Stránka 1 z 6

[D55] 5510 - 5511 Bzenec – Rohatec (průchod ptačí oblastí)

Napsal: 6.10.2009 14:01:52
od andy
ŘSD dodalo rovnou dokumentaci záměru (bez předchozího oznámení - zřejmě navazuje na zjišťovací řízení tohoto staršího záměru).

Re: 5511 Bzenec Přívoz - Rohatec

Napsal: 8.10.2009 13:36:33
od mapman
Ta dokumentace tohoto je záměru je teda opravdu "cool" :)

Jsou tam tři posuzované varianty: nulová, povrchová a tunelová - tunelová varianta zahrnuje 2 hloubené tunely, jeden o délce 6,8 a druhý o délce 1,7 km :) No zajímavá to stavba! Koho to zajímá, jukněte na to, jsou tam pěkné situačky i příčný řezy...

Re: 5511 Bzenec Přívoz - Rohatec

Napsal: 29.11.2009 0:16:57
od Lenny
Na základě hledání optimální varianty průchodu přes ptačí oblast byla navržena prof. Bejčkem Tunelová varianta, kterou HBH Projekt v září 2009 rozpracoval v technické studii. 7. října 2009 byla zveřejněna dokumentace EIA obsahující Tunelovou variantu a Povrchovou variantu odpovídající variantě B, avšak nezakrytou a dořešenou o technické detaily. Zpracovatel dokumentace EIA v závěru doporučuje k realizaci Tunelovou variantu.

Tunelová varianta je průchodná z hlediska ochrany ptačí oblasti.

Re: 5511 Bzenec Přívoz - Rohatec

Napsal: 29.11.2009 0:21:41
od Martin z Ostravy
Ale finančně to asi moc průchodné nebude :(

Re: 5511 Bzenec Přívoz - Rohatec

Napsal: 11.5.2010 21:55:29
od Lenny
Dnes byl zveřejněn posudek EIA. V navrženém stanovisku navrhují realizaci tunelové varianty.

Reportáž z veřejného projednání

Napsal: 24.6.2010 14:42:06
od andy
Povede R55 pod zemí? Ukáže čas i peníze
(...)
„K původní variantě, která počítala se silnicí a tubusy, jsme vytvořili dílčí podvariantu. Ta prochází ptačí oblastí ve vzdálenosti sto padesáti metrů od původního plánu. Místo tubusů jsme však byli nuceni umístit silnici pod zem,“ uvedl ředitel brněnského Ředitelství silnic a dálnic Pavel Doležal a doplnil, že společnost nyní čeká, jak se k této změně vyjádří ministerstvo životního prostředí. „Obě tyto varianty budou mít stanovisko EIA kladné,“ soudí o posudku návrhů R55 na životní prostředí Doležal.
(...)
Podle Vápeníkové však nové řešení přesahuje rámec ochrany vyhlášené ptačí oblasti a je tak možné žádat peníze z evropských zdrojů na ochranu přírody. „O to se budeme snažit a předpokládáme, že spolu s námi i Ministerstvo životního prostředí,“ uvedla.

I tak si ale řidiči i starostové na novou rychlostní silnici počkají. Stavět by se mělo začít až mezi lety 2017 až 2020.

Re: 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod přes ptačí oblast)

Napsal: 3.9.2010 11:28:56
od Avantime
Ministerstvo životního prostředí vydalo souhlasné stanovisko k záměru Rychlostní silnice R55 stavba 5511 Bzenec Přívoz - Rohatec ve variantě tunelové.
Stanovisko MŽP píše:Varianta Tunelová - navržena v šířkovém uspořádání kategorie R 25,5/120, tunelová část v kategorii T7,5/80 (součástí řešení ve variantě tunelové je odlesnění o šířce 150 m podél záměru v km 33,200 – 41,830), varianta zahrnuje v km 33.600 – 40.400 tunel Bzenecký (o délce 6,8 km) a v km 40,825 – 42,400 tunel Rohatecký (o délce 1,575 km).

Re: 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod přes ptačí oblast)

Napsal: 3.9.2010 11:42:30
od Avantime
Spočítal jsem si, kolik bude činit zdržení při průjezdu tunely (celkem 8,375 km) oproti povrchové variantě (80 vs. 130 km/h). Čas potřebný na zrychlení a zpomalení z/na 80 km/h jsem zanedbal.

V povrchové variantě 3 minuty a 52 sekund, v tunelové variantě 6 minut a 17 sekund. Rozdíl tedy činí 2 minuty a 25 sekund.

No a pak náklady na výstavbu a údržbu těch tunelů, dopravní komplikace při jejich uzavření, a ten 150m odlesněný pás? To je kvůli čemu? Vypadá to na krajně "ekologické" řešení. :-(

Re: 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod přes ptačí oblast)

Napsal: 3.9.2010 11:47:08
od Avantime
Ještě jedna citace ze stanoviska:
Stanovisko MŹP píše:Z provedeného posouzení vlivů záměru na evropsky významné lokality (dále jen „EVL“) a ptačí oblasti (dále jen „PO“) vyplývá, že předložený záměr „Rychlostní silnice R55, stavba 5511 Bzenec přívoz - Rohatec" má v povrchové variantě významný negativní vliv (resp. negativní vliv dle odst. 9 §45i zákona . 114/1992 Sb.) na PO Bzenecká Doubrava a EVL Váté písky.

Pro tunelovou variantu nelze do doby, než bude vyloučen významný negativní vliv bezprostředně navazujících záměrů (tedy úseku R5510 a navýšení dopravních intenzit na silnici Bzenec-Strážnice), vyloučit, že vlivy záměru v tunelové variantě mohou být kumulací s dalšími vlivy navazujících dopravních staveb zhoršeny až na úroveň významných negativních vlivů.

Re: 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod přes ptačí oblast)

Napsal: 3.9.2010 13:39:28
od Marcinescu
Tunely na rovině vedle vysokorychlostního železničního koridoru, ha ha :D Domnívám se z předchozích příspěvků , že zrušením MŽP by se uštřilo minimálně 30 mld. ročně na jen liniových stavbách v ČR. A další finance na provozu tohoto ministerstva. Ihned to píšu Kalouskovi, ať s tím počítá v návrhu SR na příští rok. :D

Re: 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod přes ptačí oblast)

Napsal: 3.9.2010 14:56:15
od dvs
V sobotu tento úsek novopečený ministerský poradce Patrik označil za důležitý v lidovkách:

cituji: Víte, já už se dneska D8 věnuji jen deset procent času, mám jiné starosti, přesun brněnského nádraží, Brněnskou přehradu, stavbu R55 přes ptačí oblast u Bzence.

Re: 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod přes ptačí oblast)

Napsal: 3.9.2010 15:50:44
od Lenny
Ještě štěstí, že v době, kdy se dělal II. koridor, se nemusela dělat EIA. Jinak by se zahlubovala i železniční trať :jidlo: :crazy:

Přijde mi to postavené na hlavu, rozhazovat za tunely. Stavět povrchovou, na kterou je rovněž souhlasné stanovisko z minulé EIi, a které nepropadlo.

Re: 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod přes ptačí oblast)

Napsal: 5.9.2010 20:44:24
od Ondrej1
Celou tunelovou verzi považuji taky za blbost, ale za velmi užitečnou. Tím, že je schválená, je definitivně (?) smeteno ze stolu jakékoli jiné trasování a může se začít stavět minimálně úsek Otrokovice - Staré Město, který byl dosud blokován, neb se nevědělo kudy. A než se stavbaři dostanou k Bzenci (při stavu rozpočtů), kdo ví, co bude.

Re: 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod přes ptačí oblast)

Napsal: 8.9.2010 7:48:25
od Marcinescu
Dnes na 1/55 ve Veselí nad Moravou je celostátní sčítání dopravy 2010 .... tak to se tím sčítáním vlatně zjistí že R55 není potřeba protože 1/54 a částečně 1/55 je uzavřena a tím pádem je nyní ve Veselí minimální provoz. No co , alespoň se neutratí za zbytečný tunel na rovině.

Re: 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod přes ptačí oblast)

Napsal: 9.9.2010 7:50:59
od martini
Marcinescu píše:Dnes na 1/55 ve Veselí nad Moravou je celostátní sčítání dopravy 2010 .... tak to se tím sčítáním vlatně zjistí že R55 není potřeba protože 1/54 a částečně 1/55 je uzavřena a tím pádem je nyní ve Veselí minimální provoz. No co , alespoň se neutratí za zbytečný tunel na rovině.
Než přijde R55 na řadu, proběhne ještě minimálně celostátní sčítání v 2015 8-) . Obdobný problém je na I/6 mezi Prahou a KV, kde zase výsledky neospravedlní výstavbu R6 protože zde jezdí méně aut kvůli omezení mezi KV a Chebem, kde auta jedou D5 a I/21.

Re: 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod přes ptačí oblast)

Napsal: 29.1.2011 21:56:04
od Lenny
Máme -li chránit přibližně 40 ptáků – lelek lesní a skřivan lesní (přesně se ani neví, kolik jich v PO Bzenecká Doubrava - Strážnické Pomoraví skutečně hnízdí), a to po dobu cca 4-6 měsíců, neboť pak odlétají na jih, poté ochrana 1 ptáka nás stojí 316 mil. Kč
To je docela pálka. Za cenu ochrany jednoho ptáka by se jim dala vybudovat luxusní nová hnizdíště pro všechny :D

Re: 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod přes ptačí oblast)

Napsal: 1.2.2011 17:24:45
od FlakY`
jo jasan, hnízdiště ve formě panelu... spíše záleží kolik takovýchto lokalit u nás v ČR nebo EU najdeme. A na kolik by vyšlo jen pouhe zastřešení dálnice, aby se úplně odhlučnila, tak jak je dnes úsek metra B např. Rajská zahrada-Černý most ?

Re: 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod přes ptačí oblast)

Napsal: 1.2.2011 17:48:52
od Lenny
A budou tam Ti ptáčci za 10, 20 a více let? Ikdyž se tam stavět nic nebude?

Re: 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod přes ptačí oblast)

Napsal: 1.2.2011 18:47:22
od dd
Nebo naopak, co se s nimi stane, když se stavět bude? Zůstanou? Uhnízdí se o 10 km dál?

Re: 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod přes ptačí oblast)

Napsal: 1.2.2011 19:28:56
od FlakY`
Tak to asi bude záležet na nich pro co se ti ptáčci rozhodnou 8-) Ale pokud mají někde domov, tak se vždy vrací na stejné místo. Ale je pravdou, že si dokáží najít i nový pokud o ten současný přijdou. Mi se jedná o tu celkovou harmonii přírody :mrgreen:

Re: 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod přes ptačí oblast)

Napsal: 10.1.2012 17:15:16
od dvs
Řízení o výjimce k zásahu do biotopů na R55 bylo na žádost ŘSD zastaveno 21.12.2011. Děti Země a Česká společnost ornitologická očekávají, že se u krajského úřadu začne zcela znovu, a to jako jedno spojené řízení.

zdroj: http://www.detizeme.cz/zprava.shtml?x=2322188

Není někde tisková zpráva ŘSD, nebo jeho vyjádření v médiích.
PS: Platí MD ještě konzultanta Patrika?

Re: 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod přes ptačí oblast)

Napsal: 12.1.2012 18:46:47
od Marcinescu
Tady se možná k tomuto tématu něco najde, ale jde o tendenční článek, četl bych s rozvahou a nadhledem :
http://hodoninsky.denik.cz/zpravy_regio ... 20110.html
Možná stojí za to si přečíst diskusi, až na autora R55 v tomto koridoru vlastně souhlasí.

Re: 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod přes ptačí oblast)

Napsal: 24.5.2012 19:50:34
od Marcinescu

Re: 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod přes ptačí oblast)

Napsal: 8.8.2012 11:05:54
od balance

Re: 5511 Bzenec-Přívoz – Rohatec (průchod přes ptačí oblast)

Napsal: 12.8.2012 15:45:37
od jeni013
To vypadá, že se pan Patrik stěhuje na východní Moravu. Špatná zpráva pro R49 :roll: