Právě je 29.11.2021 7:01:58




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 183 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
 Spojené království Velké Británie a Severního Irska 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 16643
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Dodavatelské asociace pro rozvoz zboží a distribuční řetězce varují před sesypáním zásobování základních komodit, paliva nevyjímaje. Situace došla tak daleko, že průmyslné spolky požadují po vládě urychlené zařazení povolání řidiče nákladních vozidel mezi ohrožené povolání, čímž by se odstranila všechna ta část nepříjemné agendy, která vznikla nejen pro Brexit.
Příloha:
Poznámka: Lidl ve městě Durham
L-Da.JPG
L-Da.JPG [ 67.61 KiB | Zobrazeno 1526 krát ]

Již jsem se tomu věnoval o něco výše. Mezičasem ale chybí v UK na 90 000 řidičů. Obchodní řetězce, ČSPH a menší společnosti třeba se stavebním materiálem stále častěji šahají k oznámení, že některý tovar je sice na skladu, ale nemá ho kdo do prodejny dovézt.

Je evidentní, že ani armáda by nedisponovala dostatkem řidičů.

Proč opouští pracovníci ze stř. a vých. části EU tento stát a dosavadní povolání :?:

*větší daně; nižší příjmy
*požaduje se jistá úroveň AJ, kterou ale většina nových pracovníků z této části EU nesplňuje
*vyšší stupeň administrace
*změny na hranicích si dále vyžadují delší a složitější papírování, co se mnoha řidičům nelíbí a nechtějí sem již ani jezdit, což je dokonce nepřímý dopad na zásobení UK
*stoupající mzdy pro řidiče v jejich mateřských státech již pro jejich nedostatek tam
*Německo, které nabízí prakticky stejné platy, tak zároveň nevyžaduje téměř žádné administrativní úkony

Jezdit v UK již není dávno atraktivní ani pro domácí obyvatelstvo. Z asi 300 tisíc řidičů jich jen od začátku roku odešlo 50 tisíc. Tam platí bod 1.

Dopravní společnosti v UK a extra několik holdingů již loví ve vodách Irska a států, které nejsou v EU jako Severní Makedonie nebo Srbsko.

Maloobchodní zásoby jsou ke konci 08/2021 na 38- ročním minimu. Tento rok není nikterak důležitý, jde jen o zahájení sledování stavu zásob. UK vláda se dlouhé roky od většího zhoršení situace vymlouvala na celkový problém v dodavatelském řetězci na globální úrovni jako byl nedostatek kontejnerů, ale fakta jsou jinde a situace je výsledkem po Covid-19 a Brexitu a nic nedělání UK vlády na tento problem.

Čelní představitelé UK bank varují taky před realitou: UK již není schopna vytvořit obraz pro získání zahraniční pracovní síly a to ani té zručenější a levnější jak tomu doposud dlouho bylo. Z dopravy se přelije do průmyslu a dalších odvětví společně s tím jak UK ekonomika ztrácí sílu ve světě a vytváří se bariéry pro vstup do země. Situace dospěla tak daleko, že některé velké společnosti musí lákat na vysoké vstupní bonusy:

Amazon ... 1000 GBP a i to pro sezónní pracovníky
DHL, Whistl, obdoba.
Infrastruktura a energetika: specializovaní inženýři, lidi pracující s optikou, plynem mají bonusy od 3000 do 10 tisíc GBP.
Největší dopravní společnosti v rámci řetězců s prodejnama zvedají mzdy za poslední kvartál o 20% a taky přidávají vysoké nástupní bonusy, ale ani tak řidičů není víc.

Největší provozovatel skladů a distribuce začíná platit vysoké příplatky pro noční práci pro skladníky, kteří budou vykládat a nakládat kamiony v noci a bude to trvat minimálně do Vánoc. Bez tohoto kroku by v prodejnách chybělo až 30% tovaru ve smyslu pravidelných dodávek. S tím souvisí ale zdražování samotného tovaru. Obchodní řetězce varují, že ani tohle není řešení.

Giganty McDonalds a Nando dokonce skrtají z menu některé druhy jídel a nápojů. Nejsou řidiči, kteří zajišťují přepravu potravin ke zpracování. McDonalds vyskrtne asi 1/10 nabídky a Nando "dočasně uzavírá" prozatím 45 provozoven. Nemají v nich co nabídnout, protože tam nemá kdo doručit zásoby. Jedni nemají mléko, další kuře atd. "Vůbec nemáte jistotu co tam zrovna bude na výběr", zaznívá z řad návštěvníků v průzkumech.

Zásoby pro kanceláře jsou dokonce již tak nízké, že se v mnoha firmách uchylují k přísnému "dávkování" spinek, per, papíru.

Jak a čím se udrží práce v prosinci, kdy byl odjakživa dlouhodobý nezájem o setrvání v delších kontraktech je nejisté, ale vláda uklidňuje, že tohle není problém čipů; potraviny se dál produkují v továrnách a na farmách a řidičů bude zase dost.

Farmáři ale bijí na poplach: plodiny hnijí na polích, protože je nemá kdo odvážet. Dosavadní řidiči menších rodinných firem přecházejí do velkých firem s vysokýma bonusama a lepší nabídkou práce, co si v regionech nemůžou dovolit.

Krize se tak naopak začíná prohlubovat a je to jen o tom, že vláda se snaží ke všemu přistupovat neoficielně.

Dle Bank of England se UK ekonomika v létě skoro zastavila. Není to jen situací v čipech, ale taky sesypáním dodavatelských řetězců a zásobování. Stavitelům schází cement a sadrokarton. O zdražování mnoha dalších materiálů ani nemluvě. Napříč ekonomiku chybí zaměstnanci; již více než 100 tisíc zaměstnanců na pozice ve výrobě, dopravě, pohostinství. Nastartovat ekonomiku je tak o něco složitější. Šlo přitom o zkušené zaměstnance především z Polska, České republiky, Maďarska, Slovenska nebo Bulharska, společně jen z těchto 8 zemí odešlo pro složitou administraci, nenaplnění podmínek pro setrvání nebo již nezajímavé platové ohodnocení v důsledku mnoha omezení 12% pracovní síly. Není proto nic zvláštní, když naopak hromada UK firem dávala a dává bonusy - vládá proplácela vysoké % náhradou za platy a firmy je dorovnávají, aby zaměstnanec setrval v pracovním poměru.

Ekonomové varují před další vlnou zdražování v UK: Ceny těstovin zažíjí prudké zdražování po tom, co bylo v Kanadě extrémní vedro a sucho. Úroda obilí je velmi nízká, je až extrémně nízká a to se jedná o stát s vysokým podílem vývozu obilovin a dalších komodit. Neúroda postihla i USA, Rusko, Kazachstán, tedy další exportní velmoce. Toyota pro krizi s čipama sníží produkci o 40%, na co bude mít další reakci celý dodavatelský segment.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


10.9.2021 17:34:59
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16643
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska
sledovaný megaprojekt ve vláknu: Lower Thames Crossing

Přístupové komunikace k tunelu, rozepsáno co obnáší jejich realizace a zájemci o ně: (náklady na ně činí asi 1/2 celého projektu)

    The shortlist of contractors bidding for the link road work on the UK’s Lower Thames Crossing project has been revealed by National Highways. The contracts cover the road links that will connect with either side of the Lower Thames Crossing and are worth a total of £1.9 billion.

    Both packages of works cover the design and construction of the respective connecting roads on the north and south sides of the River Thames. There are four bidders competing for the southern Kent Roads package, referred to as Lot 1. Meanwhile, there are two bidders competing for the package of work in Essex north of the Thames, referred to as Lot 2.

    The £600 million Lot 1 contract in Kent will link the Lower Thames Crossing with the A2/M2 motorway. The competing firms include the BFV joint venture, comprising Bam Nuttall, Ferrovial Construction (UK) and Vinci Construction Grands Projets. They also include Skanska Construction UK, Costain and the Kier Eiffage joint venture comprising Kier Highways and Eiffage Génie Civil.

    The Lot 2 contract is worth £1.3 billion and will connect the tunnel with Junction 29 of the M25. Of note is that the Kier Eiffage joint venture is also bidding for the Lot 2 contract, with its competitor being Balfour Beatty Civil Engineering.

    Both Lot 1 and Lot 2 will build the new link roads to within 1km of the tunnel portals on either side of the River Thames. These contracts will also include the necessary infrastructure, such as drainage facilities, traffic control systems and noise attenuation.

    The Lower Thames Crossing was proposed around 30 years ago, with a number of designs having been suggested and then set aside, while the project never passed beyond the early planning stages. The initial plans were for a concrete box girder bridge, although this was rejected on grounds of being intrusive. The project was revived again around 12 years ago, with a bridge once more being considered as an option. But the project has long been controversial, with criticism over the environmental impact it will cause, such as the need for clearing woodland areas.

    However, the work is necessary to optimise transport. As National Highways’ point out, the Dartford Crossing has stood as the only crossing between Kent and Essex for close to 60 years. This important transport link connects the manufacturing centres, ports, and distribution hubs of the South East, Midlands and North of England. It is designed for 135,000 vehicles/day, but it now often sees 180,000/day use it, leading to long delays which businesses across the country say act as a barrier to trade and jobs.

    Building the Lower Thames Crossing will improve journeys by almost doubling road capacity across the River Thames east of London according to National Highways. The successful bidders will design and build nearly 23km of new roads that will connect the longest road tunnel in the UK to the strategic road network.

    Matt Palmer, Lower Thames Crossing executive director, said: “Our roads connect us – we rely on them, and they are a critical part of our economic recovery and low-carbon future. The Lower Thames Crossing is the most ambitious road project this country has seen since the M25 was completed 35 years ago.

    “Our challenge is to build a new crossing that not only supports the next generation of low carbon vehicles but also allows us to enhance the natural environment and leave a positive legacy for generations to come. We look forward to this next stage of the procurement process with the five shortlisted companies and hope the final bids match our aspirations.”

    According to National Highways, the environmental concerns will be addressed with the project. The successful bidders and their supply chain will help make the Lower Thames Crossing the most environmentally sustainable road project ever delivered in the UK. They will support delivery of landscaping that will increase the biodiversity value of the area by 15% by planting over 260ha of new woodland, converting 400ha of arable land into semi-natural habitats, and creating new ponds, waterways, ditches and hedgerows. They will also be responsible for seven new green bridges that connect habitats and species either side of the new road.  

Stávající spojení je kapacitně vyčerpáno, což způsobuje nekonečné kolony. Tento projekt tyto kongesce odstraní, počítá s rezervou pro růst intenzit a do projektu se zahrnula i velká podpora rozvoje prvků pro zesílení ochrany ŽP. Vzniknou i nové lesy a jezera.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


28.9.2021 7:28:39
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16643
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Londýn rozšířil od 25.10. nižší emisní zónu: https://news.sky.com/story/londons-ultr ... d-12443458 . Poplatek v opačném případě činí 12,5 GBP za den.

https://www.bbc.co.uk/news/uk-england-london-59015375
https://www.bbc.co.uk/news/uk-england-london-58932313

Plocha se zvetšila skoro 20x; z 20 km2 na 375 km2.

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


26.10.2021 10:09:24
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16643
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska
zajímavost

Do provozu se dostala menší silniční stavba, Lichfield Southern Bypass



Poslední úsek stál v propočtu 20,7 mil. €. Spojuje A5127 Birmingham Road s A5206 london Road a součástí zakázky byl i podchod pod železniční tratí Cross City. Tohle anglické město je známé díky historické katedrále a je rodiskem autora 1. anglického slovníku Samuela Johnsona. Leží 26 km severně od Birminghamu. Žije zde něco kolem 34 tis. obyv.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


3.11.2021 21:19:21
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16643
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Británie osekává rozpočet na kapitálové výdaje plánu výstavby hlavních silničních projektů pro období 2020 - 2025 z původních 27 mld. GBP na 24 mld. GBP. Neznačí to vypouštění projektů, ale jejich případné prodloužení po dobu zhotovení. Důvody jsou více než zřejmé: resort financí hledá zdroje na stoupající ceny energií s udržením mantinelů rozpočtových parametrů; https://www.highwaysmagazine.co.uk/Govt ... -cuts/9373 , tunel Stonehenge se neruší, pouze odkládá.


V Severním Irsku se nyní pracuje třeba na zajištění dualizace A6:
htps://a6d2d.com/
https://www.infrastructure-ni.gov.uk/ar ... n-overview


_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


6.11.2021 19:51:36
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16643
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Halt smart motorway projects until safety upgrades are made, say MPs :arrow:

https://www.theguardian.com/world/2021/ ... de-say-mps

*nový koncept se možná ukončí ...

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


11.11.2021 20:47:03
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16643
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska
blok info

V důsledku pozastavení projektů "smart dálnic", kdy využíval pro provoz i odstavní pruh a jen se mají dokončit nouzové zálivy, což UK vyhodnotila jako ekonomicky smysluplné a díky IT bezpečné, se kromě výše uvedeného odkládá i pokračování upgradu další části M3.

Část již předělaná je, ale část mezi křižovatkama 9 a 14 se prozatím odkládá. Jde tedy o 16 km úsek
, který na to ale vysloveně čekal, protože je silně přetížený. Projekt měla realizovat společnost Balfour Beatty v nákladech 140 mil. GBP, ale jak jsem uvedl, tak se bude zkoumat skutečná bezpečnost inteligentních dálnic.

Informativní zpráva sice ukazuje, že se jedná o nejbezpečnější silnice na celé síti, ale jsou i obavy v souvislosti s množstvím nehod ve všech jízdních pruzích. A to pro údajné chyby v rámci inteligentních systémů a taky nedostatečným počtem zálivů.


Dále, logistická krize v UK se zhoršuje. Doba dodání zboží do obchodů se proti roku zpátky více než 5x zpomalila. Úplně vážně hrozí, že Briti si již brzo nenakoupí ani běžný tovar na přelomu let. Má to již dopady na UK ekonomiku, protože se zotavuje pomaleji, než by mohla. Británie trpí pro nejen růst cen energií, problémy se zásobováním (to nejen že nejsou čipy, ale Británie trpí pro závislost od námořní přepravy) až po politické dopady Brexitu, kdy chybí více než 100 tisíc řidičů nákladní dopravy. Vláda schválila zrychlení testování nových řidičů, ale samozřejmě, že se jich do této profese nehlásí dost ani navzdory razantnímu zvednutí platů. :idea:

Odborníci naopak upozorňují, že situace se s příchodem dalšího roku zhorší. Na stát dolehnou daleko větší ceny, než doposud bylo kalkulováno. To ve spojení s nedostatkem a zvednutím úrokových sazeb, co ohlašuje národní banka znamená zároveň snížení spotřeby a tudíž nejistotu. Vláda neumí pohnout s globálními strukturálními problémy, kterým čelí svět v rámci dopadů pandemie COVID-19. Realitou je, že když dnes schází v obchodech část tovaru, tak ani o Vánocích nebo Novém roce nebude situace příznivější. "Není, nemáme" je stále častěji na pultech se zbožím. Problém je to pak širší, protože tovar se sice vyrobí, ale nemá ho kdo na pulty dopravit. Najednou není kde tovar skladovat ...

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


27.11.2021 20:55:49
Profil Zobrazit autorovy stránky
VIP

Příspěvky: 16643
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Spojené království Velké Británie a Severního Irska
M6 Junction 19 new £43m roundabout opens to drivers for first time

https://www.manchestereveningnews.co.uk ... m-22229377

Obrázek

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic


28.11.2021 11:34:52
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 183 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz