[D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblastí)
Re: 5508 - 5509 - Staré Město - Moravský Písek - Bzenec
5510 z velké části vede ptačí oblastí, proto ten dvoupruh.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: 5508 - 5509 - Staré Město - Moravský Písek - Bzenec
Asi tak...Arame, ty jsi nikdy neslyšel o panu Patrikovi? )
Re: 5508 - 5509 - Staré Město - Moravský Písek - Bzenec
No samozřejmě, že slyšel, vím, že to je ústupek, ale proč se ustupuje i u úseku, u kterého teprve začíná příprava ? Vždyť i Patrikovi musí být jasné, že se to někdy na dálnici rozšíří a bude na to tlak. Jestli si myslíte, že je naivní, a myslí si, že vyhrál, že tam bude 2-pruh, tak to jste naivní asi spíš vy To jako není šance, aby ten krátký úsek prošel přes odvolání a žaloby u soudu jako 4-pruh ? To potom přece nemůže vyjít ani zkapacitnění na 4-pruh .. potom nevím, proč se ta dálnice vede teda tudy nebo proč se nevede tunelem rovnou alespoň jedna polovina ... a pokud je šance, že vyjde příprava zkapacitnění na 4-pruh, tak nevím, proč se ten časově mnohem vzdálenější úsek nepřipravuje jako plnohodnotná dálnice, i kdyby celá zakrytá, holt to vedeme Naturou 2000, tak co se dá dělat ..
Ani v nejmenším nezpochybňuji (byť je to smutné, že to tak musí být) ten ústupek na 2-pruh u toho delšího úseku, který se začne stavět dříve než ten krátký, teda snad Vy nevidíte ten rozdíl v tom přístupu ?
Ani v nejmenším nezpochybňuji (byť je to smutné, že to tak musí být) ten ústupek na 2-pruh u toho delšího úseku, který se začne stavět dříve než ten krátký, teda snad Vy nevidíte ten rozdíl v tom přístupu ?
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: 5508 - 5509 - Staré Město - Moravský Písek - Bzenec
Arame, vážně si tu historii přečti, případně mu napiš....) Samozřejmě že tu všechny ty nápady s tunelem atd. už taky byly. Je to jako s modernizací D1. Ano, taky bychom si ji přáli 3+3. Ale to bychom si tady s Cimrmany o ní mohli vést zasvěcené debaty v anarchistických kroužcích, a ne po ni v roce 2021 po celé délce (ano, vím, bez Šmejkalky) jezdit.
Re: 5508 - 5509 - Staré Město - Moravský Písek - Bzenec
Tak znovu .. ušetření času chápu .. ale kde vidíš nějaké ušetření času u úseku, který se má stavět v roce 2028 ? Nechápu .. a to samozřejmě vím, že tunelové řešení tady není žádná novinka, proto jsem to psal. Původně pokud vím, tady měl vzniknout nejdelší tunel v ČR.
Re: 5508 - 5509 - Staré Město - Moravský Písek - Bzenec
A nejlepší je, že okolí toho úseku před dvěma?? lety lehlo popelem... jestli tam v tom prostoru mezi 1/55 (který jim nevadí), koridorem Břeclav - Přerov (který jim nevadí) zbylo tak stěží 2-3 páry těch lelků tak je to moc
Re: 5508 - 5509 - Staré Město - Moravský Písek - Bzenec
Tunelem bych úsek úplně nenazval, spíše galerie, která bude podobná té na D8 u Vchýnice: https://en.mapy.cz/zakladni?x=14.024801 ... itch=0.070
Tunel by vyšel výrazně dráž a byl by dražší provoz, tato galerie bude stát zhruba stejně jako plnohodnotná dálnice.
Po D1 a D55 od Ostravy je to na Břeclav zhruba o 20 km kratší než okolo Brna. I 55 od Rohatce je v pohodě a v okolí Brna jsou kolony neustále. Pro tranzit bude trasa po D55 zajímavá i v případě nedostavění ptačí oblasti.
Tunel by vyšel výrazně dráž a byl by dražší provoz, tato galerie bude stát zhruba stejně jako plnohodnotná dálnice.
Po D1 a D55 od Ostravy je to na Břeclav zhruba o 20 km kratší než okolo Brna. I 55 od Rohatce je v pohodě a v okolí Brna jsou kolony neustále. Pro tranzit bude trasa po D55 zajímavá i v případě nedostavění ptačí oblasti.
Re: 5508 - 5509 - Staré Město - Moravský Písek - Bzenec
Však o tunelu v současnosti nikdo nemluvil Dříve se tunel plánoval, resp. byla to jedna z variant, myslím 8 nebo 9 km měl být dlouhý hloubený tunel .. to chtěli ekoteroristé
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 5508 - 5509 - Staré Město - Moravský Písek - Bzenec
Tunel chtěli spíš ekologové, přece jen se jedná o rozsáhlou přírodní oblast jisté ochrany. Ekoteroristi to je jiná sorta, ti protestují proti každé výstavbě a proti jakékoliv trase z pouhého vlastního principu.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 5508 - 5509 - Staré Město - Moravský Písek - Bzenec
Ok, beru na vědomí, tohle jsem nevěděl přesně, kdo tunely prosazoval
Já bych to viděl reálně tak, ať se postaví 2-pruh a jestli další 2 pruhy jinak než ve hloubeném tunelu neprojdou, tak holt hloubený tunel jen pro jeden směr. Až nabudou intenzity samozřejmě, což očekávám tak do 10 let maximálně po realizaci 2-pruhu, D55 je zrovna směr, kde doprava bude jedině přibývat, protože to bude docela dost tranzitní dálnice mezi D2 a D1.
Já bych to viděl reálně tak, ať se postaví 2-pruh a jestli další 2 pruhy jinak než ve hloubeném tunelu neprojdou, tak holt hloubený tunel jen pro jeden směr. Až nabudou intenzity samozřejmě, což očekávám tak do 10 let maximálně po realizaci 2-pruhu, D55 je zrovna směr, kde doprava bude jedině přibývat, protože to bude docela dost tranzitní dálnice mezi D2 a D1.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 5508 - 5509 - Staré Město - Moravský Písek - Bzenec
Však to mohou být týž lidé, ovšem záleží jakým způsobem a za jakým cílem prosazují své záměry. Jestli chtějí chránit a snížit dopad na přírodu alternativním návrhem anebo čistě bojkovat jakýkoliv předložený projekt jen kvůli tomu, že prostě mohou a nic je to nestojí.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 5508 - 5509 - Staré Město - Moravský Písek - Bzenec
I když jsem zastáncem tunelů obecně, tak zase prosazovat stavbu 8-9 km dlouhého hloubeného tunelu kvůli ptákům mi přijde i jako částečná obstrukce a ne kompromisní řešení, ale to už je samozřejmě subjektivní.
-
- Příspěvky: 128
- Registrován: 11.10.2019 15:58:00
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Jestli je to pravda, tak je to hodně smutné...
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Zajímavé je, že od ŘSD ani politiků jsem neslyšel jmenovat DZ, tak že by zakejhala potrefená husa ??
Perlou v jednom z rozhodnutí bzeneckého úřadu je pak prodloužení do neexistujícího dne, a to 31. června.
-
- Příspěvky: 128
- Registrován: 11.10.2019 15:58:00
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Tak v letáku zprovoznění posunuto na 2031... takže chudáci ve Strážnici a Petrově...:/
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Pokud to tak dopadne, tak je to to na starostech a občanech Strážnice, Bzence, Veselí.
Děti země si vydupaly tunel v lese na rovině, tak ať si prosadí urychlení, nebo uzavřou města pro náklaďáky.
Děti země si vydupaly tunel v lese na rovině, tak ať si prosadí urychlení, nebo uzavřou města pro náklaďáky.
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Ano bude to zajímavé, ve veselí se plánuje kruhový objezd na křižovatce I/55 a I/54, odbočit ve Bzenci z I/54 na II/426 taky není ve špičce úplně jednoduché no a průjezd ve Strážnici ulicemi Bzenecká, Rybářská, Náměstí svobody a Panská je pro kamiony taky trochu adrinalinové. Mám obavu aby jsme ve Strážnici nedopadli podobně jak v Přerově.
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Slyšel jsem, že ještě dříve než tyto 2 stavby by se měl postavit obchvat Strážnice na II/426 a částečný obchvat Bzence od konce dálnice po II/426. A pokud by se postavil i ochvat Petrova, je na dlouhou dobu kvalitně vyřešeno spojení Uherské Hradiště - Hodonín - Břeclav.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Obchvat Strážnice a Petrova si moc nedokáži představit. Severně je "Přírodní park Strážnické Pomoraví" a jižně je "CHKO Bílé Karpaty".Lenny píše:Slyšel jsem, že ještě dříve než tyto 2 stavby by se měl postavit obchvat Strážnice na II/426 a částečný obchvat Bzence od konce dálnice po II/426. A pokud by se postavil i ochvat Petrova, je na dlouhou dobu kvalitně vyřešeno spojení Uherské Hradiště - Hodonín - Břeclav.
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Máme tady k tomu i příslušné téma: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=185&t=4641
Dokonce k tomu existuje i územní studie: https://www.kr-jihomoravsky.cz/archiv/o ... %A1st.html
Dokonce k tomu existuje i územní studie: https://www.kr-jihomoravsky.cz/archiv/o ... %A1st.html
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Přesně nad tímhle jsem nad mapou spekuloval, aniž bych o těch záměrech věděl. Tak jsem rád, že se to někdo chystá skutečně realizovat.Lenny píše:Slyšel jsem, že ještě dříve než tyto 2 stavby by se měl postavit obchvat Strážnice na II/426 a částečný obchvat Bzence od konce dálnice po II/426. A pokud by se postavil i ochvat Petrova, je na dlouhou dobu kvalitně vyřešeno spojení Uherské Hradiště - Hodonín - Břeclav.
Další OT přesunuto sem: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=55&t=6909 Jirka L.
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: 31.7.2020 11:39:44
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Tak jsem se tam byl před týdnem podívat na Váté písky a krajina je tam opravdu unikátní.
Na východ od železnice krásně meandrující Morava s ptačí rezervací a pískovnou na západ zachovalý širý borovicový podrost.
Není nějaká možnost postavit dálnici v tomto úseku přímo nad železnicí na nějakých krytých pilířích? Odhlučnilo by to jak železnici tak i dálnici (asi by i tak musela být krytá).
Na východ od železnice krásně meandrující Morava s ptačí rezervací a pískovnou na západ zachovalý širý borovicový podrost.
Není nějaká možnost postavit dálnici v tomto úseku přímo nad železnicí na nějakých krytých pilířích? Odhlučnilo by to jak železnici tak i dálnici (asi by i tak musela být krytá).
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Kdyby to mělo vést jinudy, tak to musí překročit dvakrát Moravu a zasahovat tak do jejích biotopů. Nemluvě o záplavovém území. Tahle varianta je nejlepší co může být, v souběhu s kolejemi. A já jsem osobně názoru, že pokud je to nějaká cenná krajina, tak má jít ta dálnice v tunelu/zakrytá. = tak, že o ní nevíš. Nevím proč v krajině tvořit naprosto ohyzdnou x metrů vysokou betonovou bariéru v podobě kolejí překrytých dálnicí. A ještě mít zakrytou dálnici .. to už je lepší ji zakrýt v tom zářezu ne ?
Ideální řešení, kdyby se to všechno tady stavělo na zelené louce, by byl hloubený tunel pro auta a nad tím koleje
Osobně nevím, jak velký dopad může mít dálnice vedená víceméně po okraji lesa, řekněme 50 metrů široké pásmo, když vedle je asi 5 km na šířku pořád les. Kdyby to mělo les protnout vprostředku, je to něco trochu jiného .. každopádně pokud to ten dopad má, jsem určitě za tunel. Nevím, proč se kolem toho dělají pořád takové ciráty, těch pár tunýlků, co budeme v ČR mít, nás rozhodně nezruinuje.
Ideální řešení, kdyby se to všechno tady stavělo na zelené louce, by byl hloubený tunel pro auta a nad tím koleje
Osobně nevím, jak velký dopad může mít dálnice vedená víceméně po okraji lesa, řekněme 50 metrů široké pásmo, když vedle je asi 5 km na šířku pořád les. Kdyby to mělo les protnout vprostředku, je to něco trochu jiného .. každopádně pokud to ten dopad má, jsem určitě za tunel. Nevím, proč se kolem toho dělají pořád takové ciráty, těch pár tunýlků, co budeme v ČR mít, nás rozhodně nezruinuje.
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: 31.7.2020 11:39:44
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Má to být opravdu v zářezu? Podle letáku z července jsou tam naznačeny nějaké můstky či podchody nebo že by to byly bezpečnostní východy z tunelu? Přece jen to bude mít kolem 10km...
S tou železnicí nad dálnicí to by byl super nápad a zakrytí je potřeba i ta železnice sama o sobě dělá randál. Kilometr od kolejí na turistické zelené šlo pořád docela zřetelně slyšet svištící vlak.
Borovice, jak jsou vysoké a tenké, tak toho asi moc neodhluční.
Uvidí se jak to inženýři zmáknou a snad za 10 let se dočkáme
S tou železnicí nad dálnicí to by byl super nápad a zakrytí je potřeba i ta železnice sama o sobě dělá randál. Kilometr od kolejí na turistické zelené šlo pořád docela zřetelně slyšet svištící vlak.
Borovice, jak jsou vysoké a tenké, tak toho asi moc neodhluční.
Uvidí se jak to inženýři zmáknou a snad za 10 let se dočkáme