Stránka 1 z 1

Zpoplatnění R63

Napsal: 25.5.2014 7:21:57
od HK44
Koukal jsem na statistiky intenzity dopravy na stránkách ŘSD a zjistil jsem, že provoz na R63 je nižší než než provoz na I13 mezi Teplicemi a Chlumcem. Výsledkem je intenzivní tranzit přes Teplice a navazující obce (Srbice, Soběchleby, Přestanov). Domnívám se, že kdyby se zrušilo zpoplatnění R63 a navazujícího úseku D8 (cca po exit na Děčín), mohla by se část dopravy přesunout a obcím na I13 ulevit. Co si o tom myslíte?

Re: Zpoplatnění R63

Napsal: 25.5.2014 9:04:33
od siesa
Ja si myslim, ze problem neni v poplatku za R63, ale v tom, ze je trasove mene vyhodna, nez I/13. Poplatek za R63 je podle meho v poradku (koneckoncu navazuje na D8 a tam je to zpoplatneni naprosto bez diskuze).

Re: Zpoplatnění R63

Napsal: 25.5.2014 10:48:50
od mapman
To je častý argument proti zpoplatnění - zrušme ho v určitém úseku a na dálnici se díky tomu přesune více dopravy. Může tomu tak samozřejmě být, nicméně pořád je to o tom, že pokud se nechci kodrcat po nekvalitních silnicích přes obce, tak si koupím jednou ročně za 1500,- známku a jezdím si v ČR kudy se mi zachce. Ti, kdo to tak mají, tak se vozí po dálnici už dnes. Ti, kdo takto nepřemýšlejí, tak nechť se kodrcají přes obce.

Re: Zpoplatnění R63

Napsal: 25.5.2014 11:01:00
od siesa
Tady nejde o to, ze je dalnice za penize a stara silnice nikoliv. Ta dalnice proste neni zamyslena jako spojnice UL a TP. Je to privadec TP na D8 a tuhle funkci samozrejme zacne plnit po uplnem dokonceni dalnice na Prahu. Bohuzel nebude nikdy slouzit jako plnohodnotna nahrada I/13, nebot po te je to kratsi a v podstate i rychlejsi (z psychologickeho hlediska). Navic I/13 pobira velike mnozstvi mistni dopravy prave ze vsech tech obci a prumyslovych zon okolo.

Re: Zpoplatnění R63

Napsal: 25.5.2014 11:12:38
od mapman
Po dostavbě Kladrubské spojky bude I/13 vedená v peáži po D8, takže na tento případ stejně dojde. Potom se opět budou objevovat argumenty typu, že peážní úsek se silnicí I. třídy by na dálnici neměl být zpoplatněn. Jinak po I/13 jsem se svého času projížděl často - vzniklo tam hafo logistikých, průmyslových a dalších komerčních objektů, takže ta silnice je a bude zatížená sama o sobě, jak říkáš. Diskutovat o vyloučení úseku D8 mezi Řehlovicemi a Děčínem ale podlě i přesto nemá smysl. Alternativy bez poplatku tu beztak jsou...

Re: Zpoplatnění R63

Napsal: 25.5.2014 19:06:32
od Lenny
A kolik by těch vozidel na R63 bez poplatku přešlo?

Re: Zpoplatnění R63

Napsal: 26.5.2014 9:36:44
od siesa
To je prave ta spravna otazka. V podstate zadne.... Trasovani R63 je pro spojeni severni casti UL a vychodni casti TP naprosto nevyhovujici, ackoliv prave tyto casti aglomerace (spolecne napr. s Krupkou a ostatnimi obcemi okolo) generuji tu zatez na I/13. Muj nazor je, ze zruseni poplatku by nezpusobilo zmanu vubez zadnou, nebo jenom minimalni....

Re: Zpoplatnění R63

Napsal: 26.5.2014 11:29:27
od Vizi
I po dostavbě Kladrubské spojky zůstane stávající silnice I/13 Teplice - Chlumec jako silnice první třídy, stane se součástí I/30 viz leták I/13 obchvat Trnovan v sekci Studie dlouhých tahů

Re: Zpoplatnění R63

Napsal: 26.5.2014 13:11:52
od siesa
To je dost zajimavej projekt. Diky za info Vizi ;)

Re: Zpoplatnění R63

Napsal: 27.5.2014 5:58:40
od HK44
Ad Mapman: To není o tom kodrcání, řadě lidí to skutečně nevadí. To je o tom, že ta auta vadí místním. A přejít třeba v Trnovanech Masarykovu třídu je dost problematické...

Re: Zpoplatnění R63

Napsal: 27.5.2014 8:25:56
od Vizi
HK44 píše:Ad Mapman: To není o tom kodrcání, řadě lidí to skutečně nevadí. To je o tom, že ta auta vadí místním. A přejít třeba v Trnovanech Masarykovu třídu je dost problematické...
Obávám se, že problém Trnovan s (ne)zpoplatněním R63 prakticky vůbec nesouvisí. Tranzitní doprava v relaci Most - Ústí nad Labem, která nejede po R63/D8 z důvodu placení, nemá s tamními dopravními problémy téměř nic společného a její převedení jinam by příliš nepomohlo. Enormní dopravní zátěž v těch místech je dána mísením silné místní dopravy a regionální dopravy směrem k lokalitám jak popsal výše Siesa a ta tam prostě zůstane. Řešení jsou v zásadě dvě - přeložka I/13 na kterou odkazuji a o níž se mluví snad víc než 20 let anebo Doubravská spojka, o které se taky hodně dlouho mluví. Jelikož ale obě dvě stavby jsou prozatím ve fázi studie resp. jsou zaneseny v územním plánu, tak je otázka kdy se jich místní dočkají.

Re: Zpoplatnění R63

Napsal: 18.12.2016 14:04:05
od Lenny
Na I/63 jsou stále původní značky. Po zvýšení rychlosti na 130 km/h zatím ani památky.

Re: Zpoplatnění R63

Napsal: 18.12.2016 21:39:46
od Honza1
I/13 v úseku D8-Děčín a opačně bude pro kamiony více než rok neprůjezdná z důvodu místních opatření v Děčíně souvisejících s výstavbou Vilsnické spojky.... Tak jsem zvědav, zda to nějak zahýbe i s tou I/63