(PL) Chceme D47 v roce 2011

Články z novin a internetu - zahraniční
Zamčeno
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

(PL) Chceme D47 v roce 2011

Příspěvek od hh »

Hejtmani tří zemí: Chceme dálnici D47
3.6.2009 Právo str. 12 Severní Morava a Slezsko Pavel Karban

Musíme se spojit, musíme tlačit na jednotlivé vlády a argumentovat, že spojení dálnice D 47 s polskou autostrádou A 1, jakož i propojení Slezska se Slovenskem je důležité.
Na tom se včera v Ostravě shodli představitelé Moravskoslezského kraje, Žilinského samosprávného kraje a dvou polských vojvodství: Slezského a Opolského.
„Byl jsem ujištěn vedením Slezského vojvodství, že polská strana dokončí svůj úsek až k hranicím v termínu,“ prohlásil hejtman Jaroslav Palas (ČSSD), který je přesvědčen, že i česká vláda najde finanční prostředky, aby také dálnice D 47 byla dokončena včas. Pokud by se to nepovedlo, pokládal by to za velkou ostudu.
Zástupci polských vojvodství včera v Ostravě deklarovali, že svoji A 1 dokončí v roce 2011. „Je nutné, aby ve stejném termínu byla dokončena i dálnice D 47, aby se obě dálnice setkaly na hranici,“ uvedl Slezský vojvoda Zygmunt Łukaszczyk.
Łukaszczyk upozornil i na blížící se Euro 2012 (Mistrovství Evropy v kopané – pozn. aut.), které Polsko pořádá s Ukrajinou. „Propojení dálnice D 47 s naší A1 využijí v tom roce tisíce fanoušků,“ naznačil. Popsal také, co by se stalo, pokud by se propojení z české strany nepodařilo. „Problém je v tom, že na území Slezského vojvodství bude křížení dvou velmi důležitých dálnic: dálnice A 4, která už je v provozu, a dálnice A 1. Podle měření projede takovou dálniční křižovatkou na 120 tisíc vozidel za den. A mnoho z nich pojede i směrem do České republiky. A pokud nebude D 47 hotova až k polským hranicím, tak se veškerá doprava přenese na místní silnice, což budou nelibě vnímat lidé z celého Ostravska.“
Že problémy s dostavbou D 47 trápí také Slovensko, potvrdil župan Žilinského samoprávného kraje Juraj Blanár. „Dálnice jsou tepnami ekonomiky. Pokud nemáme vybudovanou dobrou infrastrukturu, nemůžeme čekat, že budeme mít příliv investic a s nimi spojené nové pracovní příležitosti,“ poznamenal s tím, že dnes už nejsme sami. „Jsme regiony Evropy a chceme rozvíjet spolupráci. Ale bez silnic to nepůjde.“ Slováky ale trápí nejen dálnice D 47, ale i silnice I/11 u Jablunkova. Ta má totiž zajistit spojení se Žilinou, což je zase důležité pro automobilky KIA a Hyundai. „Musíme mít propojení rychlostní komunikací ze Svrčinovce na Jablunkov, protože očekáváme nárůst kamiónové dopravy na dvojnásobek. Pokud včas nedostavíme R 5 a I/11, bude to pro obce zátěž,“ apeloval Blanár.
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: (PL) Chceme D47 v roce 2011

Příspěvek od viky »

Slováci ať si hlavně dostaví D3,potom bude na I/11 poloviční provoz!Tolik PL kamionů,co tam dnes jezdí nedá KIA s Hyundai dohromady ani náhodou!
Zamčeno

Zpět na „2009 Svět“