Právě je 26.2.2018 2:03:39




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 136 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6
 Ukrajina 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 1232
Bydliště: F-M - Praha
Příspěvek Re: Ukrajina
Ekonomika 2016 a výhled 2017

2016
HDP +1,8% (neoficiálně možná až o 2,2%)
Inflace 12,4%
Státní dluh 70% HDP (vnímán jako hodně vysoký a neudržitelný, podle mě s růstem HDP bude dluh klesat)
Nezaměstnanost až 30% neoficiálně ,11 uchazečů na 1 volné místo, evidují se jen ti co berou dávky.
Výdaje na obranu a bezpečnost 5,2% HDP
Obchod s EU +8,1% (EU je největší obchodní partner)

2017
HDP +2,5 až 3%
Inflace okolo 8,1%
Státní dluh, schodek rozpočtu bude 3% HDP
Nezaměstnanost v lednu činila 351 tis. lidí. Neoficiální (bez dávky podpory) je samozřejmě víc, ale aktuální data ukazují pozitivní trend ve snižování nezaměstnaných.

Na konci roku 2016 musel stát zachránit největší banku v zemi Privatbank a následně ji znárodnil. V současnosti probíhá vyšetřování a lidem z vyšších míst hrozí vězení. Její problémy ještě nejsou uhašeny a čeká se na výroční zprávu banky. Rozpočet na tuto událost nebyl nastaven a dají se očekávat zvýšené státní výdaje na napumpování kapitálu do této banky.
Je důležité pochválit Ukrajinu za to, že se snaží ve svízelné situaci stabilizovat ekonomiku. ATO, oprava silnic, zvyšování platů pro státní zaměstnance, sociální program, boj s korupcí, vstup zahraničních investorů a přibližování se standardů EU a NATO je pro Ukrajinu to nejdůležitější. Doufám, že letošní plán na opravu silnic budou plnit na 120%, protože silnice nejvíce brzdí Ukrajinskou ekonomiku. A včetně korupce odrazují zahraniční investory do byznysu na Ukrajině.

_________________
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Peugeot 206


26.2.2017 20:21:29
Profil
 

Příspěvky: 655
Příspěvek Re: Ukrajina
Ukravtodor zahájil přípravu na stavbu severního obchvatu Lvova (jediná část, která chybí). Nová silnice by měla mít 22 km a mělo by se jednat o rychlostní komunikaci v profilu 2x2 s maximální povolenou rychlostí 130 km/h. Při cestě směrem z Kyjeva k polské hranici by měla nová silnice ušetřit 50-60 minut jízdy.

zdroj (v článku je mapa plánovaného úseku): http://zaxid.net/news/showNews.do?ukrav ... Id=1419084

Jinak pokud jde o novinky ze západní Ukrajiny, tak by se mělo začít s gnerálními opravami téměř 175 km silnic vedoucím k 6 hraničním přechodům s Polskem (5 v lvovské oblasti a jednomu ve Volyňské oblasti). S financováním tohoto projektu pomáhá právě Polsko.

zdroj: http://zaxid.net/news/showNews.do?polsh ... Id=1409256

Jinak ve lvovské oblasti pokračují i další důležité projekty. Mezi ně patří oprava silnice M-06 (trasa Kyjev-Čop) ze Stryje na hranici se Zakarpatskou oblastí (86 km http://zaxid.net/news/showNews.do?dorog ... Id=1418418) a oprava silnice Lvov-Sambor (62 km; tohle mě obzvlášť těší, protože jsem po téhle silnici loni několikrát jel http://zaxid.net/news/showNews.do?dorog ... Id=1417744)


27.2.2017 21:23:07
Profil
VIP

Příspěvky: 10612
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Ukrajina
Plán oprav/vylepšení/investicí do silniční sítě (mapa):

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1092

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


16.3.2017 9:17:58
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 655
Příspěvek Re: Ukrajina
Podle slov šéfa Ukravtodoru Sławomira Nowaka (ministr dopravy Polska v letech 2011-2013) by měl být v druhé polovině letošního roku ohlášen tendr na stavbu severního obchvatu Lvova, který by měl být dlouhý 22 km a měl by mít dálniční parametry. Podle předběžných odhadů by měl stát 80 milionů euro. V širším kontextu by měla být stavba plánovaného koridoru GO Highway, který má za cíl propojit přístavy na ukrajinském černomořském pobřeží s polským přístavním městem Gdaňsk. Jestli se to bude realizovat samozřejmě záleží na financování, momentálně o tom probíhají jednání s Evropskou bankou pro obnovu a rozvoj.

http://zaxid.net/news/showNews.do?budiv ... Id=1426082


17.5.2017 21:01:30
Profil
 

Příspěvky: 655
Příspěvek Re: Ukrajina
Ukravtodor oznámil, že zpracovává projekt realizace dálnice ze Lvova přes Mukačevo na maďarskou hranici, kde by se napojila na maďarskou M3 směrem na Budapešť (ta dnes končí necelých 30 km od ukrajinských hranic). Silnice by měla být jedním z hlavních koridorů směrem do EU a také sloužit jako tranzitní trasa z východní do jižní Evropy.

https://zaxid.net/ukravtodor_ogolosiv_p ... t_n1438544

Na webu Ukravtodoru je zpráva zde: http://ukravtodor.gov.ua/press/news/der ... pesht.html


11.10.2017 18:19:37
Profil
 

Příspěvky: 655
Příspěvek Re: Ukrajina
Ukrajinský ministr infrastrukury Volodymyr Omeljan ohlásil přípravu dalšího ambiciózního projektu. Tím by měla být stavba dálnice ze Lvova do města Dubno na Volyni (jedná se o hlavní trasu ze Lvova do Kyjeva, která má dohromady necelých 550 km). Délka dálnice by měla být cca 165 km a údajně by se mohla začít stavět už v roce 2019. Podle ministra Omeljana v této věci Ukrajina nyní vyjednává se Světovou bankou.

https://zaxid.net/ministr_infrastruktur ... o_n1438886


14.10.2017 19:56:57
Profil
VIP

Příspěvky: 10612
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Ukrajina
Ukraine boost budget for road repairs :arrow:
Příloha:
27.PNG
27.PNG [ 15.06 KiB | Zobrazeno 1686 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


14.10.2017 21:01:13
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 10612
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Ukrajina
Ukrajina z roka na rok vynakládá více peněz do oprav silniční sítě. :idea:

Road works booming: Ukraine plans to change its road map within 3 years

https://economics.unian.info/2247619-ro ... years.html

Pro rok 2018 je schválené navýšení oproti roku 2017 až o +37% na 1,7 mld. USD (44 mld. UAH). Tyto investice do silniční infrastruktury jsou podporované od prezidentské přes vládní po samosprávní úroveň. Rok 2018 bude vrcholním z hlediska investicí od roku 2016.

Investice do oprav jsou opravdu veliké. Ovšem min. infrastruktury oprášilo posledně již jen staré dokumenty a mluví o tom o čem i Janukovič a sice, že infrastruktura, tedy hlavně železnice a silnice potřebují jen pro zastavení úpadku asi 30 mld. USD. Nová vláda zdůrazňuje i nutnost pro větší transparentnost vynakládaných prostředků. A celkově se pracuje na Dopravní Strategii 2030. Silnice se povedlo nastartovat co se týče oprav, rekonstrukcí a výstavby. Ale železnice charakterizoval ministr takhle: "my máme železnice, ale nemáme funkční dopravní prostředky". Ale i tratě vykazují již obrovské modernizační nedostatky. World Bank Logistic Index zařadil Ukrajinu v roce 2016 na 80. místo ve světě a to ze 160 posuzovaných států. World Economic Forum Quality of Roads index 2016 zařadil Ukrajinu na 132. místo ze 140.

Letošní rok bude tedy enormní z hlediska objemu peněz vložených do oprav a výstavby silnic. Ale částka potřebná na všechny opravy je na úrovni 760 mld. UAH, tedy takový rok 2018 by se musel ještě 17x zopakovat. V roce 2015 byl stav silniční sítě na úrovni: 90% silnic nevidělo opravy 30 let. To se nedá odstranit ani za 3 rekordní roky investicí, ale situace se zcela jistě zlepší.

Ukravtodor dokázal v roce 2016 opravit 1.000 km silnic, v roce 2017 pak kolem 2.500 km, letos se to číslo ještě zvětší. Stát, aby vykázal co nejlepší statistiky, tak přesouvá část silnic z jeho působnosti na samosprávní. Zároveň je k tomu donucen i z hlediska ekonomiky a reforem celého hospodářství. Problémem ale budou opravy silnic v rukou samospráv, protože ty nemají k dispozici takové zdroje. Stát se rozhodl starat o cca. 50.000 km silnic. Doposud měl stát dohled nad 170.000 km silnicemi. Ještě ani tohle nebude konečný model, ale je to 1. krok k reorganizaci a odpovědnosti za kvalitu prováděné údržby a rozsahu oprav opravdu nejdůležitějších tras. Na Ukrajině nestaví a neopravuje moc silnic společnosti ze západu. Západ se stará o mnoho aktivit (reformy, podpora ve formě úvěrů, politická podpora, armádní spolupráce atd.), ale pro výstavbu a opravy silnic jsou tady hlavně společnosti z oblasti Kaukazu, Blízkého Východu, Turecka a již i čínské společnosti.

Rozpočet pro rok 2018 byl přijatý více než potřebným počtem hlasů v parlamentě a bude s deficitem ve výši -2,46% HDP, inflace má být 9% a růst HDP 3%. Deficit stále klesá. Z hlediska sestavování rozpočtu si Ukrajina své závazky plní, z hlediska privatizace tisícovek státních podniků ale ne. Chybí zákony a legislativní proces. HDP se propadlo za posledních 10 let a je na úrovni kolem 100 mld. USD. Dluh vlády pak kolem 80% HDP. Ukrajinu drží nad vodou úvěrové programy a speciální půjčky především od: MMF, SB, EU, EBOR, USA atd. S plněním hospodářských reforem se povedlo odvrátit hrozbu bankrotu a je již výhled, že HDP poroste a státní dluh bude pomalu klesat. Všechny hodnotící zprávy ale vyzývají k zrychlení reforem. Nezaměstnanost je kolem 10%.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


15.1.2018 16:52:29
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 655
Příspěvek Re: Ukrajina
Jenom dodám, že poprvé v historii byl schválen vládní program rozvoje silniční infrastruktury a to na roky 2018-2022.

http://ukravtodor.gov.ua/press/news/sla ... rainy.html

A tady jsou popsané hlavní tahy, které se budou v letošním roce opravovat (v ukrajinštině)

http://ukravtodor.gov.ua/press/news/ukr ... 8_rik.html


16.1.2018 18:51:03
Profil
 

Příspěvky: 1232
Bydliště: F-M - Praha
Příspěvek Re: Ukrajina
Děkuji za informace. Už dlouho, dlouho jsem se chystal se sem přidat nové informace. Doma na PC mám grafy atd.
Zveřejněná oprava je dvojího smyslu. Provádí se buď generální rekonstrukce, tzn. od podloží až po položení úplně nové silniční vozovky a nebo jen opravou výtluků, které jsou ve statistikách zastoupené nejvíce. Za pozornost stojí, že Ukrajina budovala kapacity pro masivní opravu silnic a už i některé samosprávy kupují moderní nebo ojetou (moderní) techniku pro opravy/stavbu silnic. Ukrajina se radila s mnoha státy EU v oblasti infrastruktury a v tomto ohledu připravuje svojí novou dopravní strategii. Kromě oprav se Ukrajina zaměřila na zvyšování propustnosti hraničních přechodů s Polskem, Slovenskem, Maďarskem a Rumunskem. V plánu jsou nové hraniční přechody a jinde zvýšení kapacity. Přechody PL-UA jsou dnes katastrofa. https://mapy.cz/s/2kt8F Tady by se letos mělo otevírat.

Ukrajina potřebuje budovat ekonomiku, aby byla schopna ufinancovat armádu a konflikt s Ruskem a separatistickými oblastmi Luhanska a Doněcka. Lepší ekonomika omezí odliv mladých, vzdělaných a pro ekonomiku velmi důležitých lidí. Už teď mají problém se zdravotnictvím, důchodovým systémem a sociálními dávkami.
Sledování HDP po přepočtu na $ není úplně správně vypovídající údaj. I v době růstu ČR se propadalo HDP kvůli interveci ČNB. Ukrajině se zhroutila měna (nebylo to poprvé) a kurz 2,5kč/1UAH je nyní na 0,8kč/1UAH.
Doufám, že se poučili Krymem, Donbasem a druhým držkopádem k tomu aby se konečně vzpřímili a začali budovat svojí zemi. Máme tady druhou Ameriku! :) Pokud nebudeme počítat Rusko, tak Ukrajina je největší stát v Evropě a pro migranty je vyčleněna kvóta 60 mil. míst.

Na závěr: Letos by měla začít výstavba severního dálničního obchvatu Lvova a možná se brzy dostane do realizace projekt https://mapy.cz/s/2kt9p Oděsa - Cherson v podání čínské společnosti, která rovněž toto propojení vybuduje v dálničních parametrech.

_________________
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Peugeot 206


18.1.2018 2:34:36
Profil
 

Příspěvky: 655
Příspěvek Re: Ukrajina
Tady je ještě jedno oficiální shrnutí loňského roku, celkem bylo utraceno 24,5 miliardy hřiven a opravilo se 2177 km silnic. Podle šéfa Ukravtodoru Sławomira Nowaka je cílem spojit v průběhu 3–5 let kvalitními silnicemi všechna regionální centra země.

http://ukravtodor.gov.ua/press/news/u_d ... rotsi.html

Na začátku února ukrajinská vláda definitivně schválila seznam nových staveb a oprav na rok 2018. Z těch nejdůležitějších (ale zdaleka ne jediných) by se mělo pracovat na silnicích M21 (Žytomyr–Vinnycja), M19 (hranice s Běloruskem-Kovel-Černovice-hranice s Rumunskem), N11 (Dnipro-Kryvyj Rih-Mykolajiv), M06 (Kyjev-Čop), N08 (Záporoží-Mariupol), N09 (Mukačevo-Ivano-Frankivsk-Lvov), M05 (Kyjev-Oděsa), N14 (Kropyvnyckyj-Mykolajiv), M22 (Poltava-Oleksandrija).

Celá zpráva i s dalšími podrobnostmi (v ukrajinštině): http://ukravtodor.gov.ua/press/news/uri ... rotsi.html

A ještě něco, co by mohlo zajímat české turisty. V souvislosti s decentralizačními reformami jsou silnice předávány místním samosprávám a zároveň se výrazně zvětšují fianční možnosti samospráv. Díky tomu má Zakarpatská oblast pro rok 2018 o 44 % více financí na silniční infrastrukturu, než v předchozím roce (celkem bylo oblasti od Ukravtodoru předáno 2444,7 km silnic - samotnému Ukravtodoru zůstalo 904,7 km silnic celostátního významu).

http://ukravtodor.gov.ua/press/news/fin ... na_44.html


25.2.2018 15:02:53
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 136 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz