Stránka 6 z 7

Re: [D56] Obecně

Napsal: 2.12.2019 14:55:11
od FlakY`
Obce mezi Ostravou a Frýdkem-Místkem chtějí dálnici zadarmo. Stěžují si na hustou dopravu.

https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/2 ... -na-hustou

Re: [D56] Obecně

Napsal: 2.12.2019 15:46:14
od bumbik
ano to je skutečně vleklý problém ... tak uvidíme, jak to celé dopadne ...

Re: [D56] Obecně

Napsal: 3.12.2019 8:52:29
od kot
"Lidé z z Ostravy odjíždějí na víkend do Beskyd. Mnozí z nich NEMAJÍ dálniční známku, tak MUSEJÍ PROJÍŽDĚT obcemi... Takže další výjimka ? Stejná "vysvětlující" věta by šla použít na D11 a 611 při jízdě z Prahy do Krkonoš. Takže taky výjimka ?

Re: [D56] Obecně

Napsal: 3.12.2019 8:57:40
od Honey72
Jen čekám, kdy nějaký blázen přijde s tvrzením, že lidé z vesnic musí jezdit na nákup do hypermarketů u velkých měst a proto mají právo používat dálnici zadarmo.

Re: [D56] Obecně

Napsal: 3.12.2019 9:10:26
od Martin z Ostravy
Jo, jedou autem na hory místo vlakem a ještě brečí, že nemají na známku. Která stojí 120 Kč/měs.
Jak už jsem psal, osobně bych zpoplatnění pro OA zrušil úplně, ale tyhle nářky mě vždy pobaví.

Re: [D56] Obecně

Napsal: 3.12.2019 9:21:52
od Pjoter
Nejlepším řešením by bylo převedení mezi SMV z důvodu nedodržení mezikřižovatkových vzdáleností. Rychlost 130km/h může být zachována. Otázkou je, zda zařazení 12km úseku mezi dálnice bez navázání na dálniční síť nebylo od začátku chybou.

Re: [D56] Obecně

Napsal: 3.12.2019 9:30:11
od Honey72
Naváznost mít bude a v aglomeracích měst je blízkost křižovatek běžná.

Re: [D56] Obecně

Napsal: 3.12.2019 9:30:49
od Martin z Ostravy
Tak z hlediska lepší údržby a vybavení, které je myslím, vzhledem k intenzitám třeba a návaznosti na D48 to úplně nesmyslné není.

Re: [D56] Obecně

Napsal: 3.12.2019 9:34:05
od kot
2 Pjoter : A jaké by bylo tvé řešení - od jaké délky by jsi nový úsek zařadil mezi placené ?

Re: [D56] Obecně

Napsal: 3.12.2019 10:28:00
od bumbik
nutno říci, že část řidičů nechce platit za pouhých 12 km dálnice, pokud jede do Ovy či FM za prací pár km, pokud nejezdí nikam jinam, tak na to kašlou, ta úspora pár minut jim za to nestojí, uvidíme, jak se to změní po dostavbě obchvatu FM, jestli třeba část těch řidičů tu známku koupí, pokud jezdí do Beskyd, a tudíž se jim to vyplatí ... pak může zůstat velmi malá část tranzitu v obcích a vynětí ze zpoplatnění přestane mít smysl, pokud však po dostavbě obchvatu FM bude situace stejná jako nyní, tak tento argument padá ... uvidíme, osobně je mi to jedno, ale chápu ty řidiče, kvůli pár km si kupovat známku by se mi taky nechtělo, přišlo by mi to zbytečné, když by byla úspora třeba 2 - 3 min, za to mi to fakt nestojí ... asi jsem ze staré školy ... ale každého věc ...

Re: [D56] Obecně

Napsal: 3.12.2019 10:35:15
od davidb
Můj názor je, že dálniční vyjímky jsou špatné.
Ale zavedl bych i toto:
1- krajské dalniční známky (omezeno dálničními exity). Vzhledem celoroční za 1500 bych dal cenu 300.
2- pro kamiony bych dálniční poplatky zrušil a naopak zavedl platbu za jakoukoli jízdu mimo dálnici.

Jinak jestli jezdím denně do práce mezi FM a OVou, tak je to cca 200 jízd ročně.
1500:200=7,5 Kč denně a 3,75 Kč za jednu jízdu.

Re: [D56] Obecně

Napsal: 3.12.2019 10:55:14
od davidb
bumbik píše:přišlo by mi to zbytečné, když by byla úspora třeba 2 - 3 min, za to mi to fakt nestojí ... asi jsem ze staré školy ... ale každého věc ...
Jízda mezi sídlištěm Riviéra ve FM a zónou v Hrabové.

S dálniční známkou 15,3 km - 13 minut. https://mapy.cz/s/refuhotufe
Bez dálniční známky 17 km - 28 minut. https://mapy.cz/s/besofejahe

Při 400 jízdách ročně je to navíc cca 680 km a 100 hodin navíc. (Chápu že ne každý den se jezdí jen dům - práce a zpět).

Při průměrné spotřebě 6,5 litru je to nějakých 44 litrů. Cena 31 Kč/l a jsem na 1364 korunách a voilá co jsem právě projezdil!

Re: [D56] Obecně

Napsal: 3.12.2019 12:49:35
od Honey72
Stejně tu známku za "chvíli" budou potřebovat, když pojedou také směrem na Brno po D48. A znám hodně lidí, kteří dojíždějí do práce do Ostravy až právě z těch Beskyd. Ti určitě známku mají. Kvůli chalupářům přece není možné dělat výjimku.

Krajské známky mohou také vést k tomu, že nějaký umělec vymyslí, aby si při průjezdu Českem musel řidič koupit buď čtyři, pět krajských anebo jen o stovku levnější celorepublikovou. Ovšem po pořádném zdražení.

Re: [D56] Obecně

Napsal: 3.12.2019 13:04:09
od davidb
Honey72 píše: Krajské známky mohou také vést k tomu, že nějaký umělec vymyslí, aby si při průjezdu Českem musel řidič koupit buď čtyři, pět krajských anebo jen o stovku levnější celorepublikovou. Ovšem po pořádném zdražení.
A proč ne- kdo jezdí Polsko - Mikulov, tak mu bude stačit MSK, ZL nebo OL a JM. 900 nebo 1200.

Re: [D56] Obecně

Napsal: 3.12.2019 13:22:25
od Martin z Ostravy
Už vidím, jak si pamatují čísla exitů/hranice krajů, nebo tam zase budou nějaké extra značky?
Co když bude cíl cesty na hranici zpoplatněného úseku a další kraj se už "nevyplatí", ale cesta bude zase přes nějakou obec (D1 před Přerovem od Zlína třeba?) Tak zase výjimka?
Při znalostí lidí, kdy velká část ani neví co zpoplatněné je a to tam ty značky dnes jsou.
Nevím proč by se pořád mělo všechno dělat podle pár kolenovrtů a vymýšlet nesmysly jako krajské známky.
Většina známků má, v nákladech auta je to prd.
Jak říkám, pro osobáky to zrušme, výpadek lze sanovat zvýšením spotřební daně - toho si kolenovrti ani nevšimnou.

Re: [D56] Obecně

Napsal: 3.12.2019 13:40:58
od _jan91
Pokud se někdy zkapacitní Prodloužená Místecká III. tak je D56 regulérní dálniční propojka s návazností na 2 další dálnice. O to víc zamrzí absence některých větví na křížení D56 s D48 (asi pozůstatek koncepce s čtyřpruhovou I/58 pro pokrytí těchto směrů) a kruháč s Mariánohorskou, což je úplná prasárna.

Cenu benzínu bych ani nepočítal, těch 100 hodin rozdílu udělá samo o sobě pěknou částku. Bohužel ti největší křiklouni si tohle většinou spočítat neumí. A argument, že tam jezdím pravidelně je právě důvod pro to, si tu dálniční známku koupit. Když už mám na to jezdit si do Beskyd, tak budu mít i určitě 125 Kč měsíčně na známku. Krajská známka je vzhledem k celkovým nákladům na auto také kravina. To už by rovnou mohlo být pásmové zpoplatnění jako u MHD kolem Prahy. Jinak zase bude brečet další skupina lidí, která musí sjíždět o jeden sjezd dále a už jim to nevyjde.

(Otázka plošného zrušení zpoplatnění je určitě k diskuzi (OT). Dříve byl důvod pro zpoplatnění ten, že si připlácím za něco lepšího, co mě dostane do cíle rychleji a pohodlněji. Při dnešním množství aut už je to spíše jen o tom někam se vůbec dostat, protože dnes je přidaná hodnota dálnice pouze dostatečná kapacita (a i ta už někde chybí). Zpoplatnění nákladní dopravy pro jejich externality už také není úplně ono, když je dnešní svět založen na neustálém pohybu zboží (z velké části hlavně čerstvých a exotických potravin) a zaplatí to stejně ve výsledku jen a jen spotřebitel. Pokud by to bylo o externalitách, tak se zpoplatní dvojky a trojky a ne dálnice. Dálniční poplatky tak pouze zůstaly dalším "zdaněním" spotřeby a určitého blahobytu z vlastnictví auta.)

Re: [D56] Obecně

Napsal: 3.12.2019 13:42:32
od davidb
Martin z Ostravy píše: Nevím proč by se pořád mělo všechno dělat podle pár kolenovrtů a vymýšlet nesmysly jako krajské známky.
Většina známků má, v nákladech auta je to prd.
Jak říkám, pro osobáky to zrušme, výpadek lze sanovat zvýšením spotřební daně - toho si kolenovrti ani nevšimnou.
Je to jen můj osobní názor.
Přesně na tu D56 by se hodil.
A taky vím, že to nikdy nebude.

K té spotřební dani- kdyby se platilo 0,01 Kč z každého litru pohonných hmot jako daň k dálniční známce.
V roce 2018 se prodalo 8.003 mld. litrů. https://www.cappo.cz/info/vyvoj-spotreb ... -roce-2018
Pokud se nemýlím je to 8.003.000.000.000 litrů.Tak by to bylo 80,03 mld korun.
Oproti dálničním známkám 5 mld Kč (https://zpravy.aktualne.cz/finance/plat ... 47ab5f122/) a mýtu 10,8 mld (https://zpravy.aktualne.cz/finance/plat ... 47ab5f122/).

Naprosto jasný přínos :-)

Re: [D56] Obecně

Napsal: 3.12.2019 14:47:44
od bumbik
davidb, příklad FM riviéra - Hrabová ok, tak tam bez debat známka, ale pokud někdo jede třeba z Paskova či Žabně do Ovy nebo ze Sviadnova do FM, tak rozumím tomu, že na tu dálnici ani nenajede, záleží odkud kdo kam jede, pak můžou ty časové rozdíly fakt minimální, ale jak jsem řekl, je mi to jedno, pro mě za mě, ať je to klidně zpoplatněno, mi to nevadí, jen říkám, že rozumím každému, kdo bydlí v obci, kde jezdí nadměrné množství aut, které má alternativu, kterou nevyužívá, že dělá vše proto, aby to množství aut eliminoval, taktéž by se mi nelíbilo, kdyby mi kolem baráku jezdilo x aut a měl jsem kravál atd. osobně mám rád klid, takže být v jejich situaci tak bojuju o to zrušení zpoplatnění stejně, pokud bych byl v domění, že to pomůže ... je třeba se na to holt dívat především z pohledu lidí z těch obcí, né jen podle logiky "dopravních inženýrů" PS: zrušit známky a zdražit PHM by podle mě mělo pozitivní efekty, s tím naprosto souhlasím, jednak by se nikomu nevyplatilo dálnice objíždět a třeba by bylo do dopravy i více peněz, jsem pro

Re: [D56] Obecně

Napsal: 3.12.2019 15:05:10
od Martin z Ostravy
No ale když pojedu ze Žabně na dálnici, tak stejně někomu kolem baráku pojedu.
Většina co tam jezdí, jsou beztak místní a opravdu nedáva smysl z Řepiště nebo Paskova jet na dálnici, když jedu třeba do Frýdku - musím pak projet půlku Místku - zase někomu "pod okny".

Re: [D56] Obecně

Napsal: 3.12.2019 15:33:53
od davidb
bumbik píše:davidb, příklad FM riviéra - Hrabová ok, tak tam bez debat známka, ale pokud někdo jede třeba z Paskova či Žabně do Ovy nebo ze Sviadnova do FM, tak rozumím tomu, že na tu dálnici ani nenajede, záleží odkud kdo kam jede, pak můžou ty časové rozdíly fakt minimální
Jasně já to bral jen jako příklad- to si každý musí zdůvodnit sám pro sebe.

Žabeň - Hrabová po dálnici 8,2 km 9 minut, mimo dálnici 9,7 km 15 minut
Sviadnov - Hrabová po dálnici 12,3 km 10 min, mimo dálnici 12,3 km 20 minut.
Rozdíl je fakt hlavně v čau dojezdu a tím, že pojedu přes celou Hrabovou.

Mě spíš překvapil ten vliv 1 haléře z litru paliva- pro drtivou většinu řidičů naprosto nicotný rozdíl v ceně, co to je 0,01 Kč, ale celkově (teda jestli jsem to dobře spočítal :-)) 80 miliard ku 16 miliardám.

Re: [D56] Obecně

Napsal: 3.12.2019 17:06:43
od dps
davidb píše:Mě spíš překvapil ten vliv 1 haléře z litru paliva ...
Ten vypocet neni blbe, ale interpretace zdrojovych dat je blbe … deleno 1000 to melo byt … pokud budu parafrazovat Cimrmany :-)

Na tom webu michaji odddelovace tisicu s desetinymi a mld litru s tisici tunami … ze se v tom pak clovek blbe vyzna.

Spotreba pohonnych hmot rocne je cca 8 mld litru (cca 6:2 nafta:benzin). Takze 1kc spotrebni dane dela cca 8mld. A otazkou je kolik z toho delaji auta … co je takove diesel lokomotive po dalnicnim mytu, ze :-)

Re: [D56] Obecně

Napsal: 3.12.2019 17:40:18
od davidb
Díky.
V tom jsem si nebyl jistý. Ten popis 8.030 miliard je zrádný.
A tím jde celý můj výpočet do kopru.
Daň by musela být přes 2 Kč/ L aby to vyrovnalo známky a mýto.
Tak nic no.

Re: [D56] Obecně

Napsal: 3.12.2019 18:14:23
od bumbik
Souhlas Martine souhlas davide ...

Re: [D56] Obecně

Napsal: 4.12.2019 11:07:06
od Honey72
Obávám se, že pokud by se plošně v celé ČR zrušily známky, zaplaví dálnice právě Ti kolenovrti, co vyjedou s autem jednou za čas, mají starou šunku anebo tak škudlí, že by kvůli spotřebě nejeli víc než sto. Tyto řidiče na dálnice nepotřebujeme, už tak jsou přetížené.

Re: [D56] Obecně

Napsal: 4.12.2019 12:30:08
od Aram96
Přesně, vidím to podobně. Já bych po dokončení modernizace D1 možní i cenu za známku o něco zvýšil, přecejen se cenové hladiny od té doby jaksi změnily .. Na druhou stranu, když by se mělo něco vyjímat, tak úseky dálnic opravdu okolo měst, kdy se na jednom konči připojuje jedna silnice první třídy a na druhém konci druhá (typický příklad je D1 Brno) a není prakticky alternativa, což je zrovna příklad D56, tady bych se asi také přimlouval za zrušení poplatku, smysl to dává, stejně jako ten kousíček na D48 mezi budoucí MÚK s D56 a s I/56.