[D55] Obecně

Olomouc – Přerov – Hulín – Břeclav
MichalKM
Příspěvky: 54
Registrován: 24.3.2009 13:07:27
Bydliště: Kroměříž - D1(260)

Re: R55 obecně

Příspěvek od MichalKM »

jonáš píše:No zaplať pámbu. Tudíž nebude ani tunel na rovině, postaví se pár obchvatů a šmytec.
No já nevím, ale viděl jste kudy má vést R55? Za Spytihněví směrem na jih je úplně jinde než stávající I/55. Takže obchvaty by nemohly být v její stopě. Navíc od St. Města až po Hodonín se jede téměř pořád vesnicí, proto je R55 navržena. Buď nepostavit vůbec nebo postavit celou, jinak jsou to vyhozené peníze.
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: R55 obecně

Příspěvek od dd »

Stejně nejsou prachy a R55 neměla takovou prioritu ani předtím. Tak prostě příští vláda rozhodne jinak a bude se to stavět později.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: R55 obecně

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Ale jde spíš o tu přípravu, které se teď asi zastaví.
R48 -> D48 se podařilo!
obr
Příspěvky: 763
Registrován: 15.3.2009 11:03:03

Re: R55 obecně

Příspěvek od obr »

Martin z Ostravy píše:Ale jde spíš o tu přípravu, které se teď asi zastaví.
až bude vůle stavět, udělají přípravu rychle. Navíc ted má být do konce roku připravena nová legislativa, takže netřeba spěchat.
Ondrej1
Příspěvky: 41
Registrován: 17.3.2009 8:50:06

Re: R55 obecně

Příspěvek od Ondrej1 »

Dotaz, dodělá se aspoň JV obchvat Otrokovic? Tak jak je to teďka je to dost nešikovné, kamióny ve směru jih mají dvakrát levé odbočení na poměrně frekventovaných křižovatkách.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: R55 obecně

Příspěvek od mapman »

Dodělá... A i R55 se nejspíš jednou dodělá, akorát ne za Bárty ;)
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: R55 obecně

Příspěvek od dd »

Martin z Ostravy píše:Ale jde spíš o tu přípravu, které se teď asi zastaví.
Jedno plus to má: snad se nebudou vypracovávat ty zbytečné projekty na tunely v rovině. Viz. Bzenec-Rohatec

Přípravu dálnic je třeba změnit: centralizovat s tím, že trasu určí odbornící (jak dopravní, tak na životní prostředí) a případné právo veta by mohl mít ministr dopravy a ministr životního prostředí. Ostatní můžou mít připomínky, které se buď vezmou nebo nevezmou v potaz, ale ne možnost zasekat celý projekt nebo si klást podmínky typu sjezd do každé vesnice. Je potřeba dát větší důraz na užitek pro celou společnost. Jak už se psalo jinde, příroda si umí poradit i s dost brutálním zásahem tak, že za 20 let to téměř nepoznáte (viz. třeba Krušné hory - více než 40 let aktivního znečišťování a po 20 letech rekultivace je to turistická oblast, podobně přehrady na Vltavě), stavba dálnic je proti tomu komáří píchnutí.

To jsem se zase rozepsal OT :)
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: R55 obecně

Příspěvek od jonáš »

Jistě, tatíček stát a soudruzi odborníci přece věděj nejlíp, co je pro pracující lid dobrý. A vyřešej to vědecky a moudře. Něco mi to připomíná, ale další OT flame by asi byl zbytečnej :lol:
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: R55 obecně

Příspěvek od martini »

JV obchvat Otrokovic by teoreticky mohl být i za Bárty. Co se týče pokračování od Otrkovic k I/50, je to celé jeden velký obchvat. Dál už je to bohužel zcela nová stopa a tam se teď ta aktivita určitě rozvíjet nebude.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R55 obecně

Příspěvek od Lenny »

No ale úsek Staré Město - Rohatec by se dal rovněž chápat jako jeden velký obchvat obcí na I/55 (Uherské Hradiště, Kunovice, Veselí n. M., Strážnice atd.) nebo konkrétně stavby 5509-10 jako obchvaty Mor. Písku a Bzence-Přívozu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
GiuseppeS
Příspěvky: 560
Registrován: 10.5.2009 14:41:32

Re: R55 obecně

Příspěvek od GiuseppeS »

Martini, kde je prosím hranice mezi obchat a zcela nová stopa? Nebo jinak: I/55 od Rohatce po křižovatku s D2 je co? Prostě komunikaci stejných parametrů budovat dál na sever, to je oč tu běží bez ohledu na Bártu nebo nebártu
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: R55 obecně

Příspěvek od JirkaS »

GiuseppeS píše:Martini, kde je prosím hranice mezi obchat a zcela nová stopa? Nebo jinak: I/55 od Rohatce po křižovatku s D2 je co? Prostě komunikaci stejných parametrů budovat dál na sever, to je oč tu běží bez ohledu na Bártu nebo nebártu
Od Rohatce po D2 je to komunikace v nové stopě stavěná ovšem postupně jako série obchvatů. Proto je tam tolik spojek na starou komunikaci a při přestavbě na R55 množství navržených MUK. Tento způsob výstavby se ovšem mezi Rohatcem a Bzencem nedá použít. Mezi Bzencem a UH pak můžeme stavět obchvaty na II/427 :-)
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: R55 obecně

Příspěvek od martini »

Hlavně bude Bárta/nebárta problém prosadit, aby se to nepřeprojektovávalo a nestavěly se poloviční profily, takže pokud chceme říci, tohle je obchvat, ale ve čtyřpruhu, tak to prostě nemůže být komplet celá dálnice. A přiznejme si, že etapizace mezi I/50 a Rohatcem by byla nanejvýš obtížná. Navíc ten tunel tam nikdo stavět nebude (doufám), takže tak... A přestavovat to teď od Rohatce na jih, to už vůbec.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R55 obecně

Příspěvek od Lenny »

Proč by se to muselo přeprojektovat pro půl profil. Stačí vzít stávající DÚRky a podle nich vydat ÚR a pro stavební řízení zpracovat DSP na půl profil. Takto se to udělalo např. na I/7 Louny - obchvat.

Edit martini: Reakce ve vlákně "Výstavba polovičních profilů"
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
RVi
Příspěvky: 42
Registrován: 1.11.2010 14:10:16

Re: R55 obecně

Příspěvek od RVi »

kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: R55 obecně

Příspěvek od kot »

Kdy už toho patrika veme čert!!!??? :twisted:
RVi
Příspěvky: 42
Registrován: 1.11.2010 14:10:16

Re: R55 obecně

Příspěvek od RVi »

To musíme zase ještě skoro rok počkat...
Ale on pak řekne, že byl hodný,
že zachránil aspoň 286 mravenců,
podal 56 žalob,
díky jeho aktivitám přišel svět o několik "pirátů co si jen vozí p*dele v autech",
řekne básničku a/nebo něco zazpívá ....
a
..... zase nic :-(
Jura_Favorit
Příspěvky: 87
Registrován: 25.9.2012 7:32:42
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: R55 obecně

Příspěvek od Jura_Favorit »

No, nechci být za hnidopicha, ale troufám si tvrdit, že tyhle "Patrikoviny" termín zprovoznění R55 v úseku Napajedla - Břeclav stejně nijak neohrozí :twisted: :cry: Budeme rádi, když se do deseti let vůbec dočkáme alespoň dokončení obchvatu Otrokovic - stavba 5505 "Otrokovice obchvat JV" (osobně jsem celkem skeptický i v tomto případě), od Napajedel dolů je to podle mého názoru zatím hodně daleká budoucnost i bez Patrika... Stavba je to potřebná, beze sporu. Ale takových v republice je...
Škoda Favorit 1.3 MPi (136 GLXi)
VW Golf V. 1.9 TDi - daily car
bumbik
Příspěvky: 7944
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: R55 obecně

Příspěvek od bumbik »

Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
otaznik
Příspěvky: 803
Registrován: 4.4.2012 9:32:24

Re: R55 obecně

Příspěvek od otaznik »

Silnice R55 brzy zamíří na jih, ve Spytihněvi se těší na tunel

Zbývající část obchvatu Otrokovic může začít vznikat už na konci příštího roku. Za osm let by pak mohla vést rychlostní silnice R55 kolem Starého Města až k Moravskému Písku.

Nezvyklý úsek před Fatrou Napajedla vedoucí ve výšce nad současnou silnicí první třídy a autobusovým nádražím.

Vyvzdorovaný podjezd pod cestou i železnicí pro sousední Spytihněv.

Nebo velké okružní křížení u Starého Města, kde se protne se spojnicí Brna a Slovenska.

To vše by mělo už brzy nabídnout pokračování rychlostní silnice R55 z Otrokovic dál na jih. Kdy konkrétně?

„Pokud půjde všechno dobře, mohlo by být Slovácko k dálniční síti připojeno v roce 2022,“ odhadl zlínský šéf Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Karel Chudárek.

Nejde přitom o výstřel od pasu nebo planý slib. Silničářům se v přípravě důležité moravské cesty v poslední době daří, navíc mají podporu české vlády.

„Vnímáme to jako dopravní prioritu pro tento region. Uleví se tak řadě lidí, vždyť intenzivní doprava teď často vede přetíženými centry obcí,“ prohlásil při nedávné návštěvě Uherského Hradiště premiér Bohuslav Sobotka.

Za pozemky nabídnou férovější cenu
Financování stavby by mělo být z velké části zajištěné z evropských fondů a těžká technika se už za pár měsíců může pustit do prvního úseku, jímž je tříkilometrové dokončení jihovýchodního obchvatu Otrokovic a pokračování čtyřproudové cesty k Napajedlům.

„Zbývá nám vykoupit asi deset procent pozemků. Už nebudeme za pozemky nabízet doslova směšně nízké částky, tak snad se to podaří rychle,“ připomněl Chudárek novelu zákona platící teprve pár dní (více zde).

Fotogalerie
Současná silnice první třídy nadále povede těsně kolem vlakového nádraží v...Podobně by mohlo vypadat před areálem Fatry Napajedla napojení silnice první...
Za krátkým tunelem bude R55 pokračovat kolem Spytihněvi směrem na Babice....Před obcí Spytihněv by měla R55 vjet do krátkého tunelu, díky němuž auta...
Zobrazit fotogalerii

„Současně obnovujeme dokumentaci, která už mezitím zastarala, a doufám, že na konci roku 2015 získáme stavební povolení,“ dodal.

O tři roky později by mohli řidiči využívat moderní cestu, která uleví Otrokovicím, protože obkrouží místní část Kvítkovice a končit bude mimoúrovňovou křižovatkou se současnou silnicí I/55 před mostem přes Moravu u benzinky ÖMV a první odbočky na Napajedla.

Stavbaři by chtěli od roku 2019 plynule navázat stavbou osmikilometrového úseku přes Spytihněv do Babic, který má nabídnout nejzajímavější dopravní prvky.

R55 překoná Moravu a povede nejprve trasou současné silnice první třídy, kterou bude kvůli tomu nutné posunout bokem. Před areálem firmy Fatra Napajedla pak čtyřproudová cesta vystoupá do výšky, v níž překoná napajedelské autobusové nádraží.

„R55 tady musí jít nahoru, jinak bychom přišli o propojení Fatry a centra města,“ vysvětlila starostka Napajedel Irena Brabcová.

Spitihněv se dočká podjezdu
Silnice, kde se počítá s maximální rychlostí 120 kilometrů v hodině, pak bude při řece Moravě pokračovat skoro až k sousední obci Spytihněv.

Místní lidé řadu let protestovali proti tomu, aby kousek za jejich domy vyrostl 767 metrů dlouhý nadjezd nad současnou silnicí a železnicí.

„Cesta by šla do téměř dvacetimetrové výšky a pro okolní zástavbu by tato estakáda znamenala neúnosný hluk,“ popsal starosta Spytihněvi Vít Tomaštík, proč obec pokračování R55 před lety zablokovala vyhlášením stavební uzávěry.

„Jediné štěstí, že to Spytihněv udělala. Kdo ví, jak by jinak vše dopadlo. Silničáři nás obešli, brněnské vedení ŘSD tehdy nemělo vůli k dialogu. Až poslední dva tři roky se zlínským šéfem Chudárkem je to něco jiného,“ poznamenala napajedelská starostka Brabcová.

Spytihněv dosáhla toho, že se nyní silničáři vrací k původnímu plánu poslat R55 pod silnici a železnici několik set metrů dlouhým tunelem.

„Za posledních deset let tunelářské technologie výrazně zlevnily a toto řešení by už mohlo vyjít zhruba nastejno jako nadjezd. Necháme si na podjezd zpracovat projektovou dokumentaci,“ sdělil Chudárek.

„Pak jsme připraveni stavební uzávěru neprodleně zrušit,“ ujistil starosta Tomaštík.

Pokud půjde vše podle plánu, dostala by se auta po nové cestě v roce 2021 k Babicím. O rok později pak může vést rychlostní silnice při železnici dalších sedmnáct kilometrů kolem Starého Města až k Moravskému Písku.

V plánu je vybudování velké okružní křižovatky u Starého Města, čímž se R55 propojí se silnicí I/50 z Brna na Slovensko.

Jihomoravský úsek je zatém komplikovaný
Další pokračování cesty směrem na jih ale bude složitější. Problémem je protnutí ptačí oblasti Bzenecká Doubrava.

„Intenzivně jednáme s Ministerstvem životního prostředí o tom, jaké peníze je nutné investovat kvůli dvěma stovkám ptáků,“ uvedl Chudárek.

Místo původně požadovaných dvou tunelů dlouhých dohromady přes osm kilometrů, které by stály neúměrných deset miliard, silničáři navrhují částečně zapuštěnou cestu ohraničenou po stranách skly a pletivem proti nalétávání ptáků.

„Bohužel neustále hrozí, že Evropská komise může napadnout tuto trasu z hlediska životního prostředí,“ uvedl náměstek ministra dopravy Kamil Rudolecký. To by mohlo znamenat, že stát, pro který je R55 stále velkou prioritou, nezíská na stavbu evropské peníze.

„Existuje výhled, že by kompletní R55 až po závěrečného křížení s dálnicí D2 u Břeclavi mohla být hotová v letech 2025 až 2030. Jenže Jihomoravský kraj je už dva roky bez platných Zásad územního rozvoje a při snaze o územní rozhodnutí pro závěrečné úseky se tak nemáme o co opřít,“ poznamenal zlínský šéf ŘSD Chudárek.

Zdroj: http://zlin.idnes.cz/plany-na-r55-z-otr ... zpravy_ras
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: R55 obecně

Příspěvek od Standa »

Význam D55 možná o něco vzroste:

http://brno.idnes.cz/prekladiste-v-hodo ... -zpravy_tr
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: R55 obecně

Příspěvek od Bobek »

A teď tu o Červené Karkulce. Možná tak silnice - železnice, kde se nechá nějaká "území rezerva".
Království a půl princezny za 511.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: R55 obecně

Příspěvek od Standa »

Bobek: Jako dítě jsem byl přesvědčen, že 30.4. se dělají podobné žertíky, jako 1.4. Při čtení tohoto článku jsem si na to vzpomněl :) .
Odpovědět

Zpět na „D55“