Bosna a Hercegovina
Re: Bosna a Hercegovina
To je stejně pěkné jako max. rychlost 100 km/h.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: Bosna a Hercegovina
nechápu...FlakY` píše:To je stejně pěkné jako max. rychlost 100 km/h.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bosna a Hercegovina
Že mají, na rozdíl od nás, v tunelu povolených 100km/h.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bosna a Hercegovina
Z Bosny a Hercegoviny odešlo v uplynulých letech více jak 0,5 mil. obyvatel. Federální instituce odpovědná za rozvoj dálnic se zaměřuje na hlavní koridor S-J, ale poslední rok již nemá další zdroje. I když se staví, tak výhradně na dluh. Došlo i k navyšování PHM a výnosů do tohoto podniku, ale do realizace přicházejí obtížnější úseky složité terénem, kterým bude dálnice procházet a chybí miliardy euro, takže na skoré dokončení tahu se nedá reálně spoléhat.
Republika srbská by ráda na svém území rozvíjela dálnici také, což ale logicky odčerpává celkové zdroje na rozvoj této dálniční kostry. O tom, že v sousedním Chorvatsku je dálnice A1 jaksi nikdo nechce ani slyšet.
Představy pro rozvoj v rámci federace jsou, že se postaví především již budovaný koridor s návazností na Chorvatsko ze severu i jihu a že se napojí největší centra Republiky srbské na tento koridor. A to co by se mělo rozvíjet více i v rámci obou entit jsou pak státní silnice, nové tunely a obchvaty.
Bohužel, Bosna a Hercegovina na tom není s logickým myšlením dobře. Část obyvatel dokonce žádá, aby byla Republika srbská zrušena, což jen zbytečně vyvolá další napětí. V zemi je bohužel řadu let nezaměstnanost nad úrovní 25%, ekonomika téměř neroste, mladí lidé ve velkém odcházejí, chybí investice do všech oblastí, stoupá deficit státního rozpočtu, takže i o nějakém smysluplném PPP na dluhší úseky bez stínového mýta se nedá uvažovat a na to stínové mýto se při federálním rozpočtu cca. 1 mld. € nedá jednoduše spoléhat a již i z toho jde 20% na splátky dluhů.
Tolik důležitá fakta, která určují co bude dál v oblasti dálničního rozvoje.
Republika srbská by ráda na svém území rozvíjela dálnici také, což ale logicky odčerpává celkové zdroje na rozvoj této dálniční kostry. O tom, že v sousedním Chorvatsku je dálnice A1 jaksi nikdo nechce ani slyšet.
Představy pro rozvoj v rámci federace jsou, že se postaví především již budovaný koridor s návazností na Chorvatsko ze severu i jihu a že se napojí největší centra Republiky srbské na tento koridor. A to co by se mělo rozvíjet více i v rámci obou entit jsou pak státní silnice, nové tunely a obchvaty.
Bohužel, Bosna a Hercegovina na tom není s logickým myšlením dobře. Část obyvatel dokonce žádá, aby byla Republika srbská zrušena, což jen zbytečně vyvolá další napětí. V zemi je bohužel řadu let nezaměstnanost nad úrovní 25%, ekonomika téměř neroste, mladí lidé ve velkém odcházejí, chybí investice do všech oblastí, stoupá deficit státního rozpočtu, takže i o nějakém smysluplném PPP na dluhší úseky bez stínového mýta se nedá uvažovat a na to stínové mýto se při federálním rozpočtu cca. 1 mld. € nedá jednoduše spoléhat a již i z toho jde 20% na splátky dluhů.
Tolik důležitá fakta, která určují co bude dál v oblasti dálničního rozvoje.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bosna a Hercegovina
Autocesta FBiH informují, že v létě letošního roku se mají zahájit stavební práce na dalších 2 úsecích koridoru Vc. Úsek Počitelj - Zvirovići a Počitelj - Most Počitelj. Náklady jsou 45,6 mil. € a 46,9 mil. €. Práce mají trvat 30 měsíců. Jde o 11,2 km dlouhou dálnici s mostem Počitelj. Jedná se o nejdelší most na celém koridoru v rámci BaH a jde i o mimořádně složitou stavbu, kde pilíř dosáhne vyšky 100m. Most bude mít délku 945m. Smlouva se pravděpodobně podepíše s konzorciem Hering (BaH) a Viadukt (HR).
Zdroj: http://www.hercegovina.info/vijesti/her ... #news_view
Zdroj: http://www.hercegovina.info/vijesti/her ... #news_view
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bosna a Hercegovina
Kromě výše zmíněné informace přidávám další a sice Bosna a Hercegovina připravuje do roku 2020 rozestavět celkem 84 km dálnice v rámci koridoru Vc, který jednou spojí Budapešť s Ploče a to v celkových nákladech 892 mil. €. Tento investiční cyklus bude hrazen hlavně díky úvěrům z EBRD a OPEC-fondu pro mezinárodní rozvoj. Další km se plánují zahájit přes PPP a to až do výšky 1 mld. €. Federace Bosny a Hercegoviny se potřebuje napojit na evropskou dálniční síť a stát se tranzitním státem v tomto koridoru a nejvíce km chybí právě zde.
Zdroj: http://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatska ... e/3731940/
To by byl opravdu zásadní posun.
Zdroj: http://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatska ... e/3731940/
To by byl opravdu zásadní posun.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bosna a Hercegovina
V 09/2016 se dostane do provozu 37 km dálnice Prnjavor - Doboj.
https://www.youtube.com/watch?v=AU_IkpQWvsQ
https://www.youtube.com/watch?v=AU_IkpQWvsQ
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bosna a Hercegovina
k výše zmíněnému ...
Již probíhá technická kontrola úseku a pokud se nic nenajde, tak do týdne se úsek odevzdá do provozu. Plánem je 11.9. Délka 36,6 km. Je to dálnice v rámci tzv. srbské entity v zemi, není to součást evropského koridoru Vc, ovšem tímto úsekem se to území na ten koridor přibližuje. Koridor Vc jde napříč Bosnou a Hercegovinou, ovšem doposud je hotov jen ve střední části na sever i jih a kolem Sarajeva a pak až na koncích země s Chorvatskem: na severu napojení na Svilaj a na jihu již napojení stojí na dálnici A10. Ty těžší úseky teprve přijdou a Bosna prozatím řeší úseky jednotlivě, na celý koridor nemá dostatek peněz ani přes úvěry, protože ty se musejí splácet.
Zde je plán výstavby dálnic na území republiky Srbské (neplést se státem Srbsko) na území Bosny a Hercegoviny
Již probíhá technická kontrola úseku a pokud se nic nenajde, tak do týdne se úsek odevzdá do provozu. Plánem je 11.9. Délka 36,6 km. Je to dálnice v rámci tzv. srbské entity v zemi, není to součást evropského koridoru Vc, ovšem tímto úsekem se to území na ten koridor přibližuje. Koridor Vc jde napříč Bosnou a Hercegovinou, ovšem doposud je hotov jen ve střední části na sever i jih a kolem Sarajeva a pak až na koncích země s Chorvatskem: na severu napojení na Svilaj a na jihu již napojení stojí na dálnici A10. Ty těžší úseky teprve přijdou a Bosna prozatím řeší úseky jednotlivě, na celý koridor nemá dostatek peněz ani přes úvěry, protože ty se musejí splácet.
Zde je plán výstavby dálnic na území republiky Srbské (neplést se státem Srbsko) na území Bosny a Hercegoviny
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bosna a Hercegovina
Tak veliká sláva v Bosně a Hercegovině. Dálniční úsek Prnjavor - Doboj je dnešním dnem v provozu. Nutno podoknout, že úsek Banja Luka - Prnjavor je již ve výstavbe a do provozu se dostane v letech 2017/2018. Délka tohoto úseku je stejná jako v prvním případě, tedy 36 km. Celkem 72 km dálnice Banja Luka - Doboj, kterou se napojí Banja Luka na koridor Vc. Tedy jednou, protože koridor Vc není zdaleka ještě celý ani ve výstavbě.
Náklady na zhotovení 36,6 km dlouhého úseku Prnjavor - Doboj jsou hrazené úvěrem od EBRD v hodnotě 180 mil. €. Ta samá banka poskytla i 160 mil. € na Banja Luka - Prnjavor, což je přesně 35,3 km.
Několik fotek z nového 36 km dlouhého úseku Prnjavor - Doboj, na kterém našlo práci 1.000 lidí: Úsek byl odevzdán do provozu při dnešním ceremoniálu, který se začal o 13:00.
Zdroj: http://www.klix.ba/vijesti/bih/danas-ot ... /160911007
Náklady na zhotovení 36,6 km dlouhého úseku Prnjavor - Doboj jsou hrazené úvěrem od EBRD v hodnotě 180 mil. €. Ta samá banka poskytla i 160 mil. € na Banja Luka - Prnjavor, což je přesně 35,3 km.
Několik fotek z nového 36 km dlouhého úseku Prnjavor - Doboj, na kterém našlo práci 1.000 lidí: Úsek byl odevzdán do provozu při dnešním ceremoniálu, který se začal o 13:00.
Zdroj: http://www.klix.ba/vijesti/bih/danas-ot ... /160911007
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bosna a Hercegovina
Na silnici M18 Sarajevo - Tuzla se odevzdal do provozu 900m dlouhý tunel Karaula.
Tunel naleznete na novém úseku mezi Kladanj a Podpaklenik. Celkovo jde o zkrácení původní trasy o cca. 3 km. Tunel má délku 902m, dále je zde 675m v rámci 4 mostů a k tomu dalších 2.669m nové silnice, tedy celkem se postavilo 4,25 km nové silnice. Návrhová rychlost je zde 80 km/h, šířka silnice 2x3,25m. Tunel je vybaven veškerým bezpečnostním zařízením. Práce se začali uprostřed 2014, tunel byl vyhloubený v lednu 2015. Na jeho zhotovení se podílel hlavně Strabag. Náklady na realizaci dosáhli 12 mil. € včetně DPH.
Projekt je zařazen do velkého programu Modernizace silnic Federace Bosny a Hercegoviny 2016 - 2020, který podporuje EIB. Ale podílejí se na něm i další velké světové banky.
Tunel naleznete na novém úseku mezi Kladanj a Podpaklenik. Celkovo jde o zkrácení původní trasy o cca. 3 km. Tunel má délku 902m, dále je zde 675m v rámci 4 mostů a k tomu dalších 2.669m nové silnice, tedy celkem se postavilo 4,25 km nové silnice. Návrhová rychlost je zde 80 km/h, šířka silnice 2x3,25m. Tunel je vybaven veškerým bezpečnostním zařízením. Práce se začali uprostřed 2014, tunel byl vyhloubený v lednu 2015. Na jeho zhotovení se podílel hlavně Strabag. Náklady na realizaci dosáhli 12 mil. € včetně DPH.
Projekt je zařazen do velkého programu Modernizace silnic Federace Bosny a Hercegoviny 2016 - 2020, který podporuje EIB. Ale podílejí se na něm i další velké světové banky.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Bosna a Hercegovina
Trošku mi připadá praštěná ta křižovatka. Místo aby udělali odbočovací pruh ke staré silnici, je tam takové divné rozvětvení s přídatným pruhem. A chci vidět až někdo bude při napojení ze staré silnice dávat přednost. Z náklaďáku nebo pickupu neuvidí zprava absolutně nic. Ještě pochopím, pokud bude stará silnice otevřena jen při uzavřeném tunelu.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bosna a Hercegovina
Tady došlo k nějaké politické debatě o podepsání smlouvy s firmami, které jsou o 15 mil. € drahší, než vítězné nabídky ...Diaľničiar píše:Autocesta FBiH informují, že v létě letošního roku se mají zahájit stavební práce na dalších 2 úsecích koridoru Vc. Úsek Počitelj - Zvirovići a Počitelj - Most Počitelj. Náklady jsou 45,6 mil. € a 46,9 mil. €. Práce mají trvat 30 měsíců. Jde o 11,2 km dlouhou dálnici s mostem Počitelj. Jedná se o nejdelší most na celém koridoru v rámci BaH a jde i o mimořádně složitou stavbu, kde pilíř dosáhne vyšky 100m. Most bude mít délku 945m. Smlouva se pravděpodobně podepíše s konzorciem Hering (BaH) a Viadukt (HR).
Zdroj: http://www.hercegovina.info/vijesti/her ... #news_view
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Bosna a Hercegovina
Dálnici A1 v Bosně zablokovalo jezero, které vzniklo po sesuvu půdy z dolu
článek+video na iDnes
http://zpravy.idnes.cz/bosna-sesuv-dul- ... anicni_san
článek+video na iDnes
http://zpravy.idnes.cz/bosna-sesuv-dul- ... anicni_san
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 15.12.2020 10:41:46, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bosna a Hercegovina
Federace Bosny a Hercegoviny, respektivě její dálniční společnost Autoceste FbiH plánuje v 2.Q 2018 zahájit stavební práce na novém dálničním úseku, na kterém se bude nacházet mj. i tunel Prenj. Náklady na nový úsek se odhadují na 550 mil. €. Nový úsek bude mezi Konjic - Mostar, sever a Mostar, sever - Mostar, jih. Je to nová trasa, nový variant na budoucím koridoru Vc, díky kterému došlo jednak ke zkrácení dálnice a jednak k úsporám při realizaci, což je nezbytné vzhledem k finančním možnostem federace. Výstavba zpomaluje, protože dálniční společnost prakticky nemá další možnosti zadlužování se a přitom jsou v provozu ty snadnější úseky z hlediska terénu i nákladů. Již rok se hledají úspory při trasování a variantech realizace, řeší se dofinancování výstavby a plánuje se nová výstavba dle priorit z hlediska možného nárůstu intenzit.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bosna a Hercegovina
Ředitel společnosti Dálnice Bosny a Hercegoviny informoval médiá o tom, že toto tendrování bylo zrušeno. Není uveden důvod ani není informace, kdy se tendrování obnoví, pouze je zde příslib, že se obnoví. Výstavba těchto úseků je závislá od EIB, ale ani zde není objasněno, proč se tendrování zrušilo. Ještě v minulém roce Autoput FBiH informovali, že 120 km z 340 km je hotových a do roku 2020 se má odevzdat dalších 100 km.Diaľničiar píše:Autocesta FBiH informují, že v létě letošního roku se mají zahájit stavební práce na dalších 2 úsecích koridoru Vc. Úsek Počitelj - Zvirovići a Počitelj - Most Počitelj. Náklady jsou 45,6 mil. € a 46,9 mil. €. Práce mají trvat 30 měsíců. Jde o 11,2 km dlouhou dálnici s mostem Počitelj. Jedná se o nejdelší most na celém koridoru v rámci BaH a jde i o mimořádně složitou stavbu, kde pilíř dosáhne vyšky 100m. Most bude mít délku 945m. Smlouva se pravděpodobně podepíše s konzorciem Hering (BaH) a Viadukt (HR).
Zdroj: http://www.hercegovina.info/vijesti/her ... #news_view
Výstavba koridoru Vc na trase E73 se posunula, ale na trase, která má cca. 700 km je polovina (340 km) na území Bosny a Hercegoviny a zde je v provozu jen cca. 1/3. Stávající 2/3 napředují pomalu a to z důvodu, že Bosna a Hercegovina neví zajistit lepší financování a navíc jsou to již složitější úseky. V sousedním Chorvatsku je trasa hotová v rámci dálnice A10 a již se realizují investice napojení přístavu v Ploče a investice v samotném přístavu a pak na severu země je rovněž zpomalená realizace dálnice A5. Hraniční úsek směrem na Maďarsko čeká i na posun v samotném Maďarsku.
Financování výstavby je složité, protože část peněz směruje na výstavbu dálnic v srbské části území federace a federativní zdroje směrují na splácení již hotových úseků a rezervy pro další výstavbu jsou v řádu stovek mil. €, ale potřeba je mnohem větší. O tomto problému se ví, ale nepovedlo se jej nijak vyřešit.
Re: Bosna a Hercegovina
Je v BiH velký podíl kamionové dopravy na koridoru Vc? BiH není bohatá země a ještě tam mají velmi členitý terén, takže klobouk dolů, že se rozhodli stavět v plném profilu. Financování by mohlo být z kamionové dopravy, ale otázkou právě je, kolik z toho dokážou vybrat.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bosna a Hercegovina
Nevím vám na tohle momentálně odpovědět.
Od konce roku 2014 jak jsem psal je ve výstavbě Zenica bypass a zde je fotogalerie pokroku ve výstavbě:
Tohle je přímo impozantní: A tady z místa i fotogalerie: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2258
V rámci republiky Srbské se realizuje i 1. úsek v rámci dálnice Banja Luka - Doboj; ten 2. je již v provozu jak je na této straně uvedeno. Stavební pokroky:
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2255
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2256
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2257
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2259
Od konce roku 2014 jak jsem psal je ve výstavbě Zenica bypass a zde je fotogalerie pokroku ve výstavbě:
Tohle je přímo impozantní: A tady z místa i fotogalerie: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2258
V rámci republiky Srbské se realizuje i 1. úsek v rámci dálnice Banja Luka - Doboj; ten 2. je již v provozu jak je na této straně uvedeno. Stavební pokroky:
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2255
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2256
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2257
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2259
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 15.12.2020 10:44:12, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bosna a Hercegovina
fotogalerie z místa výstavby nového hraničního mostu u Svilaj (E73):
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2273
*na HR pokračuje dálnicí A5
Stav čistě dálnic v provozu:
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2273
*na HR pokračuje dálnicí A5
Stav čistě dálnic v provozu:
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bosna a Hercegovina
Problém s dalším financováním výstavby koridoru Vc; EBRD varuje před zpomalením výstavby
Parlament v BaH odmítl zavést spotřební daň na PHM, přesněji sehnat tak částku 7,5 eurocentu z 1l jakožto zajištění financování splácení úvěrů na další úseky koridoru Vc. Bez tohoto ale není schopna BaH do roku 2025 tento koridor dobudovat, vzkazuje EBRD. V Maďarsku většina koridoru stojí, jde od Budapešti směrem na chovatskou dálnici A5, v samotném Chorvatsku část A5 nestojí, ale je priorita jí další roky budovat, k čemu je vypracovaný již plán a stejný záměr je i v Maďarsku. Koridor začíná v Budapešti a končí v Ploče a ta část tedy chorvatská dálnice A10 s napojením na přístav v Ploče stojí rovněž. Co ale nestojí je mnoho úseků v BaH. Zajistí se sice nový most na HR/BaH u Svilaj, ale pak je mnoho úseků, které budou chybět. Kromě EBRD upozorňuje BaH také MMF, že není pro tuto zemi lepší finanční možnost kde získat prostředky a pokud se tak nestane, tak to zpomalí další výstavbu a koridor na tomto území nebude stát ani do roku 2030. MMF ale upozornil, že v takovém případě se omezí i další pomoc, protože to bude značit neochotu napředovat a plnit si základní závazky. Vládní koalice nenašla v parlamentě dostatečnou podporu pro takový zákon. Srbská část federace dokonce upozorňuje na to, že de facto právě proto, že bosenská část nechce upřímit pozornost na páteřní dálnice (nechce finančně), tak ta srbská si ukrajuje ze svých podílů jen na dálnice a aby se pak nestalo, že Banja Luka bude napojená na evropskou dálniční síť dříve než Sarajevo, což se při výše znázorněné mapě může celkem snadno stát a přitom srbská část federace BaH staví i směrem na koridor Vc.
Parlament v BaH odmítl zavést spotřební daň na PHM, přesněji sehnat tak částku 7,5 eurocentu z 1l jakožto zajištění financování splácení úvěrů na další úseky koridoru Vc. Bez tohoto ale není schopna BaH do roku 2025 tento koridor dobudovat, vzkazuje EBRD. V Maďarsku většina koridoru stojí, jde od Budapešti směrem na chovatskou dálnici A5, v samotném Chorvatsku část A5 nestojí, ale je priorita jí další roky budovat, k čemu je vypracovaný již plán a stejný záměr je i v Maďarsku. Koridor začíná v Budapešti a končí v Ploče a ta část tedy chorvatská dálnice A10 s napojením na přístav v Ploče stojí rovněž. Co ale nestojí je mnoho úseků v BaH. Zajistí se sice nový most na HR/BaH u Svilaj, ale pak je mnoho úseků, které budou chybět. Kromě EBRD upozorňuje BaH také MMF, že není pro tuto zemi lepší finanční možnost kde získat prostředky a pokud se tak nestane, tak to zpomalí další výstavbu a koridor na tomto území nebude stát ani do roku 2030. MMF ale upozornil, že v takovém případě se omezí i další pomoc, protože to bude značit neochotu napředovat a plnit si základní závazky. Vládní koalice nenašla v parlamentě dostatečnou podporu pro takový zákon. Srbská část federace dokonce upozorňuje na to, že de facto právě proto, že bosenská část nechce upřímit pozornost na páteřní dálnice (nechce finančně), tak ta srbská si ukrajuje ze svých podílů jen na dálnice a aby se pak nestalo, že Banja Luka bude napojená na evropskou dálniční síť dříve než Sarajevo, což se při výše znázorněné mapě může celkem snadno stát a přitom srbská část federace BaH staví i směrem na koridor Vc.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 15.12.2020 10:45:06, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: Bosna a Hercegovina
Předevčírem jsem si projel úsek Šamac - Sarajevo a z5. Dálnice od Zenice po Sarajevo je pěkná, ale parametry odpovídají hornatému terénu, takže MPR 120 je optimální. Zbytek E73 Zenica -Šamac by dálnici uvítal. Provoz není tak intenzívní, ale míchá se tu TIR a tranzit s koňskými povozy a pěšími.
V HR je na A5 provoz jak na Čukotce, za celý průjezd jsem minul 3 auta. V Maďarsku to houstne směrem k severu. Obě dálnice luxusní, není problém nastavit na tempomatu 150, protože brzdit budete minimálně.
V HR je na A5 provoz jak na Čukotce, za celý průjezd jsem minul 3 auta. V Maďarsku to houstne směrem k severu. Obě dálnice luxusní, není problém nastavit na tempomatu 150, protože brzdit budete minimálně.
Re: Bosna a Hercegovina
V takových intenzitách by měla naše I/38 od Jihlavy do Hatě zcela jistě dálniční 4 pruh Naprosto to odpovídá sezónním a mimosezónním intenzitám.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bosna a Hercegovina
Fotogalerie rozestavěných úseků dálnic:
Zenica Bypass, 1. sekce
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2283
Zenica Bypass, 2. sekce
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2284
Laktaši - Prnjavor (+video)
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2281
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2282
stav před rokem
Zenica Bypass, 1. sekce
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2283
Zenica Bypass, 2. sekce
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2284
Laktaši - Prnjavor (+video)
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2281
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=2282
stav před rokem
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 15.12.2020 10:48:33, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Bosna a Hercegovina
EIB schválila čerpání úvěru 100 mil. € pro 5,5 km dlouhý tunel Kvanj na trase Kvanj - Buna.
Zdroj: http://bljesak.info/rubrika/business/cl ... buna/19833
Tady jsou pak tunely na koridoru Vc detailněji: https://bib.irb.hr/datoteka/617988.Must ... torway.pdf
Zdroj: http://bljesak.info/rubrika/business/cl ... buna/19833
Tady jsou pak tunely na koridoru Vc detailněji: https://bib.irb.hr/datoteka/617988.Must ... torway.pdf
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 15.12.2020 10:49:09, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu