Právě je 19.4.2021 0:24:49




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 336 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
 Rusko 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 15304
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Rusko
tento příspěvek navazuje na výše uvedený

V Rusku je kolem 1,3 mil. km silnic. Federálních silnic je cca. 50 tisíc km, regionálních 500 tisíc km. Síť dálnic se teprve staví. Pomoct tomu má Avtodor (2. příspěvek v tématu), což je firma, která částečně kopíruje původní federální silniční podnik, která má akcelerovat rozvoj silnic dálničního typu. V roce 2030 chce mít Rusko min. 20 tisíc km síť nadřazené zkapacitněné silniční sítě, z čeho Avtodor má provozovat 12 tisíc km. Zda li to bude 12 tisíc a zda li bude ten celkový rozsah platný i nadále pro rok 2030 je prozatím těžko odhadovat. Prozatím jich je ve správě Avtodoru do 4 tisíc km. Sem nespadají průtahy, radiály v rámci měst atp. tudíž všeobecně řečeno zbytek zkapacitněné federální sítě. Avtodor existuje 11 let a model fungování se neustále formuje.
Příloha:
Poznámka: starší záběr (stav z r. 2011)
Ru04.JPG
Ru04.JPG [ 100.52 KiB | Zobrazeno 2912 krát ]

Rozvoj hlavní silniční sítě:

Ruská silniční síť byla odjakživa na tom špatně. Ještě v roce 2000, kdy Putin nastoupil k moci tady bylo 365 km. Moskevský okruh (MKAD), pak 157 km mezi Moskvou a Tula a 99 km z Moskvy do Volokolamsk. Ty poslední 2 jsou kvůli Moskevské olympiádě výslovně pro ukázku moderního Sovietského Svazu. Federální silnice v mnoha částech ani nemají v této době zpevněný povrch.
Příloha:
Ru01.JPG
Ru01.JPG [ 62.44 KiB | Zobrazeno 2912 krát ]

Pak se mezi roky 2000 až 2018 síť zvětšila 6x o dalších 2050 km. Navíc se povedlo dostavat 2165 km dlouhou silnici mezi Chita a Khabarovsk, takže se vůbec 1. v historii povedlo zajistit souvislé celoročně sjízdné silniční spojení mezi východem a západem.
Příloha:
Ru02.JPG
Ru02.JPG [ 67.66 KiB | Zobrazeno 2912 krát ]

Následně Putin v roce 2018 obeznámil svět s tím, že investuje bezmála 100 mld. USD do dopravní infrastruktury do roku 2024: viewtopic.php?p=225278#p225278 a celková strategie do 2030 počítá s vládními a soukromými investicemi ve výši 400 mld. USD. Výstavba je zde levnější, než na "západě" a má se zásadně pozvednout konkurenceschopnost Ruska, zajistit nová pracovní místa již od výstavby a mj. to má značit i výstavbu 5200 km nových silnic dálničního typu, přičemž nejvíc jich má vzniknout v roce 2022. Celkem by tedy měla tato dálniční síť tvořit v roce 2024 již 7600 km. O pozdějších km v dalších letech se v zásadě nemluví. Platí, že v roce 2030 má být alespoň 20 tisíc km, ale mezičasem se do toho vsouvají "věty" typu "vysoko rychlostní", takže se kombinuje až po železnice. V uplatnění "překladiska, terminálů atd." pro využití nákladní dopravy. Nejde ani tak o tohle, uvidíme jak se opravdu vyvine cíl v roce 2024. Počítá se do toho všechno, co bude mít více než 2 JP v jednom směru jízdy. Takže se nehledí na to, zda půjde o klasickou dálnici aneb dualizovanou silnici. S touhle terminilogií se tady v zásadě nepočítá, ne u základního rozvoje dopravních osí. Počítá se s něčím jiným a sice: v roce 2024 je vládním cílem v silničním rozvoji, aby tato zkapacitněná silniční síť i se sítí mezinárodních silnic, celkem 39 tísíc km, prošla modernizace na 85% z nich a silniční síť v dobrých parametrech (kde není zpevnění, tak bude, kde budou ostřejší zákruty, tak nebudou, kde bude delší stoupání, tak bude +1 JP, kde města, tam obchvat, kde bariéra v podobě řeky, tak tam most a kde intenzity, tam 4- pruh) zajistí propojení 104 urbanizovaných aglomerací. Proto se modernizace dotkne i silnic mezi městy a dalších silnic.
Příloha:
Ru03.JPG
Ru03.JPG [ 67.03 KiB | Zobrazeno 2912 krát ]

Dle upravovaných materiálů se ale uvažuje i o tom, že skutečné dálnice a silnice dálničního typu v min. 2 JP v každém směru jízdy budou tvořit v roce 2030 rozsah 12 000 km pod samotným Avtodorem. Všechny nově budované silnice v jeho správě se zpoplatňují. Jestli se míní pak 20 tisíc km i s Rosavtodorem aneb se míní cíl 20 tisíc km k dalším obdobím je nyní těžko předvídat. Teoreticky lze počítat i s 1/2 profily vylepšených federálních silnic, protože některé materiály i onu 2165 km dlouhou silnici mezi Chita a Khabarovsk na východě Ruska považují za "rychlostní silnici", i když nemá plný profil. Tak takovým způsobem lze pak dotáhnout rozsah na zcela jiné číslo. Je pravdou, že to je silnice, která se budovala 40 let a stále měla částečně nezpevněný povrch a ta investice do ní činila více než 1 mld. USD. Takže pro tuto oblast se pak začala přezývat dálnicí.
Příloha:
RU05.JPG
RU05.JPG [ 105.45 KiB | Zobrazeno 2912 krát ]

Tady investiční cíle Avtodoru z r. 2011:
Příloha:
Ru06.JPG
Ru06.JPG [ 110.85 KiB | Zobrazeno 2912 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


20.12.2020 18:28:25
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15304
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Rusko
i tento příspěvek navazuje na výše 2 uvedené příspěvky

Tady je dokument ke čtení Why Russia’s Infrastructure is Holding Back its Pivot to Asia: https://www.chathamhouse.org/sites/defa ... nnolly.pdf . Není to ostatně žádná novinka; Rusko upevňuje pozice kde může a spolupracuje jak umí ne jen ve zbrojním průmyslu a prodeji zbraní a obchodu s nerostním bohastvím, ale z pochopitelných důvodů se proto zaměřuje i na infrastrukturální spolupráci.

Takže k 31.12.2019 tady Avtodor spravoval 3452 km toho nejlepšího, co v Rusku je. Na této síti se nacházelo:
Příloha:
russia-map.jpg
russia-map.jpg [ 216.72 KiB | Zobrazeno 2904 krát ]

*38 mýtních stanic (zpoplatněno bylo něco nad 1000 km)
*toll lanes: 529
*ETC lanes: 191
*odpočívky: 762
*servisy s ČSPH: 60
*restaurace: 452
*hotely: 123

Informace k centrálnímu okruhu Moskvy: https://roadckad.ru/

Avtodor začal s výstavbou okruhu (A-113) v roce 2014. Buduje ho v základním 8- pruhovém parametru. Nejenže se vytvoří dopravní okruh, ale na tento okruh se napojí ostatní vysokorychlostní silniční tahy.

Jak jsem uvedl, že Avtodor vznikl v roce 2009, tak k tomuto roku spracoval 11-roční přehled činnosti: https://www.russianhighways.ru/11year/

Rosavtodor pro změnu informuje o mostu na Krym: https://rosavtodor.gov.ru/eng/crimean-bridge

Další silniční stavby si lze číst i zde: https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... 6/page-157


Sankt Petěrburg jako město získá 142 km dlouhý okruh kolem města. Pravidelně jsem psal o jednotlivých jeho částech. Nejenže se postaví obchvat, ale jeho součástí jsou i protipovodňová opatření; zdi, přehrada atd. Součásti projektu jsou i větší mosty a podmořský tunel dlouhý 2 km, který umožní proplouvat větším lodím. J

V 01/2020 se psalo o tom, že (italský) ANAS pomůže s výstavbou dálnice Moskva - Kazaň.

    Italian contractor ANAS is to carry out the project for the Moscow-Nizhny Novgorod-Kazan route, a new high-speed highway in Russia. This new link will connect Moscow with Russia’s Volga regions, also improving connections to Vladimir, Dzerzhinsk and Cheboksary along the route. The project is being planned in partnership with the Russian Ministry of Transport.

    The project is being handled under the concession model and has been prioritised by the Russian Government. The construction of this highway was included in the Russian State Infrastructure Programme. This was recently approved by Russia’s prime minister Dmitry Medvedev and is titled, ‘For the development of national transport infrastructure in Russia until 2030’.

    The importance of the project to Russia is highlighted by the fact that the final decision for its implementation was taken following a personal meeting between Russia’s president Vladimir Putin and the Italian Prime Minister Giuseppe Conte.

    The route is being constructed as a toll road, which will form part of the new transport corridor that will connect Europe and China.

    In addition to ANAS, the project will also involve participation from the Russian Fund of Direct Investments. This is Russia's sovereign wealth fund, which specialises in equity investments for certain sectors of the country’s economy, including road building.

    The new road will measure 729km when complete. According to earlier estimates from the Russian Ministry of Transport, its estimated cost of construction is from US$7.7-8 billion (RUB 540–550 billion). This pricetag makes it one of the most expensive roads to be built in the country.

    The new route will run parallel to the existing M-7 highway, a major trunk road running from Moscow through Vladimir and Nizhny Novgorod to Kazan in Tatarstan and Ufa in Bashkortostan. However this new highway will boost capacity and safety and is being designed to allow vehicles to travel at speeds of up to 120km/h.

    According to Russia’s first deputy Minister of Transport, Innokenty Alafinov, construction work started several weeks ago and will be finished by 2023-2024. When it is complete, the road will also connect three of Russia’s existing federal highways.

    Russia’s state infrastructure and highway service company Avtodor will be directly responsible for the implementation of the project.

    According to Sergey Kelbach, head of Avtodor, the road will have four lanes, two in each direction. Up to 70% of funds for the project are expected to be provided by the Russian government, with the remaining by private investors and banks in the form of loans.

    The fee for the use of the road will be set at probably RUB2 (US$0.028)/km, that will be equivalent for RUB 1,500 (US$21.42) for the use of the whole road.

    The launch of the new road will reduce travel time between Moscow and Kazan to only 5-6 hours, compared to the current 12 hours.

    In the meantime, some local analysts have already welcomed implementation of the project. According to Artur Nikolaev, deputy chairman of the Chamber of Commerce and Industry of the Tatarstan Republic, this new project is important as the existing highways connecting central Russia with its Volga regions are heavily congested. Nikolaev said that building a new road is a decision in helping to improve transport connections and to redirect transit traffic from the urban centres.

    In general, Nikolaev and key Russian experts in road building agree that road construction will offer a good return on investment for the country, taking into account the current, complex situation in its economy.

    Nikolayev cites the example of the US during the Great Depression of the 1930s, when huge state investments were allocated in road construction. According to him, that was one of the most popular ways of capital investments in the US at that period of time, and which paid off in terms of economic development in a short time.

    However some analysts believe shippers, delivering their cargo from China to Europe via Russia may not choose to use the new road, due to its tolled status. These analysts say that the shippers could be reluctant to further increase their road transport costs, which are already high when compared to transport by sea.

    This project also could open the way for further Italian business activity in Russia’s road sector. Russian road building analysts believe ANAS and other Italian companies in the field of infrastructure and road building will be able to apply for other large contracts in the field of road building in Russia. This will result from the improved relations between the Russian Government and Italian Government, with Italy’s opposition to maintaining economic sanctions against Russia being a key factor.

    As for ANAS, the company has had experience of working in Russia in the past. The firm participated in the reconstruction of certain sections of the M-4 “Don” highway, a major expressway that links Moscow with southern regions of Russia and is 1,517km in length.


Za zmínku pak ještě stojí i budoucí dálniční tah Sochi – Dzhubga Expressway, který spadá pod prioritní, jenomže tedy jeho cena je enormní a to i po úpravách. Více ke čtení třeba zde:
viewtopic.php?p=184579#p184579

stávající trasa vypadá v sezoně často takhle:
Příloha:
present-sochi-dzhubga.jpg
present-sochi-dzhubga.jpg [ 43.86 KiB | Zobrazeno 2904 krát ]

v Soči v rámci olympiády postaveno to vypadá takhle:
Příloha:
modern-sochi-dzhubga.jpg
modern-sochi-dzhubga.jpg [ 192.65 KiB | Zobrazeno 2904 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


20.12.2020 19:21:34
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 89
Příspěvek Re: Rusko
Asenad píše:
CKAD

11.11.2020 byl otevřen 3 úsek dálničního centrálního okruhu kolem Moskvy v délce 105 km

https://rg.ru/2020/11/11/v-podmoskove-o ... kad-3.html
https://www.youtube.com/watch?v=LP4DBtXZBGU

Jedná se o unikátní zařízení(v budoucnu i možnost bezpilotních vozidel), intelektuální příspěvek k vytvoření moderní infrastruktury využívající domácí technologie, uvedl ministr dopravy Vitaly Savelyev

-----------------------
28.12.2020 bylo dáno do provozu nových 128 km CKAD

https://rim3.ru/avtonovosti/dorogi/tska ... lometrami/
https://www.kommersant.ru/doc/4636479

Dnes otevřeno:

celá 4. etapa centrálního okruhu (spojuje trasy M7 a M4),
úseky 1. etapy centrálního okruhu od M4 po křižovatku s A-107 a od dálnice Kaluzhskoe do vesnice Lisintsevo,
úsek spojující 3. a 5. komplex centrálního okruhu (mezi dálnicemi M10 a M11),
rekonstruovaný úsek centrálního okruhu-5.
Připomeňme, že Central Ring Road je ve výstavbě od roku 2014. Projekt je rozdělen do pěti startovacích komplexů: TsKAD-1 (mýtné, spojuje dálnice M4 a M3), TsKAD5 (bezplatná jízda, spojuje M3 a M10), TsKAD-3 (mýtné, spojuje M11 a M7), TsKAD-4 (mýtné) průchod, spojuje M7 a M4). S přihlédnutím k úsekům otevřeným 28. prosince je 90% obchvatu vybudováno a je v provozu. V souhrnu je v provozu 310km a na rok 2021 zbývá už jen něco málo přes 20km.

https://www.youtube.com/watch?v=kO8kvqv1xnw


29.12.2020 22:03:17
Profil
VIP

Příspěvky: 15304
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Rusko
K výše uvedenému upřesním informace a doplním mapu:

v rámci okruhu CKAD se otevřelo:

M7 - M2 (112 km)
A130 - A107 (10 km)
M10 - M11 (6 km)

pak se "jen" upgradoval 42 km úsek na A107 ze 4- na 6- pruh

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


1.1.2021 21:48:26
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15304
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Rusko
Připravuje se další silniční vylepšení v oblasti Moskvy. Jde o obchvat Noginsk a Balashika na východ od Moskvy. Nový silniční úsek bude rovněž spojovat oba dnešní okruhy.

Celkem se má postavit 44 km nové silnice, 26 mostů a nadjezdů a taky na celé trase MÚK. Silniční práce mají vyjít na 640 mil. USD a hotovo má být v polovině roku 2024.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


13.1.2021 20:42:55
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 89
Příspěvek Re: Rusko
Diaľničiar píše:
Připravuje se další silniční vylepšení v oblasti Moskvy. Jde o obchvat Noginsk a Balashika na východ od Moskvy. Nový silniční úsek bude rovněž spojovat oba dnešní okruhy.

Celkem se má postavit 44 km nové silnice, 26 mostů a nadjezdů a taky na celé trase MÚK. Silniční práce mají vyjít na 640 mil. USD a hotovo má být v polovině roku 2024.

--------------------
Nemá náhodou tenhle obchvat něco společného s budoucí dálnicí M12?

M12

http://innoginsk.ru/novosti/transport/a ... i-noginska

Výstavba nové vysokorychlostní mýtné dálnice M12 Moskva - Kazaň, která obchází Balashikhu a Noginsk, začne v červenci 2021, uvedl Vyacheslav Petushenko, předseda představenstva společnosti Avtodor
Stavba bude dokončena v roce 2024. Tato trasa vám umožní dostat se z Moskvy do Kazaně za šest hodin povolenou rychlostí 130 kilometrů za hodinu. Náklady na projekt, s výjimkou obchvatu Noginsk a Balashikha, je 507,5 miliard rublů
Původně byl termín dokončení rok 2027, ale předseda vlády RF rozhodl že to bude v roce 2024. No já si vsadím na kompromis v půlce roku 2025.


17.1.2021 8:26:00
Profil
 

Příspěvky: 89
Příspěvek Re: Rusko
M-4 Don

Jeden z velkých projektů této federální trasy je i obchvat města Aksei v Rostovské oblasti. Ta se skládá 1024-1036km rekonstrukce, 1036-1072km nová trasa,1072-1091km rekonstrukce.

24. prosince 2020 7 měsíců před původním termínem byl dán do provozu rekons. úsek 1024km-1036km z 2x2 na 3x3-1A(dálnice)

https://www.youtube.com/watch?v=90x82d_ ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=-BUchfV ... e=emb_logo

https://www.donland.ru/photo/867/ pár fotek


27.1.2021 20:23:20
Profil
VIP

Příspěvky: 15304
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Rusko
něco málo z výstavby

Moscow's Northeast Chord
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -171989911

Naryan-Mar – Usinsk road, Russian European Arctic
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -172020358

Ještě dodám informaci, že Moskva s okolím získají do 2 let 1000 km silnic a ulic. Provádí se cílené investice tak, aby se nejen vytvořil nový kapacitní okruh a nové spojovací silnice, ale realizuje se mnoho dalších silničních projektů, které jsou v plánech a doposud bez realizace. Cílem je zásadně zlepšit cestování v Moskvě s okolím a ne jen lokálně vyřešit chronické kongesce. V uplynulé dekádě se pro změnu mnoho ulic a silnic opravovalo, modernizovalo.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


28.2.2021 22:59:22
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15304
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Rusko
sledovaná stavba v tématu

V Rusku se staví na východě taky nová dálnice Vladivostok - přístav Vostochnny. Nová trasa bude mít délku 146 km proti dnešním 200 km silnice. Staví se s CB povrchem. Je rozdělená na 4 fázy. Více informací a fotek: https://primamedia.ru/news/1073761/?from=37 .
Příloha:
R.JPG
R.JPG [ 119.14 KiB | Zobrazeno 914 krát ]

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


19.3.2021 19:35:14
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15304
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Rusko
Tady jsem zmínil projekt obchvatu Kemerovo: viewtopic.php?p=191251#p191251 (uprostřed těch novinek) a tady je posun:

Byla oficiálně schválená výstavba I. fázy tohoto obchvatu. Ta zahrnuje výstavbu 23 km silnice. Fáze II. se ještě analyzuje a prozatím i projektuje a připravuje fáze III. Obchvat se stavebně odsunul pro zreálnění možností realizace a snížení nákladů z toho plynoucích, respektivě to byla základní požadavka. Obchvat by měl vyjít na asi 570 mil. USD. Centrální vláda je ochotna uhradit 50% nákladů, zbytek nechává na lokálních vládách. Obchvat bude zahrnovat celkem 4 nové MÚK včetně nového mostu nad řekou Tom.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


28.3.2021 18:02:00
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 15304
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Rusko
Rusko realizuje upgrady a připravuje další na tzv. Skandinávském tahu. Poslední práce se připravují pro období 2024 - 2030 v nákladech, které se odhadují na 118 mil. USD. Délka úseků bude 134 km. Jde o A-181, pokračuje do Finska a formuje E18. Právě v tomto období se vyhlásil tendr na tyto práce. Tak jim to snad vyjde, protože jde o jednu z priorit v RF a docela důležitou silnici, na kterou navazují i některé příspěvky ve fóru. Rok 2030 je zároveň rokem, kdy má být již celý tah plně modernizovaný.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


16.4.2021 18:27:46
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 336 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz