Ani změna vlády nezměnila prozatím dálniční plány. Spíš bude zajímavé sledovat kam se ubere výstavba dalších částí.
1. dálnice v zemi Bar - Boljare, v úseku Smokovac - Mateševo je prozatím hotová na asi 91%. Výpadek práce představuje asi 4 měsíce, což je doba, po kterou tady byl problém s pracovní sílou z Číny a dále je to zpomaleno pro protikoronová opatření. Prozatím platí, že úsek bude zcela dokončen v roce 2021, pravděpodobně mezi 6. a 11. měsícem. Je to hra s tím, jak to bude otevřeno a kdy doopravdy dokončeno. Původní náklady ve výši 809,57 mil. € byla navýšená 1. dodatkem o dalších 58,4 mil. € pro několik projektových úprav a vyvolaných prací v této souvislosti. Největší vyvolané investice směrují na nová elektrické vedení, vodovodní potrubí a telekomunikační infrastrukturu, s čímž se původně nepočítalo. Příštím rokem se tedy dokončí snad prvních 41 km dálnice v této zemi. Úsek se nachází v nesmírně složitém terénu, čemu odpovídají i některá low-cost řešení, co samozřejmě bude vplývat na komfort jízdy a to hlavně rychlostní limity pro zajištění bezpečnosti provozu. Na druhou stranu je i tohle řešení luxusem proti stávající situaci a hlavně ekonomicky akceptovatelné pro stát.
Dalším rokem se zároveň zahajují přípravní práce pro výstavbu dalšího úseku Mateševo - Andrijevica, jak jsem již zmínil informace i v tématu. Doplním, že na výstavbu tohoto 23,8 km úseku je připraveno asi 300 mil. € vzhledem na geologickou situaci v terénu. Výstavba je plánovaná na 24 měsíců.
Ja bych hlavne ukazal ten odstup baraku od dalnice napriklad Suchdolskym. Treba by jim doslo, ze jim zas tak moc zle nikdo nedela
7.12.2020 20:41:43
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 14815 Bydliště: EU
Re: Černá Hora
Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací. Pro neaktuálnost obsahu jsem odstranil 2 vlastní příspěvky.
Rozsah populace stagnuje, více méně se drží ve stejné úrovni. V celém státě žije kolem 600 tis. obyvatel, z čeho 1/3 žije v hlavním městě.
Tady v tomto tématu se dá dočíst prakticky všechno, co se týče rozvoje silniční, ale i dálniční sítě. V zemi je celkem kolem 8000 km silnic. Prozatím tady není ani 1 km dálnice. Plánuje se dálniční tah Bar - Boljare, tedy tah, který napojí Srbsko na přístavní město v Černé Hoře. Nyní se staví 1. část, ta nejnáročnější z celé trasy. Mimo toho se realizují 4- pruhy formou dualizací kolem hlavního města. A navíc se realizuje výstavba regionálních silnic. Vzhledem k terénu je to opravdu výstavba. Všechno tohle se staví, protože až se dostaví 1. dálniční etapa, tak se začne splácet a de facto se tam přesunou zdroje, které jdou do této masivní silniční výstavby poslední roky.
dualizace silnice Podgorica - Tuzi (JV): viewtopic.php?p=208372#p208372 byla ukončená výstavba JZ obchvatu Podgorice: viewtopic.php?p=208373#p208373 dualizace silnice Podgorica - Danilovgrad (SZ) - to se začalo letos, jde o 15 km upgrade v nákladech 24,5 mil. €
Příloha:
PD.JPG [ 36.77 KiB | Zobrazeno 1064 krát ]
1. etapa na dálnici Bar - Boljare se již letos do provozu neodevzdá (opakovaný odklad), z důvodu pandemie COVID-19 se tady totiž nějaký čas nepracovalo. Až se tak stane, patrně v dalším roce, tak Černá Hora najednou získá do statistik prvních 42 km dálnice. S mnoha tunelama, mostama atd. No a k tomu již brzo dalších 31 km 4- pruhových hlavních silnic (část je již k dispozici v rámci tahu Podgorica - Tuzi) v rámci hlavního města s okolím, takže se zásadně odlehčí provoz. A do konce dekády se nepochybně postaví další úsek dálnice, takže koncem roku 2030 tady bude úplně reálně kolem 90-100 km dálnic a dualizovaných silnic.
Záběry na výstavbu 1. dálnice dávám pravidelně. Chci se ale věnovat rozvoji zvyšku silniční sítě.
Tady je postupnost prací v celé délce v rámci dualizace tahu Podgorica - Danilovgrad. Znovu se to realizuje za plného provozu:
časosběrné video z výstavby mostu:
Stav výstavby mostního objektu pro výstavbu JZ obchvatu Podgorice:
No a tady hotová dualizace silnice v úseku Podgorica - Tuzi (polovina videa mapuje ještě stavební práce), opakuju pro Černou Horu je to naplnění 20-ročního sna a mají hotovo:
Kromě dualizací silnic kolem hlavního města se ale Černá Hora "zakousla" i do dalších silnic a tady jen názorná ukázka několika prací na nich:
Mojkovac–Lubnice, podúsek Mojkovac–Vragodo, začátek prací 2020, náklady 13,5 mil. € za 8 km silnice
asfaltování silnice:
kus dobré práce:
taky již hotovo:
Bemax je nyní velká stavební firma v Černé Hoře, která prakticky vyrostla na dálnici Bar - Boljare. Disponuje technikou v počtu pár set ks všech potřebných druhů. Nestaví jen dálnice a silnice, ale taky hotely a další objekty. Cokoliv co je nutno. Aktuálně realizují projekty v hodnotě 385 mil. € a ukončené mají v hodnotě 435 mil. €. Jejich web: https://bemax.me/ a právě na webu je hromada informací, videí atd. ke všemu, co dělají. Jsou v takové té fázi, kde bylo Chorvatsko, když masivně budovalo silniční infrastrukturu. Tehdy taky Konstruktor Split a Viadukt Záhřeb měli podobnou prezentaci a ukázky ze všech aktivit do dob, než se to tam posunulo "jinam", ale to patří do Chorvatska; viewtopic.php?p=146219#p146219 . Obdobu pak "realizovalo" i Slovensko.
extra příspěvek k silničnímu projektu - most Verige
Tato případná stavba si rozhodně zaslouží další samostatní pozornost.
Diaľničiar píše:
Ázerbajdžán nabízí Černé Hoře úvěr ve výšce 175 mil. € se splatností 15 let s odkladem splácení 5 let na výstavbu mostu přes úžinu Verige v boce Kotorské. Požaduje za to ale mj. osvobození od placení daní z místní investici. Tou je hotelový komplex v nákladech 500 mil. USD s názvem středisko Porton, což je vůbec jeden z největších komplexů v zemi. Nabídka není prozatím schválená vládou a to i z důvodu již vysokého zadlužení země a prioritizace výstavby dálnice na Srbsko. Komplex bude hotový v letech 2017 - 2018.
Kde se tedy jasně píše, že vláda se tohoto projektu nehodlá vzdát. I nadále má o stavbu zájem. Realizovali se změny v konstrukci, technické úpravy a podniknout další kroky kolem ochrany okolí pro zajištění spolupráce s UNESCO atd.
Ovšem, když jsme u těch mostů, tak se v dalším příspěvkubudu věnovat i dalším mostům v zemi, což by za normálních okolností nikdy nevyšlo. Mostům v realizaci aneb co jsou již hotové. Taky se bude ještě na co dívat.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru