[D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblastí)
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Díky za opravu. To nevím přesně. Jen, že to má dálnice končit za tratí a pak se napojit na účelovku, která tam zůstane i po dostavbě do Rohatce.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Dáme si malý historický exkurz na stavbu, která se bohužel nestihla postavit. Kdyby stála, nebylo by dnes tolik problémů.
Stavba VO sil. I/55 Hodonín - Bzenec, km 11,860 - 22,000
byla projektována v kategorii R 11,5/100 jako levá polovina budoucího čtyřpruhu R 22,5/100 a měří 10,140 km. Stavba je staničena proti směru staničení I/55. V květnu 1988 Dopravoprojekt Brno zpracoval studii "Přeložka silnice I/55 Uherské Hradiště - Hodonín", která byla zpracována ve 3 variantách, ze kterých byla vybrána varianta I Bzenec - Rohatec - Hodonín.
6. dubna se uskutečnil výběr staveniště, připomínky a požadavky byly zapracovány do návrhu projektového úkolu.
V červnu 1989 Dopravoprojekt Brno zpracoval projektový úkol. (dnes záměr projektu)
Součástí stavby byly 3 mosty na hlavní trase, nadjezd, železniční most, rekonstrukce silnice III/4258 (130 m), provizorní napojení (160 m), přeložka vlečky (320 m), polní cesta (70 m), 3 lesní cesty (5560 m) a 2 protihlukové stěny (610 m).
Stavba měla začínat na provizorním sjezdu v místě budoucí MÚK Bzenec-Přívoz se silnicí II/426. Odtud měla pokračovat podél železniční trati ve vzdálenosti 50 m. Dále měla procházet přes Soboňky, se silnicí III/4258 byla navržena mimoúrovňová křižovatka (jednovětvová), zde měla začínat 1. stavba. Následovala provizorní úrovňová křižovatka se stávající silnice I/55, která měla být přestavěna na mimoúrovňovou křižovatku při dostavbě na čtyřpruh. Stavba měla končit napojením na stavbu "I/55 Hodonín-obchvat VI. stavba" v km 11,860.
Stavbu projektoval Dopravoprojekt Brno a měly realizovat Silnice Brno, závod Hodonín. Realizace byla rozdělena do 3 staveb:
- 1. stavba, km 11,860 - 13,640 tj. Rohatec - MÚK s III/4258
Náklady na stavbu byly 71 milionů Kčs. Realizace byla plánována v období březen 1991 až březen 1993.
- 2. stavba, km 13,640 - 18,600 tj. MÚK s III/4258 - hr. kat. Bzenec/Vracov
Náklady na stavbu byly 48 milionů Kčs. Realizace byla plánována v období říjen 1992 až srpen 1994.
- 3. stavba, km 18,600 - 22,000 tj. hr. kat. Bzenec/Vracov - MÚK Bzenec-Přívoz
Náklady na stavbu byly 28 milionů Kčs. Realizace byla plánována v období březen 1994 až říjen 1995.
2. a 3. stavba měly být předány do provozu společně.
Stavba VO sil. I/55 Hodonín - Bzenec, km 11,860 - 22,000
byla projektována v kategorii R 11,5/100 jako levá polovina budoucího čtyřpruhu R 22,5/100 a měří 10,140 km. Stavba je staničena proti směru staničení I/55. V květnu 1988 Dopravoprojekt Brno zpracoval studii "Přeložka silnice I/55 Uherské Hradiště - Hodonín", která byla zpracována ve 3 variantách, ze kterých byla vybrána varianta I Bzenec - Rohatec - Hodonín.
6. dubna se uskutečnil výběr staveniště, připomínky a požadavky byly zapracovány do návrhu projektového úkolu.
V červnu 1989 Dopravoprojekt Brno zpracoval projektový úkol. (dnes záměr projektu)
Součástí stavby byly 3 mosty na hlavní trase, nadjezd, železniční most, rekonstrukce silnice III/4258 (130 m), provizorní napojení (160 m), přeložka vlečky (320 m), polní cesta (70 m), 3 lesní cesty (5560 m) a 2 protihlukové stěny (610 m).
Stavba měla začínat na provizorním sjezdu v místě budoucí MÚK Bzenec-Přívoz se silnicí II/426. Odtud měla pokračovat podél železniční trati ve vzdálenosti 50 m. Dále měla procházet přes Soboňky, se silnicí III/4258 byla navržena mimoúrovňová křižovatka (jednovětvová), zde měla začínat 1. stavba. Následovala provizorní úrovňová křižovatka se stávající silnice I/55, která měla být přestavěna na mimoúrovňovou křižovatku při dostavbě na čtyřpruh. Stavba měla končit napojením na stavbu "I/55 Hodonín-obchvat VI. stavba" v km 11,860.
Stavbu projektoval Dopravoprojekt Brno a měly realizovat Silnice Brno, závod Hodonín. Realizace byla rozdělena do 3 staveb:
- 1. stavba, km 11,860 - 13,640 tj. Rohatec - MÚK s III/4258
Náklady na stavbu byly 71 milionů Kčs. Realizace byla plánována v období březen 1991 až březen 1993.
- 2. stavba, km 13,640 - 18,600 tj. MÚK s III/4258 - hr. kat. Bzenec/Vracov
Náklady na stavbu byly 48 milionů Kčs. Realizace byla plánována v období říjen 1992 až srpen 1994.
- 3. stavba, km 18,600 - 22,000 tj. hr. kat. Bzenec/Vracov - MÚK Bzenec-Přívoz
Náklady na stavbu byly 28 milionů Kčs. Realizace byla plánována v období březen 1994 až říjen 1995.
2. a 3. stavba měly být předány do provozu společně.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Díky za info. Škoda, že se to nestihlo, to by už o 4-pruhu v této trase nikdo nepochyboval. Podobně jako např. s D52 s I/52.
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Velmi smutný exkurz Lenny.
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Stanovisko EIA čerstvě prodlouženo o dalších pět let: https://portal.cenia.cz/eiasea/download ... niStan.pdf
-
- Příspěvky: 128
- Registrován: 11.10.2019 15:58:00
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Twitter:
Radek Mátl
MŽP prodloužilo platnost posudku EIA na stavbu dalšího úseku D55 mezi Moravským Pískem a Rohatcem. Připravujeme aktualizaci dokumentace pro územní rozhodnutí a řešíme průchod CHKO.
Prodloužení platnosti stanoviska EIA znamená důležitý krok pro pokračování přípravy D55 na průchodu chráněnou oblastí Bzenecká Doubrava, aby mohla být dokončena D55 v celé své délce. Nyní budeme činit veškeré kroky k urychlení přípravy této stavby v profilu čtyřpruhové dálnice.
Radek Mátl
MŽP prodloužilo platnost posudku EIA na stavbu dalšího úseku D55 mezi Moravským Pískem a Rohatcem. Připravujeme aktualizaci dokumentace pro územní rozhodnutí a řešíme průchod CHKO.
Prodloužení platnosti stanoviska EIA znamená důležitý krok pro pokračování přípravy D55 na průchodu chráněnou oblastí Bzenecká Doubrava, aby mohla být dokončena D55 v celé své délce. Nyní budeme činit veškeré kroky k urychlení přípravy této stavby v profilu čtyřpruhové dálnice.
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Paráda, takže to bude čtyřpruh
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Ty fotky jsou naprostá tragédie. To je taková zoufalost, že to snad nikdo nemůže myslet vážně. Proti tomu paskvilu snad začnu vystupovat jako ochránce přírody.
- Přílohy
-
- IMG_1662.JPG (176.04 KiB) Zobrazeno 5076 x
-
- IMG_1661.JPG (152.52 KiB) Zobrazeno 5076 x
-
- IMG_1660.JPG (219.79 KiB) Zobrazeno 5076 x
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Nemyslím si.Papuanec píše:Paráda, takže to bude čtyřpruh
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Zakryl bych to solárama směrem na jih. Když už to má být ohyzdné, tak ať o aspoň k něčemu je.
Doufám, že to bude 4-pruh. Jediný, kdo je proti, je opět CK MD. EIA je na 4-pruh. Ano bude to dražší, ale proboha budeme dělat veprostřed dálnice takovouhle díru ? To je nápad tak pro piráty. Postavit pouhý 2-pruh a mít ho na 10 km zakrytý (v našich končinách beztak ještě s plnou čárou), je pěkně na palici, nechci vidět ty čelní střety. Navíc kdekdo z Polska to vezme raději po D1 a D2/D52. Pokud bude D55 komplet, projeví se to na všech těch dalších 3 dálnicích pozitivně. A je to potřeba. Jinak by se měl urychleně chystat 6-pruh na D1 mezi Holubicemi a Vyškovem.
Doufám, že to bude 4-pruh. Jediný, kdo je proti, je opět CK MD. EIA je na 4-pruh. Ano bude to dražší, ale proboha budeme dělat veprostřed dálnice takovouhle díru ? To je nápad tak pro piráty. Postavit pouhý 2-pruh a mít ho na 10 km zakrytý (v našich končinách beztak ještě s plnou čárou), je pěkně na palici, nechci vidět ty čelní střety. Navíc kdekdo z Polska to vezme raději po D1 a D2/D52. Pokud bude D55 komplet, projeví se to na všech těch dalších 3 dálnicích pozitivně. A je to potřeba. Jinak by se měl urychleně chystat 6-pruh na D1 mezi Holubicemi a Vyškovem.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Divím se, že po tolika tragických haváriích v alpských tunelech, kde byl hlavním viníkem provoz v obousměrné rouře, je dnes ještě možné budovat dlouhé obousměrné tunely.
A také bych se vykašlal na nějaké sklo a zakryl to rovnou betonovou klenbou ala ekodukty. Vždyť, kdo ty kilometry skla bude udržovat? Zevnitř zaprášené a zvnějšku v lesním úseků hned zarostou lišejníkem. A kvůli jediné prasklé tabuli se bude tunel uzavírat.
A stejně nevěřím tomu, že by ta skla zůstala průhledná. Na D8 přes Krušné hory jsou skleněné protihlukové stěny neprůhledné, aby nebyla reflektory aut rušena příroda a hnízdícím ptákům světýlka aut a osvětlení tunelu nevadí? Aby se nakonec čirá skla nemusela nahradit plechem.
A také bych se vykašlal na nějaké sklo a zakryl to rovnou betonovou klenbou ala ekodukty. Vždyť, kdo ty kilometry skla bude udržovat? Zevnitř zaprášené a zvnějšku v lesním úseků hned zarostou lišejníkem. A kvůli jediné prasklé tabuli se bude tunel uzavírat.
A stejně nevěřím tomu, že by ta skla zůstala průhledná. Na D8 přes Krušné hory jsou skleněné protihlukové stěny neprůhledné, aby nebyla reflektory aut rušena příroda a hnízdícím ptákům světýlka aut a osvětlení tunelu nevadí? Aby se nakonec čirá skla nemusela nahradit plechem.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
TW RM:JakubMD píše:Nemyslím si.Papuanec píše:Paráda, takže to bude čtyřpruh
Ottis
Díky Bohu za toto vyjádření. Takže varianta 1+1, 80 km/h definitivně končí?
Radek Mátl
Z našeho pohledu ano. Budeme zadávat DUSP pro čtyřpruhové dálniční uspořádání vedené v galerii pro ochranu ptactva. Na tuto variantu je prodlouženo stanovisko EIA.
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Tak to je milé překvapení.Papuanec píše:TW RM:JakubMD píše:Nemyslím si.Papuanec píše:Paráda, takže to bude čtyřpruh
Ottis
Díky Bohu za toto vyjádření. Takže varianta 1+1, 80 km/h definitivně končí?
Radek Mátl
Z našeho pohledu ano. Budeme zadávat DUSP pro čtyřpruhové dálniční uspořádání vedené v galerii pro ochranu ptactva. Na tuto variantu je prodlouženo stanovisko EIA.
Neustále nedokážu pochopit proč dálnici pouze nezahloubí a na daný úsek nedají omezení na 80 km/h. Bavíme se o zdržení v řádu jednotek minut.
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Stejně by tam 80% provozu těch 80 nejelo. A dávat tam úsekovky kvůli ptákům .. to by to furt někdo kradl nebo rozbíjel. A když už tak 100 za mě. Nic pod 100 nemá na rovné dálnici co dělat.
Ať se udělá galerie, pokud je to vyloženě potřeba. Ekologové a všichni ať se domluví, jestli chtějí mít v krajině galerii a ptáky ochráněné, nebo naopak. Zahloubená dálnice a překrytá, s tím, že tam vzduch může proudit, je za mě velmi rozumný kompromis. Nebude to muset být větrané jako tunel - provoz znatelně levnější.
Ale stejně popravdě nechápu, proč někde kvůli ptákům stačí ty clony ala PHS a tady to musí být o tolik jiné a zakryté i shora.
Ale jestli to opravdu potřeba je, tak ať, tak se ten náš stát na pár málo úsecích našich dálnic "prohne", no bóže. Nemáme skoro žádné dlouhé tunely v porovnání s "horskými" státy. To zvládneme zafinancovat. Pro co jiného než pro ochranu obyvatelstva či pro ochranu přírody. Hlavně ať už se připravuje smysluplná stavba - to jest 4-pruh.
Stejně tak to má být na I/73. Jako výjimku jsem schopen uznat D49 resp. I/49, tam to vypadá na podobný vývoj i na SK straně. A hlavně ta stavba bude mít téměř stejnou dopravní účinnost ve 3-pruhu jako ve 4-pruhu. To D55 a S73 potřebují 4-pruhy.
Ať se udělá galerie, pokud je to vyloženě potřeba. Ekologové a všichni ať se domluví, jestli chtějí mít v krajině galerii a ptáky ochráněné, nebo naopak. Zahloubená dálnice a překrytá, s tím, že tam vzduch může proudit, je za mě velmi rozumný kompromis. Nebude to muset být větrané jako tunel - provoz znatelně levnější.
Ale stejně popravdě nechápu, proč někde kvůli ptákům stačí ty clony ala PHS a tady to musí být o tolik jiné a zakryté i shora.
Ale jestli to opravdu potřeba je, tak ať, tak se ten náš stát na pár málo úsecích našich dálnic "prohne", no bóže. Nemáme skoro žádné dlouhé tunely v porovnání s "horskými" státy. To zvládneme zafinancovat. Pro co jiného než pro ochranu obyvatelstva či pro ochranu přírody. Hlavně ať už se připravuje smysluplná stavba - to jest 4-pruh.
Stejně tak to má být na I/73. Jako výjimku jsem schopen uznat D49 resp. I/49, tam to vypadá na podobný vývoj i na SK straně. A hlavně ta stavba bude mít téměř stejnou dopravní účinnost ve 3-pruhu jako ve 4-pruhu. To D55 a S73 potřebují 4-pruhy.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Mám projeto spoustu států a několika podobnými oblastmi jsme projížděl, nedávno v Bulharsku. Ale všude jsou jen vysoké sítě. No možná proto, že dálnice podobnou oblast lízají okrajově a nevedou středem jako na Moravě. Galerie by asi nepomohla, protože ochráncům jde hlavně o hnízdění a k tomu ptáci potřebují klid. Tento požadavek beru a mám i trochu obavy, aby ještě nevznikla podmínka na omezení výstavby během jara.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Tak myslím, že i to nestavění v průběhu jara by šlo přežít.
Pokud je to vše kvůli hluku, tak rovněž chápu potřebu galerie apod. Snad stačí mít to na straně ke kolejím otevřené, aby to "luftovalo".
Každopádně už jsem to tu psal určitě dříve, nejhorší řešení by bylo postavit cokoli zakryté nezakryté v polovičním profilu. Prostě 4-pruh v každém případě. To že zrovna na tomto úseku bude vozidel o něco méně než na vedlejším, "kde už 4-pruh je potřeba", je snad jedno. D55 má velkou odlehčovací funkci z jiných dálnic, takže by to chtělo 4-pruh v celé délce.
Pokud je to vše kvůli hluku, tak rovněž chápu potřebu galerie apod. Snad stačí mít to na straně ke kolejím otevřené, aby to "luftovalo".
Každopádně už jsem to tu psal určitě dříve, nejhorší řešení by bylo postavit cokoli zakryté nezakryté v polovičním profilu. Prostě 4-pruh v každém případě. To že zrovna na tomto úseku bude vozidel o něco méně než na vedlejším, "kde už 4-pruh je potřeba", je snad jedno. D55 má velkou odlehčovací funkci z jiných dálnic, takže by to chtělo 4-pruh v celé délce.
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Už jsem to tady psal. Pro mě z Ostravy směr Rakousko je to jasná volba. Přežiju i ten kousek mezi D2 a A5 než kolem Brna.Aram96 píše:D55 má velkou odlehčovací funkci z jiných dálnic, takže by to chtělo 4-pruh v celé délce.
Od Přerova to bude skoro naprostá rovina.
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Z těch obrázků je jasně patrné, že jde jako už mnohokrát o ideologický boj "dálnice nikdy", nikoliv o ochranu ptáků. Kdyby měl někdo opravdu na srdci ochranu ptáků, tak tam nevede nijak nechráněná železniční koridorová trať, po které za pár let budou svištět vlaky 320 km/h.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Jenže ta trať tam vede už od roku 1841, tedy o desítky let dříve než byla vyhlášena ptačí oblast. Vynutit si opatření na něčem co už stojí je složitější než u připravované novostavby. Podobně jako u starých dálnic nejsou protihlukové stěny ani v těsném sousedství domů, přitom u novostaveb vidíme stěny i kolem kravínů.
Určitě i přestavba na rychlotrať si vynutí kdejaká opatření.
Určitě i přestavba na rychlotrať si vynutí kdejaká opatření.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Ne, určitě se na trati Otrokovice-Břeclav v blízké době nebude jezdit 320 km/h. Ani v daleké době.ppepe píše:Z těch obrázků je jasně patrné, že jde jako už mnohokrát o ideologický boj "dálnice nikdy", nikoliv o ochranu ptáků. Kdyby měl někdo opravdu na srdci ochranu ptáků, tak tam nevede nijak nechráněná železniční koridorová trať, po které za pár let budou svištět vlaky 320 km/h.
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblast
Tady žádná rychlotrať vést nemá. A současná trať je krásně rychlá už nyní, takže pochybuji, že se tady bude něco v příštích 30 letech měnit. Jedině snad postavit mimoúrovňová křížení a zvýšit rychlost na 200, jinak nic.
A trochu měním názor na tu galerii. Až teď vidím fotky a ty skla. Galerii jsem si popravdě představoval trochu jinak. Z tohoto řešení mám teda dost smíšené pocity. Kolik tam bude stupňů ? A když se tam provoz zastaví kvůli nehodě, to tam bude jak ve skleníku. Chudáci ti bez klimy. A vylézt z auta ven taky nepomůže, spíš naopak. Ale uznávám, že se to jeví jako nejschůdnější řešení.
A trochu měním názor na tu galerii. Až teď vidím fotky a ty skla. Galerii jsem si popravdě představoval trochu jinak. Z tohoto řešení mám teda dost smíšené pocity. Kolik tam bude stupňů ? A když se tam provoz zastaví kvůli nehodě, to tam bude jak ve skleníku. Chudáci ti bez klimy. A vylézt z auta ven taky nepomůže, spíš naopak. Ale uznávám, že se to jeví jako nejschůdnější řešení.
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblastí)
24.02. byly zveřejněny smlouvy na D55, 5510 a 5511 - DUSP vč. IČ, Vizualizace a TP za 36,6 mil. Kč, respektive 71,3 mil. Kč bez DPH, viz odkazy níže
5510 - https://smlouvy.gov.cz/smlouva/23552625?backlink=bvh2r
5511 - https://smlouvy.gov.cz/smlouva/23552613?backlink=l68ui
5510 - https://smlouvy.gov.cz/smlouva/23552625?backlink=bvh2r
5511 - https://smlouvy.gov.cz/smlouva/23552613?backlink=l68ui
Re: [D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblastí)
U obou staveb byly aktualizované letáky, mj. došlo u obou ke změně předpokládané realizace z původních 2030-33 na 2028-31 (zřejmě protože navazující úseky do Břeclavi mají uvedeno zahájení rovněž 2028 a je to snaha o PPP projekt Břeclav-Bzenec). Kéž by ty termíny nakonec vyšly Jinak mi přijde že v zákresu úseku 5510 došlo k úpravě MUK Bzenec-přívoz, v letáku 5511 zůstala ještě původní varianta, je to ale jen drobná kosmetická úprava...