[D56] Obecně
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D56] Obecně
Obchvat velkého města bez poplatku je logický, ovšem zrovna v případě Frýdku by to žádnou výhodu nepřineslo. I když by někdo na dálniční obchvat bez známky najel, už nemá kde sjet, aby nemusel platit Musela by se výjimka posunout až k dalším výjezdům a to by hned začaly pořvávat další obce na trase.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D56] Obecně
Ne, právě v tomto konkrétním případě, si myslím, že je opodstatnění to, že jedu po I/56 a chci do Ostravy, ale bez známky musím jet těmi obcemi .. když by byl vyjmut ten kousíček D48 a celá D56, tak by tama jeli všichni .. Až budou elektronické známky a budou to kontrolovat kamery, je možnost koupit si známku třeba jen na jednu dálnici, pro šetřílky ... ale teď ..
Re: [D56] Obecně
Jezdím Riviéra - Přívoz. Dálniční známku mám, směr FM - OV jezdím po dálnici, ale zpátky raději přes Vratimov a Lískovec. Nemám nervy na stání v koloně před FM. Je to sice dál a trvá to trochu déle, ale zase to jede.davidb píše:Jízda mezi sídlištěm Riviéra ve FM a zónou v Hrabové.bumbik píše:přišlo by mi to zbytečné, když by byla úspora třeba 2 - 3 min, za to mi to fakt nestojí ... asi jsem ze staré školy ... ale každého věc ...
S dálniční známkou 15,3 km - 13 minut. https://mapy.cz/s/refuhotufe
Bez dálniční známky 17 km - 28 minut. https://mapy.cz/s/besofejahe
Při 400 jízdách ročně je to navíc cca 680 km a 100 hodin navíc. (Chápu že ne každý den se jezdí jen dům - práce a zpět).
Při průměrné spotřebě 6,5 litru je to nějakých 44 litrů. Cena 31 Kč/l a jsem na 1364 korunách a voilá co jsem právě projezdil!
Ten příklad nahoře nebere v potaz provoz a pravidelnou kolonu před FM a taky rozdílnou spotřebu dálnice vs. objížďka. Já mám spotřebu OV-FM po dálnici 5,6 až 6,0 a mimo dálnici 4,8 až 5,2. Záleží na aktuálním provozu, počasí a jestli ve Vratimově musím čekat na vlak.
Ale až bude obchvat hotov, tak budu rozhodně jezdit po dálnici.
Update:
dal jsem si ty dvě trasy, které běžně jezdím, do mapy a vyšlo mi, že přes Vratimov je to dokonce kratší:
Dálnice: 24,7 km - 25min
Vratimov: 23,3 km - 33min
Když započítám poskakování v koloně, tak je ten časový rozdíl nepodstatný.
Re: [D56] Obecně
Myslíš kolonu před kruháčem u Teska?mkyral píše:
Update:
dal jsem si ty dvě trasy, které běžně jezdím, do mapy a vyšlo mi, že přes Vratimov je to dokonce kratší:
Dálnice: 24,7 km - 25min
Vratimov: 23,3 km - 33min
Když započítám poskakování v koloně, tak je ten časový rozdíl nepodstatný.
Tu většinou projíždím v levém pruhu,který je prakticky volný.
Není lepší jet po dálnici až do Staříče a projet FM po Ostravské?
Re: [D56] Obecně
Ne, myslím poskakování před zúžením a dokonce i ve zúžení. A když opravovali most v Hrabové, tak i tam. Kruháč u Tesca je v pohodě.davidb píše:Myslíš kolonu před kruháčem u Teska?mkyral píše:
Update:
dal jsem si ty dvě trasy, které běžně jezdím, do mapy a vyšlo mi, že přes Vratimov je to dokonce kratší:
Dálnice: 24,7 km - 25min
Vratimov: 23,3 km - 33min
Když započítám poskakování v koloně, tak je ten časový rozdíl nepodstatný.
Tu většinou projíždím v levém pruhu,který je prakticky volný.
Není lepší jet po dálnici až do Staříče a projet FM po Ostravské?
Re: [D56] Obecně
Tak to OK.mkyral píše:davidb píše:mkyral píše: Ne, myslím poskakování před zúžením a dokonce i ve zúžení. A když opravovali most v Hrabové, tak i tam. Kruháč u Tesca je v pohodě.
Ale pokud nebyla uzavírka kvůli výstavbě obchvatu, tak to dálnice musela jednoznačně vyhrát.
Re: [D56] Obecně
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
-
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: [D56] Obecně
tohle brečení kvůli 1500 kč ročně... místo výjimky by měli lobbovat za snížení nebo zrušení poplatku pro IAD
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: [D56] Obecně
Tak jestli to chápu dobře, tak starosta Řepiště by byl rád, kdyby se placení /mýta/ netýkalo dopravců...Přesně jak píše pan kolega evilcleaner ! Brek na špatným hrobě.
Re: [D56] Obecně
Od loňského roku je II/477 a II/473 u II/478 už delší dobu je Zákaz pro tranzit nad 12 tun.kot píše:Tak jestli to chápu dobře, tak starosta Řepiště by byl rád, kdyby se placení /mýta/ netýkalo dopravců...Přesně jak píše pan kolega evilcleaner ! Brek na špatným hrobě.
Já bych celkově zavedl pro ND dálnice zdarma a naopak placení za cestu mimo.
Přece potřebujeme ND hlavně na dálnicích. Chápu že se dotkne zásobování, ale nějak by to udělat šlo.
Re: [D56] Obecně
Ano, při každodenním odjíždění do práce je to kolik 5% z nákladů na dopravu. A to jen když počítám benzín a dálniční známku. Když započtu i další věci na auto, tak % klesá.evilcleaner píše:tohle brečení kvůli 1500 kč ročně... místo výjimky by měli lobbovat za snížení nebo zrušení poplatku pro IAD
Re: [D56] Obecně
Víte prosím někdo z místních, jak to bylo s historií zpoplatnění pro osobní auta na D56? Já mám tak nějak za to, že je zpoplatněna celou dobu, co jsou dálniční známky, ale mohu se samozřejmě mýlit, jestli nám někdo můžete prosím poradit. Vím, že by to šlo dohledat, ale takto by to mohlo být rychlejší, děkuji.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: [D56] Obecně
Wikipedie:
Ačkoliv bylo zpoplatnění užití dálnic zavedeno od 1. ledna 1995, byla dálnice D56 v celé své délce ze zpoplatnění vyňata.[15] Toto vynětí bylo zdůvodněno tak, že se jednalo o krátký úsek dálnice a že by to byla jediná zpoplatněná komunikace na severní Moravě.[16].
Od svého zavedení bylo zpoplatnění dálnic a silnic dálničního typu předmětem několika změn, které se projevily i na míře zpoplatnění dálnice D56.
Nejvýraznější změnou bylo opuštění dosavadního jednotného systému zpoplatnění prostřednictvím poplatku za užívání dálnic a silnic dálničního typu a od 1. ledna 2007 jeho nahrazení dvěma systémy zpoplatnění, a to systémem časového zpoplatnění a systémem elektronického mýta.[17] Existence dvou systémů zpoplatnění se projevila i na míře zpoplatnění dálnice D56. Zatímco v systému časového zpoplatnění nedošlo k žádným změnám a dálnice zůstala v celé své délce vyňata ze zpoplatnění, tak v systému elektronického mýta byla dálnice nově zpoplatněna v celé své délce.
K další změně došlo 13. ledna 2009, odkdy byla dálnice D56 zpoplatněna v celé své délce i v systému časového zpoplatnění.[18][19][20] Ke zpoplatnění se přistoupilo zejména proto, že vzhledem k dokončení dálnice D1 v úseku od Hranic na Moravě po Bohumín je region Ostravska napojený na českou dálniční síť, a že již tudíž dálnice D56 není od zbytku dálniční sítě izolována.
Poslední změna nastala 1. ledna 2012 a týká se opět systému časového zpoplanění, odkdy je počáteční úsek v Ostravě od začátku dálnice po mimoúrovňovou křižovatku Hrabová-prům. zóna (exit 40) opět nezpoplatněn.[12][21] Důvodem, proč byl tento úsek vyňat z časového zpoplatnění, je snaha zajistit snazší dostupnost průmyslové zóny Hrabová a tím zamezit využívání okolních ulic.
Re: [D56] Obecně
Ty jo, tak D56 není izolovaná od zbytku dálniční sítě!Ranma píše:Wikipedie:
... je region Ostravska napojený na českou dálniční síť, a že již tudíž dálnice D56 není od zbytku dálniční sítě izolována.
No možná za rok až bude vybudována D48.
I když ani tak nepůjde projet přímo z D56 na nějakou dálnici bez sjízdění na jinou komunikaci!!
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: [D56] Obecně
Když pojedeš z Ostravy na Český Těšín, tak se ti to podaří.davidb píše:I když ani tak nepůjde projet přímo z D56 na nějakou dálnici bez sjízdění na jinou komunikaci!!
Re: [D56] Obecně
Ano! To mne nenapadlo.theodor less píše:Když pojedeš z Ostravy na Český Těšín, tak se ti to podaří.davidb píše:I když ani tak nepůjde projet přímo z D56 na nějakou dálnici bez sjízdění na jinou komunikaci!!
Takže bude napojena.
Re: [D56] Obecně
Zpoplatnění má být... Dálnic v MSK je nyní dost a využitelnost je tím pádem vyšší. S nově otevřeno D48 buď vzroste provoz na I/56 a nebo počet koupených dálničních známek.
Do teď mohli řidiči z NJ a nebo Příboru jezdit zdarma z/do FM zadarmo. Tady se to bude týkat hodně řidičů... A až se dokončí obchvat FM, tak řidiči z Beskyd budou rádi za obchvat.
V obcích okolo D56 by měly vybudovat zpomalující prvky. Víc zabezpečit a upřednostnit chodce před vozidly.
Do teď mohli řidiči z NJ a nebo Příboru jezdit zdarma z/do FM zadarmo. Tady se to bude týkat hodně řidičů... A až se dokončí obchvat FM, tak řidiči z Beskyd budou rádi za obchvat.
V obcích okolo D56 by měly vybudovat zpomalující prvky. Víc zabezpečit a upřednostnit chodce před vozidly.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: [D56] Obecně
Že nikdo nebrečí, že je zpoplatněná D52. Ta má taky obdobnou délku 15 km, nezačíná na žádné dálnici. Je od ostatních vzdálená asi stejně jako D56. A nikdo nebrečí.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D56] Obecně
Přesně. A hlavně se mi zdá, že té dopravy tam není tolik kvůli zpoplatněné dálnici, vždyť to je naprostý nesmysl. Kolik je lidí, kteří tam jezdí denně a denně radši jedou o 5 minut déle místo toho, aby dali 1500,- za rok za známku ? A ti, co nejezdí denně, takové v celkových intenzitách zase tak moc nepocítíme .. S postaveným obchvatem FM už bude mít v okolí známku snad každý. To už radši ať se na vedlejší silnici postaví OK a další šikany, aby to dopravu vyhnalo touto cestou.