5511 jsou varianty tunelová (tunely délky 6800 a 1575 m) a varinta povrchová, technicky dořešena varianta B (ta se zakrytím, ale teď užbez něj)

Re: R55 x ptačí oblast

Napsal: 22.1.2010 13:32:42
od andy
Pražský okruh má vést u Suchdola, R55 dvěma tunely, řekla komise
ČT24 píše:U rychlostní silnice R55 se odborníci jednoznačně postavili za variantu, která prochází ve dvou tunelech chráněnou ptačí oblastí Bzenecká Doubrava-Strážnické Pomoraví. Náklady na toto řešení se pohybují kolem 13 miliard. Závěr komise se ale zřejmě nesetká s pochopením ekologických aktivistů. "Ornitologové se nesmířili ani s tunelem," upozornil člen komise František Lehovec ze stavební fakulty ČVUT. Ptačí oblasti se však podle něj nelze vyhnout kvůli husté zástavbě. "Je to kompromis, který je drahý, ale měl by být relizovatelný," řekl k závěrům komise ministr Slamečka.

Re: R55 x ptačí oblast

Napsal: 22.1.2010 15:36:58
od Martin z Ostravy
Tak teda nevím jak moc je realizovatelný tento úsek za 13mld. Kč, to je neskutečná částka, takže nepočítám, že tento úsek bude takto realizován.
Navíc jak je napsáno v článku ekologové jsou tak jako tak proti, takže to vlastně nic neřeší. :roll:

Re: R55 x ptačí oblast

Napsal: 22.1.2010 18:42:57
od Lenny
Martin z Ostravy píše:Tak teda nevím jak moc je realizovatelný tento úsek za 13mld. Kč, to je neskutečná částka, takže nepočítám, že tento úsek bude takto realizován.
Navíc jak je napsáno v článku ekologové jsou tak jako tak proti, takže to vlastně nic neřeší. :roll:
I ty se můžeš zapojit, zajdi na veřejné projednání EIA na 5511 a když budeš dostatečně přesvědčivý, tak vydají i souhlasné stanovisko na povrchovou variantu. ;)

Kteří ekologové? Doktor Patrik? Ten bude vždycky proti. Tunelovou variantu navrhl prof. Bejček z ČZÚ Praha ve vyhodnocovací studii. ;)

Re: R55 x ptačí oblast

Napsal: 24.1.2010 16:23:05
od jonáš
A alternativní trasa po jižní straně údolí se už vůbec neposuzuje? Nebo by vyšla moc levně?

Re: R55 x ptačí oblast

Napsal: 24.1.2010 19:31:20
od Lenny
jonáš píše:A alternativní trasa po jižní straně údolí se už vůbec neposuzuje? Nebo by vyšla moc levně?
Pod tím si mám představit co? Jestli je myšleno varianta Dětí Země, tak ta se neposuzuje a není to kvůli tomu, že by vyšla moc levně. ;)

Re: R55 x ptačí oblast

Napsal: 24.1.2010 19:42:43
od GiuseppeS
jonáš píše:A alternativní trasa po jižní straně údolí se už vůbec neposuzuje? Nebo by vyšla moc levně?
Jižní stranou údolí myslíte JV od Veselí, Vnorov a Strážnice? Hlavní problém je tady: http://mapy.cz/#mm=TP@x=139748352@y=131841536@z=11 Ptačí oblast odpovídá přírodnímu parku, takže u Strážnice to vypadá jak na mapě vidno: ptačí oblast - úzký pruh zástavby - CHKO Bílé Karpaty .. (a to odmýšlím, že že by to bylo výrazné prodloužení, problémy u Sudoměřic (peáž přes Slovensko doufám nenavrhujete), ...)

Tady je to prostě hop nebo trop: buď ustoupí ochrana přírody nebo R ...

Re: R55 x ptačí oblast

Napsal: 25.1.2010 0:20:18
od Warcz
Vrazil bych to vedle železniční trati ( vedla by ve středovém pásu )... byl by to unikát :-)

Re: R55 x ptačí oblast

Napsal: 25.1.2010 10:12:28
od jonáš
No proč ne, když se vám víc líbí tunel za 13 miliard (a osmdesátka ;-] .. ten výběžek CHKO naproti asi bude extra přírodně vydatnej, když jde až do údolí.

Re: R55 x ptačí oblast

Napsal: 25.1.2010 10:20:12
od michal
Ještě by taky mohla vést R55 patrově v trase železnice, která by byla navrchu :twisted:

Re: R55 x ptačí oblast

Napsal: 25.1.2010 10:40:02
od nms
Warcz píše:Vrazil bych to vedle železniční trati ( vedla by ve středovém pásu )... byl by to unikát :-)
Až zas takový unikát by to nebyl: Amsterdam A10
Holanďani tam vecpali ještě nadzemku ...

Re: R55 x ptačí oblast

Napsal: 25.1.2010 10:45:24
od Lenny
Usnesení vlády ČR ze dne 19. září 2007 č. 1064 bylo ministru dopravy ve spolupráci s ministrem životního prostředí uloženo, aby jmenoval skupinu odborníků, která měla za cíl vyhodnotit variantní řešení rychlostní silnice R55 v úseku Napajedla - Rohatec. Jako podklad pro rozhodnutí komise v červnu 2008 HBH Projekt zpracoval srovnávací studii tohoto úseku, která zahrnovala variantu ŘSD a varianty dle vyhledávací studie R55 mimo Ptačí oblast Bzenecká Doubrava - Strážnické Pomoraví vypracované Ing. Kalčíkem v dubnu 2007. Studie doporučila variantu ŘSD.

V září 2008 prof. Bejček zpracoval studii vyhodnocení variant z hlediska Natury 2000 a ptačí oblasti, kde kromě oficiálních variant A, B, D a E navrhl ještě vlastní variantu C (vedení v hloubených tunelech), která je průchodná z hlediska ochrany ptačí oblasti. Varianta A a B byly převzaty z dokumentace EIA a varianty D a E byly převzaty ze studie Ing. Kalčíka (P a T).

V březnu 2009 Ekora zpracovala studii hodnocení vlivů na životní prostředí variant v úseku Napajedla - Rohatec, která posoudila vlivy u variant z předcházejících studií a jako nejvýhodnější doporučila variantu 3 prof. Bejčka. Varianty 2 dle studie Ing. Kalčíka jsou považovány pro realizaci z hlediska urbanisticko-architektonické koncepce a významného ovlivnění krajinného rázu za nevhodné.

V září 2009 HBH Projekt zpracoval variantu prof. Bejčka v technické studii, která byla podkladem pro zpracování Dokumentace EIA. V dokumentace EIA jsou hodnoceny Tunelová varianta a Povrchová varianta odpovídající variantě B, avšak nezakrytou a dořešenou o technické detaily. Zpracovatel dokumentace EIA v závěru doporučuje k realizaci Tunelovou variantu.

Takže asi tak se věci mají :P

Re: R55 x ptačí oblast

Napsal: 25.1.2010 12:58:51
od jonáš
Jo, jo, miliard je dost a osmdesátka férová rychlost .. řekněte mi, jak to má vyjít, seženu experta kterej to dokáže 8-)

Re: R55 x ptačí oblast

Napsal: 25.1.2010 13:24:24
od Lenny
jonáš píše:Jo, jo, miliard je dost a osmdesátka férová rychlost .. řekněte mi, jak to má vyjít, seženu experta kterej to dokáže 8-)
Taky nejsem nadšený z té 80 a z toho, že cena 13 miliard dobu realizace odsouvá na neurčito, ale co s tím?!

Většina z nás se shodne na tom, že realizovat by se měla povrchová varianta, případně se nějakým zakrytím, ale to je zase neprůchodné z hlediska současné ochrany životního prostředí.

Re: R55 x ptačí oblast

Napsal: 25.1.2010 14:32:03
od jonáš
No hlavně těch 13 miliard znamená asi 50 km jiný dálnice-erka, který se nepostavěj .. zajímavý že proti Středohoří nebo Posázaví je zrovna tady krajinej ráz tak svatej.

Re: R55 x ptačí oblast

Napsal: 25.1.2010 15:06:02
od mapman
Varianta východně od současné 55ky představuje změnu trasování ve většině už od Napajedel až po Rohatec, navíc to nevede v údolí ale po kopečcích, těmi místy se vozím dost a dost a upřímně řečeno, varianta v souběhu s železničním koridorem vedoucí dostatečně daleko od obcí a nefragmentující krajinu tam kde to opravdu není potřeba je v tomhle případě ideální. Je potřeba porovnávat celý úsek od Otrokovic až po Břeclav v těch variantách, pak totiž nastupují zajímavá data u té východní, jako tunely a mosty, to už je bohužel dáno dnešními požadavky na ochranu ŽP, půdního fondu apod. při přípravě a výstavbě. Abychom pak nedopadli jak v Rakousku s A6, která je klikatá jak had... Navíc na pod Strážnicí je CHKO a MŽP jasně řeklo, že D8 je poslední trasou kde hodlají vůbec ten průchod CHKO povolit. To že tu variantu prosazují zelení resp. děti země, to je jen jejich vychcanost, oni budou pak úplně stejně brzdit její přípravu...